Sto Timoni

Το πρώτο ηλεκτρικό Lexus κοστίζει 47.000 ευρώ και πωλείται ήδη στη Σαγκάη

Από την Κίνα ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το ολοκαίνουριο Lexus UX300e, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της premium μάρκας της Toyota. Ήδη οι Κινέζοι μπορούν να αγοράσουν το πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταβάλλοντας 47.000 έως 50.000 ευρώ. Στην Ευρώπη θα χρειαστεί να περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι το φθινόπωρο, αλλά εν μέσω covid-19 δεν αποκλείεται το λανσάρισμα του compact μοντέλου να καθυστερήσει.

Το Lexus UX300e, είναι ένα ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (Battery Electric Vehicle -BEV) – το πρώτο όπως ήδη αναφέραμε που παρουσιάζει η ιαπωνική μάρκα – και είναι χτισμένο στην πλατφόρμα GA-C που ενισχύθηκε κατάλληλα.

Το νέο BEV μοντέλο της Lexus διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 PS) με ροπή 300 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς και τροφοδοτείται από μία μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου 54,3 kWh. Αυτή προσφέρει  400 χιλιόμετρα αυτονομία κατά NEDC και πάνω από 300 χλμ. κατά WLTP. Η ισχύς αυτή επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει ταχύτατα (0-100 km/h σε 7,5’’ και τελική ταχύτητα 160 km/h) ρυθμίζοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με τη βοήθεια του επιλογέα λειτουργίας “Drive Mode Select”, ενώ με ειδικούς μοχλούς (paddles ή πεταλούδες) ρυθμίζει τον βαθμό επιβράδυνσης κατά το φρενάρισμα – και αντίστοιχα το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας.

 

Σημειώστε ότι υπάρχει δυνατότητα φόρτισης τόσο με συσκευή εναλλασσομένου ρεύματος AC 6,6 kW, όσο και με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC 50 kW. Στην πρώτη περίπτωση η φόρτιση διαρκεί 7 ώρες, ενώ στη δεύτερη σε 50 λεπτά η μπαταρία του Lexus UX300e ανακτά το 80% της ενέργειας που μπορεί να αποθηκεύσει.

Το λογότυπο “Electric” στις πίσω πόρτες βοηθάει τον εξωτερικό παρατηρητή να αντιληφθεί τη διαφορά του συστήματος κίνησης, όπως επίσης και το γράμμα “e” που συνοδεύει το λογότυπο UX300e στην πέμπτη πόρτα. Εννοείται ότι πολλά από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που είχαμε δει από το υβριδικό UX διατηρούνται και στο UX300e. Για παράδειγμα στο εσωτερικό του νέου μοντέλου βλέπουμε τον LCD πίνακα οργάνων 7 ιντσών, την 12,3’’ οθόνη στην κεντρική κονσόλα, το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και το σύστημα infotainment “Remote Touch”.

Το Lexus UX 300e είναι επίσης εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο Lexus Safety System +, το οποίο ενσωματώνει σύστημα προετοιμασίας για σύγκρουση (Pre-Collision) με ανίχνευση πεζών, Lane Tracing Assist που βοηθά τους οδηγούς να παραμένουν στη λωρίδα κυκλοφορίας τους, Adaptive High-beam System (προσαρμοζόμενους προβολείς) , αναγνώριση σημάτων τροχαίας καθώς και ευφυές Cruise Control.

2019.10.29

Με την εφαρμογή Lexus Link, ο οδηγός μπορεί να παραμείνει συνδεδεμένος με το UX 300e, έχοντας στη διάθεσή του λειτουργίες όπως η ρύθμιση εξ΄ αποστάσεως της φόρτισης και του κλιματισμού και η εύρεση σταθμού φόρτισης.

Το εμπορικό λανσάρισμα του Lexus UX300e έχει ιδιαίτερη αξία, καθώς η μαμά Toyota, είναι η εταιρία που από το 1997 μέχρι σήμερα κατασκεύασε 15,0 εκατομμύρια υβριδικά (full hybrid) οχήματα. Είναι η μεγάλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που επί της ουσίας καθιέρωσε τα υβριδικά αυτοκίνητα, καταβάλλοντας ομολογουμένως μεγάλη προσπάθεια και που τώρα φαίνεται ότι προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των καιρών, καθώς οι προδιαγραφές Euro επιβάλλουν πλέον την παραγωγή πλήρως ηλεκτρικών και plug in υβριδικών οχημάτων. Η επιλογή της Κίνας για το λανσάρισμά του νέου μοντέλου δείχνει τη βαρύτητα της αγοράς της χώρας αυτής στον παγκόσμιο αυτοκινητικό χάρτη.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031