Sto Timoni

Lada & Dacia, κοινή πορεία – Το 2024 το εντελώς νέο Lada Niva

Και μαζί και μόνοι Lada και Dacia στο πλαίσιο της στρατηγικής ανανέωσης Renaulution (Revolution + Renault) του γαλλικού γκρουπ. Η νέα επιχειρηματική μονάδα – Dacia & Lada Business Unit – αναλαμβάνει να αξιοποιήσει τις αρετές και των δύο εταίρων, που διατηρούν ταυτοχρόνως την ανεξαρτησία τους ως μάρκες, βάζοντας στόχο την παρουσίαση 10 συνολικά νέων μοντέλων μέχρι το 2025 – ανάμεσά τους και το εντελώς νέο Niva.

Στη Ρωσία, στην αγορά αυτοκινήτου υπάρχει από τη μια η Lada και από την άλλη οι ξένες μάρκες. Και όταν κανείς αναφέρεται στην κατάταξη των πωλήσεων, ποτέ δεν ρωτά για τον πρώτο, που είναι σταθερά ο συνήθης ύποπτος, η ρωσική Avtovaz που διοχετεύει όλα τα Lada που παράγει στην εσωτερική αγορά – και πάλι αυτά δεν φτάνουν – κατέχοντας σταθερά μερίδιο αγοράς άνω του 20%, με τα μοντέλα Lada Granta και Lada Vesta να είναι αντιστοίχως τα υπ’ αρ. 1 και 2 πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στη Ρωσία.

«Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία της επιχειρηματικής μονάδας είναι ότι η Dacia και η LADA θα παραμείνουν ξεχωριστές εταιρείες με τις δικές τους μάρκες, την ιστορία και τη στρατηγική τους, αλλά θα επωφεληθούν από μια πιο εξειδικευμένη και συντονισμένη διαχείριση. Το πιο σημαντικό είναι ότι θα ενσωματωθούν καλύτερα στο σύστημα του Groupe Renault για να αξιοποιήσουν τις συνέργειες εντός του ομίλου».

(Denis Le Vot, CEO των μαρκών Dacia και LADA, κατά την αποκάλυψη της Renaulution)

Δυο εταιρίες με κοινές αναφορές ενώνουν τις δυνάμεις τους

Αυτή λοιπόν η τόσο γνωστή, αλλά και τόσο άγνωστη στη χώρα μας (αφού η σημερινή, καθ’ όλα σύγχρονη γκάμα των Lada δεν εισάγεται στην Ελλάδα) εταιρία είναι που με τη βοήθεια της γαλλικής Renault ανανεώνεται και ετοιμάζεται ταυτοχρόνως να συμβάλει στην αναδιοργάνωση του γαλλικού γκρουπ βαδίζοντας χέρι-χέρι με τη ρουμανική Dacia. Με την οποία θα έλεγε κανείς ότι έχουν κοινές «ιδεολογικές» αναφορές, αφού βάσισαν επί χρόνια την παρουσία τους στην διεθνή αγορά στο “Value for Money” του υπαρκτού σοσιαλισμού. Που για τα Lada, μεταφραζόταν στο διαφημιστικό σλόγκαν «Πραγματικό Αυτοκίνητο».

Στην επίσημη ανακοίνωση του Groupe Renault αναφέρεται ότι η Lada θα εδραιώσει την ηγετική της θέση στη Ρωσία με οχήματα «τελευταίας τεχνολογίας» και θα εξελιχθεί σε έναν παγκόσμιο, ανταγωνιστικό κατασκευαστή αυτοκινήτων, ενταγμένο στο Groupe Renault. Η Lada, αξιοποιώντας τις βιομηχανικές συνέργειες με την DACIA θα χρησιμοποιήσει την νέα ευέλικτη πλατφόρμα CMF-B του γαλλικού γκρουπ για να ενισχύσει τη γκάμα της με 4 ολοκαίνουργια μοντέλα έως το 2025, συμπεριλαμβανομένης και της  νέας γενιάς του Niva, το 2024, αλλά και ενός νέου οχήματος στην κατηγορία C-SUV.

«Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής Renaulution του Groupe Renault, η AVTOVAZ φέρνει το ισχυρό επιχειρηματικό μοντέλο και την ανταγωνιστικότητά της στη νέα επιχειρηματική μονάδα Dacia & LADA. Η κυκλοφορία του εντελώς νέου Niva το 2024 θα σηματοδοτήσει μια σημαντική ημερομηνία για τη LADA στη Ρωσία, αλλά θα ανοίξει επίσης νέους ορίζοντες για τη μάρκα».

(Yves Caracatzanis, CEO Avtovaz Group)

Τα νέα μοντέλα της Dacia θα προηγηθούν των νέων μοντέλων της Lada. Όσο για τον στόχο των αλλαγών, το παραπάνω slide της παρουσίασης του σχεδίου Renaulution δεν αφήνει αμφιβολίες.

