Μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι το “big is beautiful” όμως τα μικρά έχουν πάντα τη δική τους χάρη – και στην περίπτωση των SUV που αυξάνονται και πληθύνονται και κατακυριεύουν την αγορά αυτοκινήτου. Το γεγονός ότι μία εταιρία όπως η Mercedes έχει μία τόσο σοβαρή πρόταση, όπως η GLA, στην compact κατηγορία λέει πολλά…
Εμφανώς ψηλότερη, από τον προκάτοχό της και πιο ευρύχωρη, παρά την ελαφρά μείωση του μήκους της είναι η εντελώς νέα GLA – το νέο compact SUV – της Mercedes. H νέα GLA θα προσφέρεται όχι μόνο σε προσθιοκίνητες, αλλά και σε τετρακίνητες εκδόσεις, εφοδιασμένες με κινητήρες βενζίνης, diesel, αλλά και με υβριδικές μονάδες ισχύος, παρατάσσοντας μία υπερπλήρη από άποψη επιλογών γκάμα.
Οι διαστάσεις
Το μήκος της νέας GLA φτάνει τα 4410 mm, το πλάτος τα 1834 mm, το ύψος τα 1611 mm και το μεταξόνιο τα 2729 mm, ενώ ο χώρος αποσκευών τα 435 λίτρα (1430 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα). Αν και μικρότερου εξωτερικού μήκους, όπως ήδη αναφέραμε, η νέα GLA προσφέρει περισσότερο χώρο εσωτερικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ιδιαίτερα αισθητό είναι αυτό στο χώρο ποδιών για τους πίσω επιβάτες και στο πορτ-μπαγκάζ.
Η θέση των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού είναι ψηλότερη και πιο όρθια σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο: οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 97 mm ψηλότερα, ενώ η διαφορά είναι 140 mm σε σύγκριση με την A-Class και 52 mm σε σύγκριση με την B-Class. Επίσης αυξημένη είναι και η περιμετρική ορατότητα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ προσπάθεια έγινε και στην κατεύθυνση της βελτίωσης της χρηστικότητας. Έτσι, η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται και αναδιπλώνεται σε αναλογία 40:20:40. Τα πίσω καθίσματα μπορούν (εφόσον επιλεγεί ο σχετικός προαιρετικός εξοπλισμός) να μετακινούνται εμπρός-πίσω κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες τους να ρυθμίζονται σε πιο όρθια θέση, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για ογκώδη αντικείμενα στο χώρο αποσκευών. Οι έδρες των καθισμάτων είναι διαιρούμενες σε αναλογία 40:60.
Σημαντική ευελιξία προσφέρει το δάπεδο χώρου φόρτωσης με δυνατότητα ρύθμισης ύψους, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι διπλωμένες και το δάπεδο βρίσκεται στην υψηλότερη θέση, δημιουργείται μία σχεδόν επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης μέχρι τα μπροστινά καθίσματα. Για ιδιαίτερα ογκώδη αντικείμενα, το δάπεδο του χώρου φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί στη χαμηλότερη θέση, να αφαιρεθεί η εγκάρσια δοκός πίσω από τα πίσω καθίσματα και να μετακινηθούν τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός, εφόσον έχουν την προαιρετική δυνατότητα ρύθμισης εμπρός/πίσω.
Βενζινοκινητήρες και diesel
Η νέα GLA εξοπλίζεται με τους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι εξελίχθηκαν ειδικά για την γκάμα των νέων compact μοντέλων της Mercedes. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη ισχύ, υψηλότερη αποδοτικότητα και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Ενώ ετοιμάζεται ήδη ένα μοντέλο με plug-in hybrid σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς για οδήγηση χωρίς ρύπους.
