Sto Timoni

Λιγότερα ταξίδια & περιορισμός της κατανάλωσης εν ονόματι του περιβάλλοντος. Έρευνα της Ford

Μια ενδιαφέρουσα έρευνα της Ford έρχεται να αποκαλύψει ότι οι Ευρωπαίοι είναι πρόθυμοι να κάνουν μια σειρά “θυσίες” ποροκειμένου να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής. Φαίνεται λοιπόν ότι οι κάτοικοι της γηραιάς ηπείρου δεν θα είχαν πρόβλημα όχι μόνο να περιορίσουν τα ταξίδια τους με αεροπλάνο και τις μετακινήσεις τους με αυτοκίνητο, αλλά να αλλάξουν καταναλωτικό μοντέλο αγοράζοντας λιγότερα ρούχα και περιορίζοντας την κατανάλωση κρέατος.   

Μία νέα πανευρωπαϊκή έρευνα που καταγράφει τη στάση του κόσμου απέναντι στην κλιματική αλλαγή αποκαλύπτει τις προσωπικές θυσίες που είναι πρόθυμοι οι άνθρωποι να κάνουν στη μάχη κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Στην τελευταία αναφορά της σειράς Go Electric της Ford, με την ονομασία Climate Countdown, διαπιστώνεται ότι μία συντριπτική πλειοψηφία Ευρωπαίων (κατά μέσο όρο 90% σε κάθε μία από τις 8 χώρες της έρευνας) νιώθουν ότι έχουν ένα ποσοστό προσωπικής ευθύνης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής.

Σε ερώτηση για τα κύρια ζητήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη σήμερα – μεταξύ των οποίων σημαντικά θέματα όπως ο συστημικός ρατσισμός, η παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας και η εξισορρόπηση της οικονομίας – η δημιουργία ενός παγκόσμιου σχεδίου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής βρέθηκε ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων, και συγκεκριμένα στη 2η θέση μετά την ανάκαμψη από την πανδημία. Και ενώ υπήρξε συμφωνία ότι η ύπαρξη σχεδίου αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής ήταν απαραίτητη (29%), ένα ίδιο ποσοστό (29%) έκρινε ως άμεσα αναγκαία την επιβολή αυστηρότερων μέτρων για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.

Η έρευνα της Ford που δημοσιεύτηκε πριν από την κρίσιμη διάσκεψη για το κλίμα COP26, που πραγματοποιήθηκε στη Γλασκώβη, δείχνει ότι πολλοί Ευρωπαίοι είναι πρόθυμοι να απαρνηθούν τις πολυτέλειες της σύγχρονης ζωής.

Ανάμεσα στις θυσίες στις οποίες φάνηκαν πρόθυμοι να προβούν οι Ευρωπαίοι ήταν η κατάργηση της χρήσης πλαστικού (45%), η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (45%) και η αγορά τοπικά παραγόμενων προϊόντων (35%). Επίσης, ένα σημαντικό ποσοστό δήλωσαν  πρόθυμοι να περιορίσουν τις αγορές νέων ρούχων (34%), και να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους λιγότερο (επίσης 34%), ενώ σε ποσοστό 25% φάνηκαν πρόθυμοι να εγκαταλείψουν τα αεροπορικά ταξίδια. Μόνο μία μικρή μειοψηφία 4% δήλωσε απροθυμία για οποιαδήποτε θυσία.

Υπήρξαν επίσης σαφείς ενδείξεις ότι οι καταναλωτές προσδοκούν από τις επιχειρήσεις να είναι φιλικές προς το περιβάλλον: Το 87% θεωρεί σημαντικό να μπορούν να αγοράζουν προϊόντα από επιχειρήσεις που συμβάλλουν θετικά στην προστασία του περιβάλλοντος ή είναι κλιματικά ουδέτερες, με το 56% να δηλώνει ότι είναι πολύ σημαντική (40%) ή η πιο σημαντική (16%) προτεραιότητα.

Σε ό,τι αφορά τη στάση των Ευρωπαίων απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα έδειξε μία αυξανόμενη αναγνώριση από την πλευρά του κοινού ότι τα ηλεκτρικά οχήματα EVs είναι το μέλλον (37%), αλλά επισημαίνει επίσης ότι εξακολουθούν να υπάρχουν εύλογα εμπόδια για την υιοθέτησή τους. Οι ανησυχίες σχετικά με τη φόρτιση και το άγχος αυτονομίας εξακολουθούν να είναι από τα πιο σημαντικά προβλήματα που αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές, με το 39% να λέει ότι ανησυχεί για το πού θα φορτίζουν τα οχήματά τους, το 24% να δυσπιστεί για την ύπαρξη υποδομών και το 30% να λέει ότι τα EVs θα τους αποτρέψουν από την πραγματοποίηση μεγάλων ταξιδιών.

«Αυτή η έρευνα δείχνει  πόσο οι Ευρωπαίοι νοιάζονται για την κλιματική αλλαγή και ότι είναι έτοιμοι για δράσεις σε ατομικό επίπεδο με σκοπό την καταπολέμησή της. Αναφορικά με τα προσωπικά μέσα μεταφοράς, είναι εμφανές ότι θεωρούν ότι τα EVs είναι το μέλλον. Παρόλα αυτά, η έρευνα δείχνει επίσης ότι εξακολουθούν να ανησυχούν για την υποδομή φόρτισης και διακατέχονται από το άγχος της αυτονομίας» δήλωσε ο Stuart Rowley, President Ford Ευρώπης.