 

Η καινούρια Lada και η νέα γενιά του σκληροτράχηλου Niva

Lada και Dacia θα βασιστούν λοιπόν στην CMF-B για να παράγουν περισσότερα από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως, πραγματοποιώντας σημαντικές οικονομίες κλίμακας, αφού 4 σημερινές πλατφόρμες θα «συμπτυχθούν» σε μία, ενώ από 18 τύπους αμαξώματος οι δυο εταιρίες θα περάσουν σε 11.

Στην επίσημη ανακοίνωση του Group Renault αναφέρεται ότι «Τα Lada είναι ένα κομμάτι της Ρωσίας. Πρόκειται για αυτοκίνητα ταυτισμένο με την έννοια των οχημάτων που αψηφούν τις πιο ακραίες κλιματικές και οδικές συνθήκες. Κάθε Ρωσική οικογένεια έχει τη δική της ιστορία με κάποιο Lada, ξεκινώντας από το εμβληματικό VAZ-2101 (γνωστό στην Ελλάδα ως Lada 1200) και φτάνοντας ως το Niva, το πρώτο στην ιστορία του αυτοκινήτου οχήματος εκτός δρόμου 4Χ4 με αυτοφερόμενο αμάξωμα.»

Ξεκινώντας από αυτήν την αφετηρία αυτή έχει διαμορφωθεί και η στρατηγική για τα νέα μοντέλα της εταιρίας.

Οι εργασίες για τη εξέλιξη της νέας γενιάς του εμβληματικού Niva έχουν ήδη ξεκινήσει. Από το σχετικό project θα προκύψουν δύο Niva βασισμένα στην ίδια πλατφόρμα, την CMF-B, ένα compact και ένα ελαφρώς μεγαλύτερο. Και στις δύο περιπτώσεις θα διατηρηθεί ο χαρακτήρας του εκτός δρόμου «εργαλείου», του αυξημένων δυνατοτήτων στιβαρού οχήματος 4Χ4 με «κοντές» ταχύτητες (το λεγόμενο αργό/γρήγορο), κατάλληλου για χρήση σε ακραίες συνθήκες και στιβαρή κατασκευή. Δεν είναι όμως γνωστό κατά πόσο θα διαθέτει κάποια από τα σχεδιατικά χαρακτηριστικά του εντυπωσιακού πρωτότυπου Lada Vision 4X4, που η εταιρία είχε παρουσιάσει πριν από δύο περίπου χρόνια. Η επεξεργασμένη σε υπολογιστή εικόνα του Niva Vision δείχνει μάλλον το αντίθετο…

Κατ’ αυτόν τον τρόπο το Niva νέας γενιάς θα εξακολουθήσει να αποτελεί ένα ιδιαίτερο μοντέλο, σε μια εποχή χαρακτηρίζεται από την επικράτηση των “soft” SUV, καθώς τα προσφερόμενα με τετρακίνηση μοντέλα είναι σαφώς πιο ακριβά – με μόνη φωτεινή εξαίρεση αυτή του Dacia Duster.

Το Lada Νiva, που για χρόνια αναγκαστικά διατέθηκε στην αγορά ως LADA 4×4 (για το ιστορικό του μπορείτε να διαβάσετε εδώ), απέκτησε πάλι, πρόσφατα, το αρχικό του όνομα. Έτσι, ενώ ετοιμάζεται να γιορτάσει 45 χρόνια στην παραγωγή διατίθεται τώρα στην αγορά ως Lada Niva Legend. Ενώ παράλληλα διατίθεται και η πεντάθυρη έκδοσή του: πρόκειται για το αυτοκίνητο που μέχρι πρότινος διατίθετο στην αγορά με τα σήματα της Chevrolet, ενώ πρόσφατα πέρασε και πάλι στην γκάμα της Lada και διατίθεται πλέον ως Lada Niva Travel.

 

Η Avtovaz σήμερα

Ο Όμιλος AVTOVAZ είναι μέρος της Επιχειρηματικής Μονάδας Dacia-LADA εντός της δομής του Groupe Renault. Η εταιρεία κατασκευάζει αυτοκίνητα σε πλήρη κύκλο παραγωγής και εξαρτήματα για 2 μάρκες: LADA και Renault. Οι εγκαταστάσεις του ομίλου βρίσκονται στο Τολιάτι – “AVTOVAZ” JSC, “LADA West Togliatti” JSC και στο Ιζέφσκ – “LADA Izhevsk” LLC. Η Lada είναι η κορυφαία ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία με μερίδιο αγοράς άνω του 20% και διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο στη Ρωσία με 300 αντιπροσώπους. Η Lada διαθέτει σήμερα πέντε οικογένειες μοντέλων: Vesta, XRAY, Largus, Granta και Niva.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031