Sto Timoni

To σκληρό Ράλλυ Ακρόπολις 2023 ολοκληρώθηκε με νικητή τον Rovapera (Toyota)

Ο εξαιρετικά φημισμένος αγώνας του WRC, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, που φέτος γιόρταζε και τα 70 χρόνια του, ήταν εξαιρετικά απρόβλεπτος, απαιτητικός και δραματικός – ήταν το σκληρότερο Ράλλυ Ακρόπολις των τελευταίων ετών! Στο τέλος και μετά από πολλές ανατροπές τη νίκη κατέκτησε ο Kalle Rovapera.

Αυτό το Ράλλυ Ακρόπολις θύμισε, κάπως, τα παλιά: σε εξαιρετικά δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες, μέσα σε ένα σκηνικό με μπόλικη λάσπη τα 69 πληρώματα που ξεκίνησαν τον αγώνα έδωσαν μεγάλες μάχες τιμώντας στο έπακρο τα 70α γενέθλια του θεσμού, που συχνά θα ακούσετε να αποκαλείται και «Ράλλυ των Θεών».

Δεν ήταν εύκολη υπόθεση, λοιπόν, η δεύτερη νίκη του Rovanpera με το TOYOTA GR Yaris Rally1 HYBRID στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Ο νεαρός Φινλανδός είχε σπουδαία μάχη με τους Thierry Neuville (HYUNDAI i20 N Rally1 HYBRID) και Sebastien Ogier (επίσης με TOYOTA GR Yaris Rally1 HYBRID), μέχρι τη στιγμή που οι δύο αντίπαλοί του γνώρισαν το σκληρό πρόσωπο της εγκατάλειψης. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, ο Kalle Rovapera δεν είχε κανένα πρόβλημα να διαχειριστεί τη διαφορά που είχε από τους υπόλοιπους και να σημειώσει την τρίτη φετινή του νίκη. Μια επικράτηση που τον φέρνει ακόμα πιο κοντά στον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ (WRC – World Rally Championship) καθώς τώρα βρίσκεται πρώτος με 170 βαθμούς έναντι 145 του ομόσταβλού του Elfyn Evans, ενώ ο Thierry Neuville της Hyundai βρίσκεται ακόμα πιο πίσω με 134 βαθμούς.

Παράλληλα, σημαντικό βήμα για τη διατήρηση των σκήπτρων του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών πραγματοποίησε η Toyota Gazoo Racing, με τον Elfyn Evans να συμπληρώνει το «1-2» της ιαπωνικής ομάδας στα ελληνικά χώματα. Ο Βρετανός αντιμετώπισε προβλήματα που του κόστισαν πολύτιμο χρόνο, αλλά σήμερα κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Dani Sordo (HYUNDAI i20 N Rally1 HYBRID) και να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

Ο Ισπανός οδηγός κράτησε ψηλά τη σημαία για τη Hyundai Shell Mobis, φέρνοντας το i20 N Rally1 στην τρίτη θέση, μπροστά από τον Ott Tanak με το M-Sport Ford Puma Rally1. Ο Εσθονός έχασε κάθε ελπίδα για νίκη μόλις από τη δεύτερη μέρα, λόγω της ποινής χρόνου που δέχθηκε έπειτα από πρόβλημα με την αντλία νερού. Παρ’ όλα αυτά, έμεινε στη μάχη και αποζημιώθηκε με την τέταρτη θέση, αποτέλεσμα που για τον ίδιο είναι το καλύτερο των τελευταίων μηνών! Οι Esapekka Lappi με το Hyundai i20 N Rally1 και Takamoto Katsuta με το Toyota GR Yaris Rally1 συμπλήρωσαν την πρώτη εξάδα, έχοντας αντιμετωπίσει και αυτοί με τη σειρά τους αρκετά προβλήματα στις ακροπολικές ειδικές διαδρομές.

