Sto Timoni

Από που αγοράζει “οικολογικό” κοβάλτιο η BMW;

Κοβάλτιο – και μάλιστα βιώσιμο – αξίας περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ, προμηθεύεται το BMW Group από το Μαρόκο. Η σχετική σύμβαση με το Managem Group αφορά την περίοδο 2020 – 2025, ενώ ο Andreas  Wendt, μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Προμηθειών επιβεβαίωσε με δήλωσή του τη στρατηγική μείωσης των ρύπων των οχημάτων που κατασκευάζει το γερμανικό γκρουπ: «Προωθούμε συστηματικά τον εξηλεκτρισμό του στόχου οχημάτων μας. Η βιωσιμότητα διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης».

Η νέα BMW iX3

Οι Γερμανοί, λοιπόν, βλέπουν μακριά και φροντίζουν να προμηθευτούν απευθείας το κοβάλτιο που χρειάζονται ως βασική πρώτη ύλη για τα ηλεκτρικά στοιχεία των μπαταριών των ηλεκτρικών τους οχημάτων. Ο λόγος στη συγκεκριμένη περίπτωση για το BMW Group που πρόσφατα υπέγραψε σύμβαση διαρκείας 5 ετών (2020 – 2025) και ύψους 100 περίπου εκατομμυρίων ευρώ με τη μαροκινή εταιρεία εξορύξεων Managem Group. Με τη συμφωνία αυτή, το γερμανικό γκρουπ θα καλύψει το ένα πέμπτο περίπου των αναγκών του σε κοβάλτιο για την 5η γενιά των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, ενώ τα υπόλοιπα δύο πέμπτα θα προέρχονται από την Αυστραλία.

Η επιλογή του Managem Group για τη συγκεκριμένη προμήθεια έγινε λόγω του ότι η συγκεκριμένη εταιρία πληροί τα κριτήρια βιωσιμότητας που θέτει το BMW Group.

Παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης (μονάδες μπαταρίας)

Σε δηλώσεις του, ο Andreas Wendt, μέλος Δ.Σ. της BMW AG & Υπεύθυνος Προμηθειών, επανέλαβε ότι στόχος της εταιρείας είναι να έχει στη γκάμα της 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2023, κάτι που σημαίνει ότι οι ανάγκες για πρώτες ύλες θα αυξηθούν – και μάλιστα οι απαιτήσεις σε κοβάλτιο υπολογίζεται να τριπλασιαστούν μέχρι το 2025.

Σημειώστε ότι στο εξής, για την 5η γενιά των μπαταριών του, το BMW Group θα προμηθεύεται απευθείας λίθιο και κοβάλτιο και θα τα διαθέτει στους δύο κατασκευαστές ηλεκτρικών στοιχείων (κυψελών μπαταριών), CATL και Samsung SDI, με τους οποίους συνεργάζεται. Ο γερμανικός όμιλος θα προμηθευτεί τα επόμενα χρόνια (2020 – 2031) ηλεκτρικά στοιχεία από την CATL και τη Samsung SDI αξίας 7,3 και 2,9 δις ευρώ, αντίστοιχα. Με τον τρόπο αυτό θα καλύψει μακροπρόθεσμα τις ανάγκες του ενώ η επιλογή του προμηθευτή θα γίνεται βάσει τεχνολογικών και ανταγωνιστικών οικονομικών κριτηρίων, γεγονός που θα του δώσει πρόσβαση στη βέλτιστη τεχνολογία κυψελών.

Η μπαταρία (συστοιχία μπαταριών) υψηλής τάσης του BMW i4 (2021)

Στη σχετική ανακοίνωση της BMW, επισημαίνεται ότι καθώς η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος, η στοχευμένη μείωση των εκπομπών CO2 αποκτά προστιθέμενη αξία. Το BMW Group έχει συνάψει συμφωνίες με κατασκευαστές κυψελών μπαταριών ότι θα χρησιμοποιούν μόνο πράσινη ενέργεια για την παραγωγή κυψελών 5ης  γενιάς για την εταιρεία. Αυτό μεταφράζεται σε εξοικονόμηση περίπου δέκα εκατομμυρίων τόνων CO2 την επόμενη δεκαετία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 40%  των ρύπων ενός  πλήρως ηλεκτρικού οχήματος προέρχεται αποκλειστικά από την παραγωγή κυψελών μπαταριών και σε αυτό εστιάζει τις προσπάθειές του το BMW Group.

Το BMW Group κατασκευάζει μπαταρίες στα εργοστάσιά του στο Dingolfing (Γερμανία), στο Spartanburg (ΗΠΑ) και στο BBA στη Shenyang (Κίνα) καθώς και στη Ταϊλάνδη όπου συνεργάζεται με το Dräxlmaier Group.

Mπαταρίες υψηλής τάσης για BMW i3 (2019), BMW iX3 (2020), BMW i4 (2021) (12/2019)

Για πρόσβαση στην τεχνολογία  κυψελών, το BMW Group έχει συνάψει τεχνολογική κοινοπραξία με το Σουηδό κατασκευαστή μπαταριών Northvolt και με τη Βελγική Umicore. Η συνεργασία περιλαμβάνει τη δημιουργία  μιας ολοκληρωμένης βιώσιμης αξιακής αλυσίδας για κυψέλες μπαταριών στην Ευρώπη, από τη φάση εξέλιξης μέχρι την παραγωγή  και την ανακύκλωση. Λόγω αυξημένης ζήτησης, η ανακύκλωση των εξαρτημάτων των μπαταριών και η εκτενής επαναχρησιμοποίηση πρώτων υλών είναι ο καλύτερος τρόπος αξιοποίησης του κύκλου ζωής των υλικών.»

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031