Sto Timoni

Renault Megane R.S. Ultime: Αποχαιρετισμός στα όπλα

Με τη συλλεκτική έκδοση Renault Megane R.S. Ultime η γαλλική εταιρία αποτίνει τον απαραίτητο φόρο τιμής σε ένα αυτοκίνητο-θρύλο, που έγραψε τη δική του ιστορία στο χώρο των σπορ αυτοκινήτων, από το 2003 που λανσαρίστηκε το μοντέλο πρώτης γενιάς μέχρι σήμερα. Με το Megane R.S. Ultime κλείνει ένα μεγάλο κεφάλαιο για τη Renault Sport, καθώς τη σκυτάλη των σπορ μοντέλων του γκρουπ αναλαμβάνει, ελέω ηλεκτροκίνησης, η Alpine.

Το κατά πόσο μπορεί ένα πεντάθυρο, «μικρομεσαίο» αυτοκίνητο να είναι σπορ έχει απαντηθεί εδώ και είκοσι χρόνια, όταν λανσαρίστηκε το πρώτο Renault Megane R.S. Τώρα με την παρουσίαση του Megane R.S. Ultime, η οποία θα πραγματοποιηθεί επισήμως στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο στις 23 Ιανουαρίου του 2023, σε μία χώρα που εκτιμάται ότι υπάρχουν περί τους 10.000 οπαδούς των σπορ μοντέλων της μάρκας, έρχεται να ολοκληρωθεί ένας μεγάλος κύκλος και να ανοίξει ένας καινούριος με τα σήματα της Alpine, αφού το Renault Megane R.S. Ultime είναι και το τελευταίο μοντέλο της σειράς Megane R.S. αλλά και το τελευταίο μοντέλο με το λογότυπο της Renault Sport, αφού την ιστορία των σπορ μοντέλων της μάρκας, αναλαμβάνει να συνεχίσει η Alpine.

Ιδιαίτερο design που ξεχωρίζει

Η αποκλειστική σχεδίαση του Megane R.S. Ultime διαθέτει τα χαρακτηριστικά σήματα της Renault Sport, όπως το διπλό διαμάντι, καθώς και συγκεκριμένα γραφικά εμπνευσμένα από το νέο λογότυπο της Renault.

Ξεχωρίζουν οι λωρίδες στην οροφή και το καπό, τον πίσω προφυλακτήρα, τις πόρτες και τα φτερά. Αυτές είναι σε μαύρη ματ απόχρωση για να ταιριάζουν με τα τέσσερα διαθέσιμα χρώματα του αμαξώματος. Το 1976, που είναι το έτος ίδρυσης της Renault Sport, αναγράφεται διακριτικά στη δεξιά πλευρά.

Το αμάξωμα του Megane R.S. Ultime διαθέτει κατά 60 mm φαρδύτερα φτερά εμπρός και 45 mm πίσω, πλευρικές εισαγωγές αέρα, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας R.S. Vision, κεντρική απόληξη εξάτμισης, κεραία σε μορφή πτερυγίου, πίσω σποϊλερ οροφής και διαχύτη. Πολλές από τις λεπτομέρειες αυτής της σειράς περιορισμένης παραγωγής είναι σε μαύρο χρώμα: τα λογότυπα, οι χειρολαβές των θυρών, τα πλαίσια των παραθύρων, οι τροχοί (ακόμη και τα μπουλόνια), τα καπάκια στις πλήμνες, ο πίσω διαχύτης και το σποϊλερ σε στυλ Formula 1 στον μπροστινό προφυλακτήρα, που διαθέτει γυαλιστερό φινίρισμα και λογότυπο Ultime.

Με τον «αέρα» της πίστας

Ο στάνταρ εξοπλισμός στο εσωτερικό περιλαμβάνει καθίσματα bucket της Recaro με επένδυση Alcantara σε απόχρωση titanium black και κεντημένο λογότυπο R.S. Η κάρτα-κλειδί hands free του Megane R.S. Ultime είναι διακοσμημένη με τις λωρίδες σε μοτίβο διαμαντιού. Τα μαρσπιέ είναι αποκλειστικά, ενώ κάθε μοντέλο φέρει το δικό του αριθμημένο μεταλλικό πινακιδάκι δίπλα στο λεβιέ των ταχυτήτων στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Το πινακιδάκι φέρει επίσης και την υπογραφή του Laurent Hurgon, του οδηγού που συνέβαλε στην εξέλιξη και δούλεψε πάνω στο Megane R.S. σε ολόκληρη την καριέρα του, κατέχοντας μέχρι σήμερα το ρεκόρ στις πίστες του Nürburgring, της Suzuka και του Spa-Francorchamps.

