Sto Timoni

Άγχος, ανασφάλεια και στροφή στα ΙΧ έφερε ο Covid-19

Η 9η ετήσια έκδοση της έρευνας “Looking Further with Ford Trends” δεν είναι η πρώτη έρευνα που πραγματοποιείται για τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού, ωστόσο έρχεται να επιβεβαιώσει τις γενικότερες εκτιμήσεις: Ναι, ο Covid-19 επέτεινε το αίσθημα της μοναξιάς που βιώνουν οι σημερινοί άνθρωποι και τους προσέθεσε άφθονο άγχος, οδηγώντας ακόμα και στην αναζήτηση ιατρικής βοήθειας. Παράλληλα, η αναζήτηση της ασφάλειας οδήγησε στη στροφή στα προσωπικά μέσα μετακίνησης – και στα ΙΧ.

Το εύρημα της έρευνας “Looking Further with Ford Trends”, ότι το 69% των ενηλίκων σε όλο τον κόσμο δηλώνει συγκλονισμένο από τις αλλαγές που συμβαίνουν στον πλανήτη μας προφανώς δεν αποτελεί έκπληξη. Ενδεχομένως ακούγεται πιο παράξενο, το ότι το 47% δηλώνει ότι τα πράγματα ήταν ευκολότερα από όσο είχε φανταστεί. Φαίνεται, πάντως, ότι για τις νεότερες γενιές ήταν δυσκολότερο συγκριτικά με τις μεγαλύτερες ηλικίες: το 63% της Γενιάς Ζ (διάδοχοι των millennials, γεννηθέντες μεταξύ 1996 και 2012) δήλωσε ότι η προσαρμογή ήταν δυσκολότερη από όσο είχε φανταστεί, έναντι του 42% της γενιάς Baby Boomers (γεννηθέντες μεταξύ 1946 και 1964) που απάντησε το ίδιο.

Η έκθεση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε 14 χώρες, ρίχνει φως στον τρόπο με τον οποίο οι οικογένειες, αλλά και κάθε άνθρωπος χωριστά, ξαναγράφουν τους κανόνες – στο χώρο εργασίας, στην οικογενειακή ζωή τους και στις κοινωνικές επαφές τους, καθώς και στην κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών. Η έκθεση παρέχει, επίσης, τη δυνατότητα συγκρίσεων με τις τάσεις του παρελθόντος, προκειμένου να διαπιστωθεί η πρόοδος και οι μελλοντικές προοπτικές

Και αν αναρωτιέστε γιατί μια εταιρία όπως η Ford έκανε μια τέτοια έρευνα, την απάντηση τη δίνει η Sheryl Connelly, global consumer trends & futuring manager της Ford Motor Company: «Καθώς οδεύουμε προς το 2021 και προσβλέπουμε στη μετά την πανδημία εποχή, είναι ξεκάθαρο ότι οι αλλαγές που επέφερε το COVID-19 μας έχουν επηρεάσει – αλλά σε τι βαθμό; Η Ford και άλλες εταιρείες ενδιαφέρονται πολύ να μάθουν τις αλλαγές που θα εδραιωθούν στη ζωή μας ακόμα και μετά την απαλλαγή από τον COVID. Και μπορεί κανείς να μην είναι σε θέση να προβλέψει το μέλλον, όμως αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να προετοιμαστούμε γι’ αυτό».

Η Έκθεση Τάσεων της Ford για το 2021 (Ford Trends Report)

Η έκθεση εξετάζει τα μεταβαλλόμενα μοτίβα στη συμπεριφορά και τη νοοτροπία των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στα ζητήματα που ανέδειξε η έρευνα είναι:

Το πρόβλημα του άγχους:

Σε όλο τον κόσμο, το άγχος που δημιουργεί ο φόβος της μόλυνσης από τον COVID-19 και οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις της πανδημίας στις κοινότητες, την εργασία, την εκπαίδευση και άλλους τομείς έχει επηρεάσει μεγάλο τμήμα του πληθυσμού. Το 63% των ενηλίκων σε όλο τον κόσμο δηλώνει πιο αγχωμένο συγκριτικά με ένα χρόνο πριν, ενώ 4 στους 5 δηλώνουν ότι πρέπει να φροντίσουν καλύτερα τη συναισθηματική και ψυχική ευεξία τους. Έχοντας συνειδητοποιήσει τις επιπτώσεις τις πανδημίας στην ψυχική υγεία, οι άνθρωποι ψάχνουν νέους τρόπους για να αντέξουν στην πίεση και να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Κοινωνικές ανισότητες:

