Sto Timoni

Ξεθαρρέψαμε άραγε; Αυξήθηκε η κίνηση στους δρόμους

Την αύξηση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών – σε ποσοστό περίπου 18% σε σχέση με την πρώτη βδομάδα της «καραντίνας» – στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής της ευρύτερης περιοχής της Πρωτεύουσας επισημαίνει με ανακοίνωσή της η Περιφέρεια Αττικής. Μια αύξηση που επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες, καθώς αφορά όχι τα Σαββατοκύριακα, αλλά τις καθημερινές, τις εργάσιμες μέρες και που μάλλον πρέπει να αποδοθεί στην ανάγκη των ανθρώπων να εργαστούν, καθώς βεβαίως τα επιδόματα έχουν βραχεία διάρκεια ζωής.

Ενδεχομένως αυτή η αύξηση να έχει να κάνει με το γεγονός ότι πολλοί εργαζόμενοι που ούτως ή άλλως θα έπρεπε να μετακινηθούν για να μεταβούν στην εργασία τους, τώρα καταφεύγουν στο ΙΧ τους για τα δρομολόγια αυτά, προκειμένου να μην ρισκάρουν, χρησιμοποιώντας τα μέσα μαζικής μεταφοράς, την ενδεχόμενη έκθεσή τους στον κορωνοϊό. Προς αυτήν την κατεύθυνση δείχνει μάλλον – γιατί κανείς δεν μπορεί να είναι απολύτως βέβαιος – και η σημαντικότατη μείωση της κίνησης τα Σαββατοκύριακα, σε ποσοστά της τάξης του 70-80%, και όχι προς την κατεύθυνση της «χαλάρωσης» των πολιτών, την οποία υιοθέτησε με δήλωσή του ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης.

Προσέξτε λοιπόν: όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής – την ύπαρξη του οποίου κατά πάσαν πιθανότητα αγνοούσατε – το οποίο παρακολουθεί την κίνηση στους δρόμους με 600 ανιχνευτές, οι οποίοι μετρούν συνεχώς τον αριθμό των οχημάτων που διέρχονται από κεντρικές αρτηρίες, η κατάσταση έχει ως εξής:

Κατά τη δεύτερη βδομάδα εφαρμογής των μέτρων (30 Μαρτίου έως 5 Απριλίου) διαπιστώθηκε αύξηση της κυκλοφορίας κατά 7,6% σε σύγκριση με την πρώτη βδομάδα εφαρμογής των μέτρων (23 έως 29 Μαρτίου). Ενώ την τρίτη  (6 – 13 Αμπριλίου)  είχαμε αύξηση κατά 10%, σε σύγκριση πάντα με τον κυκλοφοριακό φόρτο της πρώτης εβδομάδας.

Παρά τη μειωμένη κίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν το ΙΧ τους για να πηγαίνουν στην εργασία τους.

Το Κέντρο Διαχείρισης της κυκλοφορίας

Μπορεί, λοιπόν, όπως αναφέραμε παραπάνω να μην το γνωρίζατε, αλλά η Περιφέρεια Αττικής διαθέτει το δικό της Κέντρο Διαχείρισης της κυκλοφορίας, το οποίο υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Έργων και Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής.

Από το Κέντρο αυτό πραγματοποιείται σε μόνιμη βάση και σε πραγματικό χρόνο, η παρακολούθηση της κυκλοφορίας, με στόχο τον άμεσο εντοπισμό των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Τα στοιχεία που προσφέρουν οι 600 ανιχνευτές κυκλοφορίας διαβιβάζονται αυτόματα στο Κέντρο Διαχείρισης, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν είτε σε πραγματικό χρόνο στις εφαρμογές διαχείρισης της κυκλοφορίας που «τρέχουν» συνεχώς στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές του Κέντρου είτε ως ιστορικό αρχείο στην εκπόνηση μελετών από τους Συγκοινωνιολόγους για τη βελτίωση των ρυθμίσεων στους φωτεινούς σηματοδότες.

Η κίνηση κατά τις ημέρες εφαρμογής των μέτρων, αναλυτικά

Σύμφωνα με τη στατιστική ανάλυση της κυκλοφορίας από την ημέρα εφαρμογής των μέτρων προέκυψαν τα παρακάτω συμπεράσματα για τον κυκλοφοριακό φόρτο κατά τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα ως Παρασκευή):

  1. Την 1η εβδομάδα των μέτρων (23 με 29 Μαρτίου) και χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι μετρήσεις της αργίας της 25ης Μαρτίου:
    • παρουσιάστηκε μείωση της κυκλοφορίας κατά 52,8% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019
    • παρουσιάστηκε μείωση της κυκλοφορίας κατά 50,2% σε σύγκριση με την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου του 2020 (2/3 έως 8/3)
  2. Τη 2η εβδομάδα των μέτρων (30 Μαρτίου έως 5 Απριλίου):
    • παρουσιάζεται μείωση σε σύγκριση με την τυπική εβδομάδα του Μαρτίου 2019, αλλά σε μικρότερο βαθμό (49,2%)
    • καταγράφεται αύξηση κυκλοφορίας κατά 7,6% σε σύγκριση με την 1η εβδομάδα των μέτρων (23 με 29 Μαρτίου)
  3. Κατά την 3η βδομάδα εφαρμογής των μέτρων, (6/4 – 13/4), παρουσιάστηκε περαιτέρω αύξηση της κυκλοφορίας σε ποσοστό 10% σε σύγκριση πάντα με τη πρώτη εβδομάδας εφαρμογής των μέτρων (23 με 29 Μαρτίου)
  4. Τα Σαββατοκύριακα έχουμε σημαντικότατη μείωση της κίνησης, η οποία κυμαίνεται από 70% έως 80% σε σχέση με το πριν την λήψη των μέτρων διάστημα.

 

Τέλος, παραθέτουμε τα ενδεικτικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Περιφέρεια:

Πρόκειται για τους μέσους ωριαίους φόρτους οχημάτων (δηλαδή τον συνολικό αριθμό των οχημάτων που περνούν σε μία ώρα από μια διατομή της οδού), όπως καταγράφηκαν στην Λ. Κηφισού στο ύψος των ΚΤΕΛ στο ρεύμα προς Πειραιά:

2019 – τυπική εβδομάδα βάσης Μαρτίου: 5.209 οχήματα ανά ώρα

2020 – 1η εβδομάδα Μαρτίου (2 – 8 Μαρτίου): 5.335 οχήματα ανά ώρα

2020 – 1η εβδομάδα μέτρων (23 – 29 Μαρτίου): 2.558 οχηματα ανά ώρα

2020 – 2η εβδομάδα μέτρων (30 Μαρτίου – 5 Απριλίου): 2.830 οχήματα ανά ώρα

2020 – 3η εβδομάδα λήψης των μέτρων (6 – 13 Απριλίου): 2.836 οχήματα ανά ώρα

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031