Sto Timoni

Ford Mustang Mach 1: 460 βελτιωμένοι ίπποι για απαιτητικούς Ευρωπαίους

Αφού πρώτα έδωσε το παρών με τους 460 ίππους της στο περίφημο Goodwood Speed Week, στο West Sussex της Μ. Βρετανίας, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά μπροστά σε ένα εικονικό κοινό που παρακολουθούσε από όλο τον κόσμο, η Mustang Mach-1, o διάδοχος ενός διαχρονικού θρύλου, αποβιβάζεται στην Ευρώπη με τη μαμά-Ford να υπερηφανεύεται για την πιο οδηγοκεντρική Mustang που κατασκευάστηκε ποτέ.

Αναμφισβήτητα σπορ, αναμφισβήτητα θρύλος. Αυτή είναι η Mustang, μια αμερικανική προσέγγιση της έννοιας του σπορ αυτοκινήτου, που δεν διστάζει να δίνει το παρών στη Γηραιά Ήπειρο, όπου η έννοια της «οδηγικής απόλαυσης» – γιατί, ναι, χρειάζεται και αυτή – έχει άλλες διαστάσεις, με οδηγούς που είναι πολύ πιο απαιτητικοί.

Για πρώτη φορά, λοιπόν, διαθέσιμη στην Ευρώπη μετά το ντεμπούτο της στο φετινό Goodwood, νέα Mustang Mach 1, έρχεται να προσφέρει 460 ίππους συνδυασμένους με ένα πακέτο «αξεσουάρ» και μετατροπών/επεμβάσεων που αναβαθμίζουν τις δυνατότητές της τόσο στην πίστα, όσο και σε δημόσιους δρόμους.

Μεταξύ των highlights του μοντέλου που επισημαίνει η Ford, περιλαμβάνονται το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο TREMEC, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το βελτιωμένο σε απόκριση σύστημα διεύθυνσης, η ανάρτηση MagneRide® και η αυξημένη κατά 22% αρνητική άντωση – στοιχείο που προάγει την ευστάθεια του σπορ αυτοκινήτου.

Και επειδή αναγκαστικά την περίοδο αυτή περνάμε περισσότερο χρόνο μας στο ψηφιακό συμπαν, η Ford φρόντισε να δημιουργήσει την πρώτη στον κόσμο διαδραστική εμπειρία, επιτρέποντας στους χρήστες μιας ειδικής εφαρμογής να δημιουργούν και να μοιράζονται μοναδικά βίντεο της Mach 1 και να απολαμβάνουν το ομολογουμένως εντυπωσιακό αυτοκίνητο μέσω επαυξημένης πραγματικότητας, τοποθετώντας μία ψηφιακή Mustang Mach 1 σε πραγματικό περιβάλλον. Οι χρήστες, λοιπόν, μπορούν να επιλέξουν το χρώμα της Mach 1 και τις γωνίες λήψης της εικονικής τους κάμερας που οι ίδιοι επιθυμούν, για να τραβήξουν για να δημιουργήσουν ένα σύντομο βίντεο το οποίο μπορούν να μοιραστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.*

Για τους λάτρεις των τεχνικών χαρακτηριστικών και των μηχανολογικών επεμβάσεων παραθέτουμε αποσπάσματα από την ανακοίνωση της Ford:

Ένας 5-λιτρος V8 460 ίππων

Η Mustang Mach 1 φιλοξενεί μια έκδοση του 5λιτρου, αλουμινένιου V8 βενζινοκινητήρα της Ford με απόδοση 460 ίππων που έχει τροποποιηθεί προσφέροντας βελτιωμένη απόδοση τόσο για χρήση στην πίστα, όσο και στο δρόμο.

Με φιλτροχωάνη ανοιχτού τύπου (Open Air Induction System), πολλαπλή εξαγωγής και πεταλούδα 87 mm από την Mustang Shelby GT350 που διατίθεται από την Ford στη Β. Αμερική, αυξάνεται η ελεύθερη ροή αέρα στον κινητήρα. Η βελτιωμένη αναπνοή του V8 λειτουργεί σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο λογισμικό διαχείρισης του κινητήρα και έναν συνδυασμό έμμεσου και άμεσου ψεκασμού χαμηλής και υψηλής πίεσης του καυσίμου αντίστοιχα για καλύτερη ευστροφία – η κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου ξεκινά στις 7.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 7.500 σ.α.λ και η μέγιστη ροπή των 529 Nm στις 4.600 σ.α.λ.

Ένα βοηθητικό ψυγείο λαδιού, το οποίο προέρχεται επίσης από τη Shelby GT350, συνεργάζεται με ένα νέο φίλτρο εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη ροή του λαδιού – και κατ’ επέκταση κορυφαία απόδοση σε υψηλά φορτία. Το σύστημα εξαγωγής Active Valve Performance της νέας Mach 1 διαθέτει τετραπλές απολήξεις με διάμετρο 4,5 ιντσών ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον μοναδικό ήχο του V8 κινητήρα της Ford.

Χειροκίνητο 6-άρι, αυτόματο 10-άρι κιβώτιο

Στο σύστημα μετάδοσης η Mustang Mach 1 προσφέρει δύο επιλογές που στόχο έχουν τη μεγιστοποίηση της απόδοσης αλλά και των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου στην πίστα. Το χειροκίνητο και 6-τάχυτο κιβώτιο TREMEC 3160 χρησιμοποιεί έναν συμπλέκτη με δύο δίσκους που ανταπεξέρχεται με επιτυχία στο αυξημένο φορτίο τόσο στις γρήγορες αλλαγές όσο και σε εκείνες που πραγματοποιούνται σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής του V8 κινητήρα κατά την οδήγηση στην πίστα.

