Ανήκει στη «μικρή» κατηγορία, αλλά μόνο μικρό δεν είναι στην πράξη το Volkswagen Polo, καθώς με μήκος που ξεπερνά τα 4,0 μέτρα προσφέρει οικογενειακότατους χώρους, ενώ ο 1000άρης τούρμπο κινητήρας του αποδεικνύεται υπερ-αρκετός για να το κινήσει με αξιοπρέπεια.
Δεν είναι πολύ πρωτότυπο να λες ότι ένα καινούριο μοντέλο είναι καλύτερο από αυτό που αντικατέστησε, έστω και αν πρόκειται απλώς για ένα facelift, όπως στην περίπτωση του νέου Volkswagen Polo που οδηγήσαμε πρόσφατα στην έκδοση με τους 95 ίππους. Βλέπετε, στις ανανεώσεις τους τα αυτοκίνητα οφείλουν να βελτιώνονται – και αυτό συμβαίνει συνήθως. Και η αλήθεια είναι το Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 ps φαίνεται αισθητά βελτιωμένο αφού η γερμανική εταιρία αξιοποίησε το «feedback» του καταναλωτικού κοινού – αλλά και του ειδικού τύπου – και φρόντισε να κάνει τις δέουσες παρεμβάσεις.
Απτή ποιότητα
Αυτή τη φορά το μαλακό υλικό που καλύπτει το ταμπλό του νέου Volkswagen Polo είναι αυτό που μεταβάλλει την αίσθηση της ποιότητας που εισπράττουν οδηγός και επιβάτες – οι οποίοι, δεν πρέπει να ξεχνάμε, έχουν τους μεγαλύτερους χώρους που μπορεί κανείς να βρει στην κατηγορία των σουπερμίνι. Και αυτό ήταν και είναι ένα τυπικό χαρακτηριστικό και βασικό πλεονέκτημα του νέου Polo, που ακρίβυνε βέβαια – και που αρχικά φάνηκε να τοποθετείται ουσιαστικά σχεδόν εκτός αγοράς, όμως ήδη ζούμε σε έναν άλλο τιμολογιακό κόσμο.
Έτσι, αφού σταδιακά στη συνέχεια όλες οι εταιρείες αυτοκινήτων ακολούθησαν σε αυτήν την «αναπροσαρμογή» προς τα πάνω των τιμών, και τα σουπερμίνι κοστίζουν πλέον άλλα χρήματα, το Volkswagen Polo δεν είναι τελικά εκτός αγοράς. Βλέπετε, ο τιμοκατάλογός του διαμορφώνεται με βάση ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποιο πολύ φθηνό (από την άποψη της τιμής αγοράς) Volkswagen Polo, αλλά δεν υπάρχει όμως και κάποιο φτωχά εξοπλισμένο Polo.
Οικονομία
Εν κινήσει τώρα, διαπιστώνεις ότι ο τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος «χιλιάρης» κινητήρας των 95 ίππων είναι υπερεπαρκής – κινεί το αυτοκίνητο με πλήρη άνεση χωρίς να ζορίζεται, σε βαθμό που σε βάζει σε σκέψεις σχετικά με το κατά πόσο είναι απαραίτητο να καταφύγεις στην ισχυρότερη έκδοση των 115 ίππων. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, μας άρεσε επίσης ο μαλακός συμπλέκτης και το χειροκίνητο κιβώτιο (που παρά το γεγονός ότι έχει «μόνο» 5 σχέσεις – όταν τα 6-άρια στις μέρες μας θεωρούνται δεδομένα – δεν δημιουργεί προβλήματα στον τομέα των επιδόσεων, αφού η ροπή του κινητήρα καλύπτει μια χαρά τα κενά) ενώ και η ανάρτηση ήταν αρκετά απορροφητική. Καλή εντύπωση μας έκανε επίσης η ηχομόνωση, αλλά τελικά και η κατανάλωση η οποία για τις συνθήκες που κινήθηκε το αυτοκίνητο κρίνεται αρκετά καλή, γύρω στα 7,0 λίτρα ανά 100 km.
