Sto Timoni

Hyundai Tucson 1.6 mild hybrid 4WD: Τετρακίνητο, αξιόπιστο και diesel

Οι κινητήρες diesel δεν καταθέτουν τα όπλα και συναντώντας την mild hybrid τεχνολογία αποδεικνύουν – με ιδιαίτερα χαρακτηριστικό τρόπο στην περίπτωση του κορεατικού SUV Hyundai Tucson 1.6 CRDi Hybrid 48V 7-DCT 4WD – ότι είναι ότι καλύτερο για μοντέλα της κατηγορίας.

Το γεγονός ότι το Tucson αποτελεί το best selling μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη δεν είναι τυχαίο. Στην καρδιά μιας αγοράς που γνωρίζει απίστευτη άνθιση τα τελευταία χρόνια, το θεωρητικά κορεατικό, αλλά επί της ουσίας ευρωπαϊκό SUV έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που δικαιολογούν την επιτυχία αυτή, αρχής γενομένης από το design. Πού πέρα από τις οποίες υποκειμενικές προσεγγίσεις μπορεί να υπάρξουν στον τομέα αυτόν, μία σειρά διεθνή βραβεία έρχονται να επιβεβαιώσουν την αντικειμενική εκτίμηση ότι έχουμε να κάνουμε με ένα εντυπωσιακό στην εμφάνιση αυτοκίνητο.

Και επειδή όπως συχνά λέμε άλλο το περιτύλιγμα και άλλο η ουσία, οφείλουμε να πούμε ότι τα σχεδόν 4,5 μέτρα μήκους έχουν να σας προσφέρουν όλους εκείνους τους χώρους που χρειάζεστε για να μεταφέρετε με χαρακτηριστική άνεση την οικογένειά σας (κανένα απολύτως πρόβλημα για τους πολύ ψηλούς στο πίσω κάθισμα) και να πάρετε τις αποσκευές σας όταν θα αποφασίσετε να κάνετε ένα ταξίδι. Όλα αυτά υπό τη σκέπη της γενικότερης αίσθησης στιβαρότητας που αποπνέει το Tucson. Το οποίο οφείλουμε σταθερά να υπενθυμίζουμε ότι καλύπτεται από την πενταετή εργοστασιακή εγγύηση – με απεριόριστα χιλιόμετρα – που προσφέρει η Hyundai σε όλα της τα μοντέλα.

Ευεργετικός αυτοματισμός

Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο τεχνολογίας smart stream πετρελαιοκινητήρας 1,6 λίτρων / 136 ίππων της Hyundai, ο οποίος ενσωματώνει το 48-volt ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης που παρουσίασε πέρυσι η εταιρία και βελτιώνει θεωρητικά την οικονομία σε ποσοστό έως και 7%. Αυτό περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 0,44 kWh και τάση 48 volt, μία ηλεκτρική μηχανή που παίζει το ρόλο τόσο της μίζας όσο και της γεννήτριας (Mild Hybrid Starter Generator – MHSG), έναν μετασχηματιστή συνεχούς ρεύματος, χαμηλής τάσης (DC/DC) και έναν μετατροπέα (inverter). Συνδεδεμένη με ιμάντα με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα, η MSHG παρέχει κατά την επιτάχυνση ηλεκτρική υποβοήθηση έως και 12 kW λειτουργώντας ως «κινητήρας» και μειώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το φορτίο του κινητήρα πετρελαίου και τις εκπομπές ρύπων (αντλώντας σε αυτήν την περίπτωση ενέργεια από την μπαταρία).

 

Στην λειτουργία «γεννήτριας», το σύστημα συλλέγει την κινητική ενέργεια που απελευθερώνεται κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, με ταχύτητα στο κιβώτιο και κατά το φρενάρισμα, και χρησιμοποιεί την ισχύ αυτή για επαναφόρτιση της μπαταρίας. Ελέγχοντας ηλεκτρονικά την MSHG και χρησιμοποιώντας το μετατροπέα, το σύστημα αλλάζει αυτόματα και απροβλημάτιστα από τη λειτουργία «κινητήρα» στη λειτουργία «γεννήτριας».

