Sto Timoni

Κινούμαι Ηλεκτρικά – και με περισσότερα microcars

Με καθυστέρηση 8 περίπου μηνών και με μειωμένο κατά 50% προϋπολογισμό άνοιξε η πλατφόρμα του προγράμματος επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 2». Πέραν της αύξησης της επιδότησης που προβλέπεται για τα ηλεκτρικά ΙΧ, με το νέο πρόγραμμα αυξάνεται σημαντικά και η επιδότηση μιας σειράς ηλεκτρικών μικρο-οχημάτων, ανάμεσά τους και αυτοκινήτων μικρών διαστάσεων και χαμηλής ισχύος (microcars).

Πριν κάνουμε οποιοδήποτε σχόλιο σε σχέση με τη σκοπιμότητα και την αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου προγράμματος, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι σε σχέση με τον α’ κύκλο του προγράμματος, το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» έρχεται να προσφέρει αυξημένη κατά έως και 2.000 ευρώ επιδότηση για αγορά ΙΧ από ιδιώτες – φυσικά πρόσωπα, ενώ παράλληλα διατηρεί την επιπλέον επιδότηση των 1.000 ευρώ για την απόσυρση παλιού αυτοκινήτου, τα επιπλέον 1.000 ευρώ για τους οδηγούς ΑΜΕΑ, αλλά και τα 500 ευρώ για την αγορά wallbox/επιτοίχιου φορτιστή με την προϋπόθεση βέβαια ότι ο αγοραστής διαθέτει δικό του πάρκινγκ.

Όμως καθώς κάνουμε τη σύγκριση μεταξύ των δύο προγραμμάτων δεν είναι δυνατόν να μην παρατηρήσουμε τη σημαντική αύξηση της μέγιστης επιδότησης – από το 20% στο 40% – που προβλέπεται για μια σειρά από ηλεκτρικά οχήματα των κατηγοριών L, δηλαδή για ηλεκτρικά δίκυκλα, τρίκυκλα, αλλά και «τετράκυκλα». Στην τελευταία περίπτωση έχουμε να κάνουμε με οχήματα περιορισμένων διαστάσεων και αυτονομίας, αλλά και χαμηλής ισχύος, που κατά κανόνα δεν έχουν δυνατότητα κίνησης σε αυτοκινητόδρομο (λόγω της περιορισμένης τελικής τους ταχύτητας) και μπορούν να οδηγηθούν και από άτομα κάτω των 18 ετών.

Έχουμε λοιπόν επιδότηση 30% και έως 1.300€ (για οχήματα των κατηγοριών L1e-L4e), και επιδότηση 40% – έως 3.000€ (για οχήματα των κατηγοριών L5e-L7e). Η ίδια ακριβώς επιδότηση προβλέπεται και για νομικά πρόσωπα/επιχειρήσεις, ενώ και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει όφελος απόσυρσης παλιού οχήματος που φτάνει τα 400 ευρώ. Όμως το πιο ενδιαφέρον ίσως στοιχείο είναι ότι προβλέπεται επιπλέον επιδότηση 1.000 ευρώ εφόσον έχουμε να κάνουμε με νέους κάτω των 29 ετών, αλλά και μια επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ εφόσον έχουμε να κάνουμε με οικογένειες με τρία τουλάχιστον εξαρτώμενα άτομα. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί κανείς να δει το κόστος αγοράς ενός τέτοιου μικρού αυτοκινήτου να μειώνεται σχεδόν στο μισό, αφού οι τιμές σε αυτήν την κατηγορία είναι της τάξης των 8.000 έως 10.000 ευρώ.

