Sto Timoni

Renault Clio: καθημερινά στο δακτύλιο με φθηνότερο καύσιμο

Διαβατήριο για το δακτύλιο με χαμηλότερο κόστος χρήσης προσφέρει το Renault Clio. Πρόκειται για το μοναδικό σουπερμίνι που είναι διαθέσιμο και με βενζινοκινητήρα, και με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης / υγραερίου), και με diesel, αλλά και σε πλήρως υβριδική έκδοση. Με αυτόν το τρόπο, το Renault Clio αποτελεί και μια μοναδική επιλογή, καθώς με την ευρύτατη γκάμα του είναι σε θέση να καλύψει τις απαιτήσεις των πιο διαφορετικών οδηγών.

Καθώς οι αυξημένες τιμές των καυσίμων θέτουν και πάλι επί τάπητος το ζήτημα του κόστους κίνησης, η δυνατότητα χρήσης του φθηνότερου καυσίμου – που προσφέρει με την ποικιλία των εκδόσεών του το Renault Clio – αναδεικνύεται σε μείζον πλεονέκτημα για τον κάτοχό του. Και είναι το διαχρονικά δημοφιλές σουπερμίνι που διατίθεται με μία υπερπλήρη γκάμα κινητήρων, που περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης (1.0 TCe 90hp, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τύπου CVT), βενζίνης / υγραερίου (1.0 TCe 100 LPG), diesel (1.5 Blue dCi 100) και υβριδικής τεχνολογίας (1.6 Ε-ΤECH 140hp, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων “multi-mode”).

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις του Renault Clio (πλην του 1.0 TCe CVT) όχι μόνο απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και διαθέτουν το πλεονέκτημα της καθημερινής ελεύθερης πρόσβασης στο δακτύλιο το οποίο με βάση τη νομοθεσία προκύπτει είτε λόγω της κατασκευής τους (LPG και E-Tech Hybrid) είτε λόγω των χαμηλών εκπομπών ρύπων (1.0 TCe 90, 1.5 Blue dCi 100). Και καθώς τους τελευταίους μήνες βιώνουμε την πρωτόγνωρη κατάσταση της έλλειψης ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων, που οδηγούν σε πολύμηνες αναμονές τους αγοραστές, το Clio είναι διαθέσιμο για παραγγελία και με δέσμευση τιμής.

Οικονομικοί βενζινοκινητήρες

Βασικό συστατικό και βάση της γκάμας του Renault Clio αποτελεί ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 999 κ.εκ. TCe 90 που κινεί το γαλλικό σουπερμίνι. Ο νέος αυτός turbo κινητήρας με τους 91 ίππους και τα 160 Nm της μέγιστης ροπής του (διαθέσιμα μεταξύ 2000 – 3750 στρ./λεπτό) εξασφαλίζει στο νέο Clio, άμεση απόκριση, ομαλή λειτουργία και μειωμένη κατανάλωση. Ενώ λόγω της κατασκευής του, διαθέτοντας καδένα χρονισμού, εξασφαλίζει μακροπρόθεσμα και μειωμένα κόστη συντήρησης.

Ο κινητήρας αυτός είναι διαθέσιμος είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων (έως 117 g/km εκπομπές CO2 κατά WLTP), είτε με το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης – τύπου CVT) το οποίο διευκολύνει ιδιαίτερα τον οδηγό στην καθημερινότητά του προσφέροντας ομαλή λειτουργία στην οδήγηση στην πόλη. Ενώ παράλληλα μπορεί κανείς να επιλέξει και τη λειτουργία D-STEP αν επιθυμεί πλήρη έλεγχο με χειροκίνητες αλλαγές σε φιξαρισμένες σχέσεις μετάδοσης.

Η κατανάλωση σύμφωνα με το νέο αυστηρότερο πρότυπο μετρήσεων WLTP κυμαίνεται μεταξύ 5,2 – 5,8 lit./100 km, στην περίπτωση του χειροκίνητου κιβώτιου ταχυτήτων και 5,7 – 6,4 lit./100 km, στην περίπτωση του αυτόματου X-Tronic.

Το καθημερινό όφελος του υγραερίου (LPG)

Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης τεχνολογίας Formula1 συνδυάζεται, στην περίπτωση του Clio LPG με σύστημα υγραεριοκίνησης που τοποθετείται στη γραμμή παραγωγής του αυτοκινήτου. Με την αυξημένη σε σχέση με την έκδοση βενζίνης ισχύ 100 ίππων και τη μέγιστη ροπή των 170 Nm διαθέσιμη από τις 2.000 στροφές/λεπτό, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ικανή «δύναμη» για να κάνει τα ταξίδια του με ασφάλεια (τελική ταχύτητα 188 km/h, 0-100 km/h σε 11,8’’), αλλά και το δέον «τράβηγμα» στις χαμηλές ταχύτητες, ώστε να κινείται με άνεση μέσα στην πόλη.