  • Το βασίζεται στο Megane R.S. Trophy και διακρίνεται για τη μοναδική του εμφάνιση και τον υπερπλήρη εξοπλισμό του, παίρνοντας τη σκυτάλη από τα Megane R.S. και Megane R.S. Trophy.
  • To design του Megane R.S. Ultime είναι μοναδικό, με λωρίδες που αποτυπώνουν τη νέα εταιρική ταυτότητα της Renault, καθώς και μαύρες λεπτομέρειες που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του.
  • Οι 1.976 αριθμημένες μονάδες που θα παραχθούν (η Renault Sport ιδρύθηκε το 1976), θα φέρουν την υπογραφή του Laurent Hurgon, του οδηγού που συνέβαλλε στην εξέλιξη και έγραψε όλα τα ρεκόρ στις πίστες με το Megane R.S.

Το Megane R.S. αντιπροσωπεύει τα 15 χρόνια της δουλειάς μου στη Renault Sport. Από το Megane II phase 2, βελτιώνουμε συνεχώς τις δυναμικές επιδόσεις του, προκειμένου να παραμείνουμε στην κορυφή των αυτοκινήτων με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τα ρεκόρ στο Nürburgring Nordschleife είναι μία αξέχαστη πρόκληση, γεμάτη πάθος, αδρεναλίνη και συγκίνηση. Και τώρα, το Megane R.S. Ultime… Είμαι ιδιαίτερα περήφανος που υπογράφω την έκδοση η οποία αποτελεί την κορωνίδα αυτού του υπέροχου έπους.

Laurent Hurgon, οδηγός και υπεύθυνος εξέλιξης του Renault Group.

Πλούσιος εξοπλισμός

Η έκδοση Ultime περιλαμβάνει πολλά από τα συστήματα των Megane R.S. και Megane R.S. Trophy: οθόνη πλοήγησης 9,3 ιντσών με ηχοσύστημα Hi-Fi της Bose, ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 10 ιντσών, R.S. Monitor όργανο τηλεμετρίας, προσαρμοζόμενο cruise control και σύστημα υποβοήθησης ελιγμών με απεικόνιση περιβάλλοντος 360°. Η λίστα των options περιλαμβάνει σύστημα head-up-display (μόνο για τις αριστεροτίμονες εκδόσεις), ηλιοροφή (μόνο για τις αριστεροτίμονες εκδόσεις), και μία ειδικά σχεδιασμένη κουκούλα που θα ενθουσιάσει όσους επιλέξουν αυτό το συλλεκτικό μοντέλο.

 

Επιδόσεις υψηλών απαιτήσεων

Το Renault Megane R.S. Ultime, αυτή η ειδική έκδοση που βασίζεται στο Megane R.S., κινείται από έναν 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 300 ίππων, με ροπή 420 Nm, κιβώτιο ταχυτήτων EDC (για την Ευρώπη) και μηχανικό διαφορικό Torsen, ενώ εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα της τάξης των 5,7 δευτερολέπτων.

Παράλληλα, το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με semi-slick ελαστικά Bridgestone Potenza S007 που εξελίχθηκαν ειδικά για το Megane R.S. Trophy R, σε συνδυασμό με ζάντες Fuji Light 19 ιντσών και φρένα της Brembo με διπλή χύτευση και κόκκινες δαγκάνες.

Ο μπροστινός άξονας με την ανεξάρτητη ανάρτηση, το χαμηλωμένο πλαίσιο Cup, τα υδραυλικά bump stops και το σύστημα 4διεύθυνσης 4CONTROL, εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για την απόλυτη εμπειρία οδήγησης, τόσο στην πίστα όσο στον ανοιχτό δρόμο.

Πηγή: Renault

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιανουάριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031