Το νέο compact ηλεκτρικό SUV Maple 30x έρχεται να προστεθεί σε μια μεγάλη λίστα προτάσεων μηδενικών ρύπων που έχει στη διάθεσή του σήμερα ο υποψήφιος αγοραστής στην Κίνα.
Φαίνεται απίστευτο, αλλά στην Κίνα η έννοια της αγοράς και της παραγωγής αυτοκινήτων έχει άλλες διαστάσεις. Το ίδιο ισχύει και τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων όπου προσφέρονται πολύ περισσότερες επιλογές από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Και το ενδιαφέρον είναι ότι πρόκειται για φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με λιγότερα από 15.000 ευρώ, όταν τα διαθέσιμα «κανονικά» ηλεκτρικά μοντέλα στη χώρα μας ξεκινούν πάνω από τις 30.000 ευρώ. Σημειώστε ότι σε αυτά τα επίπεδα τιμής, εκτός από το εικονιζόμενο Maple 30x, διαθέσιμο είναι ακόμα ένα ηλεκτρικό SUV/crossover – και μάλιστα με ευρωπαϊκό σήμα – το Renault K-ZE.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες – Maple 30x -είναι προϊόν της Fengsheng Automotive Technology, μιας θυγατρικής των Κινέζων γιγάντων που ακούν στα ονόματα Kandi (Zhejiang Kandi Vehicle Co.) και Geely (Geely Technology Group). Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι η Geely είναι ο ιδιοκτήτης και της Volvo! Και μάλιστα είναι εκείνος ο ιδιοκτήτης που ουσιαστικά ανέστησε την ταλαιπωρημένη σουηδική εταιρία και της ξαναέδωσε τη θέση που της αξίζει στην αγορά. Ενώ η νεοσυσταθείσα θυγατρική έχει στόχο το λανσάρισμα τριών ηλεκτρικών μοντέλων μέσα στο 2020.
Compact SUV πόλης
Επανερχόμαστε όμως στο ηλεκτρικό crossover της φωτογραφίας, το νέο Maple 30x. Πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV-Battery Electric Vehicle), ευέλικτο και με compact διαστάσεις, ένα αστικό SUV. είναι ένα ευέλικτο, συμπαγές” city SUV “με στυλ, απόδοση και άνεση. The Maple 30X, τοποθετείται στην κατηγορία των μικρών SUV (ή crossover – οι διαφορές επί της ουσίας είναι μικρές) καθώς έχει μήκος 4.005 mm, πλάτος 1.760 mm και ύψος 1,575 mm. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2,480 mm.
Οι ενδιαφερόμενοι για το Maple 30X μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πέντε χρώματα και τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: “Fengyun Basic”, “Fengfan Style”, “Fengshang Plus” και “Fenghua Premium”. Το εξωτερικό design του Maple 30x περιλαμβάνει διχρωμία με οροφή σε μαύρο χρώμα, ενώ το εσωτερικό είναι εξοπλισμένο με το «ευφυές» σύστημα Maple 30X GKUI, ένα ολοκληρωμένο σύστημα ψυχαγωγίας και πληροφόρησης (infotainment).
Ο ηλεκτρικός κινητήρας έχει ισχύ 70 kW ενώ η προσφερόμενη αυτονομία – με πλήρη φόρτιση – φαίνεται ότι κυμαίνεται μεταξύ 240 και 300 χιλιομέτρων, κάτι που δεν ακούγεται καθόλου άσχημα, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη του την τιμή του αυτοκινήτου. Το Maple 30X διαθέτει πλήθος επιλογών τύπου φόρτισης, ανάμεσά τους και η σύνδεση σε ταχυφορτιστή DC, που επιτρέπει στη μπαταρία να φορτίζεται στο 80% σε περίπου 30 λεπτά.
Φαίνεται να συνδυάζει πολλά, αλλά θα το δούμε στην Ελλάδα και ποια θα είναι η τιμή του εδώ?
Αυτό είναι παντελώς άγνωστο. Γενικότερα η παρουσία των Κινέζων στην ηλεκτρική αγορά της Ευρώπης είναι προς το παρόν περιορισμένη. Προσωπικά πιστεύω πως, κάποια στιγμή (αλλά όχι στο άμεσο μέλλον), θα ταρακουνήσουν τους Ευρωπαίους στο γήπεδό τους.