Καθώς η παραγωγή του ID.3 έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Zwickau και τα πρώτα ID.3 βρίσκονται ήδη στους γερμανικούς δρόμους η Volkswagen ανήγγειλε την έλευση του νέου ηλεκτρικού της μοντέλου (και δεύτερου μέλους της οικογένειας ID), που αυτή τη φορά θα είναι ένα SUV – το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της εταιρίας – με την ονομασία ID.4.
Σε πλήρη εξέλιξη, λοιπόν, ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen που αξιοποιώντας τις δυνατότητες της Μεταβλητής Πλατφόρμας για την Ηλεκτροκίνητα μοντέλα της (Modularer E-Antriebs Baukasten – ΜΕΒ), η οποία χαρακτηρίζεται από κοντούς προβόλους και μεγάλο μεταξόνιο – με δυνητικά αντίστοιχα μεγάλους εσωτερικούς χώρους – χτίζει επάνω σε αυτήν ένα δεύτερο μοντέλο, το ID.4.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βλέπουμε το πρωτότυπο ID.CROZZ να εξελίσσεται στο μοντέρνο, πάντα συνδεδεμένο και με μηδενικές εκπομπές ρύπων ID.4 και να ετοιμάζεται να λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2020.
Το ID.4 είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (Battery Electric Vehicle – BEV) πού έρχεται να μπει στην εξαιρετικά δημοφιλή και ταχέως ανερχόμενη κατηγορία των λεγομένων compact SUV, με κλιματικά ουδέτερη, σύμφωνα με τη μαμά-Volkswagen, παραγωγή και λειτουργία, αφού οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες φόρτισης της Volkswagen θα επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες του νέου ID.4 να το φορτίζουν με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.
Το ID.4 θα είναι διαθέσιμο σε πλήθος εκδόσεων – αρχικά με κίνηση στους πίσω τροχούς, αργότερα με τετρακίνηση. Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται κάτω από το χώρο επιβατών και εξασφαλίζει, κατ’ αυτόν τον τρόπο, χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή φορτίου μπρος-πίσω. Η μπαταρία φορτίζεται με εναλλασσόμενο (AC) μονοφασικό ή τριφασικό ρεύμα, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC). Η αυτονομία θα φτάνει έως και τα 500 χιλιόμετρα, ανάλογα με το επιλεγμένο «πακέτο» μπαταρίας.
Σημειώστε ότι η Volkswagen, λανσάροντας το ID.3, ξεκινά και την προσφορά φόρτισης “We Charge” που περιλαμβάνει περίπου 150.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ευρώπη με μια ενιαία κάρτα χρέωσης. Οι πελάτες της Volkswagen θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το δίκτυο ταχείας φόρτισης της κοινοπραξίας IONITY σε ευνοϊκές τιμές.
Σημειώστε επίσης ότι τα επόμενα χρόνια η Volkswagen έχει «ηγετικές» βλέψεις για το χώρο της ηλεκτροκίνησης και για το σκοπό αυτό, στο σύνολό του το γερμανικό Group επενδύει 33 δισ. ευρώ μέχρι το 2024, εκ των οποίων 11 δισ. ευρώ αφορούν μόνο τη Volkswagen. Η εταιρία αναμένει να παράγει 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025.
Έτσι, από το 2021 και μετά, το εργοστάσιο του Zwickau θα παράγει μέχρι και 330.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, γεγονός που θα το καταστήσει το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Σε διεθνές επίπεδο, προετοιμασίες για το λανσάρισμα της οικογένειας ID. είναι επίσης σε πλήρη εξέλιξη στην Κίνα και τις ΗΠΑ, με τη διαδικασία της «προ-παραγωγής» να έχει ήδη ξεκινήσει στο κινεζικό εργοστάσιο στο Anting.
Η διάθεση της μεταβλητής πλατφόρμας ηλεκτροκίνησης (MEB) σε άλλους κατασκευαστές σηματοδοτεί επίσης ένα καινοτόμο βήμα. Η Ford θα είναι ένας από τους πρώτους κατασκευαστές αυτοκινήτων που θα την χρησιμοποιήσει. Η εταιρεία σχεδιάζει να προμηθεύσει την ευρωπαϊκή αγορά με όχημα βασισμένο στην ΜΕΒ από το 2023 και έχει εκτιμήσει πωλήσεις άνω των 600.000 οχημάτων σε έξι χρόνια.
Add comment