Sto Timoni

Hyundai IONIQ 5: ηλεκτρικό living room υψηλής τεχνολογίας

Μία νέα εποχή ξεκίνα για την Hyundai και την ηλεκτροκίνηση. Το νέο Hyundai IONIQ 5 είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της νέας εποχής που αξιοποιεί τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες που έχει στη διάθεσή της η κορεατική εταιρία και λανσάρεται με μία συνολικότερη προσέγγιση ενός νέου τρόπου ζωής που θέλει το αυτοκίνητο χώρο διαβίωσης.

Τις πρώτες φωτογραφίες, για την ακρίβεια τις πρώτες επεξεργασμένες από ηλεκτρονικό υπολογιστή εικόνες, τις είχαμε δει εδώ και αρκετό καιρό. Είχε προηγηθεί επίσης και το Hyundai 45 EV Concept – μαζί και το παιδικό «θεραπευτικό» ηλεκτροκίνητο Mini EV 45 – το concept car που έδινε μία σχεδιαστική πρόγευση για το μοντέλο που αποκαλύφθηκε σήμερα σε μία παγκόσμια διαδικτυακή πρεμιέρα.

Μοντέρνο design που κάτι σου θυμίζει

Βλέποντάς το νέο Hyundai IONIQ 5 δεν σου μένει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα τυπικό πεντάθυρο αυτοκίνητο – που όμως το αυξημένο μήκος του που ξεπερνά τα 4,6 μέτρα δεν επιτρέπει να το κατατάξουμε στα μικρομεσαία του C-Segment / βλ. Hyundai i30 – με προφανείς τις επιρροές της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Hyundai, όπως την είδαμε στο εντελώς νέο SUV Hyundai Tucson. Ωστόσο, προφανείς είναι και οι αναφορές σε κάποια παλιότερα μοντέλα – και στο σημείο αυτό χαρακτηριστική υπήρξε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης – η αντιπαραβολή του προφίλ, της πλάγιας όψης δηλαδή, του νέου Hyundai IONIQ 5 με το Hyundai Pony ένα αυτοκίνητο που δοκίμαζε την τύχη του στην αγορά τρεις-τέσσερις δεκαετίες πριν (και που για να είμαστε ειλικρινείς, δεν έχει καμία άλλη σχέση με σημερινά προϊόντα της εταιρίας που από τότε έχει κάνει εντυπωσιακά άλματα προς τα εμπρός).

Ωστόσο το σχήμα του νέου μοντέλου είναι τέτοιο που αφενός γίνεται εύκολα αποδεκτό – και εντέλει αρέσει – και αφετέρου θα μπορούσες να πεις ότι σου θυμίζει και πολλές άλλες δόξες του παρελθόντος, χωρίς να μπορείς να πεις πια ακριβώς. Και παρόλα αυτά καταφέρνει να είναι μοντέρνο…

Νέο Hyundai IONIQ 5: ένα βιώσιμο κινητό living room

Πάντως το γεγονός ότι και η ίδια η παρουσίαση του νέου μοντέλου ξεκίνησε με αναφορά στην εσωτερική διαρρύθμιση των χωρών και στο τεράστιο μεταξόνιο των τριών μέτρων δείχνει ότι έχουμε να κάνουμε με όχι απλά με ένα μεταφορικό μέσο ή, στον αντίποδα, με ένα αυτοκίνητο που προορίζεται να προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση, αλλά πρώτα από όλα με ένα κινητό living room. Η προσπάθεια που καταβάλλει η Hyundai να δώσει έμφαση σε αυτή την πλευρά του αυτοκινήτου είναι προφανής. Πρόκειται για μία πλευρά που τονίζεται από τα αναπαυτικά καθίσματα, το απολύτως επίπεδο πάτωμα και μία μεσαία κονσόλα (ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό) η οποία έχει τη δυνατότητα να μετακινείται μπρος-πίσω προσφέροντας μία σειρά διευκολύνσεις και στους πίσω επιβάτες.

Και επειδή έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, ένα αυτοκίνητο που προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα, αντίστοιχης φιλοσοφίας είναι και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του. Στην παρουσίαση, οι άνθρωποι της εταιρείας μας καλούσαν να αγγίξουμε το εσωτερικό του αυτοκινήτου για να δούμε ότι έχουμε αφενός υψηλή ποιότητα και αφετέρου υλικά πού προέρχονται από ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες.

Υψηλή τεχνολογία

Και επειδή μιλάμε για τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, δεν μπορούν να μην έχουμε και νέα εποχή πάσης φύσεως ηλεκτρονικών βοηθημάτων: ξεκινώντας από τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), μεταξύ των οποίων βλέπουμε και την αυτόματη αλλαγή λωρίδας. Πρόκειται για συστήματα που βρίσκονται ένα βήμα πριν την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

Από την άλλη έχουμε και μία σειρά άλλα συστήματα που διευκολύνουν το έργο του οδηγού και την παραμονή των επιβατών στο αυτοκίνητο. Ανάμεσά τους το προηγμένο head-up display: εδώ γίνεται λόγος για Αugmented Reality (ή επαυξημένη πραγματικότητα) ενώ δεν λείπουν και δύο μεγάλες έγχρωμες οθόνες – μία μπροστά από τον οδηγό που παίζει φυσικά το ρόλο του πίνακα οργάνων και μία άλλη στο κέντρο του ταμπλό. Είναι μία διάταξη που θέλοντας και μη παραπέμπει σε αυτό που είχαμε πρωτοδεί στη Mercedes A-class.

Ηλεκτροκίνηση στα μέτρα σας: δύο επιλογές

Kάτω από αυτό το ελκυστικό «περιτύλιγμα» που περιγράψαμε κρύβεται η εντελώς νέα πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης E-GMP της Hyundai, την οποία είχαμε γνωρίσει αναλυτικά σε άλλη αποκλειστική διαδικτυακή παρουσίαση.

