Ανεβάζει ψηλά τον πήχη η Toyota παρουσιάζοντας ένα υπερπολυτελές SUV – το Toyota Century – το οποίο αναπόφευκτα παραπέμπει στην… Βentley Bentayga τόσο από την άποψη της αισθητικής, όσο και από την άποψη του κοινού στο οποίο απευθύνεται, αλλά και σε σχέση με τις δυνατότητες που προσφέρει.
Είναι ολοφάνερο ότι το καινούργιο Century που παρουσίασε πρόσφατα η Toyota με κάθε επισημότητα στην Ιαπωνία απευθύνεται σε αγοραστές που όχι μόνο διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα και να το αγοράσουν αλλά ταυτοχρόνως επιθυμούν να αφήνουν άλλους να κάνουν τον κόπο να το οδηγούν για λογαριασμό τους – να έχουν δηλαδή στις υπηρεσίες τους έναν επαγγελματία οδηγό. Όπως επίσης είναι φανερό ότι θέλει να δώσει έναν άλλο, πιο μοντέρνο αέρα στο εμβληματικό μοντέλο της, περνώντας από την «πεπατημένη» της κλασικής λιμουζίνας, στο πιο μοντέρνο αμάξωμα του SUV.
Είναι επίσης φανερό ότι το βάρος έχει δοθεί στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, κάτι που φαίνεται ακόμα και κοιτώντας το αυτοκίνητο εξωτερικά, ενώ επιβεβαιώνεται όταν αντικρύσει κανείς τις δύο τεράστιες πολυθρόνες – θρόνους – που μπορούν να μετατραπούν σχεδόν σε… κρεβάτι και αναλαμβάνουν να προσφέρουν το maximum της άνεσης στους τυχερούς επιβαίνοντες οι οποίοι απολαμβάνουν ένα υπερπολυτελές εσωτερικό… Χάριν αυτών άλλωστε είναι που οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε γωνία 75 μοιρών για να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή ευκολία εισόδου και εξόδου, ενώ τη δική τους διευκόλυνση έρχονται να προσφέρουν, τα αυτόματα αναδιπλούμενα σκαλοπάτια!
Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης συνολικής ισχύος 406 ίππων, βασίζεται σε έναν ισχυρό V6 βενζινοκινητήρα και αναλαμβάνει να συνδυάσει την φιλικότητα προς το περιβάλλον (προσφέροντας περίπου 70 χιλιόμετρα κίνησης αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του) με τις «σοβαρές» επιδόσεις που απαιτούνται από ένα αυτοκίνητο «κύρους». Οι άνθρωποι της Toyota μας ενημερώνουν μάλιστα ότι το συγκεκριμένο plug-in υβριδικό σύστημα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί ως πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο (Battery Electric Vehicle – BEV) για καθημερινή χρήση και ως πλήρως υβριδικό, αυτοφορτιζόμενο (Hybrid Electric Vehicle – HEV) για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Άλλωστε και η ονομασία του συστήματος κίνησης δεν είναι τυχαία: Series Parallel Plug-in Hybrid System (2GR-FXS 3.5-liter V6 engine).
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, ενώ η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, οι οποίοι είναι και οι τέσσερις κατευθυντήριοι – δηλαδή το νέο Century διαθέτει και τετραδιεύθυνση.
Δεν είναι γνωστό αν το Century θα δοκιμάσει την τύχη του εκτός Ιαπωνίας, πάντως ο στόχος των πωλήσεων στην ιαπωνική αγορά είναι 30 οχήματα τον μήνα, με την τιμή του αυτοκινήτου να ξεκινά από τα 25.000.000 γιεν (περίπου 160.000 ευρώ).
Θυμίζουμε ότι το Century έκανε το ντεμπούτο του το 1967 ως το premium αυτοκίνητο «με οδηγό» της Toyota (chauffeur-driven car). Και όπως επισημάνθηκε στην παρουσίαση του νέου μοντέλου, το όνομα Century δόθηκε σε αυτό προς τιμήν της συμπλήρωσης των 100 ετών από τη γέννηση του Sakichi Toyoda, ιδρυτή του Ομίλου Toyota.
Μέχρι τότε, η ιαπωνική αγορά των chauffeur-driven αυτοκινήτων κυριαρχούνταν από δυτικές μάρκες. Η Toyota αποφάσισε τότε να δημιουργήσει ένα εντελώς νέο πολυτελές ιαπωνικό μοντέλο που θα μπορούσε να σταθεί και στην παγκόσμια σκηνή. Η πρώτη γενιά Century κατασκευάστηκε με την καλύτερη τεχνολογία που είχε να προσφέρει η Ιαπωνία εκείνη την εποχή, ενσωματώνοντας την παραδοσιακή ιαπωνική αισθητική και προσφέροντας υψηλού επιπέδου άνεση. Για περισσότερες από πέντε δεκαετίες, το Century αποτέλεσε το υπ’ αριθμόν ένα chauffeur-driven μοντέλο της χώρα του ανατέλλοντος ηλίου.
Add comment