Sto Timoni

Toyota Yaris Cross: ολοκαίνουριο compact SUV

Η αναμενόμενη είσοδος της Toyota στην αγορά των compact SUV (ή B-SUV) είναι γεγονός. To εντελώς νέο Toyota Yaris Cross έκανε την παρθενική, ψηφιακή δημόσια εμφάνισή του σήμερα. Το νέο SUV της Toyota αναμένεται να δοκιμάσει την τύχη του στην αγορά το 2021.

Το Toyota Yaris Cross διαθέτει, όπως είναι λογικό, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, υβριδική τεχνολογία 4ης γενιάς της Toyota και έξυπνη τετρακίνηση “AWD-I”  – με την τελευταία να είναι ένα στοιχείο που θα το διαφοροποιεί από τον κατά κανόνα προσθιοκίνητο ανταγωνισμό. Πρόκειται για το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B της Toyota και έρχεται να διευρύνει τη γκάμα των SUV της ιαπωνικής εταιρίας

Σχεδιασμένο και σχεδιασμένο για την Ευρώπη, το Yaris Cross θα κατασκευάζεται στη Γαλλία, στις εγκαταστάσεις της Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), παράλληλα με τη νέα γενιά του Yaris hatchback, με τον ετήσιο όγκο παραγωγής να ξεπερνά τις 150.000 μονάδες.

Το Toyota Yaris Cross υπόσχεται να συνδυάζει την ευελιξία με τους μεγάλους χώρους, καθώς έχει το ίδιο μεταξόνιο – 2.560 mm – με το νέο Yaris hatchback, αλλά αυξημένο κατά 240 mm συνολικό μήκος (+ 60 mm στον εμπρός πρόβολο και +180 mm στον πίσω ). Η απόσταση από το έδαφος είναι κατά 30 mm μεγαλύτερη από το Yaris hatchback και το όχημα είναι συνολικά ψηλότερο 90 mm και πλατύτερο κατά 20 mm. Οι διαστάσεις λοιπόν του νέου Toyota Yaris Cross έχουν ως εξής:

Μήκος: 4.180 mm, Πλάτος: 1.765 mm, Ύψος: 1.560 mm, Μεταξόνιο: 2.560 mm

 

Αληθινά υβριδικό, πραγματικό SUV

Η Toyota έχει κάθε λόγο να υπενθυμίζει ότι υπήρξε πρωτοπόρος στην τεχνολογία υβριδικών οχημάτων, κάτι που περιλαμβάνει εκτός των άλλων και την πρώτη χρήση πλήρως υβριδικού συστήματος σε ένα αυτοκίνητο κατηγορίας Β, το 2012 με το Yaris Hybrid.

Το Yaris Cross αξιοποιεί την τέταρτης γενιάς υβριδική τεχνολογία της Toyota. Συγκεκριμένα, τα Yaris και Yaris Cross είναι τα πρώτα μοντέλα που χρησιμοποιούν το τελευταίο υβριδικό σύστημα 1.5 της Toyota, που προέκυψε απευθείας από τους μεγαλύτερους κινητήρες 2,0 και 2,5 λίτρων που χρησιμοποιήθηκαν πρόσφατα σε νέα μοντέλα όπως τα Corolla, C-HR, RAV4 και Camry.

Αυτό, το πλήρως υβριδικό (full hybrid) σύστημα διαθέτει έναν νέο, βενζινοκινητήρα 3-κυλίνδρων Atkinson 1,5 λίτρου, που υπόσχεται υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές και εξαιρετική απόδοση καυσίμου. Η θερμική απόδοση του κινητήρα φτάνει το 40%, το οποίο είναι μεγαλύτερο από τους συγκρίσιμους κινητήρες ντίζελ και εξασφαλίζει ισχυρή οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2.

Το νέο υβριδικό σύστημα έχει μέγιστη ισχύ 116 ίππους. Όσον αφορά, δε, τις εκπομπές CO2, στο προσθιοκίνητο μοντέλο (FWD) θα ξεκινούν κάτω από τα 90 g / km ενώ η έκδοση AWD-i από λιγότερο των 100 g/km *.

* Στοιχεία NEDC. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές WLTP θα ξεκινούν κάτω από 120 g/km για το FWD και κάτω από 135g/km για το AWD-i.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031