Το Hyundai IONIQ 5 N, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής υψηλών επιδόσεων της Hyundai N, καθώς και το πρώτο όχημα παραγωγής της μάρκας N με ηλεκτρική τετρακίνηση είναι πλέον γεγονός. Πρόκειται για ένα πανίσχυρο μοντέλο που κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 km/h σε επίπεδα supercar, μόλις 3,4”, ενώ είναι σε θέση να αναπτύξει τελική ταχύτητα 260 km/h. Χάρη δε στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800V υποστηρίζει φόρτιση DC έως 350 kW και μπορεί να ανακτήσει αυτονομία 273 χλμ. σε 15 λεπτά.
Μετά τα IONIQ 5 και IONIQ 6, το Hyundai IONIQ 5 N είναι το τρίτο μοντέλο της Hyundai που βασίζεται στην Electric-Global Modular Platform (E-GMP) του Hyundai Motor Group. Βασισμένο δε στο Hyundai IONIQ 5, το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022, το IONIQ 5 N έχει εξελιχθεί ενσωματώνοντας νέες τεχνικές λύσεις για υψηλές επιδόσεις. Το Hyundai IONIQ 5 N παίζει καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω επιτάχυνση της Hyundai στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ακολουθώντας το DNA της μάρκας Ν, το IONIQ 5 N ακολουθεί τους τρεις πυλώνες επιδόσεων N: Δυνατότητα στις στροφές (Corner Rascal), Ικανότητα στις πίστες, Καθημερινό σπορ αυτοκίνητο.
Σπορ προσαρμογές επί της ουσίας στο Hyundai IONIQ 5 N
Το Hyundai IONIQ 5 N παρουσιάζει μια δυναμική σχεδίαση που δεν αφορά μόνο την αισθητική προσέγγιση, καθώς κάθε οπτικό στοιχείο εξυπηρετεί και ένα λειτουργικό σκοπό βελτιώνοντας το σπορ χαρακτήρα, την αεροδυναμική και την απόδοση του μοντέλου. Για παράδειγμα χαρακτηριστικός μαύρος, γυαλιστερός εμπρός προφυλακτήρας N με τις ενεργές γρίλιες μαζί με τις εισαγωγές του αέρα και τα τρία εμπρός ενεργά πτερύγια βελτιώνουν τόσο την αεροδυναμική όσο και την απόδοση ψύξης. Η χαρακτηριστική πίσω αεροτομή N, ο πίσω διαχύτης και η εξαγωγή αέρα συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα.
Χαμηλότερο, φαρδύτερο και με πιο μεγάλα ελαστικά υψηλών επιδόσεων, το IONIQ 5 N διαθέτει επιθετικό στυλ. Οι νέοι προφυλακτήρες αυξάνουν το μήκος του εμπρός και του πίσω μέρους κατά 25 και 55 χιλιοστά αντίστοιχα.
Τόσο η εμπρός όσο και η πίσω ανάρτηση έχουν εξελιχθεί από την αρχή, μειώνοντας περαιτέρω το κέντρο βάρους για τη βελτιστοποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς.
Το εσωτερικό του IONIQ 5 N διαμορφώθηκε σύμφωνα με ένα αγωνιστικό concept για χάρη της ιδανικής εργονομίας για τον οδηγό. Εδώ διατίθενται πιο χαμηλά τοποθετημένα σπορ καθίσματα Ν, νέο, αποκλειστικό τιμόνι N με τρία πλήκτρα ειδικών λειτουργιών και πλήκτρα NGB και μια αποκλειστική κεντρική κονσόλα N με σπορ ταμπλό. Τα σπορ καθίσματα είναι καλυμμένα με μοτίβο pixel και διατίθενται σε Alcantara & δέρμα (pure leather).
Παντού στο Hyundai IONIQ 5 N χρησιμοποιούνται βιώσιμα υλικά όπως ανακυκλώσιμο χαρτί, νήμα bio PET από ζαχαροκάλαμο, νήμα PET από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, bio TPO από ζαχαροκάλαμο και δέρμα (pure leather). Το IONIQ 5 N προσθέτει επίσης ανακυκλωμένη χρωστική βαφή ελαστικών και ανακυκλωμένο ύφασμα κάλυψης καθισμάτων από Poly Alcantara.
