Sto Timoni

Γιατί προμηθεύεται σουηδικές μπαταρίες η BMW;

Βλέπει μακριά και προς το βορρά η BMW που προχώρησε σε συμφωνία μακράς πνοής με τη σουηδική εταιρία Northvolt για την προμήθεια των ηλεκτρικών στοιχείων (κυψελών) που είναι απαραίτητα για την κατασκευή των μπαταριών της. Στη σχετική ανακοίνωση ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο γεγονός ότι η παραγωγή της Northvolt είναι «πράσινη», με αποκλειστική χρήση αιολικής και υδροηλεκτρικής ενέργειας.

Το BMW Group ανακοίνωσε, λοιπόν, επίσημα τη σύναψη μακροπρόθεσμης σύμβασης προμήθειας κυψελών μπαταριών αξίας 2 δις ευρώ το χρόνο, από το 2024 και μετά, με τη σουηδική εταιρεία Northvolt. Οι κυψέλες θα κατασκευάζονται στο μεγάλο εργοστάσιο (που χαρακτηρίζεται ως giga-factory) της Northvolt το οποίο αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται στο Skellefteå, στη βόρεια Σουηδία και φέρει την ονομασία Northvolt Ett)

Αυτή τη μορφή θα έχει το υπο κατασκευήν εργοστάσιο Northvolt Ett μετά την αποπεράτωσή του.

Των φρονίμων τα παιδιά…

Προφανώς η γερμανική εταιρία κοιτάζει να εξασφαλίσει εκ των προτέρων ό,τι είναι απαραίτητο για την παραγωγή των 25 νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων που θα ρίξει στην αγορά μέχρι το 2023, προσδίδοντας έντονα «πράσινο» χρώμα στο όλο εγχείρημα. Και όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Andreas  Wendt, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Προμηθειών και Δικτύου Προμηθευτών: «Η Northvolt είναι ο τρίτος προμηθευτής κυψελών μπαταριών με τον οποίο συνεργαζόμαστε, πέραν  των CATL και Samsung SDI. Η υπογραφή αυτής της σύμβασης είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την ικανοποίηση της αυξανόμενης ανάγκης για κυψέλες μπαταριών μακροπρόθεσμα … Το BMW Group θα προμηθεύεται επίσης κυψέλες που θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη από τη Κινεζική CATL – το εργοστάσιο είναι υπό ανέγερση στην Ερφούρτη, στη Γερμανία.»

Andreas Wendt

Όπως είναι γνωστό, το BMW Group κατασκευάζει μπαταρίες στα εργοστάσιά του στο Dingolfing (Γερμανία), στο Spartanburg (ΗΠΑ) και στο BBA στο Shenyang (Κίνα) καθώς και στην Ταϊλάνδη, όπου συνεργάζεται με το Dräxlmaier Group.

Τέλος οι σπάνιες γαίες

Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνεται επίσης ότι το BMW Group και η Northvolt θα προμηθεύονται από κοινού το κοβάλτιο και το λίθιο που είναι απαραίτητα ως πρώτες ύλες για την παραγωγή μπαταριών από ορυχεία τα οποία, σύμφωνα με τις δύο εταιρίες, πληρούν υψηλά πρότυπα βιωσιμότητας. Με την ευκαιρία το BMW Group δηλώνει για μία ακόμα φορά ότι δεν θα χρησιμοποιεί επίσης σπάνιες γαίες στην 5η γενιά συστημάτων ηλεκτροκίνησης από το 2021 και μετά.

Το BMW Group και η Northvolt επιδιώκουν επίσης να επιτύχουν την κατασκευή ανακυκλώσιμων ηλεκτρικών στοιχείων – και για το σκοπό αυτό ίδρυσαν και σχετική κοινοπραξία – θεωρώντας ότι η ανακύκλωση  των εξαρτημάτων των μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους και η εκτενής επαναχρησιμοποίηση των πρώτων υλών θα είναι το «κλειδί» για βέλτιστη αξιοποίηση των υλικών.

Φιλόδοξοι στόχοι

Στη σημαντική αυτή συμφωνία αναφέρθηκε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG: «… στοχεύουμε να βελτιώσουμε το συνολικό περιβαλλοντικό ισοζύγιο των προϊόντων μας – από την πηγή μέχρι την ανακύκλωση. Αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό για την ενεργοβόρα παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης για ηλεκτρικά οχήματα. Γι’ αυτό, συνάψαμε συμβατική συμφωνία με τους κατασκευαστές κυψελών ότι θα χρησιμοποιούν μόνο πράσινη ενέργεια για την παραγωγή κυψελών μπαταριών 5ης γενιάς».

Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG

Σημειώνουμε τέλος ότι το BMW Group έχει στόχο θέσει ένα φιλόδοξο στόχο αύξησης των πωλήσεων των – εν γένει – ηλεκτρικών της μοντέλων στην Ευρώπη: Μέχρι το 2021, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πρέπει να αποτελούν το ένα τέταρτο του στόλου νέων οχημάτων, και αντίστοιχα το ένα τρίτο το 2025 και το ½ των πωλήσεων μέχρι το 2030.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Αύγουστος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούλ    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31