Σε όσο τον κόσμο, η ψαλίδα της ανισότητας και της αδικίας μεγαλώνει – κυρίως καθώς η πανδημία έχει δυσανάλογες επιπτώσεις σε κοινότητες χαμηλού εισοδήματος, εθνικές μειονότητες και στο γυναικείο πληθυσμό. Ενδιαφέρον από αυτήν την άποψη έχει το εύρημα ότι το 76% των ενηλίκων περιμένει από τις εταιρίες να τοποθετηθούν πάνω σε κοινωνικά θέματα. Ενώ το 75% θεωρεί ότι οι εταιρίες σήμερα προσπαθούν να πράξουν το σωστό…

Ώρα για Απόδραση:

Το ερώτημα «τι μέρα είναι;» έχει αρχίσει να γίνεται κλισέ καθώς τα διακριτά όρια μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής εξαφανίζονται. Για να καταπολεμήσουν τη μονοτονία της πανδημίας και τους περιορισμούς του σπιτιού, οι καταναλωτές αναζητούν νέους τρόπους απόδρασης – και πολλοί βρίσκουν καταφύγιο στα οχήματά τους. Περισσότεροι από 1 στους 4 ενήλικες σε όλο τον κόσμο που διαθέτουν ένα όχημα παραδέχονται ότι το χρησιμοποιούν για να χαλαρώνουν. Σχεδόν 1 στους 5 δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του ως ησυχαστήριο. Και το 17% δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί ως χώρο εργασίας.

Συντροφιά και συντροφικότητα:

Η πανδημία ανέδειξε την ανάγκη για συντροφιά και επαναπροσδιόρισε την έννοια της οικογένειας, καθώς ένας στους δύο ερωτηθέντες δηλώνει ότι αισθάνεται συχνά μοναξιά. Αυτό είναι κάτι που οι νεότερες γενιές νιώθουν πιο έντονα: οι εκπρόσωποι της Γενιάς Ζ που υποφέρουν συνήθως από μοναξιά είναι διπλάσιοι από τους λεγόμενους Baby Boomers (64% έναντι 34%). Ως αποτέλεσμα, πολλοί είναι εκείνοι που εξετάζουν την αλλαγή τόπου κατοικίας, την επιστροφή στην οικογενειακή εστία καθώς και την αναζήτηση συντροφιάς με νέους τρόπους – μέσω διαδικτύου ή εκτός αυτού.

Αγοράζοντας μέσω διαδικτύου:

Εν μέσω της πανδημίας, ο τρόπος αγοράς και αναζήτησης προϊόντων έχει αλλάξει. Το 75% των ενηλίκων δηλώνει ικανοποιημένο από τη νέα κανονικότητα στην οποία προσαρμόζονται μεγάλες και μικρές εταιρείες. Ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το 41% δεν επιθυμεί επιστροφή στη συμβατική, προ COVID-19 διαδικασία αγοράς προϊόντων.

Κυκλοφορώντας με ασφάλεια:

Τα μέσα προσωπικής μετακίνησης γνωρίζουν άνθηση. Οι πωλήσεις ποδηλάτων έχουν εκτοξευθεί και κάποιες πόλεις έχουν δημιουργήσει επιπλέον ποδηλατόδρομους. Οι πωλήσεις των ΙΧ αυτοκινήτων δείχνουν αυξητικές τάσεις (παρά τη γενικότερη πτώση της αγοράς), καθώς οι άνθρωποι αναζητούν προστασία, γνωρίζοντας ότι μπορούν να ελέγχουν το περιβάλλον τους. Από την άλλη, η ανάγκη για ασφάλεια κάνει δημοφιλή την αυτόνομη οδήγηση: Το 67% των ενηλίκων σε όλο τον κόσμο δηλώνει αισιόδοξο για το μέλλον των αυτόνομων οχημάτων και το 68% των γονιών θα προτιμούσε το παιδί του να κινείται με ένα αυτόνομο όχημα παρά να ταξιδεύει δίπλα σε έναν άγνωστο οδηγό.