  • Πανευρωπαϊκή έρευνα από τη Ford αποκαλύπτει ότι το 90% των Ευρωπαίων νιώθει ένα μέρος προσωπικής ευθύνης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής
  • Πολλοί Ευρωπαίοι είναι πρόθυμοι να περιορίσουν τις αγορές ειδών ένδυσης (34%), να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους λιγότερο (34%), να εγκαταλείψουν τα ταξίδια στο εξωτερικό με αεροπλάνα (25%) και να μην τρώνε κρέας (15%)
  • Η Ford, η οποία νωρίτερα φέτος δεσμεύτηκε να προχωρήσει σε πλήρη εξηλεκτρισμό, δημοσίευσε τα ευρήματα στο πλαίσιο της σειράς αναφορών Go Electric

«Πιστεύω ότι αποτελεί καθήκον όλων των ενδιαφερομένων μερών – κυβερνήσεων, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, παρόχων ενέργειας και εταιρειών αυτοκινήτων – να τονίσουν τις ευκαιρίες του εξηλεκτρισμού στους καταναλωτές και να δημιουργήσουν την απαραίτητη υποδομή για να υποστηρίξουν το όραμα, καθώς μόνον ενωμένοι μπορούμε να εκπληρώσουμε αυτή την υπόσχεση. Η Ford θα γίνει πλήρως ηλεκτρική, και είμαστε χαρούμενοι που θα ηγηθούμε της προσπάθειας βοηθώντας τους καταναλωτές να κάνουν τη μετάβαση στα εξηλεκτρισμένα οχήματα.»

Μπορείτε να διαβάσετε όλη την αναφορά Go Electric: Climate Countdown εδώ.

Η πρώτη αναφορά Go Electric της Ford με τίτλο “The Road to 2030 and the UK’s all-electric future υπάρχει εδώ.

Σημειώσεις:

*Μεθοδολογία έρευνας – Για την καλύτερη κατανόηση των απόψεων των πελατών σχετικά με την κλιματική αλλαγή, καθώς και για να διαπιστωθεί πόσο έχουν κατανοήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 2000 ενηλίκων από Μ. Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία και 1000 από Ολλανδία, και Νορβηγία.

Οι έρευνες, που πραγματοποιήθηκαν από την ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών OnePoll, κάλυψαν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων σε σχέση με την κλιματική αλλαγή, Το δείγμα κάθε χώρας ήταν αντιπροσωπευτικό σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, κατά ηλικία και φύλο  – πλην της Πολωνίας και της Ολλανδία – και τα αποτελέσματα σταθμίστηκαν για να συμπεριλάβουν τις διαφορές των πληθυσμών. Σε όλες τις έρευνες τηρήθηκε ο κώδικας προτύπων MRS.

# # #

Σχετικά με τη Ford Motor Company

Η Ford Motor Company είναι μία παγκόσμια εταιρεία με έδρα στο Dearborn, Michigan, που έχει δεσμευτεί να συνεισφέρει στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου, όπου όλοι οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι να κινούνται και να κυνηγούν τα όνειρά τους. Το πρόγραμμα Ford+ για την ανάπτυξη και τη δημιουργία αξίας συνδυάζει υφιστάμενα πλεονεκτήματα, νέες δυνατότητες και σταθερές σχέσεις με τους πελάτες για τον εμπλουτισμό των εμπειριών και την ενίσχυση της πιστότητας αυτών των πελατών.  Η Ford σχεδιάζει, κατασκευάζει, εμπορεύεται και υποστηρίζει τεχνικά μία πλήρη γκάμα συνδεδεμένων και όλο και περισσότερο εξηλεκτρισμένων επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων: Φορτηγά, SUV, van και αυτοκίνητα Ford, και πολυτελή οχήματα Lincoln. Η εταιρεία επιδιώκει κορυφαίες θέσεις στους τομείς ηλεκτροκίνησης, υπηρεσιών διασυνδεδεμένων οχημάτων και λύσεων κινητικότητας, μεταξύ των οποίων τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, ενώ παρέχει χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσω της Ford Motor Credit Company. Η Ford απασχολεί περίπου 186.000 άτομα σε όλο τον κόσμοΠερισσότερες πληροφορίες για την εταιρεία, τα προϊόντα της και την Ford Motor Credit Company υπάρχουν στον ιστότοπο corporate.ford.com.

Η Ford Ευρώπης είναι υπεύθυνη για την παραγωγή, πώληση και συντήρηση οχημάτων μάρκας Ford σε 50 ανεξάρτητες αγορές ενώ απασχολεί περίπου 43.000 εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις πλήρους ιδιοκτησίας της και κοινοπραξίες και περίπου 55.000 άτομα συμπεριλαμβανομένων των μη συγχωνευμένων επιχειρήσεων. Επιπλέον της Ford Motor Credit Company, οι δραστηριότητες της Ford Ευρώπης περιλαμβάνουν το Ford Customer Service Division και 14 εγκαταστάσεις παραγωγής (10 πλήρους κυριότητας και τέσσερις μη συγχωνευμένων κοινοπραξιών). Τα πρώτα αυτοκίνητα Ford έφτασαν στην Ευρώπη το 1903 – τη χρονιά που ιδρύθηκε η Ford Motor Company. Η Ευρωπαϊκή παραγωγή ξεκίνησε το 1911.

Πηγή: Ford Motor Hellas

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930