Καθώς, λοιπόν, το υγραέριο αποτελεί το πιο οικονομικό καύσιμο κίνησης της αγοράς, με κόστος 60% (ή και περισσότερο) χαμηλότερο της βενζίνης, και σχεδόν στο μισό του κόστους του diesel κίνησης, η καθημερινή οικονομία είναι προφανής με το συνολικό κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο σε σχέση τόσο με έναν κινητήρα βενζίνης, όσο και με έναν diesel, παρά το γεγονός ότι η ονομαστική κατανάλωση με LPG είναι «εξ ορισμού» μεγαλύτερη (κατανάλωση βενζίνης WLTP: 5,4-6,0 lit/100 km, LPG 6,9-7,8 lit./100 km). Ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται μέχρι και στα 107 g/km.

Παράλληλα, το Renault Clio LPG διαθέτει και ασυναγώνιστη αυτονομία έως 1.185 χλμ. με ένα και μόνο γέμισμα των δύο δεξαμενών καυσίμου (βενζίνης 39 λίτρων και υγραερίου 32 λίτρων).

Εξαιρετικά σημαντικό, είναι επίσης το γεγονός ότι, το Renault Clio LPG έρχεται με την εγκατάσταση υγραερίου ήδη τοποθετημένη στο εργοστάσιο – στοιχείο που αποτελεί μια σαφέστατη εγγύηση και ως προς τη σωστή «δουλειά» που έχει γίνει, όσο και ως προς την αξιοπιστία της ρύθμισης της λειτουργίας του αυτοκινήτου. Διότι, παρά το γεγονός ότι δεν λείπουν και οι καλοί εγκαταστάτες kit υγραερίου στη χώρα μας, η σιγουριά της εργοστασιακής τοποθέτηση είναι σαφώς προτιμητέα.

Σημειώστε λοιπόν ότι η εγκατάσταση υγραερίου καλύπτεται από την πλήρη εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, με την οποία προσφέρεται στο σύνολό του το Renault Clio.

Η εργοστασιακή εγκατάσταση προσφέρει επίσης το πλεονέκτημα της πλήρους ενσωμάτωσης στα συστήματα ελέγχου του Renault Clio, με ειδικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, κάτι που δεν μπορεί να γίνει σε αυτοκίνητα στα οποία η εγκατάσταση τοποθετήθηκε εκ των υστέρων.

Κορυφαία οικονομία με diesel στον αυτοκινητόδρομο

Για εκείνους τους οδηγούς τώρα που «γράφουν» κάθε χρόνο στο κοντέρ του αυτοκινήτου τους πολλά χιλιόμετρα, πραγματοποιώντας ενδεχομένως πολλά ταξίδια, η πετρελαιοκίνητη – εφοδιασμένη με τον σύγχρονης τεχνολογίας δοκιμασμένο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα diesel 1.5 Blue dCi 100, τον οποίο έχουμε δει σε διάφορες εκδοχές του να χρησιμοποιείται σε πλήθος μοντέλων όχι μόνο τη Renault, αλλά και της Nissan, και της Mercedes, είναι η απόλυτη λύση.

Ο εν λόγω turbodiesel κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και αποδίδει ισχύ 100 ίππων, ενώ η μέγιστη ροπή των 260 Nm είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.750 στρ./λεπτό, γεγονός που του επιτρέπει να κινείται με χαμηλές στροφές μέσα στην πόλη, αλλά και να αξιοποιεί στο έπακρο τις «μακριές» σχέσεις μετάδοσης στον ανοιχτό δρόμο, καταναλώνοντας ελάχιστα και δουλεύοντας πολιτισμένα, χωρίς κραδασμούς. Με τον κινητήρα 1.5 Blue dCi 100 το Renault Clio έχει εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις – εκπομπές CO2 107 g/km – και η μέση κατανάλωση καυσίμου μειώνεται στα μόλις 4,1-4,6 λίτρα/100 χλμ. Ενώ παράλληλα είναι δεόντως «σβέλτο» με 0-100 km/h σε 11,4’’ και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.

 

Η τεχνολογία της οικολογίας: το υβριδικό Clio

Στην κορυφή της γκάμας του Renault Clio συναντάμε την πλήρως υβριδική έκδοση που αξιοποιεί την τεχνολογία E-TECH. Το υβριδικό σύστημα κίνησης Του Renault Clio Hybrid E-TECH 140 απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου από οποιαδήποτε έγνοια, αφού δεν απαιτεί εξωτερική φόρτιση, δηλαδή σύνδεση στην πρίζα, ενώ χάρη στην αυξημένη του ισχύ (140 ίπποι) προσφέρει και τις απολύτως καλύτερες επιταχύνσεις (0-100 km/h σε 9,9’’, αλλά και την εξαιρετική επίδοση των 6,9’’ για τα 80 – 120 km/h).