Τα «δύσκολα» ελληνικά χώματα ταλαιπώρησαν και τα πληρώματα της κατηγορίας WRC2, με τον Andreas Mikkelsen να πετυχαίνει μια μεγάλη νίκη! Ο Νορβηγός οδηγός είχε τρία κλαταρίσματα την πρώτη ημέρα, αλλά στη συνέχεια απογείωσε το Skoda Fabia RS Rally2 καταφέρνοντας να σημειώσει την τρίτη φετινή του νίκη στην κατηγορία. Πίσω του ακολούθησαν οι Gus Greensmith και Yohan Rossel, με Skoda Fabia RS Rally2 και Citroen C3 Rally2, αντίστοιχα. Ο Βρετανός θα μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη, αλλά τελικά ένα πρόβλημα στο διαφορικό δεν του επέτρεψε κάτι καλύτερο.

Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις κρίθηκε ο τίτλος στην κατηγορία Νέων (JWRC), με την εξέλιξη του αγώνα να θυμίζει θρίλερ! Το μεγάλο φαβορί, ο Ιρλανδός William Creighton, εγκατέλειψε την πρώτη ημέρα από πρόβλημα στο ψυγείο, κάτι που έφερε σε θέση ισχύος τον Laurent Pellier. Όμως, η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Γάλλου, ο οποίος με τη σειρά του εγκατέλειψε την τρίτη μέρα από μηχανικό πρόβλημα, αφήνοντας τον Diego Dominguez στην πρώτη θέση. Ο οδηγός από την Παραγουάη ξαφνικά απέκτησε τον πρώτο λόγο για τον τίτλο, αλλά η επιστροφή του Creighton υπό καθεστώς SuperRally του επέτρεψε να παραμείνει στο παιχνίδι. Έτσι, κατακτώντας την έκτη θέση στην κατηγορία και εκμεταλλευόμενος τους διπλούς βαθμούς που απέσπασε (με συντελεστή 2 το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις), ο Ιρλανδός στο τέλος πανηγύρισε τον τίτλο του Πρωταθλητή Νέων!

 

Από ελληνικής πλευράς, οι σκληρές ειδικές διαδρομές του αγώνα οδήγησαν σε εγκατάλειψη αρκετά πληρώματα που επιδίωκαν τη διάκριση. Πρώτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα τερμάτισε ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το M-Sport Ford Puma Rally1. Ακολούθησε τον δικό του ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, αποφεύγοντας τα προβλήματα, τακτική που τον δικαίωσε στο τέλος. Πίσω του, πάντα σε επίπεδο άτυπης ελληνικής κατάταξης, ακολούθησε ο Χρυσόστομος Καρέλλης με το Citroen C3 Rally2. O Λαμιώτης οδηγός κατάφερε να κινηθεί έξυπνα και τις τρεις μέρες του αγώνα. Άτυχος στάθηκε σήμερα ο Νώντας Καρανικόλας, ο οποίος εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση στο Ford Fiesta Rally3 και ενώ ήταν τρίτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα. Θέση η οποία πέρασε στα χέρια του Θέμη Χαλκιά με το εντυπωσιακό Renault Clio Rally3. Τέλος, στην κλάση RC4 η νίκη κατέληξε σε ελληνικά χέρια, και συγκεκριμένα σε αυτά του Σάββα Λευκαδίτη, που ξεπέρασε με επιτυχία τη δοκιμασία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με το Peugeot 208 Rally4.

Σημειώστε ότι το βαρύ κλίμα των προβλημάτων που δημιούργησε η κακοκαιρία δεν άφησε αδιάφορο τον νικητή του αγώνα, Kalle Rovapera: «Ήταν μια καταστροφική εβδομάδα για τον ελληνικό λαό και προσπαθήσαμε να συνεχίσουμε κανονικά τον αγώνα για να δώσουμε λίγη χαρά στον κόσμο. Ήταν εκπληκτικό που υπήρχαν τόσο πολλοί θεατές στις ειδικές διαδρομές για να μας υποστηρίξουν ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες, και τους ευχόμαστε τα καλύτερα».

Δείτε την τελική κατάταξη κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε την κατάταξη του Rally Acropolis στο WRC κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε τον πίνακα των συμμετοχών κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε την κατάταξη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ WRC κάνοντας κλικ εδώ

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031