Δύο εκατομμύρια ρούβλια (€27.000) κοστίζει το Moskvich 3, το πρώτο μοντέλο του ιστορικού εργοστασίου της Μόσχας που η Renault εγκατάλειψε για να βρεθεί και πάλι σε ρωσικά χέρια να συναρμολογεί το άγνωστο στη χώρα μας κινεζικό JAC JS4 – ένα μεσαίου μεγέθους SUV.
Από σαράντα κύματα πέρασε το ιστορικό εργοστάσιο AZLK – που βρίσκεται στη Μόσχα, στην περιοχή Τεξτίλσικι (Текстильщики), και παλιότερα κατασκεύαζε τα Moskvich ενώ στη συνέχεια κατέληξε στα χέρια της Renault. Υπό γαλλική ιδιοκτησία το εργοστάσιο βρέθηκε να κατασκευάζει διάφορα μοντέλα, όπως τα Renault Kaptur & Arkana, το Dacia Duster, αλλά και το Nissan Terrano, αλλά ο πόλεμος στην Ουκρανία έφερε τα πάνω κάτω.
Βλέπετε, στο πλαίσιο των κυρώσεων κατά της Ρωσίας η Renault αναγκάστηκε να διακόψει την επιχειρηματική της δραστηριότητα στην τοπική αγορά – και να παραδώσει όλες τις παραγωγικές εγκαταστάσεις που είχε στην κατοχή της. Προφανώς με την κίνηση αυτή οι Γάλλοι έκαναν ζημιά και στον εαυτό τους, ωστόσο αναταραχή προκλήθηκε και στη ρωσική οικονομία, διότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν εργοστάσια που «κάθονται» και το ειδικευμένο εργατικό δυναμικό τους να μην δουλεύει και να μην πληρώνεται.
Από Renault-Russia, “Moskvich”
Έτσι, τον Ιούνιο που μας πέρασε, το εργοστάσιο, έχοντας περάσει στην ιδιοκτησία της τοπικής κυβέρνησης της Μόσχας, άλλαξε όνομα και από Renault-Russia μετονομάστηκε σε “Moskvich” (Москвич – που στα ρωσικά σημαίνει Μοσχοβίτης) και καθώς δεν μπορούσε να κατασκευάζει κάποιο από τα μοντέλα της γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi στράφηκε προς ανατολάς – και συγκεκριμένα προς την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία JAC. Με αυτόν τον τρόπο η ιστορική ρωσική μάρκα, που υπήρξε δημοφιλής και στη χώρα μας, αναγεννήθηκε και έβαλε μπρος τη δημιουργία μιας νέας γκάμας μοντέλων με τη βοήθεια τεχνολογίας από την Κίνα. Η αρχή έγινε με ένα SUV/Crossover που στη Ρωσία διατίθεται ως JAC JS4 και στην Κίνα ως JAC Jiayue X4. Το μοντέλο αυτό πήρε την ονομασία Moskvich 3 (Москвич 3).
Η συναρμολόγηση αυτοκινήτων ξεκίνησε τον Νοέμβριο και ήδη οι προετοιμασίες για την έναρξη των πωλήσεων έχουν προχωρήσει. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώθηκε ο σχηματισμός ενός δικτύου αντιπροσώπων στη Μόσχα και τα προάστιά της: έως το τέλος του έτους, θα ξεκινήσει η παράδοση αυτοκινήτων σε έντεκα αντιπροσωπείες, με ρωσικά μέσα ενημέρωσης να επισημαίνουν ότι μεταξύ των επιλεγμένων αντιπροσώπων υπάρχουν σημαντικοί παίκτες που πουλούσαν στο παρελθόν ακριβά αυτοκίνητα. Το επόμενο έτος, η Moskvich θα δημιουργήσει ένα δίκτυο αντιπροσώπων σε ρωσικές πόλεις που έχουν πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου.
Moskvich 3: ένα μεσαίο SUV
Πριν από λίγες μέρες, μάλιστα, ανακοινώθηκε η τιμή εκκίνησης του Moskvich 3, το οποίο έχει μήκος 4410 mm και το οποίο στην έκδοση με κινητήρα 1,5 turbo (με ισχύ 150 hp), εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους εμπρός τροχούς θα κοστίζει 1, 97 εκατομμύρια ρούβλια, δηλαδή περίπου 27.000 ευρώ. Ο εξοπλισμός που αντιστοιχεί σε αυτήν την τιμή είναι πλήρης, καθώς περιλαμβάνει δύο αερόσακους, ABS, έλεγχο ευστάθειας, κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων 10,25 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, cruise control, ηλιοροφή, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, κουμπί εκκίνησης κινητήρα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών – και η μόνη παρατήρηση που μπορούμε να κάνουμε είναι ότι οι αερόσακοι είναι μόνο δύο. Το γιατί συμβαίνει αυτό εξηγείται ίσως με το ότι ένα παρόμοιο JAC JS4 έχει μεν έξι αερόσακους, κοστίζει 129 χιλιάδες ρούβλια (περίπου €1.700) περισσότερο.
Σημειώστε ότι θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις του Moskvich 3, μεταξύ των οποίων κα μία με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης – Continuously Variable Transmission), χωρίς όμως να έχουν ακόμη ανακοινωθεί τιμές. Αργότερα αναμένεται και μία πιο λιτή και προσιτή έκδοση με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6, καθώς και ένα πλήρως ηλεκτρικό Moskvich 3e. Δεν θα υπάρξουν όμως τετρακίνητες εκδόσεις, γιατί τέτοιες δεν διαθέτει ούτε το αυθεντικό κινεζικό JAC.
Add comment