Sto Timoni

Αυτό είναι το ηλεκτρικό, τριαξονικό & υπεραστικό λεωφορείο Solaris

Έτοιμο να κατακτήσει το Βορρά είναι το Solaris Urbino 15 LE, η νέα πρόταση μηδενικών ρύπων στον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς της πολωνικής Solaris. Το συγκεκριμένο λεωφορείο SU15 LE φαίνεται ότι θα παραχθεί όχι μόνο στη μορφή αστικού λεωφορείου (class I) αλλά και σε εκδόσεις κατάλληλες για υπεραστικά δρομολόγια (class II).

Στην περίπτωση του νέου Solaris Urbino 15 LE, που εδώ βλέπουμε σε εικόνες που προέρχονται από computer, η είδηση δεν είναι ούτε η ηλεκτροκίνηση ούτε το μήκος του, που φτάνοντας τα 15 μέτρα πρακτικά επιβάλλει την ύπαρξη ενός τρίτου άξονα. Η πολωνική εταιρία έχει ήδη εμπειρία σε 15μετρα τριαξονικά λεωφορεία, αφού από το 1999 μέχρι σήμερα η Solaris έχει παραδώσει περισσότερα από 1500 τέτοια λεωφορεία είτε με πετρελαιοκινητήρες είτε με κινητήρες φυσικού αερίου (CNG).

Η απόφαση για την κατασκευή ενός τέτοιου λεωφορείου προκλήθηκε όχι μόνο από τη ζήτηση, αλλά και από την πρόοδο όσον αφορά την αποθήκευση ενέργειας. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία SU15 LE θα διαθέτουν τις τελευταίας γενιάς μπαταρίες Solaris High Energy + που παρουσιάστηκαν από την εταιρία πέρυσι και προσφέρουν αυτονομία που επιτρέπει ακόμα και υπεραστικά δρομολόγια.

Τα δύο πρώτα SU15 LE προπαραγωγής θα είναι εξοπλισμένα με 6 μπαταρίες, συνολικής χωρητικότητας άνω των 470 kWh: δύο τοποθετημένες στη στέγη και τέσσερις στο πίσω μέρος του λεωφορείου. Η φόρτισή τους μπορεί να πραγματοποιείται είτε “κλασικά” με σύνδεση σε φορτιστή με βίσμα είτε με «παντογράφο» (κεραία στην οροφή του οχήματος ή ανεστραμένο), κατόπιν αιτήματος του πελάτη.

Ο ηλεκτροκινητήρας CeTrax του Urbino είναι υγρόψυκτος και έχει ισχύ 300 kW, είναι δε τοποθετημένος στο κέντρο το λεωφορείου. Η κίνηση μεταδίδεται στον δεύτερο (μεσαίο) άξονα του οχήματος. Προκειμένου δε να μειωθεί στο ελάχιστο η χρήση ενέργειας, ο κατασκευαστής θα εφαρμόσει τεχνολογία SiC.

Τα δύο πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία Solaris Urbino 15 LE θα κατασκευαστούν με γνώμονα τις συνθήκες κυρίως της Σκανδιναβίας για την οποία και προορίζονται. Γι ‘αυτό και τα λεωφορεία θα διαθέτουν ειδικές λύσεις που συμμορφώνονται με τα πρότυπα “Bus Nordic”. Προκειμένου, δε, να βελτιστοποιηθεί η κατανάλωση ενέργειας, το ηλεκτρικό Urbino 15 LE θα είναι εξοπλισμένο με υβριδική θέρμανση, βασισμένη σε αντλία θερμότητας. Επιπλέον, το όχημα θα ενσωματώνει τεχνολογίες ADAS (Advanced Drivers Assistance Systems), δηλαδή αυτοματοποιημένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών MirrorEye ή MobilEye Shield +.

Ο Αντιπρόεδρος της Solaris, Πέτρος Σπινάρης δήλωσε επίσης ότι η Σκανδιναβία θα είναι μόνο η αρχή για το νέο ηλεκτρικό λεωφορείο της εταιρία που θα είναι διαθέσιμο σε δίθυρες (2-2-0) και τρίθυρες (2-2-1) εκδόσεις, με την χωρητικότητα των επιβατών να φτάνει τα 55 άτομα για οχήματα class II (υπεραστικά λεωφορεία).

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031