Sto Timoni

Αυτό θα είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ευρώπης!

Επιμένουν οι Γάλλοι ότι το νέο compact SUV της Dacia, το Spring, θα είναι το πιο προσιτό αυτοκίνητο της Ευρώπης, αλλά χωρίς να αποκαλύπτουν το μεγάλο μυστικό, δηλαδή την τιμή του. Από την άλλη, δεν παύουν να δηλώνουν ότι το ηλεκτρικό Spring, που θα είναι διαθέσιμο στους πελάτες λιανικής το φθινόπωρο του 2021, θα είναι ένα κανονικότατο και πλήρες αυτοκίνητο, εφοδιασμένο μάλιστα και με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.

Για την τρίτη επανάσταση στην ιστορία της Dacia έκαναν λόγο οι άνθρωποι του Groupe Renault, αναφερόμενοι στο νέο μοντέλο της εταιρίας – το ηλεκτρικό Spring -,στη σχετική παρουσίαση που παρακολουθήσαμε διαδικτυακά στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Renault eWays, τοποθετώντας – και δικαίως – στη θέση των δύο προηγουμένων μεγάλων σταθμών από τη μια το Logan και από την άλλη το Duster, που αποτελεί σταθερά μια μοναδική – και ιδιαιτέρου value for money – πρόταση στην αγορά των SUV.

Η τρίτη επανάσταση της Dacia είναι ηλεκτρική

Προφανώς το Spring Electric – που σημειωτέον θα κατασκευάζεται στην Κίνα, την «πατρίδα» της ηλεκτροκίνησης – ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για την Dacia που έρχεται με αυτό το μικρό, «αστικό» SUV που έχει μήκος 3.734 mm, πλάτος 1.622 mm (1.770 mm με καθρέπτες), ύψος 1.516 mm και μεταξόνιο 2.423 mm να προσφέρει αυξημένη ευελιξία συνδυασμένη με χώρους που θα ικανοποιούν απόλυτα με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις. Από την άλλη η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 150 mm, επιτρέποντας, πέρα από τη δίχως άγχος είσοδο στη μάχη του… πεζοδρομίου και – φυσικά – τις ξέγνοιαστες βόλτες εκτός ασφάλτου, τον χαρακτηρισμό crossover ή SUV – και η επιλογή όπως συνηθίζουμε να λέμε σε αυτές τις περιπτώσεις είναι δικό σας θέμα, αφού και οι δύο χαρακτηρισμοί είναι σωστοί.

Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης CMF-A του Groupe Renault, το Spring Electric επωφελείται από όλη την τεχνολογία που διαθέτει η γαλλική εταιρία, προσφέροντας το ίδιο επίπεδο συνδεσιμότητας που προσφέρει στους ιδιοκτήτες του, το ηλεκτρικό σουπερμίνι της Renault, Zoe.

Διαθέτει, δε, όλα τα τυπικά συστήματα ασφαλείας: περιορισμό ταχύτητας, ABS, ESP, ηλεκτρονική κατανομή δύναμης πέδησης, έξι αερόσακους, κλήση έκτακτης ανάγκης (κουμπί SOS), αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων, αλλά και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Ενεργό σε ταχύτητες από 7 έως 170 km/h, το σύστημα αυτό ανιχνεύει, μέσω του μπροστινού ραντάρ, την απόσταση από το εμπρός όχημα (στατικό ή κινούμενο). Εάν εντοπιστεί κίνδυνος σύγκρουσης, ειδοποιεί τον οδηγό οπτικά και ακουστικά, προτού παρέμβει στα φρένα εάν ο οδηγός δεν φρενάρει ή δεν φρενάρει αρκετά.

