Sto Timoni

Η Ford στο Goodwood Festival of Speed: προτεραιότητα η οδηγική απόλαυση

Η Ford περνά σε μια νέα εποχή στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης εν όψει της μετάβασής της σε αμιγώς ηλεκτρικές μονάδες κίνησης για τα επιβατικά της μοντέλα μέχρι το 2030. Κάθε ηλεκτροκίνητο επιβατικό όχημα Ford θα συνεχίσει να προσφέρει συναρπαστική οδική συμπεριφορά και μία εξαιρετική εμπειρία για τους επιβάτες του, ακόμα και όταν είναι σταματημένο. Η πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη γκάμα της Ford που έδωσε το παρών στο φετινό Goodwood περιελάμβανε τη Mustang Mach-E GT, το αγωνιστικό πρωτότυπο Team Fordzilla P1 καθώς και τη Mustang Mach‑E 1400.

Η Ford δεσμεύεται σήμερα στους λάτρεις της οδήγησης από όλη την Ευρώπη ότι η οδηγική απόλαυση, η οποία αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας σε πολλές γενιές μοντέλων της, θα παραμείνει στην καρδιά μιας νέας εποχής εξηλεκτρισμένων και συνδεδεμένων προϊόντων της.

Η Ford παρουσίασε μία αμιγώς ηλεκτρική γκάμα αυτοκινήτων δρόμου, αγωνιστικών και πρωτοτύπων για πρώτη φορά στο φετινό Goodwood Festival of Speed που πραγματοποιήθηκε στο West Sussex του Ηνωμένου Βασιλείου, και δείχνει ακόμα πιο αποφασισμένη να προσφέρει συναρπαστικές και απολαυστικές οδηγικές εμπειρίες στους πελάτες της, όποιο κινητήριο σύνολο και αν επιλέξουν (mild hybrid, full hybrid, plug-in hybrid ή αμιγώς ηλεκτρικό).

Η Ford ήδη αναβαθμίζει τη δυναμική συμπεριφορά των επιβατικών μοντέλων της αξιοποιώντας τόσο τα διαπιστευτήρια όσο και τα προφανή οφέλη των ηλεκτροκινητήρων, όπως η άμεση απόκριση και η υψηλή ροπή.

H oδηγική απόλαυση σταθερή αξία της Ford

Τώρα, η Ford υπόσχεται επίσης ότι εκτός από το ότι δεν πρόκειται να θυσιάσει ποτέ τις οδηγικές συγκινήσεις στο βωμό της βελτιστοποιημένης κατανάλωσης, θα επεκτείνει τη δέσμευσή της στην οδηγική απόλαυση και με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της, ώστε οι πελάτες να βιώνουν μοναδικές εμπειρίες ακόμα και όταν αυτά είναι σταματημένα – όπως στη φάση της φόρτισης. Προηγμένες ψηφιακές υπηρεσίες θα υποστηρίζονται του μέσω του μόντεμ FordPass Connect, [1] της εφαρμογής FordPass [1] και πολλών ακόμα τεχνολογιών όπως το SYNC επόμενης γενιάς. [2]

«Η οδηγική απόλαυση βρίσκεται στο DNA της Ford. Κάθε όχημα που κατασκευάζουμε είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει άφθονα χαμόγελα. Τώρα είμαστε έτοιμοι να δώσουμε στην οδηγική απόλαυση μία νέα μορφή για την εποχή της ηλεκτροκίνησης, με την υποστήριξη καινοτόμων, νέων τεχνολογιών στους τομείς των συστημάτων κίνησης και συνδεσιμότητας, με αρχή τη νέα, αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E» δήλωσε ο Roelant de Waard, general manager, Passenger Vehicles, Ford Ευρώπης.

Ford prepares to dial up acclaimed fun-to-drive attitude as the automaker transitions to 100 per cent all-electric passenger vehicle powertrains by 2030. Every Ford electrified passenger vehicle to continue offering exciting driving dynamics while also delivering exceptional passenger and stationary experiences

Αμιγώς ηλεκτρικά τα Ford το 2030

Η Ford νωρίτερα φέτος ανακοίνωσε ότι το 100% της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της στην Ευρώπη θα περιλαμβάνει οχήματα μηδενικών εκπομπών – αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά – μέχρι τα μέσα του 2026, ενώ μέχρι το 2030 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

Η Mustang Mach-E GT, η ισχυρότερη έκδοση δρόμου της αμιγώς ηλεκτρικής Mustang Mach-E, κάνει το δυναμικό της ντεμπούτο της στο Goodwood αυτό το Σαββατοκύριακο όπου θα πρωταγωνιστήσει στη διάσημη ανάβαση. Η Mustang Mach-E GT αποδίδει 487 PS [3] διαθέτοντας την προηγμένη ανάρτηση MagneRide® [4] κι ένα πανίσχυρο σύστημα φρένων της Brembo, προσφέροντας απόκριση και ευελιξία σπορ αυτοκινήτου.

