Sto Timoni

Lada Niva Bronto: το αυθεντικό 4Χ4 ακόμα πιο δυνατό

Ο δρομέας αντοχής, το προσιτό original 4X4, το δημοφιλέστατο και στην Ελλάδα Lada Niva όχι μόνο δεν καταθέτει τα όπλα, αλλά επανέρχεται δριμύτερο και εφοδιασμένο με εργοστασιακές βελτιώσεις χάρη στις οποίες αυξάνονται ακόμα περισσότερο οι δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου που διαθέτει. Ο λόγος για την ειδική έκδοση Lada Niva Bronto που επωφελείται και αυτή από τις βελτιώσεις της έκδοσης Legend.

Μπορεί η Lada να αποτελεί ένα ενιαίο business unit – μαζί με τη Dacia – και να εντάσσεται στο Groupe Renault, όμως κάποιες παραδοσιακές αρετές έχουν τη δική τους δυναμική. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνεται και το αειθαλές τετρακίνητο Niva, ένα από τα καλύτερα μοντέλα που δημιούργησε η σοβιετική αυτοκινητοβιομηχανία – και ταυτοχρόνως ένα από πιο ικανά τετρακίνητα παγκοσμίως!

Γιατί δεν χρειάζονται ογκώδη και βαριά οχήματα για να κινηθείς εκτός δρόμου ξεπερνώντας τις κακοτοπιές. Ένα σχετικά ελαφρύ αυτοκίνητο, με συγκρατημένες διαστάσεις που προσδίδουν ευελιξία (σκεφτείτε τι θα πει αναστροφή σε στενό δασικό δρόμο) και τρία διαφορικά μπορεί να κάνει πράγματα που δεν φαντάζεστε. Και αυτό ακριβώς έκανε επί δεκαετίες το Lada Niva της Avtovaz που ταυτοχρόνως ήταν και το πιο προσιτό τετρακίνητο της αγοράς.

Προφανώς όλα αυτά βοήθησαν στο να παραμείνει στην παραγωγή τόσες δεκαετίες το φοβερό αυτό προϊόν, το Lada Niva, που έχοντας διατηρήσει σχεδόν απαράλλαχτη την εξωτερική του εμφάνιση εξακολουθεί να δείχνει όμορφο και… τζιπ!

Lada Niva
Lada Niva Bronto

Κάπως έτσι φτάνουμε και στην ειδική έκδοση Bronto που διαθέτει αυξημένη στα 24 εκατοστά απόσταση από το έδαφος και είναι εξοπλισμένη με φαρδιά ελαστικά, μεγαλύτερους θόλους τροχών, ενισχυμένα μπροστινά ελατήρια εμπρός ανάρτηση με αυξημένη διαδρομή, βελτιωμένη προστασία των συνδέσμων του συστήματος μετάδοσης, ενισχυμένο πίσω άξονα και – κυρίως – διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης εμπρός και πίσω, τα οποία σε συνδυασμό με το κατ’ επιλογήν μπλοκέ κεντρικό διαφορικό αυξάνουν σημαντικά την πρόσφυση του Niva.

Και επειδή το Lada Niva φτιάχτηκε με γνώμονα τον ρωσικό χειμώνα, ο εξοπλισμός του, έχοντας εκσυγχρονιστεί, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων θερμαινόμενα καθίσματα, που συνεισφέρουν στη θερμική άνεση των επιβατών, η οποία διαμορφώνεται με τη βοήθεια του συστήματος κλιματισμού και των θερμομονωτικών τζαμιών της καμπίνας. Ενώ για  τη βελτίωση της άνεσης – και κυρίως για τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών που υπήρξαν από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα του αυτοκινήτου – το Lada Niva Bronto διαθέτει αντί για τον κλασικό σύνδεσμο «καρντάν» στο σύστημα μετάδοσης ένα νέο τύπο συνδέσμου με ένσφαιρους τριβείς άξονες (Шарнир равных угловых скоростей – Constant-velocity joint).

 

Τέλος, κάτω από το εμπρός καπό αναπαύεται ένας παλιός γνώριμος, ο βενζινοκινητήρας 1,7 λίτρων που έχει βεβαίως εκσυγχρονιστεί και αποδίδει 83 ίππους – τιμή που δεν ενθουσιάζει με βάση τα σημερινά δεδομένα, όμως κάνει μια χαρά τη δουλειά του, επιτρέποντας στο Niva να πηγαίνει παντού. Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου φτάνει τα 137 km/h, ενώ για τα 0-100 km/h απαιτούνται 18,0’’ – και αυτές είναι τιμές που και πάλι δεν ενθουσιάζουν, ωστόσο το Niva ποτέ δεν ήταν το αυτοκίνητο που το αγόραζες επειδή ήταν γρήγορο. Το Lada Niva αγαπήθηκε επειδή ήταν ικανό 4Χ4 – και αυτόν τον χαρακτήρα τον διατηρεί και σήμερα.

Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει με το Niva στην ευρωπαϊκή αγορά. Στη χώρα μας, ούτως ή άλλως, αντιπροσωπεία της Lada δεν υφίσταται εδώ και καιρό. Ωστόσο στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του Groupe Renault δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε αν κάποια στιγμή δούμε τα σύγχρονα μοντέλα της Lada (και ενδεχομένως και το Niva) να κάνουν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά, δίπλα στα Renault και στα Dacia που εισάγει η TEOREN.

Σημειώστε ότι στη Ρωσία το Lada Niva Bronto κοστίζει 961.900 ρούβλια, δηλαδή κάτι παραπάνω από 11.000 ευρώ.

Διαβάστε εδώ μια πλήρη τεχνική παρουσίαση του Lada Niva

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Lada Niva Bronto
Αριθμός θυρών 3
Αριθμός θέσεων 4
Μήκος/πλάτος/ύψος, mm 3680…3740/1690…1900/1713
Μεταξόνιο, mm 2200
Εμπρός/πίσω μετατρόχιο, mm 1478/1468
Απόσταση από το έδαφος, mm 240
Όγκος χώρου αποσκευών, lit. 265/585
Βάρος κενό, kg 1285
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ, lit. 42
Τύπος μετάδοσης 4Χ4, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Κυβισμός κινητήρα, cm3 1.690
Ισχύς, hp[kW]/rpm 83[61]/5000
Μέγιστη ροπή, Nm/rpm 129/4000
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 137
Χρόνος επιτάχυνσης 0-100 km/h  18’’

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιούνιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930