Μπορεί να δείχνει κάπως «υπερβολικό», ίσως και να δίνει την εντύπωση ότι είναι φτιαγμένο για άλλες αγορές, αλλά όπως και να το κάνεις δεν παύει να σε εντυπωσιάζει όχι μόνο με τις διαστάσεις και την SUV αισθητική του, αλλά και με την τεχνολογία και την πολυτέλεια που ενσωματώνει. Ο λόγος για το νέο μεγάλο SUV, Santa Fe, το πρώτο μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη που βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα τρίτης γενιάς της εταιρίας.
Για τον τρόπο που κινούνται οι Κορεάτες και για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν έχουμε επανειλημμένα κάνει λόγο. Εμφανώς αναβαθμισμένα σε ποιότητα, design και τεχνολογία τα μοντέλα του Hyundai Group είναι πλέον τόσο ανταγωνιστικά ώστε σε κάποιες περιπτώσεις να κινούνται στα όρια των λεγομένων Premium κατηγοριών. Και όσο αν δεν είναι εύκολο να γίνεις Mercedes, BMW, Audi ή Volvo, η Hyundai δεν παύει να προσφέρει πολυτέλεια υψηλού επιπέδου σε κάποια από τα μοντέλα της. Τέτοιο είναι και το νέο Santa Fe, ένα μεγάλο SUV που απουσίασε για πολλά χρόνια από την ελληνική αγορά λόγω κυβισμού (στα τέλη της δεκαετίας του 2000 έγινε η τελευταία απόπειρα, αλλά με κινητήρα 2,7 λίτρων τα πράγματα ήταν αρκετά δύσκολα για το αυτοκίνητο), αλλά στο εξωτερικό είχε συνεχίσει κανονικά την πορεία του για να επανέλθει σήμερα, διεκδικώντας μια θέση – με την βοήθεια και των νέων υβριδικών συστημάτων κίνησης – σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς.
Έτσι το νέο Hyundai Santa Fe έρχεται να προσφέρει χώρους για έξι ή επτά επιβάτες, άνεση, ασφάλεια, αλλά και υπερσύγχρονα υβριδικά συστήματα κίνησης έως 265 PS, κατά περίπτωση συνδυασμένα με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση HTRAC της Hyundai.
Με νέα «εξηλεκτρισμένα» συστήματα κίνησης
Το νέο Santa Fe είναι το δεύτερο Hyundai στην Ευρώπη μετά το Hyundai Tucson, το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022 για την Ελλάδα» που διατίθεται με τα νέα Full Hybrid και Plug-in Hybrid συστήματα μετάδοσης κίνησης, συνδυασμένα με τον Turbo CVVD κινητήρα 1.6 τεχνολογίας SmartStream.
Η υβριδική έκδοση του νέου Santa Fe, αποτελείται από το νέο κινητήρα SmartStream T-GDi (turbocharged βενζίνης άμεσου ψεκασμού) 1,6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα 44,2 kW, που τροφοδοτείται από μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λίθου 1,49 kWh. Διατίθεται με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς με συνδυαστική ισχύ 230ps και ροπή 350 Nm, προσφέροντας χαμηλές εκπομπές ρύπων χωρίς συμβιβασμούς στην οδηγική απόλαυση.
Η plug-in υβριδική έκδοση, έρχεται με τον ίδιο κινητήρα 1,6 λίτρων T-GDi SmartStream σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW που αντλεί την ισχύ του από μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Αυτή η έκδοση διατίθεται με τετρακίνηση συνδυασμένης απόδοσης 265ps και ροπή 350 Nm.
Τόσο το υβριδικό όσο και το plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι διαθέσιμα με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (6AT) που προσφέρει γρήγορες αλλαγές και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Ο νέος κινητήρας 1,6 λίτρων T-GDi SmartStream χρησιμοποιεί την καινοτόμο τεχνολογία Continuously Variable Valve Duration (CVVD) της Hyundai και διαθέτει επίσης ανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης (LP EGR) για περαιτέρω βελτιστοποίηση της απόδοσης καυσίμου. Το CVVD ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος των βαλβίδων σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης, επιτυγχάνοντας καλύτερες επιδόσεις και βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Και «ευφυής» τετρακίνηση
Το Santa Fe διαθέτει την χαρακτηριστική τεχνολογία τετρακίνησης HTRAC των SUV της Hyundai. Το HTRAC είναι συνδυασμός των λέξεων «Hyundai» και «Traction» (πρόσφυση) και επιτρέπει την ευέλικτη διαχείριση της ροπής ανάλογα με την πρόσφυση του κάθε τροχού και την ταχύτητα του οχήματος.
Για πρώτη φορά, το νέο Santa Fe έρχεται με έναν επιλογέα λειτουργίας εδάφους: ένα πλήκτρο ελέγχου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα για εύκολη εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών λειτουργιών του συστήματος. Οι διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης βελτιστοποιούν την απόδοση οδήγησης και τις ρυθμίσεις HTRAC που ρυθμίζουν την οδήγηση σε συνθήκες άμμου, χιονιού και λάσπης, καθώς και τις λειτουργίες οδήγησης Eco, Sport και Comfort. Μια πρόσθετη επιλογή, η έξυπνη λειτουργία οδήγησης, σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα αναγνωρίσει αυτόματα το στυλ οδήγησης και θα επιλέξει μια λειτουργία, χωρίς τη διαμεσολάβηση του οδηγού.