Η άνεση της ασφάλειας

Ο οδηγός δεν ασχολείται με την παραπάνω διαδικασία ,που γίνεται εντελώς αυτόματα, αντιλαμβάνεται όμως την επιπλέον ροπή της MHSG κατά τις επιταχύνσεις από χαμηλές ταχύτητες που είναι πολύ πιο άμεσες από ότι θα περίμενε κανείς από έναν τουρμποντίζελ 136 ίππων που κινεί αυτοκίνητο περίπου 1700 κιλών. Ενώ ταυτοχρόνως απολαμβάνει την άνεση που προσφέρει 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7-DCT) αλλά και τα πλεονεκτήματα της επίσης αυτόματης τετρακίνησης τεχνολογίας “H-TRAC”, η οποία, σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης στροφής (Advanced Traction Cornering Control), λειτουργεί προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς και στην άσφαλτο. Ενώ το μπλοκάρισμα του διαφορικού (Lock 50:50), προσφέρει περαιτέρω αύξηση των δυνατοτήτων κίνησης σε δύσκολες συνθήκες.

Ψάχνοντας να βρούμε τις αδυναμίες του Tucson, καταλήξαμε στην πλήρη απουσία ρεζέρβας (που καλό είναι να υπάρχει σε ένα SUV), στον ελαφρά μειωμένο σε όγκο – λόγω της μπαταρίας του 48V συστήματος – χώρο αποσκευών (σε σχέση πάντα με τη μη υβριδική έκδοση) και στη μέτρια πληροφόρηση που παρέχει το τιμόνι στον οδηγό του, γεγονός που δεν σε προδιαθέτει να κινηθείς ιδιαίτερα γρήγορα στις στροφές, αλλά που δεν σημαίνει κιόλας ότι το υβριδικό τετρακίνητο Hyundai υστερεί ως προς το κράτημα – κάθε άλλο μάλιστα. Από την άλλη μεριά θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικό ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σε πείθει τελικά με τη στιβαρότητά του και τη συνολική αποτελεσματικότητα που το χαρακτηρίζει ως μεταφορικό μέσο. Γεγονός που του επιτρέπει να δημιουργεί μια σχέση εμπιστοσύνης με τον οδηγό του. Και αυτό είναι που σε τελική ανάλυση μετράει. Πολύ περισσότερο που, δεδομένου του υπερπλήρους εξοπλισμού του, είναι λογική και η τιμή του.

  • ΥΠΕΡ: Χώροι, Εργονομία, Σχεδίαση, Στιβαρότητα, Ποιότητα, Εξοπλισμός (έκδοση Distinctive), Κινητήρας, Αυτόματο κιβώτιο, Ασφαλής οδική συμπεριφορά
  • ΚΑΤΑ: Έλλειψη ρεζέρβας, αίσθηση τιμονιού
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
  1.6 4WD
Κινητήρας: 1598 cm3
Ισχύς (ps/rpm): 136/4.000
0-100 km/h: 11,4’’
Ταχύτητα (km/h): 180
Κατ/ση*(l/100 km): 5,1 – 5,2
CO2*(g/km): 123-127
M x Π x Y: 4.480 x 1.850 x 1.660 mm
Πορτμπαγκάζ: 459 λίτρα
Τιμή:** €29.090

*Μέση τυποποιημένη κατανάλωση και εκπομπές CO2 σύμφωνα με το πρότυπο WLTP

**Τιμή έκδοσης “Exclusive” με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό & αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες, 4 ηλ. παράθυρα, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, επιλογή drive mode, κάμερα οπισθοπορείας & οθόνη αφής 7’’, ζάντες αλουμινίου 16’’κλπ. Η κορυφαία σε εξοπλισμό έκδοση της δοκιμής μας “Distinctive” κοστίζει € 34.090 και διαθέτει επιπλέον έξυπνο κλειδί, δερμάτινη επένδυση ταμπλό, το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης “SmartSense”, οθόνη 8’’, ραντάρ παρκαρίσματος μπρος-πίσω και περιμετρική κάμερα, ζάντες αλουμινίου 17’’ κ.ά.

Δημοσιεύτηκε στο ΕΘΝΟΣ στις 12/4/2020

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031