Κορυφαίοι χώροι
Ενδεικτική τέλος της άνεσης και της μεταφορικής ικανότητας που Volkswagen Polo είναι το μέγεθος του χώρου αποσκευών: 351 λίτρα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ υπάρχει μία ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων – κάτι που στις μέρες μας σπανίζει – το οποίο αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου, καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να μείνεις στο δρόμο σε περίπτωση που σου σκιστεί κάποιο λάστιχο.
Ενώ από την άλλη μεριά ένας ψηλός επιβάτης (άνω του 1,85 μ.) που θα βρεθεί στο πίσω κάθισμα, έχοντας μπροστά του έναν αντίστοιχων διαστάσεων οδηγό, θα εκπλαγεί θετικά από τον χώρο που θα έχει διαθέσιμο για τα γόνατα και το κεφάλι του. Μπορούμε λοιπόν άνετα να πούμε ότι το Volkswagen Polo προσφέρει τους μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές στην κατηγορία – είναι στον τομέα αυτόν κορυφαίο. Κορυφαίο είναι επίσης και στον τομέα της πρακτικότητας (με μεγάλες βολικές θήκες στις πόρτες μπρος-πίσω, «τακτοποιημένες» ποτηροθήκες και βολική κονσόλα, ευκολία εισόδου μπρος-πίσω), καθώς αποδεικνύεται χαρακτηριστικά «γερμανικό» και δεν σου αφήνει πολλά περιθώρια να του βρεις ψεγάδια. Η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε κάτι πιο εργονομικό στον τομέα της κεντρικής οθόνης αφής/multimedia, αλλά αυτό δεν χαλάει τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου.
Εν κατακλείδι
Θυμίζουμε ότι: οι τιμές (με ΦΠΑ) ξεκινούν από €19.100 για το «ατμοσφαιρικό» μοντέλο των 80 ίππων [το αυτοκίνητο της δοκιμής μας Polo 1.0 TSI 95ps Life (0-100 σε 10,8’’, τελική ταχύτητα 187 km/h) κοστίζει 20.900 ευρώ], η χρηματοδότηση προσφέρεται με δόσεις από 139 €/μήνα. Προφανώς το Polo των 95 ίππων δεν είναι ότι πιο φθηνό υπάρχει, ωστόσο τα χρήματα που κοστίζει ανταποκρίνονται σε ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει Digital Cockpit, δηλαδή συνδυασμό ψηφιακού πίνακα οργάνων και οθόνης αφής στον βασικό εξοπλισμό, αλλά και προηγμένα συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με σύνδεση στο διαδίκτυο. Ενώ στα προσόντα του περιλαμβάνονται και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
|
Κυβισμός (cm3) | 999 |
Ισχύς (PS/rpm) | 95/5000-5500 |
Ροπή (Nm/rpm) | 175/1600-3500 |
0-100 km/h | 10,8’’ |
Ταχύτητα (km/h) | 187 |
Κατανάλωση*(lit./100 km) | 5,2 |
Εκπομπές CO2* | 118 |
M x Π x Y (mm) | 4053 x 1751 x 1451 |
Πορτμπαγκάζ (lit.) | 351 |
Τιμή** | € 20.900 |
*Συνδυασμένος κύκλος **Βασική έκδοση Life |
Περισσότερα για το νέο Volkswagen Polo μπορείτε να δείτε και στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρίας.
Το πλήρη τιμοκατάλογο θα τον δείτε κάνοντας κλικ εδώ
Αγόρασε το πόλο άδεια 3/2018 και έχει τέλη κυκλοφορίας.99e γιατί.ευχαριστω.
Παίζει ρόλο η εκάστοτε έκδοση του μοντέλου. Δεν απαλλάσσονται όλα τα Polo από τα τέλη κυκλοφορίας. Δείτε τον επίσημο τιμοκατάλογο της αντιπροσωπείας που παραθέτουμε