Το κιβώτιο συνδυάζεται με σύστημα rev-matching, γεγονός που μεγιστοποιεί την απόδοση και τον «fun-to-drive» χαρακτήρα του μοντέλου στη σπορ οδήγηση.

Το προηγμένο 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford που αποτελεί τη δεύτερη επιλογή διαθέτει έναν αναβαθμισμένο μετατροπέα ροπής και μοναδικές για την περίσταση ρυθμίσεις που βελτιστοποιούν την καμπύλη ροπής, τον χαρακτήρα των αλλαγών ταχυτήτων αλλά και συνολικά την απόδοση. Ένα δεύτερο ψυγείο αέρα-λαδιού αυξάνει την ικανότητα ψύξης κατά 75% σε συνθήκες οδήγησης με αυξημένο φορτίο.

Τόσο η χειροκίνητη όσο και η αυτόματη έκδοση διαθέτουν ένα πρόσθετο σύστημα ψύξης του πίσω άξονα που υποστηρίζει τον οδηγό στη σπορ οδήγηση στην πίστα. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που βελτιώνει την πρόσφυση τόσο στην ευθεία όσο και στις εξόδους των στροφών.

Εξελιγμένη αεροδυναμική

Η Mustang Mach 1 διαθέτει μια σειρά αεροδυναμικών αλλαγών που εξασφαλίζουν σημαντικά οφέλη σε απόδοση αλλά και μια χαρακτηριστική εμφάνιση που αποτίνει φόρο τιμής στο σχεδιασμό των Mustang των προηγούμενων γενιών.

Το ειδικά διαμορφωμένο εμπρός μέρος περιλαμβάνει μια νέα άνω γρίλια δύο τμημάτων, νέο splitter και κάτω γρίλια, καθώς και διαφορετικές πλευρικές, που σε συνδυασμό συμβάλλουν στη βελτίωση της ψύξη και της αεροδυναμικής απόδοσης του οχήματος.

Η Mustang Mach 1 παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη (σ.σ. αρνητική άντωση) κατά 22% από την Mustang GT, αφενός χάρη στο νέο σχεδιασμό του διαχύτη αέρα στο πίσω μέρος που προέρχεται από την Mustang Shelby GT500 η οποία διατίθεται στη Β. Αμερική, αφετέρου χάρη στη μακρύτερη ποδιά κάτω από τον κινητήρα, η οποία διαθέτει ειδικά πτερύγια που κατευθύνουν τη ροή του αέρα στα φρένα του αυτοκινήτου.

Το εμπρός splitter έχε σχεδιαστεί ώστε να παράγεται αυξημένη κάθετη δύναμη για ακόμη καλύτερη πρόσφυση στην πίστα, ενώ την ίδια στιγμή η μονή πίσω αεροτομή έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις αεροδυναμικές απαιτήσεις του εμπρός μέρους για τέλεια ισορροπία ανάμεσα στους δύο άξονες.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι μοναδική έχοντας ως γνώμονα της υψηλές απαιτήσεις κατά την οδήγηση στην πίστα. Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση MagneRide® 2 ελέγχει ηλεκτρονικά το μαγνητο-ροϊκό υγρό που βρίσκεται στα αμορτισέρ ώστε να ανταποκρίνεται σε πραγματικό χρόνο στις μεταβαλλόμενες οδικές συνθήκες. Η ανάρτηση έχει διαφορετικό καλιμπράρισμα για βέλτιστη απόδοση με πιο σκληρά εμπρός ελατήρια και αντιστρεπτικές δοκούς.

Επιπρόσθετα, η νέα ρύθμιση του τιμονιού EPAS, σε συνδυασμό με τα υποπλαίσια και τους βραχίονες της ανάρτησης που προέρχονται από τις Mustang Shelby GT350 και GT500, συμβάλουν ώστε η Mach 1 να διαθέτει ένα σύστημα διεύθυνσης με την καλύτερη απόκριση σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη Mustang έχει διατεθεί στην Ευρώπη.

Η νέα Mustang Mach 1 εξοπλίζεται με αλουμινένιες ζάντες με 5 μπράτσα, διάμετρο 19 ίντσες και μεγαλύτερο κατά 0,5 ίντσες πλάτος εμπρός και πίσω, οι οποίες συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πίστα.

Η κληρονομία της Mustang Mach 1

Η Mustang Mach 1 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1969 αναβαθμίζοντας την απόδοση της Mustang GT με μία σειρά βελτιώσεων που περιλάμβαναν πιο ισχυρούς V8 κινητήρες, ειδικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία.

Η πρώτη γενιά της Mach 1 πέτυχε 295 ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής στο Bonneville Salt Flats, με πολλές αγωνιστικές ομάδες να κερδίζουν διαδοχικά μαζί της το πρωτάθλημα στο θεσμό SCCA Manufacturer’s Rally Championships το 1969 και το 1970. Νέες ή ανανεωμένες εκδόσεις του μοντέλου παρουσιάστηκαν το 1971, το 1974 και το 2003. Από το 1969 μέχρι σήμερα έχουν παραχθεί περισσότερα από 300.000 αντίτυπα της Mustang Mach 1.

Δείτε το βίντεο της νέας Mustang Mach 1 εδώ

 

*Απολαύστε την εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας μέσα από το link:

https://fordmustangmach1ar.com

ή σκανάροντας με το κινητό σας το παρακάτω QR Code:

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031