Sto Timoni

Audi RS Q e-tron: Τρία ηλεκτρικά αγωνιστικά στο πιο σκληρό ράλι του κόσμου

Πανηγυρίζει για τον τερματισμό και των τριών αγωνιστικών πρωτότυπων της Ράλι Ντακάρ η Audi που κατάφερε να κυριαρχήσει στην κατηγορία T1 Ultimate για οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων. Τα πληρώματα της Audi, οδηγώντας τα RS Q e-tron κέρδισαν τις τέσσερις από τις δώδεκα ειδικές διαδρομές του αγώνα ενώ βρέθηκαν στο βάθρο συνολικά 14 φορές.

Το πιο περίπλοκο αγωνιστικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Audi μέχρι σήμερα, πέρασε όχι απλά με επιτυχία αλλά θριαμβευτικά το βάπτισμα του πυρός στο Ράλι Ντακάρ, συμμετέχοντας στην κατηγορία T1 Ultimate για οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων. Και τα τρία Audi RS Q e-tron έφτασαν στη ράμπα του τερματισμού, στη Σαουδική Αραβία, στο πιο σκληρό ράλλυ εκτός δρόμου στον κόσμο.

Team Audi Sport

Συνολικά, τα αγωνιστικά πρωτότυπα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και μετατροπέα ενέργειας της Audi κάλυψαν περίπου 24.000 χιλιόμετρα στην έρημο – σχεδόν τριπλάσια από τα 8.700 χιλιόμετρα δοκιμών που είχε προλάβει να ολοκληρώσει η Audi πριν την έναρξη του αγώνα.

Emil Bergkvist, Mattias Ekström, Sven Quandt, Carlos Sainz, Lucas Cruz
Audi RS Q e-tron #200 (Team Audi Sport), Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger

Τα πληρώματα της Audi κέρδισαν τέσσερις από τις δώδεκα ειδικές διαδρομές του αγώνα (δύο ο Carlos Sainz και από μία οι Stéphane Peterhansel και Mattias Ekström), με την πρώτη νίκη του Carlos Sainz να είναι μάλιστα η παρθενική νίκη ενός αγωνιστικού οχήματος με εναλλακτικό κινητήριο σύστημα σε αντίστοιχο αγώνα στην ιστορία, ενώ στις επιμέρους ειδικές διαδρομές βρέθηκαν στο βάθρο συνολικά 14 φορές.

Οι Mattias Ekström/Emil Bergkvist ήταν το πλήρωμα της ομάδας που τερμάτισε στην υψηλότερη θέση γενικής, στην 9η, με τους Carlos Sainz/Lucas Cruz να ακολουθούν στη 12η και τους Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger στην 59η. Μετά το εντυπωσιακό αποτέλεσμα, πλέον οι ιθύνοντες της Audi δηλώνουν ξεκάθαρα ότι στην επόμενη διοργάνωση, το 2023, θα επιδιώξουν τη νίκη στον αγώνα.

200 Peterhansel Stéphane (fra), Boulanger Edouard (fra), Team Audi Sport, Audi RS Q e-tron, Auto FIA T1/T2, action during the Stage 1A of the Dakar Rally 2022 between Jeddah and Hail, on January 1st 2022 in Hail, Saudi Arabia – Photo Eric Vargiolu / DPPI
Audi RS Q e-tron #202 (Team Audi Sport), Carlos Sainz/Lucas Cruz

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει η γνώμη του Stéphane Peterhansel, πολυνίκη του Ράλι Ντακάρ με 14 κατακτήσεις στο παλμαρέ του, τόσο με αυτοκίνητα όσο και με μοτοσυκλέτες: «Έχω οδηγήσει πολλά είδη οχημάτων στην έρημο, αλλά το Audi RS Q e-tron είναι απλά εντυπωσιακό. Η ηλεκτρική κίνηση με την εξαιρετική της ροπή ταιριάζει απόλυτα στο στυλ οδήγησης μου αλλά και σε κάθε τέτοιο αγώνα.»

Η Audi ξεκίνησε τη διαδικασία εξηλεκτρισμού του προγράμματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της, ήδη από τους αγώνες αντοχής το 2012, περνώντας το “Vorsprung durch Technik” σε μία νέα εποχή. Μετά το πρόγραμμα LMP με το υβριδικό σπορ αυτοκίνητο R18, η Audi ήταν ο πρώτος κατασκευαστής από τη Γερμανία που διαγωνίστηκε στην αμιγώς ηλεκτρική σειρά αγώνων Formula E, από το ξεκίνημά της, τη σεζόν 2017/2018. Με τέσσερις νίκες και συνολικά έντεκα θέσεις στο βάθρο, η Audi Sport ABT Schaeffler κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλήματος των ομάδων μετά από δώδεκα αγώνες.

Audi RS Q e-tron #224 (Team Audi Sport), Mattias Ekström/Emil Bergkvist

Επόμενο βήμα στους φιλόδοξους στόχους της εταιρείας, η συμμετοχή στο εφετινό Ράλι Ντακάρ με ένα καινοτόμο πρωτότυπο, με εναλλακτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία υψηλής τάσης και έναν μετατροπέα ενέργειας υψηλής απόδοσης. Στο μέλλον, οι αγώνες rally raid θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος της δέσμευσης της Audi στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Επιπλέον, η μάρκα ετοιμάζει την επιστροφή της στους κορυφαίους αγώνες σπορ αυτοκινήτων, ανάμεσά τους οι 24 ώρες του Le Mans και της Daytona, επίσης με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Πηγή: Audi / Kosmocar

Angelos Papapaschalis

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιούνιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930