Το Goodwood Festival of Speed σηματοδότησε επίσης το παγκόσμιο δημόσιο ντεμπούτο του αγωνιστικού πρωτοτύπου Team Fordzilla P1, το οποίο δημιούργησαν οι σχεδιαστές της εταιρείας σε συνεργασία με την gaming κοινότητα, ενώ ταυτόχρονα αποκαλύφθηκαν και άλλα συναρπαστικά νέα.

Foto credit: Charlie Lower

Απόλαυση από τη θέση του οδηγού ή των επιβατών

Κάθε ηλεκτροκίνητο επιβατικό όχημα της Ford περιλαμβάνει καινοτομίες που συμπληρώνουν τη βελτιστοποιημένη απόδοση με αναβαθμισμένες οδηγικές εμπειρίες. Για παράδειγμα:

  • Η αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E GT χρησιμοποιεί τους ανεξάρτητους εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες της προσφέροντας μία προηγμένη φιλοσοφία τετρακίνησης με στόχο τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση
  • Τα Kuga Plug-In Hybrid και Kuga Hybrid διαθέτουν μία λειτουργία που προσομοιώνει τις γνωστές αλλαγές ταχυτήτων ενός συμβατικού αυτόματου κιβωτίου με στόχο τη μεγαλύτερη εμπλοκή του οδηγού στα οδηγικά δρώμενα
  • Τα μοντέλα Puma, Fiesta και Focus EcoBoost Hybrid φέρουν μία ενσωματωμένη μίζα / γεννήτρια με κίνηση μέσω ιμάντα που χρησιμοποιεί την ανακτημένη ενέργεια για να συμπληρώνει τη συνολική διαθέσιμη ροπή του κινητήρα, με στόχο την πιο άμεση απόκριση στην εν κινήσει επιτάχυνση

Στο μέλλον, οι συνδεδεμένες λειτουργίες θα συνεχίσουν να βελτιώνουν την οδηγική εμπειρία περιορίζοντας το στρες, με την υποστήριξη των ενσωματωμένων μόντεμ FordPass Connect. Για παράδειγμα, το Intelligent Range στη Mustang Mach‑E βοηθά στη μείωση των μη προγραμματισμένων στάσεων για φόρτιση, προβλέποντας με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία, βάσει στοιχείων όπως προηγούμενα στυλ οδήγησης, δελτία καιρού και δεδομένα πληθοπορισμού (crowdsourcing data) από άλλα οχήματα Mustang Mach-E.

Η Ford δοκιμάζει επίσης μία προγνωστική, έξυπνη τεχνολογία προβολέων [5] που χρησιμοποιεί δεδομένα τοποθεσίας σε πραγματικό χρόνο για να κατευθύνει τις δέσμες τους προς τις  επερχόμενες στροφές πριν καν γίνουν αντιληπτές από τους οδηγούς, αυξάνοντας έτσι την οδηγική απόλαυση.

Ευρηματικές τεχνολογίες θα αναβαθμίζουν την εμπειρία του ταξιδιού με ένα ηλεκτροκίνητο Ford. Επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (drive modes) όπως το Whisper5 της Mustang Mach-E ήδη κάνουν τα ταξίδια πιο άνετα και απολαυστικά για τους επιβάτες, με βάση τον αθόρυβο χαρακτήρα της που προσφέρει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Το FordPass Connect επιτρέπει τη συνδεσιμότητα έως δέκα συσκευών, ώστε να μπορεί όλη η οικογένεια να απολαμβάνει υπηρεσίες ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας εν κινήσει. Η τεχνολογία SYNC επόμενης γενιάς χρησιμοποιεί μηχανική μάθηση για να κατανοεί τις συνήθειες των κατόχων Mustang Mach-E κάνοντας συγχρόνως υποδείξεις πλοήγησης και επικοινωνίας κατάλληλες για τους οδηγούς και τους επιβάτες.