Για παράδειγμα στην περίπτωση του CITROEN AMI My Ami Blue (όχημα κατηγορίας L6e-BP) με λιανική τιμή προ φόρων €8.306,45 και τελική τιμή €10.300, έχουμε επιδότηση €3322,58, συν επιπλέον €1.000 στην περίπτωση νέου κάτω των 29, οπότε η τιμή πέφτει στα €5.977,42.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τονίσουμε ότι τέτοια αυτοκίνητα δεν κάνουν για όλες τις δουλειές – είναι σαφές ότι προορίζονται αυστηρά για αστική χρήση, ακόμα και αν έχουμε επιλέξει την έκδοση αυξημένης ισχύος/ταχύτητας. Βλέπετε ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τελική ταχύτητα (συνήθως έως 80 km/h) που δεν έχει καμία σχέση με αυτή των «κανονικών» ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα οποία μπορεί κανείς να ταξιδέψει κανονικά, έχοντας φυσικά προγραμματίσει σωστά τις στάσεις που θα χρειαστούν για τη φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου του. Θυμίζουμε ότι η μέγιστη ισχύς στην κατηγορία L6e περιορίζεται στα 6,0 kW ενώ στην L7e στα 15,0 kW. Θυμίζουμε επίσης ότι το μήκος για όλα τα οχήματα που ανήκουν σε κάποια κατηγορία L δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 4.000 mm: L6e-Be≤3.000 mm L7e-C≤3.700 mm. Ενώ το πλάτος περιορίζεται κάτω από το 1,5 μέτρο (L6e-B ή L7e-C≤1.500 mm).

Σημειώστε ότι τα micro-cars με τελική ταχύτητα μέχρι 45 Km/h (L6e), μπορούν να με άδεια οδήγησης κατηγορίας ΑΜ (μοτοποδηλάτου) ή ανώτερης (Α1, Α2, Α) – κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να οδηγηθούν και από νέους 16 ετών και άνω. Ενώ για τα κατηγορίας L7e απαιτείται άδεια οδήγησης κατηγορίας Α1 ή ανώτερης (Α2, Α).

Μία τεχνική λεπτομέρεια, τέλος, που δεν βλάπτει να έχει κανείς υπόψη είναι ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 είναι 50 μόνο εκατομμύρια ευρώ – και όχι 100 εκ. ευρώ όπως του αρχικού Κινούμαι Ηλεκτρικά. Κατά συνέπεια όποιος έχει υπόψη του να προχωρήσει στην αγορά οποιουδήποτε τύπου ηλεκτρικού οχήματος το επόμενο διάστημα, θα πρέπει να κινηθεί σχετικά γρήγορα, καθώς κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πόσο γρήγορα θα εξαντληθεί αυτό το ποσό.

Τη λίστα Επιλέξιμων Ηλεκτρικών Οχημάτων Κατηγορίας L του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 (1-8-2022) μπορείτε να τη δείτε κάνοντας κλικ εδώ

Τη λίστα Επιλέξιμων Οχημάτων (επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών) του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 (7-11-2022) μπορείτε να τη δείτε κάνοντας κλικ εδώ

Παρακάτω μπορείτε να δείτε συνοπτικά τα κίνητρα όπως αυτά έχουν αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος.

Για ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

  • Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000€.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000€ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000€ και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 500€.
  • Επιπλέον επιδότηση 1000€ για αγορά αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ.
  • Επιπλέον επιδότηση 1000€ για οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα (1000€ για 3 εξαρτώμενα τέκνα, και επιπλέον 1000€ ανά επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο έως και 4000€).
  • Επιπλέον 1000€ για την αγορά αυτοκινήτου και μικροαυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.
  • Δυνατότητα εκχώρησης δικαιώματος είσπραξης επιδότησης στην εταιρία πώλησης.
  • Επιδότηση έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 για την αγορά δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως L7e (επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τα μικροαυτοκίνητα).
  • Eπιδότηση ηλεκτρικών δικύκλων κατηγορίας L1e έως L4e έως 30% και με μέγιστο ποσό επιδότησης 1300€.
  • Επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800€.

Για ΕΤΑΙΡΙΕΣ

  • Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000€ από 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000€ από 21 οχήματα και πάνω.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000€ ανά όχημα και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 400€ ανά σημείο επαναφόρτιση.
  • Επιδότηση σε εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες για την αγορά έως και 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000€ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς για 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση και έως 6.000€ για 21 οχήματα και πάνω αντίστοιχα.
  • Επιπλέον 4.000€ ανά αυτοκίνητο για εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε νησιά.
  • Επιδότηση 30% και με μέγιστο ποσό τις 8.000€ ανά αυτοκίνητο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 μέχρι 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000€ για 21 οχήματα και άνω αντίστοιχα.

Παρατήρηση: Το άρθρο συντάχθηκε για λογαριασμό του caranddriver.gr

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930