Sto Timoni

Νέο Renault Clio: προικισμένο μικρό, με μεγάλο όνομα!

Τα πράγματα σοβαρεύουν στην εμπορικότατη κατηγορία των σουπερμίνι, καθώς το εντελώς νέο Renaul Clio δείχνει έτοιμo για όλα.

Προφανώς είναι Renault, προφανώς είναι Clio, προφανώς είναι καινούριο. Αλλά η εποχή που τα νέα μοντέλα έκοβαν τις σχεδιαστικές τους ρίζες για να ξεχωρίσουν από τους προκατόχους τους αποτελεί παρελθόν. Οι Γάλλοι, λοιπόν, δεν πρωτοτυπούν με το να παρουσιάζουν τη νέα, πέμπτη γενιά του πιο καλοπουλημένου μοντέλου τους και να διαπιστώνουμε εμείς ότι από τη μια αυτή μοιάζει με το Clio τέταρτης γενιάς, αλλά και ότι από την άλλη έχει ενσωματώσει το νέο σχεδιαστικό προφίλ της γαλλικής εταιρίας, κάτι που κυρίως γίνεται αντιληπτό από τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός – πίσω. Μιλάμε για ένα σημείο αναφοράς και κυρίαρχο των πωλήσεων – σε ευρωπαϊκό επίπεδο – στην κατηγορία των λεγομένων σουπερμίνι (Citroen C3, Ford Fiesta, Peugeot 208, VW Polo κλπ.)

H 5η γενιά του Clio είναι εδώ, συνεχίζοντας μια πορεία 30 χρόνων που απέφεραν στη Renault 15 εκ. πωλήσεις.

Εντελώς καινούριο

Μεγάλη, λοιπόν, η αίσθηση της ομοιότητας λοιπόν, παρά το γεγονός ότι έχουμε με ένα 100% νέο μοντέλο, χτισμένο πάνω στη νέα modular πλατφόρμα CMF-B της Renault. Κάτι που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι άσχετο από το γεγονός ότι όταν οι Γάλλοι, αρκετά χρόνια πριν, έψαξαν να δουν τι έπρεπε να βελτιώσουν για να γίνουν νούμερο ένα στην κατηγορία, κατέληξαν, σύμφωνα με τον Cristophe Pejout Product Director, A+B Segment, της Renault που ήταν παρών στην παρουσίαση του νέου Clio στους Έλληνες δημοσιογράφους, στο design. Και η μετάβαση σε ένα πιο δυναμικό εμφανισιακά αυτοκίνητο τους έφερε το 2013 στην κορυφή της κατηγορίας, στην οποία παραμένουν όπως είπαμε μέχρι σήμερα.

Ανάλογα με την έκδοση διαθέσιμος είναι και ψηφιακός, πλήρως διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων

Αποκλειστικά πεντάθυρο το νέο “μικρό” Renault (τα εισαγωγικά εδώ μπαίνουν για να υποδηλώσουν ότι τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας μόνο μικρά δεν είναι) έρχεται, με ελάχιστα μειωμένο μήκος (κατά 14 mm) και ύψος (και 30 mm), να προσφέρει ανταγωνιστικούς χώρους, όντας πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του. Τις διαφορές εμείς κυρίως τις εντοπίζουμε στο πίσω κάθισμα όπου πλέον ένας ψηλός επιβάτης κάθεται με σχετική άνεση πίσω από έναν αντιστοίχων διαστάσεων οδηγό, όταν στο προηγούμενο μοντέλο τα πράγματα ήταν κάπως οριακά.

Δεν έχει το σαλόνι με την κορυφαία χωρητικότητα, είναι όμως πιο άνετο από το Clio 4ης γενιάς και επιπλέον έχει ένα μεγάλο – με τα μέτρα της κατηγορίας πάντα – πορτμπαγκάζ, που κρύβει μία ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Και αυτό στις μέρες μας, που όλοι καταφεύγουν στα κιτ επισκευής ελαστικών για να κερδίσουν χώρο, είναι σημαντικό… Κατά τ’ άλλα έχουμε ένα μοντέρνο με εσωτερικό με υψηλή ποιότητα συναρμολόγησης και υλικά καλής ποιότητας – βάζοντας μόνον έναν αστερίσκο σε κάποια συγκεκριμένα σκληρά πλαστικά που θα μπορούσαν να δείχνουν πιο «ακριβά».

Θετικά σχόλια θα κάνουμε και για την ηχομόνωση που ως οδηγός και γνώστης του απερχόμενου μοντέλου αντιλαμβάνεσαι ότι είναι και αυτή βελτιωμένη, ενώ οι επίσημες μετρήσεις έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτήν την αίσθηση με 2dB λιγότερα σε ταχύτητες έως 130 km/h

 

«Καλοστημένο» και σβέλτο

Το μενού του test drive περιλάμβανε αποκλειστικά και μόνο την έκδοση με τον τρικύλινδρο, χιλιάρη και τούρμπο βενζινοκινητήρα των 100 ίππων, που προφανώς θα συγκεντρώσει και το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού. Με την ισχύ αυτή προφανώς το Clio δεν έχει πρόβλημα να κινηθεί με γρήγορους ρυθμούς, αν και αυτό θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι αναμενόμενο. Ωστόσο αυτό που δεν μπορείς να θεωρείς δεδομένο είναι ότι ένας κινητήρας 999 κ.εκ. θα τραβάει από τις πολύ χαμηλές στροφές με τον τρόπο που εμείς διαπιστώσαμε, δηλαδή αγόγγυστα ακόμα και στην ανηφόρα με τρίτη ταχύτητα, σε πείσμα του γεγονότος ότι το χειροκίνητο κιβώτιο έχει μόνο 5 και όχι 6 σχέσεις, όπως συμβαίνει συνήθως με τους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες. Το μυστικό της επιτυχίας μπορεί κανείς να το αναζητήσει στα 160 Nm της ροπής από τη μια και στη «συγκράτηση» του βάρους στα 1178 κιλά.