Ο συνδυασμός των διαφορετικών τρόπων οδήγησης με το HTRAC έχει ως αποτέλεσμα βελτιώσεις στην επιτάχυνση, τη σταθερότητα και την απόδοση καυσίμου. Σε επιφάνειες όπως χιόνι, χαλίκι και λάσπη, το σύστημα αυξάνει την πρόσφυση για βελτιωμένη απόδοση στις στροφές. Σε ολισθηρές συνθήκες, η ισχύς κατανέμεται αυτόματα και στους τέσσερις τροχούς. Στη λειτουργία Sport, το HTRAC επιτρέπει βελτιωμένη επιτάχυνση κατανέμοντας έως και 50 τοις εκατό ροπή στους πίσω τροχούς. Στη λειτουργία Comfort, βελτιώνει τη σταθερότητα κατανέμοντας έως και 35 τοις εκατό ροπή στους πίσω τροχούς. Στη λειτουργία Eco, το σύστημα βελτιώνει την απόδοση καυσίμου χρησιμοποιώντας μόνο την κίνηση στους πρόσθιους τροχούς.
Πολυτέλεια για έξι ή επτά επιβάτες
Το εσωτερικό του Santa Fe προσφέρει μεγάλους χώρους και πολυτέλεια, με κάθε επιφάνεια φινιρισμένη με υλικά υψηλής ποιότητας, απαλά στην αφή. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών συνοδεύει την επιβλητική οθόνη αφής AVN 10,25 ιντσών, η οποία είναι τοποθετημένη πάνω από την κεντρική κονσόλα. Ειδικά μπουτόν για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, τεχνολογίας shift-by-wire, έχουν αντικαταστήσει τον παραδοσιακό «λεβιέ», ενώ ένας ειδικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα εναλλάσσει εύκολα μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων/λειτουργιών του συστήματος κίνησης (driving modes).
Μία ευρεία γκάμα εκδόσεων καθισμάτων και πρακτικών χαρακτηριστικών εξυπηρετούν κάθε ανάγκη και περίσταση. Το Santa Fe προσφέρει μέγιστη άνεση και ευελιξία με ένα απίστευτα ευέλικτο σύστημα καθισμάτων και έξυπνους καθημερινούς βοηθούς, όπως το Smart Power Tailgate με το οποίο ανοίγει αυτόματα η πίσω πόρτα.
Στην εξαθέσια διάταξη, οι δύο επιβάτες της μεσαίας σειράς έχουν ανεξάρτητα υποβραχιόνια σε καθίσματα «captain seats» ενώ η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων διατηρείται διαρκώς ελεύθερη.
Ενώ στην επταθέσια διάταξη, οι επιβαίνοντες μπορούν να μετακινήσουν μπρος-πίσω τη διαιρούμενη 60/40 και αναδιπλούμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων ώστε να μεταφερθούν άνετα επιβάτες και αποσκευές. Η πρόσβαση στα καθίσματα της τρίτης σειράς διευκολύνεται πιέζοντας απλά ένα πλήκτρο, με το οποίο σύρεται πλήρως η 2η σειρά καθισμάτων, με ταυτόχρονη άμεση αναδίπλωση της πλάτης. Η σχεδίαση και άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων του Santa Fe προσφέρει περισσότερο χώρο στη δεύτερη σειρά καθισμάτων και στο χώρο αποσκευών, διασφαλίζοντας ένα άνετο ταξίδι για όλους.
Υπερσύγχρονα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας
Το νέο Santa Fe είναι εξοπλισμένο με ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας Hyundai SmartSense και συμμορφώνεται με τα υψηλότερα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας.
Για πρώτη φορά, το νέο Santa Fe εξοπλίζεται με το σύστημα Highway Driving Assist (HDA) που είναι ένας συνδυασμός Lane Following Assist και Smart Cruise Control, χρησιμοποιώντας αισθητήρες και δεδομένα χάρτη για την εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας καθώς και την αυτόματη προσαρμογή της ταχύτητας σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Ένα ειδικό πλήκτρο στο τιμόνι επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιήσει το HDA με ένα μόνο πάτημα.
Ένα άλλο νέο σύστημα, το Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) χρησιμοποιεί κάμερα οπισθοπορίας και πίσω αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύει εμπόδια κατά την όπισθεν, παρέχοντας μια προειδοποίηση αλλά και ενεργοποιώντας τα φρένα, εάν είναι απαραίτητο, για την αποφυγή σύγκρουσης. Το Remote Smart Parking Assist (RSPA) επιτρέπει στον οδηγό, χωρίς να βρίσκεται στο αυτοκίνητο, να μετακινεί το νέο Santa Fe προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, χρησιμοποιώντας εντολή από το κλειδί.
Ενώ το Hyundai SmartSense έρχεται να προσφέρει ένα πλήθος συστημάτων όπως τα: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) – Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (χαμηλών & μεσαίων ταχυτήτων/πεζών/δικυκλιστών), Blind-Spot Collision Warning (BCW), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Assist (SEA) – Σύστημα Αυτόματου Ηλεκτρονικού Κλειδώματος Θυρών για παιδιά (σε περίπτωση διερχομένου οχήματος), Blind-Spot View Monitor (BVM), Lane Following Assist (LFA) και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) – Σύστημα Αποφυγής Σύγκρουσης με Κάθετα Διερχόμενα κατά την Όπισθεν με Πέδηση, SCC w S&G – Έξυπνος Ρυθμιστής Tαχύτητας με λειτουργία Stop & Go (0-160km/h) κλπ.
Δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του νέου Hyundai SANTA FE
Δείτε εδώ τα πλήρη TΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ του νέου Hyundai Santa Fe
Add comment