Sto Timoni

Aurus Senat: Έρχονται οι Ρώσοι!

Η μαύρη λιμουζίνα που μετέφερε τον Πούτιν στο Κρεμλίνο για την τελετή της ορκωμοσίας του σηματοδοτεί το λανσάρισμα μιας νέας ρωσικής μάρκας πολυτελών αυτοκίνητων.

Η ορκωμοσία του Προέδρου της Ρωσικής Ομοσπονδίας αποτελεί ούτως ή άλλως μία σημαντική είδηση για το διεθνές δελτίο. Το γεγονός όμως ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν επέλεξε να εμφανιστεί με κάθε επισημότητα στη σχετική τελετή όχι με τη συνηθισμένη Mercedes S-600, αλλά με μία αντίστοιχου μεγέθους λιμουζίνα ρωσικής κατασκευής που κανείς δεν είχε ξαναδεί, δημιούργησε μία άλλη είδηση και πολλά ερωτηματικά σε όσους ασχολούνται με το χώρο του αυτοκινήτου. Αρχίζει άραγε η αντεπίθεση της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας;

Κρατικό Project με συμβολική σημασία

Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης έσπευσαν από την πρώτη στιγμή να δώσουν λεπτομέρειες το μήκους 6,6 μέτρων αυτοκίνητο που προέκυψε στο πλαίσιο ενός κρατικού πρότζεκτ με την ονομασία Κορτέζ (Кортеж) για την εξέλιξη μιας ενιαίας αρθρωτής πλατφόρμας πάνω στην οποία θα χτιστεί μια νέα οικογένεια πολυτελών αυτοκινήτων. Το πρότζεκτ, που απορρόφησε 12,4 δις ρούβλια (περίπου 180 εκ. ευρώ) ανατέθηκε στο μέχρι πρότινος παραμελημένο ερευνητικό κέντρο αυτοκινήτων και κινητήρων ΝΑΜΙ (Научно-исследовательский Автомобильный и Автомоторный Институт – НАМИ) που είδε όχι μόνο τις εγκαταστάσεις του να ανακαινίζονται, αλλά και να ενισχύεται με ανθρώπινο δυναμικό.

Δεν αργήσαμε επίσης να μάθουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά στη γέννηση μιας καινούριας μάρκας αυτοκινήτων με το άκρως συμβολικό όνομα AURUS (από το λατινικό Aurum-χρυσός και φυσικά το Russia-Ρωσία), βασικός μέτοχος της οποίας είναι το ινστιτούτο ΝΑΜΙ και η γνωστή στη Ρωσία εταιρία Sollers, που μεταξύ άλλων κατασκευάζει τα τετρακίνητα UAZ (УАЗ) και κάποια μοντέλα της SsangYong. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι επικεφαλής της AURUS τέθηκε ο προερχόμενος από την Daimler Φράντς Γκέρχαρντ Χίλγκερτ που το 2007 είχε μεταπηδήσει στη Sollers.

ZIS-110 (ЗИС-110) / ZIL-100 (ЗИЛ-110)

Το κατά πόσον η σχεδίαση του «ειδικού» αυτού αυτοκινήτου θυμίζει κάποια από τις δυτικές λιμουζίνες είναι κάτι που μπορούμε να το συζητήσουμε, γεγονός πάντως είναι ότι εμφανώς βασίστηκε στο πρώτο μεταπολεμικό σοβιετικό αυτοκίνητο, το ZIS-110 (ЗИС-110). Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι τα αρχικά ZIS παραπέμπουν στο εργοστάσιο Στάλιν, το οποίο μετά τον θάνατο του μεγάλου – και ταυτοχρόνως αμφιλεγόμενου – αυτού ηγέτη της ΕΣΣΔ, στο πλαίσιο της πάταξης της προσωπολατρείας, μετονομάστηκε εργοστάσιο Λιχατσόφ. Οπότε το ZIS έγινε ZIL και το αυτοκίνητο που παραγόταν από το 1945 μέχρι το 1958 βρέθηκε να ολοκληρώνει την καριέρα του ως ZIL-100 (ЗИЛ-110).

Από 598 έως 860 ίππους…

Το αυτοκίνητο που είδαμε να μεταφέρει τον Πρόεδρο Πούτιν φέρει την ονομασία Senat (Сенат – Γερουσία) και αποτελεί μία μόνο εκδοχή του πρότζεκτ Κορτέζ (η γκάμα περιλαμβάνει ένα μικρότερο σε μήκος σεντάν, ένα μίνι-bus και ένα Crossover). Είναι, δε, αναπόφευκτα θωρακισμένο, με το βάρος του να φτάνει τους 6,5 τόνους! Οπότε λογικό είναι το εμπρός καπό να κρύβει έναν αντίστοιχων δυνατοτήτων κινητήρα V8, 4,4 λίτρων με 598 ίππους που συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα δημιουργώντας ένα υβριδικό σύστημα κίνησης, ενώ λέγεται ότι το NAMI εξέλιξε και έναν V12 860 ίππων. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο, 9 σχέσεων, ενώ ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια αποτελεί η αυξημένη απόστασή του Senat από το έδαφος (φτάνει τα 20 εκ. όσο δηλαδή και τα τυπικά SUV, ενώ το ύψος του είναι επίσης αυξημένο, σχεδόν στο 1,70 μ.). Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς.

 

Η εμπλοκή Ρώσων μηχανικών σε όλα τα στάδια της εξέλιξης είναι καθοριστική, ωστόσο κανείς δεν κρύβει ότι υπήρξε συνεργασία με εταιρίες του εξωτερικού στο πλαίσιο του Κορτέζ. Όπως για την εξέλιξη του κινητήρα που προέκυψε σε συνεργασία με την Porsche.

Για “υψηλά” ή/και ευκατάστατα πρόσωπα

Το Senat όπως και τα άλλα μοντέλα της AURUS που θα κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους δεν προορίζεται μόνο για μεταφορές κρατικών προσώπων. Η νέα ρωσική εταιρία θα τολμήσει να δοκιμάσει την τύχη της στην αγορά, τόσο την εγχώρια (για την οποία ήδη ετοιμάζεται το σχετικό, υψηλών προδιαγραφών, δίκτυο πωλήσεων) όσο και τη διεθνή. Προφανώς δεν μιλάμε για όγκους πωλήσεων όπως αυτούς που επιτύγχαναν κάποτε τα Lada, καθώς θα έχουμε να κάνουμε με πολύ ακριβά μοντέλα – και μάλιστα περιορισμένης παραγωγής: 200 – 250 Senat ετησίως, χειροποίητα, κατασκευασμένα στο NAMI, με τιμή όχι χαμηλότερη των 180.000 ευρώ.

Ενδεικτικό των σχεδίων που υπάρχουν για την AURUS είναι, τέλος, το γεγονός ότι η μάρκα θα δώσει το παρών στην προσεχή διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης (που είναι μία από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας), στις αρχές Μαρτίου του 2019.

Πρώτη δημοσίευση στο ΕΘΝΟΣ (3/6/2018). Επαναδημοσιεύεται με κάποια συμπληρωματικά στοιχεία.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

1 comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιανουάριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31