| Mercedes Benz GLA: πετρελαιοκίνητες εκδόσεις | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| GLA 20 0d | GLA 200 d 4MATIC | GLA 220 d | GLA 220 d 4MATIC |
||
| Κιβώτιο | αυτόματο | 8G-DCT | 8G-DCT | 8G-DCT | 8G-DCT |
| Κυβισμός | cc | 1950 | 1950 | 1950 | 1950 |
| Ισχύς | kW/hp | 110/150 | 110/150 | 140/190 | 140/190 |
| σε | σ.α.λ. | 3400–4440 | 3400–4440 | 3800 | 3800 |
| Μέγ. ροπή | Nm | 320 | 320 | 400 | 400 |
| σε | σ.α.λ. | 1400–3200 | 1400–3200 | 1600–2600 | 1600–2600 |
| Κατανάλωση | l/100 km | 4,8-4,6 | 5,2-4,9 | 4,9-4,7 | 5,3-5,0 |
| Εκπομπές CO2 | g/km | 126–121 | 138–130 | 129–123 | 140–133 |
| 0-100 km/h | s | 8.6 | 8.9 | 7.4 | 7.3 |
| Ταχύτητα | km/h | 208 | 205 | 217 | 219 |
Η βασική έκδοση των βενζινοκίνητων μοντέλων θα διαθέτει τον κινητήρα M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων στην GLA 200 (μικτή κατανάλωση καυσίμου 6,0-5,7 l/100 km, μικτές εκπομπές CO2 137-130 g/km), που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για αποδοτική λειτουργία υπό μερικό φορτίο.
| Mercedes GLA: βενζινοκίνητες εκδόσεις | ||||
|---|---|---|---|---|
| GLA 2001 | GLA 2501 | GLA 250 4MATIC | ||
| Κινητήρας | κύλινδροι | 4 εν σειρά | 4 εν σειρά | 4 εν σειρά |
| Κιβώτιο ταχυτήτων | αυτόματο | 7G-DCT | 8G-DCT | 8G-DCT |
| Κυβισμός | cc | 1332 | 1991 | 1991 |
| Ισχύς | kW/hp | 120/163 | 165/225 | 165/225 |
| σε | σ.α.λ. | 5500 | 5500 | 5500 |
| Ροπή | Nm | 250 | 350 | 350 |
| σε | σ.α.λ. | 1620-4000 | 1800-4000 | 1800-4000 |
| Κατανάλωση | l/100 km | 6,0-5,7 | 6,7-6,5 | 7,1-6,9 |
| Εκπομπές CO2 | g/km | 137-130 | 153-148 | 163-158 |
| 0-100 km/h | s | 8.7 | 6.9 | 6.7 |
| Ταχύτητα | km/h | 210 | 240 | 240 |
Η τετρακίνηση 4MATIC
Η GLA προσφέρεται προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, με πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής μπρος/πίσω. Το 4MATIC διαθέτει βοηθητικό κιβώτιο για τη μετάδοση κίνησης στον πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη. Σε αντίθεση, δε, με το προηγούμενο μοντέλο, όπου η ενεργοποίηση του συμπλέκτη ήταν υδραυλική, ο συμπλέκτης αυτού του μοντέλου λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά. Τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος ελέγχου είναι πρωτίστως, ότι λειτουργεί ανεξάρτητα από τον αριθμό στροφών και ο προκαταρκτικός έλεγχος του συμπλέκτη με σταματημένο το αυτοκίνητο.
Αυτή η σπορ διαμόρφωση της τετρακίνησης επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον διακόπτη DYNAMIC SELECT, για να ρυθμίζει τα χαρακτηριστικά του 4MATIC. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80 : 20 (μπροστινός άξονας : πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70 : 30. Στο πρόγραμμα Offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.
Υψηλή τεχνολογία
Η νέα GLA αξιοποιεί τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης της οδήγησης της Mercedes. Οι διευρυμένες λειτουργίες του σχετικού «πακέτου» περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης – κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα την ώρα που ο οδηγός επιχειρεί να βγει από το αυτοκίνητο. Διαθέτει επίσης ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.
Η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με τις ταχύτητες που αναπτύσσονται συνήθως στην πόλη, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα ή πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο, ώστε να αποτρέπονται συγκρούσεις ανάλογα με την περίσταση.
Η τιμή της Mercedes Benz GLA 200 στην Ελλάδα
Αυτήν τη στιγμή, στην Ελληνική αγορά είναι διαθέσιμη μόνο η έκδοση GLA 200. Οι υπόλοιπες εκδόσεις αναμένονται το αμέσως προσεχές διάστημα. Η τιμή της ανέρχεται στα €35.850.
























Add comment