Sto Timoni

«Ηλεκτρική» ελευθερία και οικονομία για επαγγελματίες

Διευρύνει την γκάμα των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων της η Peugeot, καθώς μετά το e-Expert παρουσιάζει το e-Boxer που, εκτός από το μειωμένο κόστος χρήσης, εξασφαλίζει – και αυτό – απεριόριστη πρόσβαση στα αστικά κέντρα.

Μετά από μια πολύ καλή χρονιά, με ρεκόρ πωλήσεων για τα επαγγελματικά της οχήματα το (σχεδόν 274.000 «κομμάτια» το 2019) η Peugeot συνεχίζει την επίθεσή της σε αυτό το τμήμα της αγοράς με την 100% ηλεκτρική έκδοση του γνωστού και επιτυχημένου της Boxer, που στα 26 χρόνια της παρουσίας του στην αγορά έχει πουλήσει περισσότερα από 1.250.000 σε 110 χώρες. Ενώ, καθώς αγορά των ελαφρών επαγγελματικών μοντέλων στην Ευρώπη αγγίζει τις 550.000 μονάδες ανά χρόνο, το Peugeot αυξάνει κάθε χρόνο το μερίδιό του, με τη παραγωγή της σημερινής έκδοσής του, που λανσαρίστηκε το 2014, να έχει ξεπεράσει τις 400.000 μονάδες.

Τώρα η Peugeot έρχεται να ρίξει στη μάχη της αγοράς τη μηδενικών ρύπων έκδοση του επιτυχημένου επαγγελματικού της μοντέλου, το ηλεκτρικό e-BOXER, που χωρίς να υστερεί ως προς τη μεταφορική ικανότητα σε σχέση με τα συμβατικά «αδέλφια» του, αφού ο όγκος φόρτωσης είναι πανομοιότυπος, έρχεται προσφέρει την αυξημένη ευκολία οδήγησης και το μειωμένο κόστος κίνησης και συντήρησης που χαρακτηρίζει τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Με μια ματιά:

  • 2 επίπεδα αυτονομίας έως 340 km (WLTP)
  • 2 χωρητικότητες μπαταρίας (37 kWh και 70 kWh)
  • 4 μήκη (L1 – L4) και 3 ύψη (H1 – H3)
  • 3 μεταξόνια (3,0 – 3,45 – 4,04 m)
  • ωφέλιμο φορτίο έως 1.890 kg
  • όγκος φόρτωσης 8,0 έως 17,0 m³
  • 5 διαφορετικοί τύποι αμαξώματος

90 ίπποι και δύο επίπεδα αυτονομίας

Διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 90 kW (122 hp) με ροπή 260 Nm και τελική ταχύτητα που περιορίζεται για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας στα 110 km/h (90 km/h για τις εκδόσεις των 4,0 τόνων). Ενώ με δεδομένο ότι η απόσταση που καλύπτει καθημερινά το 80% των οχημάτων της κατηγορίας δεν ξεπερνά τα 200 χλμ. το νέο ηλεκτρικό Peugeot μπορεί να καλύψει άνετα της απαιτήσεις του μέσου επαγγελματία – και μάλιστα χωρίς συμβιβασμούς ως προς τη δυνατότητα μετατροπών.

Ενώ ως προς την αυτονομία υπάρχει επιλογή μεταξύ δύο τύπων μπαταριών ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 37 ή 70 kWh. Οι εκδόσεις L1 και L2 διατίθενται με μπαταρία 37 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία έως και 200 χλμ. βάσει πρωτοκόλλου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Ενώ οι εκδόσεις L3 και L4 (καθώς και η έκδοση L2 σασί) διατίθενται με μπαταρία 70 kWh που εξασφαλίζει σημαντικά αυξημένη αυτονομία έως και 340 χλμ. (πάντα βάσει WLTP).

Σημειώστε ότι η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για το 70% της χωρητικότητάς της.

Δυνατότητες φόρτισης

Το νέο, ηλεκτρικό Peugeot e-Boxer διαθέτει τη δυνατότητα φόρτισης είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), με καλώδιο mode 2 ή mode 3, είτε με συνεχές ρεύμα (DC) για ταχεία φόρτιση με καλώδιο mode 4 (combo CCS 4), ενώ στο στάνταρ εξοπλισμό του περιλαμβάνεται ένας διπλός ενσωματωμένος φορτιστής εναλλασσομένου ρεύματος (μονοφασικό 7 kW και τριφασικό 22 kW).

Υπολογίζεται λοιπόν ότι η φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί:

  • σε ταχυφορτιστή DC 50 kW: 1 ώρα για 80% (μπαταρία 37 και 70kWh)
  • σε Wall Box 22 kW: 5 ώρες για πλήρη φόρτιση (μπαταρία 37kWh) ή 9 ώρες (μπαταρία 70kWh)
  • σε Wall Box 7,4 kW: 6 ώρες για πλήρη φόρτιση (μπαταρία 37kWh) ή 12 ώρες (μπαταρία 70 kWh)

Ποικιλία εκδόσεων

Το νέο Peugeot e-Boxer διατίθεται όχι μόνο σε κλειστή έκδοση (Van), αλλά και ως και σε άλλες εκδόσεις που ικανοποιούν εξειδικευμένες επαγγελματικές ανάγκες διαφόρων διασκευών:

  • Σασί μονοκάμπινο (L2, L3 και L4)
  • Σασί διπλοκάμπινο (L3)
  • Πάτωμα/βάση για αυτοκινούμενο (L3 και L4)

Έτσι, το νέο Peugeot e-Boxer μπορεί να ανταποκριθεί στις πιο διαφορετικές απαιτήσεις εξυπηρετώντας:

  • τεχνίτες (οικοδομή, υδραυλικές & ηλεκτρικές εγκαταστάσεις…), σαν αληθινός συνεργάτης σε καθημερινή βάση,
  • εταιρείες που ενδιαφέρονται για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα (παραδόσεις αγαθών…)
  • οργανισμούς (νοσοκομεία, δήμοι, κλπ.) που αναζητούν ένα όχημα μηδενικών ρύπων για μεταφορά εξοπλισμού

Το νέο PEUGEOT e-BOXER αναμένεται στην αγορά το 1ο τρίμηνο του 2021. Τιμές προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031