Η Hyundai μπαίνει τώρα στον κόσμο των υψηλών επιδόσεων – και με μηδενικούς ρύπους. Το γνωστό και ήδη πολυβραβευμένο Crossover της IONIQ 5 παίρνει τη θέση του στην οικογένεια των μοντέλων της κορεατικής εταιρείας με το φοβερό και τρομερό σύμβολο “N” και αποκτά 650 ίππους και δυναμικά χαρακτηριστικά απαιτήσεων που συνεπικουρούνται από ένα πακέτο προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων.
Το Hyundai IONIQ 5 N, το οποίο παρουσιάστηκε την προηγούμενη βδομάδα στο Goodwood Festival of Speed στο West Sussex της Αγγλίας, είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων της μάρκας N της Hyundai Motor Company. Αντιπροσωπεύει δε τη δέσμευση της Hyundai για κινητικότητα υψηλής ποιότητας εστιασμένη στον οδηγό.
Η μάρκα N επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι (World Rally Championship – WRC) το 2014 για να ακολουθήσει ένα σερί επιτυχιών με πολλαπλά Παγκόσμια Πρωταθλήματα που εμφύσησε στη Hyundai ένα DNA νίκης, το οποίο αντικατοπτρίζεται στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων N. Αυτή η δυναμική συνεχίζεται τώρα με την ηλεκτροκίνηση, καθώς η εξειδικευμένη πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης E-GMP της Hyundai Motor Company παρέχει την τέλεια βάση για τη δημιουργία του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου υψηλών επιδόσεων της μάρκας N, του Hyundai IONIQ 5 N.
Έτσι λοιπόν το Hyundai IONIQ 5 N συνδυάζει την Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) του βασικού μοντέλου με τις τεχνολογίες N που βασίζονται στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και αξιοποιεί την τεχνογνωσία της N από τα ηλεκτροκίνητα «Rolling Labs» (π.χ. RM20e, RN22e και N Vision 74) για να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων της ηλεκτροκίνησης και να διασφαλίσει ότι ανταποκρίνεται στους τρεις πυλώνες επιδόσεων της N: Corner Rascal, Racetrack Capability και Everyday Sportscar.
Με το IONIQ 5 N, η Hyundai αναβαθμίζει τους τρεις πυλώνες επιδόσεων των μοντέλων N – Corner Rascal, Racetrack Capability (Ικανότητα σε πίστα) και Everyday Sportscar (Καθημερινό σπορ αυτοκίνητο) – αξιοποιώντας τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και στα χρόνια εξέλιξης του ηλεκτροκίνητου «Rolling Lab».
Tα τρία διακριτικά χαρακτηριστικά του Hyundai IONIQ 5 N:
- Corner Rascal: Οι ενισχύσεις του αμαξώματος και του πλαισίου εξασφαλίζουν μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία και αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, επιτρέποντας επιπέδου ράλι δυναμικά χαρακτηριστικά στις στροφές, σε συνδυασμό με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την τετρακίνηση που αυτοί προσφέρουν.
- Δυνατότητα κίνησης με αξιώσεις σε πίστα: Έως 478 kW / 650 PS με ενεργοποιημένο το N Grin Boost, αυξημένη αντοχή με κορυφαία θερμική διαχείριση του ηλεκτρικού συστήματος και ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
- Καθημερινό σπορ αυτοκίνητο: Το N e-shift και το N Active Sound + προσφέρουν την αίσθηση και τους ήχους της οδήγησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης υψηλών επιδόσεων
Μεταξύ των πολλών αποκλειστικών συστημάτων που συντελούν στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών του IONIQ 5 N περιλαμβάνονται τα N Battery Preconditioning, N Race, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N Launch Control, N Grin Boost, N Active Sound +, N e-shift, N Road Sense και Track SOC
Η ηλεκτροκίνηση ένα βήμα μπροστά
Το πανίσχυρο ηλεκτρικό αυτοκίνητο επωφελείται από διάφορες τεχνικές βελτιώσεις. Οι ηλεκτροκινητήρες του περιστρέφονται μέχρι τις 21.000 σ.α.λ. αποδίδοντας 478 kW / 650 PS με ενεργοποιημένο το N Grin Boost. Αυτό είναι αποτέλεσμα του μετατροπέα δύο σταδίων με την αυξημένη ενεργειακή απόδοση για την ακόμα καλύτερη απόδοση ισχύος από τη νέα μπαταρία των 84 kWh.