Καλό ή κακό για το περιβάλλον:

Τις πρώτες ημέρες της πανδημίας, η ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα φάνηκε να είναι η θετική πλευρά στο παγκόσμιο lockdown, αλλά από την άλλη, η παρατηρούμενη στροφή στα πλαστικά και λοιπά αναλώσιμα προϊόντα δεν είναι ότι καλύτερο για τη βιωσιμότητα. Οι νεότερες γενιές είναι ιδιαίτερα προβληματισμένες: το 46% της Γενιάς Ζ σε όλο τον κόσμο δηλώνει ότι η πανδημία μας έχει κάνει πιο σπάταλους – και το 47% πιστεύει ότι μακροπρόθεσμα, η πανδημία θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Για τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας Looking Further with Ford 2021Trends Report, επισκεφθείτε το σύνδεσμο www.fordtrends.com

Στο γράφημα βλέπουμε την κατανομή των γενεών ανά χρονολογία (πηγή: Cmglee – Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=91612069)

* Μεθοδολογία:

Τα αποτελέσματα της έρευνας Ford Trends 2021 βασίζονται σε 13.005 online ερωτηματολόγια σε 14 χώρες, υπό τη καθοδήγηση της The Harris Poll.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο γενικό πληθυσμό, σε άτομα ηλικίας από 18 και πάνω στις εξής χώρες: Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Μεξικό, Σαουδική Αραβία, Ισπανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), Μ. Βρετανία και Ηνωμένες Πολιτείες. Οι ερωτηθέντες από τη Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ έπρεπε να είναι υπήκοοι των αντίστοιχων χωρών τους. Τα στοιχεία από αυτές τις δύο χώρες συνδυάστηκαν και αναλύθηκαν συνολικά.

Η έρευνα έλαβε χώρα από τις 27 Οκτωβρίου μέχρι τις 12 Νοεμβρίου, 2020. Ενώ τα στοιχεία σε εθνικό επίπεδο σταθμίστηκαν ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα, το συνολικό δείγμα των 13.005 δεν ήταν σταθμισμένο μεταξύ των χωρών. Αυτό σημαίνει ότι δεν εκλαμβάνουμε τα συνολικά δεδομένα ως αντιπροσωπευτικά με βάση το μέγεθος του πληθυσμού κάθε μιας από τις συμμετέχουσες χώρες.

Σχετικά με τη Ford Motor Company

Η Ford Motor Company είναι μία παγκόσμια εταιρεία με έδρα στο Dearborn, Michigan. Η εταιρεία σχεδιάζει, κατασκευάζει, εμπορεύεται και εξυπηρετεί τεχνικά όλη τη γκάμα αυτοκινήτων, φορτηγών, SUV & ηλεκτρικών οχημάτων Ford και πολυτελών οχημάτων Lincoln και παρέχει χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσω της Ford Motor Credit Company. Η Ford απασχολεί περίπου 187.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Ford εδώ: corporate.ford.com

Η Ford Ευρώπης είναι υπεύθυνη για την παραγωγή, πώληση και συντήρηση οχημάτων μάρκας Ford σε 50 ανεξάρτητες αγορές ενώ απασχολεί περίπου 45.000 εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις πλήρους ιδιοκτησίας της και κοινοπραξίες και περίπου 58.000 άτομα συμπεριλαμβανομένων των μη συγχωνευμένων επιχειρήσεων. Επιπλέον της Ford Motor Credit Company, οι δραστηριότητες της Ford Ευρώπης περιλαμβάνουν το Ford Customer Service Division και 18 εγκαταστάσεις παραγωγής (12 πλήρους κυριότητας και επτά μη συγχωνευμένων επιχειρήσεων). Τα πρώτα αυτοκίνητα Ford έφτασαν στην Ευρώπη το 1903 – τη χρονιά που ιδρύθηκε η Ford Motor Company. Η Ευρωπαϊκή παραγωγή ξεκίνησε το 1911.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930