Το IONIQ 5 θα είναι διαθέσιμο με μια σειρά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης για να μπορείς να επιλέξεις αυτό που ταιριάζει στις δικές σου ανάγκες κινητικότητας, χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση. Υπάρχουν, λοιπόν, δύο επιλογές μπαταριών, 58 kWh και 72,6 kWh, και δύο διατάξεις ηλεκτροκίνησης: μία με μόνο έναν πίσω ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς (θυμίζουμε ότι στη βασική της διαμόρφωση η πλατφόρμα E-GMP είναι «πισωκίνητη» και μία με δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε άξονα – η οποία προσφέρει και το προνόμιο της τετρακίνησης. Σε κάθε περίπτωση η Hyundai υπόσχεται όχι μόνο «εξαιρετική αυτονομία» αλλά και τελική ταχύτητα 185 km/h.

Έχουμε, λοιπόν, την κορυφαία επιλογή με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την τετρακίνηση (AWD), με την μπαταρία των 72,6 kWh, να παράγει συνδυασμένη ισχύ 225 kWh και ροπή 605 Nm. Σε αυτήν την περίπτωση τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα.

Ενώ η αναζήτηση της μέγιστης αυτονομίας μας οδηγεί στη διαμόρφωση με τον ένα ηλεκτροκινητήρα (2WD) και την μπαταρία των 72,6 kWh, που δίνει τη δυνατότητα στο Hyundai IONIQ 5 να κινηθεί για περίπου 470 – 480 km με μία μόνο φόρτιση (σύμφωνα με το νέο παγκόσμιο πρότυπο δοκιμών WLTP).

 

Υπερ-ταχεία φόρτιση μπαταρίας

Η νέα παγκόσμια πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης της Hyundai E-GMP που χρησιμοποιείται στο IONIQ 5 μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης υψηλής τάσης, 400-V και 800-V. Η πλατφόρμα προσφέρει δυνατότητα φόρτισης 800 V ως βασικό εξοπλισμό, μαζί με φόρτιση 400 V, χωρίς την ανάγκη πρόσθετων εξαρτημάτων ή προσαρμογέων. Το σύστημα πολλαπλής φόρτισης είναι η πρώτη κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία στον κόσμο που χρησιμοποιεί τον κινητήρα και τον μετατροπέα προκειμένου να αυξήσει την τάση από τα 400- V στα 800- V για σταθερή συμβατότητα φόρτισης.

Με φορτιστή 350 kW, το IONIQ 5 μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία του από τα επίπεδα του 10% στο 80%σε μόλις 18 λεπτά. Έτσι ο χρήστης του IONIQ 5 φορτίζοντας το όχημά του  για πέντε μόνο λεπτά μπορεί να «πάρει» 100 χιλιόμετρα αυτονομίας, σύμφωνα πάντα με το WLTP.

Το Hyundai IONIQ 5 ως πηγή ηλεκτρικής ενέργειας

Το IONIQ 5 παρέχει επίσης μια καινοτόμο λειτουργία V2L (Vehicle to Load: από το όχημα προς το φορτίο/καταναλωτή ρεύματος), η οποία επιτρέπει στους πελάτες να χρησιμοποιούν ή να φορτίζουν ελεύθερα οποιεσδήποτε ηλεκτρικές συσκευές, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα, σκούτερ ή εξοπλισμό κατασκήνωσης, που χρησιμεύουν ως φορτιστής σε τροχούς.

Η λειτουργία V2L μπορεί να παρέχει έως και 3,6 kW ισχύος. Η θύρα V2L βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα της δεύτερης σειράς και μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν ένα όχημα είναι ενεργοποιημένο (κοινώς: όταν έχουμε βάλει μπρος). Μια άλλη θύρα V2L βρίσκεται στη θύρα φόρτισης στο εξωτερικό του οχήματος. Χρησιμοποιώντας έναν μετατροπέα, οι πελάτες μπορούν να φορτίσουν υψηλής ισχύος ηλεκτρικές συσκευές. Σημειώνουμε ότι αυτή η εξωτερική θύρα παρέχει ισχύ ακόμα και όταν το όχημα είναι απενεργοποιημένο.

Διαστάσεις
Μεταξόνιο 3,000 mm
Μήκος 4,635 mm
Πλάτος 1,890 mm
Ύψος 1,605 mm
Χώρος φόρτωσης
Πορτμπαγκάζ 531 l/ 1591 l (2η σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη)
Front trunk 57 l(2WD) or 24 l (AWD)
Επιδόσεις
Πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform
Μέγιστη αυτονομία

(σύμφωνα με το πρότυπο WLTP)

470~480 km (2WD με μπαταρία 72,6-kWh)
 

Μπαταρία
72,6 kWh

AWD Ισχύς 225 kW (Εμπρός και πίσω συνδυασμένη)
Ροπή 605 Nm (Εμπρός και πίσω συνδυασμένη)
0-100 km/h 5,2’’
2WD Ισχύς 160 kW (ηλεκτροκινητήρας πίσω)
Ροπή 350- Nm (ηλεκτροκινητήρας πίσω)
0-100 km/h 7,4’’
 

Στάνταρ αυτονομία

58 kWh Μπαταρία

AWD Ισχύς 173 kW (Εμπρός και πίσω συνδυασμένη)
Ροπή 605 Nm (Εμπρός και πίσω συνδυασμένη)
0-100 km/h 6,1’’
2WD Ισχύς 125 kW (ηλεκτροκινητήρας πίσω)
Ροπή 350 Nm (ηλεκτροκινητήρας πίσω)
0-100 km/h 8,5’’

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Φεβρουάριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728