Οι συνδεδεμένες τεχνολογίες όπως το SYNC επόμενης γενιάς αποτελούν επίσης το κλειδί στη δέσμευση της Ford να προσφέρει συναρπαστικές εμπειρίες ακόμα και με το αυτοκίνητο σταματημένο. Δραστηριότητες όπως ζωγραφική ή gaming στην οθόνη αφής των 15,5 ιντσών της Mustang Mach-E, παρακολούθηση της κατάστασης φόρτισης, ανασκόπηση των ημερολογίων του ταξιδιού μέσω του FordPass app, ή πληροφόρηση για ασύρματη λήψη νέων χαρακτηριστικών μέσω Ford Power-Up, καθιστούν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα Ford απολαυστικά ακόμα και όταν είναι σταματημένα.

Από τους αγώνες στην πραγματικότητα

Η ανθρωποκεντρική σχεδίαση βρίσκεται στην καρδιά της φιλοσοφίας της Ford στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης. Υπό τα πρίσμα αυτό η εταιρεία παρουσιάζει στο φετινό Goodwood μία replica κανονικών διαστάσεων ενός από τα πιο καινοτόμα πρωτότυπα μοντέλα της μέχρι σήμερα: ο λόγος για το εντυπωσιακό Team Fordzilla P1.

Ford prepares to dial up acclaimed fun-to-drive attitude as the automaker transitions to 100 per cent all-electric passenger vehicle powertrains by 2030. Every Ford electrified passenger vehicle to continue offering exciting driving dynamics while also delivering exceptional passenger and stationary experiences

Κάνοντας την πρώτη του εμφάνιση με νέα χρώματα προς τιμήν της 55ης επετείου της διάσημης νίκης της Ford στο Le Mans το 1966, το Team Fordzilla P1 είναι το πρώτο εικονικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που δημιουργεί η gaming κοινότητα σε συνεργασία με ένα κατασκευαστή αυτοκινήτων. Σχεδόν 250.000 φίλοι της Ford ψήφισαν στο Twitter για τη επιλογή στοιχείων του οχήματος όπως η θέση οδήγησης, ο σχεδιασμός του cockpit και το σύστημα κίνησης, με σκοπό τη δημιουργία του απόλυτου εικονικού αγωνιστικού αυτοκινήτου, σχεδιασμένου για ψηφιακές οδηγικές συγκινήσεις.

Το όχημα διαθέτει μία εντυπωσιακή καλύπτρα που παραπέμπει σε πολεμικό αεροσκάφος και συνδυάζει ένα έντονα σμιλεμένο εμπρός τμήμα τύπου Ford GT με ένα εντελώς ακάλυπτο πίσω τμήμα για την ανάδειξη της αεροδυναμικής. Το εσωτερικό είναι εξίσου επαναστατικό, με μονάδες ειδοποίησης LED που ενημερώσουν συνεχώς τον οδηγό και το συνοδηγό για την κατάσταση της πίστας, ενώ μία ενσωματωμένη οθόνη στο τιμόνι επιτρέπει το διαμοιρασμό live δεδομένων με το pit wall.

Ford prepares to dial up acclaimed fun-to-drive attitude as the automaker transitions to 100 per cent all-electric passenger vehicle powertrains by 2030. Every Ford electrified passenger vehicle to continue offering exciting driving dynamics while also delivering exceptional passenger and stationary experiences

«Για να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα που αγαπούν οι πελάτες, πρέπει πρώτα να έχουμε κατανοήσει τι ακριβώς ζητάνε. Εξαντλήσαμε τις δυνατότητες αυτής της φιλοσοφίας με το αγωνιστικό Team Fordzilla P1, και εφαρμόσαμε την ίδια καινοτόμα διαδικασία για τη δημιουργία του Puma ST Gold Edition που οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν αργότερα μέσα στη χρονιά» δήλωσε ο Amko Leenarts, director, Design, Ford Ευρώπης. «Είναι ακριβώς το είδος ανθρωποκεντρικής σχεδίασης που θα μας οδηγήσει σε ένα εντελώς νέο επίπεδο οδηγικής απόλαυσης την εποχή της ηλεκτροκίνησης.»

Ford prepares to dial up acclaimed fun-to-drive attitude as the automaker transitions to 100 per cent all-electric passenger vehicle powertrains by 2030. Every Ford electrified passenger vehicle to continue offering exciting driving dynamics while also delivering exceptional passenger and stationary experiences

Επιπλέον, ο Jim Farley, president & chief executive officer της Ford, θα κάνει μία επίδειξη της πραγματικής διάστασης της οδηγικής απόλαυσης με ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης οδηγώντας τη μοναδική και πρωτότυπη Mustang Mach-E 1400 στην ανάβαση του Goodwood.

