Παγκόσμια πρεμιέρα για το Subaru Solterra, το προαναγγελθέν ηλεκτρικό SUV, που έρχεται να προστεθεί στην γκάμα της σε μεγάλο βαθμό ταυτισμένης με την τετρακίνηση και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ιαπωνικής εταιρίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο λανσάρισμα, κάτι που σημαίνει ότι η Subaru έχει ήδη θέσει μεγάλους στόχους για τη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση.
Το Solterra, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας [BEV (Battery Electric Vehicle)] της Subaru, λανσάρεται παγκόσμια, καθώς η ιαπωνική εταιρία με έδρα το Τόκιο έχει στόχο να ξεπεράσει τις διάφορες προσδοκίες των αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ καθώς θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο των μελλοντικών BEV της Subaru, εξελίχθηκε και πήρε την τελική του μορφή ως ένα πρακτικό όχημα, ως ένα αξιόπιστο SUV, μέσα στο οποίο οι υπάρχοντες πελάτες της Subaru θα μπορούν να αισθάνονται ότι είναι πραγματικά ένα Subaru.
Το νέο μοντέλο εξελίχθηκε από κοινού από την Toyota και την Subaru, οι οποίες ξεκίνησαν μια νέα επιχειρηματική και κεφαλαιακή συμμαχία τον Σεπτέμβριο του 2019. Συνδύασαν τεχνολογίες και γνώσεις που αποτελούν εξειδίκευση της καθεμιάς με το σύνθημα “Ας κάνουμε ολοένα και καλύτερα αυτοκίνητα μαζί” – και έτσι οι μηχανικοί και των δύο εταιρειών το ανέπτυξαν μαζί ενώ συμμετείχαν σε μια φιλική αντιπαλότητα. Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε ομοιότητα με το Toyota bZ4X που έκανε την πρώτη του επίσημη εμφάνιση πριν από λίγο καιρό μόνο τυχαία δεν είναι.
e-SUBARU Global Platform
Η παγκόσμια πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης της εταιρίας πάνω στην οποία χτίστηκε το Subaru Solterra, η “e-Subaru Global Platform”, εξελίχθηκε από κοινού με την Toyota Motor Corporation ως πλατφόρμα που προορίζεται αποκλειστικά για BEV, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε με την Παγκόσμια Πλατφόρμα της εταιρίας (Subaru Subaru Global Platform). Σύμφωνα, δε με τους Ιάπωνες, η εν λόγω e-SUBARU Global Platform προσφέρει μια οδηγική εμπειρία ανώτερης δυναμικής, με υψηλή ευστάθεια.
Η υψηλής χωρητικότητας (71,4 kWh) μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο και αποτελώντας – ως ένα σώμα – μέρος της δομής του αμαξώματος συμβάλλει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους, αλλά και στη διαμόρφωση της υψηλής αντοχής και της επίσης υψηλής ακαμψίας του αμαξώματος.
Η αυτονομία του Subaru Solterra κυμαίνεται μεταξύ 460 και 540 χιλιομέτρων (για την τετρακίνητη AWD και την προσθιοκίνητη FWD έκδοση, αντίστοιχα). Η ισχύς των δύο εκδόσεων είναι παρεμφερής: 150 kW για την FWD έκδοση και 160 kW για την AWD έκδοση που διαθέτει δύο κινητήρες των 80 kW, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες που χρησιμοποιούνται είναι σύγχρονοι, εναλλασσόμενου ρεύματος. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης (σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC) φτάνει τα 150 kW.
Επιδόσεις/Σύστημα AWD
Το Solterra έχει υιοθετήσει ένα νέο σύστημα που κινεί τους εμπρός και τους πίσω τροχούς με ξεχωριστούς ηλεκτροκινητήρες. Εκμεταλλευόμενη την τεχνογνωσία στην τεχνολογία AWD που ελέγχει με ακρίβεια τους τέσσερις τροχούς που έχει συσσωρεύσει η Subaru εδώ και πολλά χρόνια, την άμεση απόκριση των ηλεκτροκινητήρων και την ευέλικτη κατανομή της κινητήριας δύναμης εμπρός και πίσω, το Subaru Solterra αξιοποιεί πλήρως την πρόσφυση των τεσσάρων τροχών για να εμπνεύσει στον οδηγό ένα αίσθημα ασφάλειας και σιγουργιάς.
Όπως και τα άλλα μοντέλα SUV της Subaru, το Solterra διαθέτει το σύστημα ελέγχου X-MODE AWD που ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας σε ανώμαλους δρόμους – και που τώρα περιλαμβάνει και τη νέα λειτουργία Grip Control, η οποία επιτρέπει στο όχημα να κινείται με σταθερή ταχύτητα ακόμη και σε ανώμαλους δρόμους.
Η διάθεση του Solterra στην αγορά θα ξεκινήσει στα μέσα του 2022 σε Ιαπωνία, Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, Ευρώπη, αλλά και στην Κίνα.
Περισσότερες λεπτομέρειες στην ειδική ιστοσελίδα του Subaru Solterra: https://www.subaru-global.com/solterra/
Τεχνικές προδιαγραφές SOLTERRA (Μοντέλο Ιαπωνίας, μετρήσεις εντός της εταιρείας)
Subaru Solterra | FWD model | AWD model | |
Length × Width × Height (mm) | 4,690 × 1,860 × 1,650 | ||
Cabin length (mm) | 1.940 | ||
Cabin width (mm) | 1.515 | ||
Cabin height (mm) | 1,160 (normal / solar roof) 1,145 (glass roof) |
||
Seating capacity | 5 | ||
Wheelbase (mm) | 2.850 | ||
Minimum turning radius (m) | 5,7 | ||
Minimum ground clearance (mm) | 210 | ||
Vehicle weight (kg) | 1,930~ | 2,020~ | |
Gross vehicle weight (kg) | 2,205~ | 2,295~ | |
Cruising range per charge (WLTC, Japan standard) (km) |
Approx. 530 | Approx. 460 | |
Motor | Type | AC synchronous electric motor | |
Maximum output (front motor) (kW) |
150 | 80 | |
Maximum output (rear motor) (kW) |
– | 80 | |
Maximum output (system) (kW) |
150 | 160 | |
Main drive battery | Type | Lithium-ion battery | |
Total power (kWh) | 71,4 | ||
Total voltage (V) | 355 | ||
AC charger maximum output (kW) | 6,6 | ||
DC charging maximum output (kW) | 150 | ||
Steering | Rack Assist Type electric Power Steering (EPS) |
||
Suspension (Front / Rear) | Strut-type coil spring / Double wishbone-type coil spring |
||
Brakes (Front / Rear) | Ventilated disc / Ventilated disc |
||
Driveline | Front-wheel drive | All-wheel drive | |
Wheel | 18 inch | 18 inch 20 inch |
|
Tire | 235/60R18 | 235/60R18 235/50R20 |
Add comment