Αρκετά καινοτόμα χαρακτηριστικά βοηθούν τις επιδόσεις στην πίστα. Το N Grin Boost μεγιστοποιεί την επιτάχυνση με αύξηση της ισχύος για 10 δευτερόλεπτα και το N Launch Control παρέχει τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση, επιτρέποντας στους οδηγούς να εκκινούν το όχημά τους με τρόπο ανάλογο ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού. Ταυτόχρονα το Track SOC (κατάσταση φόρτισης) υπολογίζει αυτόματα την κατανάλωση της μπαταρίας ανά γύρο.
Το Hyundai IONIQ 5 N θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς και στη θερμική διαχείριση στις δύσκολες συνθήκες μιας πίστας. Σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, το IONIQ 5 N διαθέτει μεγαλύτερη αντοχή στη μείωση της απόδοσης λόγω θερμότητας – και στον περιορισμό της μέγιστης ισχύος λόγω υπερθέρμανσης.
Το σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας είναι αναβαθμισμένο, με αυξημένη επιφάνεια ψύξης, καλύτερο ψυγείο λαδιού κινητήρα και ψύκτη μπαταρίας. Τα ανεξάρτητα ψυγεία για την μπαταρία και τον κινητήρα μεγιστοποιούν την αντίσταση του IONIQ 5 N στην υποβάθμιση της απόδοσης πριν και κατά τη διάρκεια έντονης οδήγησης σε πίστα.
Όπως και το στάνταρ IONIQ 5, η έκδοση N είναι εξοπλισμένη με λειτουργία Vehicle–to–Load (V2L), η οποία επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια από την μπαταρία υψηλής τάσης του EV για να φορτίζει συσκευές, όπως ένα ηλεκτρονικό ποδήλατο, ηλεκτρικό εξοπλισμό κατασκήνωσης ή οικιακές συσκευές – ακόμα και όταν το όχημα είναι σβηστό.
Το Hyundai IONIQ 5 N στο Goodwood Festival of Speed 2023
Το IONIQ 5 Ν έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο φετινό Goodwood Festival of Speed. Η μάρκα N κατασκεύασε μάλιστα ένα ειδικό περίπτερο για να παρουσιάσει και άλλα μοντέλα της, όπως το i20 N WRC, το N Vision 74, το RN22e και το πρόσφατα αποκαλυφθέν IONIQ 5 N.
Το αποκορύφωμα της παρουσίας της μάρκας N στο Goodwood είναι η “N Moment” που πραγματοποιήθηκεκατά τη διάρκεια της εμβληματικής ανάβασης του Goodwood. Στην N Moment παρουσιάστηκαν αυτοκίνητα προερχόμενα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τα Rolling Labs της μάρκας N, με αποκορύφωμα την παρουσίαση του νέου IONIQ 5 N και το παγκόσμιο ντεμπούτο του μοντέλου επίδειξης ‘IONIQ 5 N Drift Spec‘ καθώς και ενός i20 N WRC προδιαγραφών 2023 που θα συμμετάσχει στο ράλι Forest.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κινητήρες | Μπροστά | 166 kW / 226 PS |
Πίσω | 282 kW / 383 PS | |
Ισχύς | 448 kW / 609 PS | |
Μέγιστη ισχύς | 478 kW / 650 PS
(Μπροστά: 175 kW, 238 PS |
|
Μπαταρία | Χωρητικότητα | 84 kWh |
Φόρτιση | Ταχύτητα φόρτισης | 350 kW |
Χρόνος φόρτισης | 10% έως 80% σε 18 λεπτά | |
Διαστάσεις | Μήκος | 4,715 mm |
Πλάτος | 1,940 mm | |
Ύψος | 1,585 mm | |
Μεταξόνιο | 3,000 mm | |
Ελαστικά | Pirelli P-Zero 275/35R21 | |
Σύστημα πέδησης | Μπροστά | 4 – pistons 400 mm |
Πίσω | 1-piston 360 mm | |
Ανάκτηση ενέργειας | Επιβράδυνση | 0.6 G (0.2 G during ABS activation) |
0 – 100 km/h | 3.4 sec. (Boost) | |
Τελική ταχύτητα | 260 Km/h |
Add comment