Εφοδιασμένο με έναν κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρου, 2 ηλεκτροκινητήρες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήtων multi-mode και μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh (με τάση 230V), το υβριδικό σύνολο επιτρέπει στο Renault Clio να κινείται αμιγώς ηλεκτροκίνητα για το 80% των αστικών μετακινήσεών του, καταναλώνοντας έως 40% λιγότερο καύσιμο, σε σχέση με ένα συμβατικό σύνολο βενζίνης. Με την αξιοποίηση και της τεχνολογίας ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 4,3 και 5,1 λίτρων/100 χλμ. ενώ αντίστοιχη μείωση έχουμε και ως προς τις εκπομπές του CO2: σε μικτές συνθήκες, το νέο Clio E-TECH κατεβαίνει κάτω έως τα 96 g/km (τιμές WLTP).

Σημειώστε ότι αμιγώς ηλεκτρικά, το νέο Clio E-TECH μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα.

Μια ιστορία επιτυχίας

Έχοντας κάνει την πρώτη του εμφάνιση, το 1990, το Renault Clio κατάφερε να γίνει το best-seller του Groupe Renault σε όλο τον κόσμο, με περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις. Το μοντέλο που ανακηρύχτηκε, πολλές φορές κατά τη διάρκεια της πορείας του, ως το πιο αγαπημένο μοντέλο των Γάλλων, κατάφερε από το 2013 να σκαρφαλώσει στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του (B-Segment ή «σουπερμίνι») σε όλη την Ευρώπη. Και αυτό είναι ενδεικτικό της σταθερής εξέλιξης και βελτίωσής του σε όλα τα επίπεδα.

 

Χτισμένο πάνω σε μια εντελώς καινούρια πλατφόρμα, το νέο Renault Clio κατάφερε να αποκτήσει τη σφραγίδα του καλύτερου στην κατηγορία του μοντέλου – “Best in Class” -, στις περίφημες δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, όπου το σύγχρονο Clio κατάφερε να αποσπάσει την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων. Και αυτό είναι χαρακτηριστικό του υψηλού επιπέδου ασφαλείας που προσφέρει το γαλλικό σουπερμίνι. Ενώ το γεγονός ότι το Clio υπήρξε το πρώτο σουπερμίνι στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας που κατάφερε να αποσπάσει τα 5 αστέρια του Euro NCAP (το 2005) παραπέμπει στην πλούσια τεχνογνωσία της Renault στον τομέα της παθητικής ασφάλειας – ήδη από τη δεκαετία του ‘80.

Με την πάροδο των χρόνων, το Renault Clio κατάφερε να διατηρήσει το DNA που του χάρισε πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά και να σημειώσει σημαντικές επιτυχίες – και σε συμβολικό επίπεδο – καθώς κατάφερε να κατακτήσει δύο φορές τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς (1991 και 2006) και να αναδειχθεί σε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα 2012». Έτσι, φτάνοντας στη σημερινή, 5η γενιά του, όχι μόνο αποδεικνύεται καλύτερο από ποτέ, αλλά προσφέρεται με μια πολυπληθή γκάμα που όμοιά της δεν συναντάμε σε κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας.

Ωστόσο, το νέο Renault Clio δεν είναι απλώς η νέα γενιά ενός πετυχημένου σουπερμίνι – είναι ένα μοντέλο που παίζει κομβικό ρόλο στη στρατηγική και του Groupe Renault και της Renault – Nissan – Mitsubishi Alliance. Αυτή η στρατηγική βασίζεται στην εξέλιξη κοινών τεχνολογιών και τη χρήση νέων πλατφορμών, όπως η πλατφόρμα CMF-B, την οποία αξιοποιεί πρώτο το νέο Clio, το οποίο κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει πρόσβαση στη νέα ηλεκτρική και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της. Κατά αυτόν τον τρόπο, η νέα πλατφόρμα μπορεί να ενοποιήσει τις τελευταίες τεχνολογίες, ανταποκρινόμενη στις νέες απαιτήσεις της αγοράς.

Αυτός είναι ο λόγος που το νέο Renault Clio μπορεί να είναι διασυνδεδεμένο, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο για την αυτόνομη οδήγηση με συστήματα υψηλής τεχνολογίας όπως Highway & Traffic Jam Companion. Αυτός επίσης είναι ο λόγος που του επιτρέπει να αξιοποιεί ένα πλήθος συστημάτων κίνησης – χάρη στην πλατφόρμα CMF-B είναι που το Clio κατάφερε να γίνει το πρώτο υβριδικό μοντέλο του Groupe Renault.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031