Η γκάμα βεβαίως περιλαμβάνει και άλλους κινητήρες – και συγκεκριμένα έναν τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό, ίδιου κυβισμού αλλά μικρότερης ισχύος βενζινοκινητήρα, τον TCe 75 με 75 ίππους και τον μεγαλύτερου κυβισμού (1.333 κ.εκ.) 4-κύλινδρο TCe 130 που χάρη στη βοήθεια του τούρμπο αποδίδει 130 ίππους. Διαθέσιμοι είναι επίσης και δύο turbodiesel ίδιου κυβισμού (1461 κ.εκ.), οι Blue dCi 85 και Blue dCi 115, με ισχύ αντίστοιχα 85 και 115 ίππους, αλλά με αισθητά αυξημένη ροπή (220 και 260 Nm, αντίστοιχα) – εγγύηση για μειωμένη κατανάλωση και περιορισμό του CO2.

Το τιμόνι προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, ενώ το κράτημα είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβληματίσει τον οδηγό, παρά το γεγονός ότι δεν έχουμε να κάνουμε με κάποια σφιχτή, αλλά με αρκετά άνετη ανάρτηση, με το Clio να εμπνέει την εμπιστοσύνη που αξίζει – σε όλα τα επίπεδα – μια γεροδεμένη κατασκευή. Όχι αυτή της «βαριάς» πόρτας, αλλά του σωστά κατασκευασμένου πλαισίου που επωφελείται από την τεχνογνωσία της Renault στον τομέα της παθητικής ασφάλειας για να κερδίσει με τη δέουσα ευκολία τα 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.

Τη δική τους συμβολή στη βελτίωση των επιπέδων της προσφερόμενης ασφάλειας έχουν μια σειρά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως οι κάμερες 360° και το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση ποδηλάτων και πεζών, που εμφανίζονται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault. Ιδιαίτερη θέση μεταξύ των συστημάτων ασφαλείας κατέχει το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και σε μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion), το μοναδικό στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης.

Η ώρα της αγοράς

Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Renault έχει ήδη ξεκινήσει με τιμές για τις οποίες η αντιπροσωπεία υπερηφανεύεται ότι κατάφερε να συγκρατήσει σε επίπεδα τέτοια που και να μην υπάρχει χάσμα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αλλά και να είναι ανταγωνιστικό το προϊόν. Ο επίσημος τιμοκατάλογος ξεκινά από τα € 12.990 για το 1.0 SCe 75 “Authentic”, καθώς «τρέχει» σχετική προσφορά (κανονική τιμή € 13.490), ενώ η πιο value for money έκδοση 1.0 TCe 100 “Dynamic” κοστίζει € 15.990 αλλά με υπερπλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, έξυπνο κλειδί, ζάντες αλουμινίου 16’’ και κάμερα οπισθοπορείας με ραντάρ παρκαρίσματος. Συνολικά πάρχουν πέντε επίπεδα εξοπλισμού, με πλουσιότερα όλων τα RS Line και Initiale Paris, με την τελευταία να φτάνει τα € 25.480 στην περίπτωση του 1.3 TCe 130 EDC, με αυτόματο κιβώτιο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Έκδοση TCe 100 Blue dCi 85
Κυβισμός (cm3) 999 1461
Ισχύς (PS / rpm) 100/5500 85/3750
0-100 km/h 11,8’’ 14,7’’
Ταχύτητα (km/h) 187 178
Κατ/ση*(lit./100 km) 4,4 – 4,7 3,6 – 3,8
Εκπομπές CO2* 100 – 107 95 – 101 g/km
M x Π x Y (mm) 4050 x 1798 x 1440
Πορτμπαγκάζ (lit.) 391 366
Τιμή** € 14.190 € 14.790

* Μέση κατανάλωση και εκπομπές ρύπων σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
**Τιμές βασικών πακέτων εξοπλισμού Authentic.

Σημειώστε ότι νέο Clio θα είναι διαθέσιμο και σε μία υβριδική έκδοση, την E-Tech που συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων / 89 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 40 hp (και οι δύο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου) ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh και επιτρέπει κίνηση μηδενικών ρύπων έως και στο 70% των αστικών διαδρομών, εξασφαλίζοντας μείωση της κατανάλωσης έως και κατά 40%. Πλήρως ηλεκτρικό Clio δεν προβλέπεται, αφού το ρόλο του μηδενικών ρύπων εκπροσώπου της Renault παίζει το Zoe, ενώ μέχρι το 2022, το Groupe Renault θα διαθέτει 12 ηλεκτρικά/υβριδικά μοντέλα στη γκάμα του.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031