Αποτελώντας το αποτέλεσμα 10.000 ωρών συνεργασίας της Ford Performance και της RTR Vehicles, το μοναδικό στο είδος του αυτό όχημα χρησιμοποιεί επτά μοτέρ αποδίδοντας ισχύ 1.419 PS, ενώ ένας και μόνο άξονας τα συνδέει με τα διαφορικά, τα οποία προσφέρουν τεράστιο εύρος ρυθμίσεων ώστε το αυτοκίνητο να “σετάρεται” ανάλογα με τις οδικές συνθήκες και απαιτήσεις.

Το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης της Mustang Mach-E 1400 επιτρέπουν επίσης την αξιολόγηση διαφορετικών διατάξεων στη μετάδοση (πίσω κίνηση, εμπρός κίνηση και τετρακίνηση) καθώς και των επιπτώσεών τους τόσο στην κατανάλωση ενέργειας όσο και στις επιδόσεις.

Σημειώσεις

  1. Το FordPass app, συμβατό με επιλεγμένες πλατφόρμες smartphone, διατίθεται μέσω download. Ισχύουν χρεώσεις μηνυμάτων και δεδομένων. Το FordPass Connect, το FordPass app και δωρεάν Connected Services απαιτούνται για απομακρυσμένες λειτουργίες (Δείτε όρους του FordPass για λεπτομέρειες). Οι συνδεδεμένες υπηρεσίες (Connected Service) και οι λειτουργίες εξαρτώνται από τη διαθεσιμότητα δικτύου κινητής τηλεφωνίας της Vodafone ή συνεργατών της Vodafone. Η εξελισσόμενη τεχνολογία/τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίες/οι δυνατότητες του αυτοκινήτου μπορεί να περιορίσουν και να εμποδίσουν τη λειτουργία συνδεδεμένων χαρακτηριστικών. Οι συνδεδεμένες υπηρεσίες δεν περιλαμβάνουν Wi-Fi hotspot.
  2. Μην οδηγείτε αφηρημένοι. Χρησιμοποιείτε συστήματα με φωνητικό έλεγχο, όπου είναι εφικτό. Μη χρησιμοποιείτε συσκευές χειρός ενώ οδηγείτε. Μερικές λειτουργίες ενδέχεται να κλειδώσουν ενώ το όχημα κινείται. Δεν είναι συμβατά όλα τα χαρακτηριστικά με όλα τα τηλέφωνα.
  3. Υπολογίζεται μέσω των μέγιστων επιδόσεων των ηλεκτροκινητήρων με μέγιστη ισχύ μπαταρίας. Τα αποτελέσματά σας ενδέχεται να διαφέρουν.
  4. MagneRide® είναι εμπορικό σήμα του BWI Group.
  5. Πρωτότυπο σύστημα προβολέων δεν διατίθεται προς το παρόν ως εξοπλισμός.

***

  • Η Ford Mustang Mach-E GT προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 500 km (WLTP).
  • Η Ford Mustang Mach-E προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 610 km (WLTP) με πίσω κίνηση και με έκδοση μπαταρίας εκτεταμένης αυτονομίας (extended-range).
  • Ford Kuga Hybrid επίσημες τιμές εκπομπών CO2 124-146 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 5,4-6,4 l/100 km WLTP.
  • Ford Kuga Plug-In Hybrid – επίσημες τιμές εκπομπών CO2 32 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 1,4 l/100 km and pure-electric driving range 56 km WLTP.
  • Ford Puma EcoBoost Hybrid – επίσημες τιμές εκπομπών CO2 119-145 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 5,2-6,4 l/100 km WLTP.
  • Ford Fiesta EcoBoost Hybrid – επίσημες τιμές εκπομπών CO2 110-139 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 4,8-6,1 l/100 km WLTP.
  • Ford Focus EcoBoost Hybrid – επίσημες τιμές εκπομπών CO2 114-138 g/km και κατανάλωσης καυσίμου 5,1-6,1 l/100 km WLTP.
  • Οι εκπομπές CO2 και οι αυτονομίες ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις εκδόσεις του οχήματος που προσφέρονται σε κάθε αγορά.
  • Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου/ενέργειας, εκπομπών CO2 και ηλεκτρικής αυτονομίας κατά WLTP έχουν μετρηθεί σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (Ε.Ε.) 715/2007 και 2017/1151 μετά την τελευταία τροποποίηση. Οι ισχύουσες, στάνταρ διαδικασίες δοκιμών επιτρέπουν τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών τύπων οχημάτων και διαφορετικών κατασκευαστών.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031