 

Αν, τώρα, σε αυτά τα χαρακτηριστικά προσθέσουμε και το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας του Spring έχει ισχύ μόλις 33 kW (44 hp) και τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 26,8 kWh μπορούμε ενδεχομένως να εξηγήσουμε που βασίζονται οι άνθρωποι του γαλλικού γκρουπ για να μας δίνουν τόσο μεγάλες υποσχέσεις. Αυτός ο συσχετισμός ισχύος/χωρητικότητας επιτρέπει από τη μια μία άκρως ικανοποιητική επίσημη αυτονομία 225 km (κατά WLTP) / 295 km (κατά WLTP, αυτονομία πόλης) και από την άλλη την πλήρως λογική τελική ταχύτητα των 125 km/h.

Για την επαναφόρτιση, δε, της μπαταρίας το Spring μπορεί να συνδεθεί είτε με επιτοίχιο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) έως 6,6 kW είτε με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC έως 30 kW, με την τελευταία αυτή δυνατότητα να προσφέρεται προαιρετικά.

Προηγείται η επαγγελματική εκμετάλλευση: Cargo και Car Sharing

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι στην παρουσίαση έγινε λόγος και την επαγγελματική έκδοση του νέου μοντέλου, το Spring Electric Cargo, το οποίο διαθέτει χώρο φόρτωσης 800 λίτρων ο οποίος εκτείνεται εκεί που συνήθως βρίσκεται το πίσω κάθισμα και διαθέτει πλαστική επένδυση στο πάτωμα και στις εσωτερικές καμάρες των τροχών, τέσσερα σημεία στερέωσης/πρόσδεσης του φορτίου και διαχωριστικό πλέγμα που χωρίζει τους μπροστινούς επιβάτες από το χώρο αυτόν. Το μήκος φόρτωσης αυτής της ειδικής έκδοσης είναι 1.033 mm, ενώ το ωφέλιμο φορτίο φτάνει τα 325 κιλά.

 

Να θυμίσουμε ότι όταν το Dacia Spring είχε κάνει την πρώτη του εμφάνιση, την άνοιξη, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που υπέθεσαν ότι το Groupe Renault θα κάνει την έκπληξη και θα κρατήσει την τιμή του νέου ηλεκτρικού μοντέλου κοντά στα 10.000 ευρώ, με βάση την τιμή του αντίστοιχου μοντέλου που φέρει τα σήματα της Renault, ο λόγος για το “City K-ZE”, που παράγεται και πωλείται ήδη (έναντι 8.000 περίπου ευρώ) στην Κίνα.

Αυτό, δηλαδή η τιμή, είναι ένα στοιχείο που επηράζει αναμφίβολα το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO Total Cost of Ownership)  -και όχι μόνο το κόστος κίνησης – που είναι το χαμηλότερο της αγοράς. Το TCO είναι ένας δείκτης που χρησιμοποιείται κυρίως από επαγγελματίες, ιδίως διαχειριστές στόλου εταιρειών, για τη βελτιστοποίηση του κόστους τους.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι απολύτως λογικό το ότι το Spring Electric προορίζεται επίσης για στόλους car sharing. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η διάθεση του Dacia Spring Electric για τέτοιες χρήσεις θα προηγηθεί του λανσαρίσματος του μοντέλου για τους πελάτες λιανικής, που θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2021.

Σημειώστε, τέλος, ότι η μάρκα Dacia είναι μέρος του Groupe Renault και δίνει το παρών σε 44 χώρες, κυρίως στην Ευρώπη. Δημιουργήθηκε στη Ρουμανία το 1968, για να αγοραστεί από τη Renault και να κάνει μια καινούρια αρχή με το λανσάρισμα του Dacia Logan το 2004. Η Dacia προτείνει μια ιδιαίτερη σχέση ποιότητας – τιμής στοιχείο που τη βοήθησε να καθιερωθεί ως η εταιρία των προσιτών – και ικανών – αυτοκινήτων. Το 2019, η Dacia πέτυχε ένα νέο ετήσιο ρεκόρ πωλήσεων με 737.000 «κομμάτια» που της επέτρεψαν να έχει στο ενεργητικό της 7 εκατομμύρια πελάτες.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031