Το Hyundai IONIQ 5 N είναι διαθέσιμο σε δέκα εξωτερικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων δύο αποκλειστικών χρωμάτων της μάρκας N: Performance Blue και Performance Blue Matte. Το νέο χρώμα της μάρκας N για τα EVs είναι το Luminous Orange Matte
Διαστάσεις | Μήκος (mm) |
Πλάτος (mm) |
Ύψος (mm) |
Μεταξόνιο (mm) |
4.715 | 1.940 | 1.585 | 3.000 |
Hyundai IONIQ 5 N: βασισμένο στην Electric-Global Modular Platform
Το Hyundai IONIQ 5 N είναι το τρίτο μοντέλο της Hyundai και το πρώτο μοντέλο N που βασίζεται στην εξελιγμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα Electric Global Modular Platform (E-GMP) του Hyundai Motor Group. Η ποικιλομορφία της E-GMP επέτρεψε στο IONIQ 5 N να βελτιστοποιηθεί στο έπακρο, δημιουργώντας τη βάση για ένα αυτοκίνητο που είναι “fun to drive”.
Πρόκειται για την πρώτη εφαρμογή της E-GMP με μπαταρία τέταρτης γενιάς 84,0 kWh. Η πλατφόρμα ενισχύθηκε εκτενώς για συνολική και τοπική ακαμψία, με αποτέλεσμα ένα βελτιωμένο και δυναμικό πλαίσιο. Η E-GMP εξασφαλίζει στο IONIQ 5 N χαμηλό κέντρο βάρους και ομοιόμορφη κατανομή βάρους για τη βελτιστοποίηση της οδικής συμπεριφοράς.
Η δυνατότητα εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης της E-GMP και η θερμική απόδοση του μοντέλου συνεργάζονται για να επιτευχθούν κορυφαίοι χρόνοι στην πίστα. Χωρίς τούνελ μετάδοσης, δημιουργείται ένα επίπεδο δάπεδο με τις μπαταρίες να βρίσκονται από κάτω. Η E-GMP επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται χάρη σε δύο κινητήρες, εξασφαλίζοντας έτσι επιπλέον ισχύ και ροπή. Για το IONIQ 5 N, η E-GMP αναβαθμίστηκε προκειμένου να παρέχει μεγαλύτερη ισχύ και ροπή καθώς και καλύτερη απόκριση.
Ηλεκτρικό Σύστημα Κίνησης
Μετάδοση | Χωρητικότητα μπαταρίας | Μέγιστη ισχύς | Ροπή | 0-100 km/h | Τελική ταχύτητα | Αυτονομία (WLTP) | Τεχνολογία μπαταρίας |
AWD | 84.0 kWh | 650PS 609 PS* |
770 Nm 740 Nm* |
3.4 seconds 3.5 seconds* |
260 km/h | 448 km | 800 V |
* με ενεργοποίηση NGB
Το Hyndai IONIQ 5 N διατίθεται με ελαφριές σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών που έχουν εξελιχθεί από την ίδια την εταιρεία και ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35R21 υψηλής πρόσφυσης για βελτιωμένη άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά καθώς και καλύτερη πρόσφυση στις πίστες.
Το υψηλών επιδόσεων σύστημα πέδησης, που υποστηρίζεται από μεγάλους δίσκους διαμέτρου 400 mm και 360 mm μπροστά και πίσω αντίστοιχα, ελαφρύτερη κατασκευή με υβριδικούς δίσκους, μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός με τακάκια υψηλής τριβής και ειδικούς οδηγούς αέρα εμπρός και πίσω, ενισχύει τη θερμοχωρητικότητα των φρένων και ψύχει καλύτερα τους δίσκους των φρένων
Ένα μοναδικό και ισχυρό σύστημα αναγεννητικής πέδησης, εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αναπτύχθηκε από την ίδια την εταιρεία και εγγυάται σταθερή απόδοση πέδησης, εξαιρετική διαχείριση θερμότητας και μέγιστη επιβραδυντική δύναμη έως 0,6 G – κορυφαία τιμή για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η θερμική απόδοση του συστήματος συνεργάζεται άψογα με το υδραυλικό σύστημα πέδησης, χωρίς ο οδηγός να το αντιλαμβάνεται
Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) Sport παρέχει, σε σύγκριση με το ESC Normal, μεγαλύτερη ελευθερία και περισσότερες γωνίες ολίσθησης στον οδηγό, κάτι που ενισχύει την οδηγική διασκέδαση αλλά και παρέχει υποστήριξη κατά τη δυναμική οδήγηση
- Το N Pedal, που αναπτύχθηκε ως λύση για να αντιμετωπιστεί το βάρος και το μέγεθος των EVs, σχεδιάστηκε για άμεση συμπεριφορά κατά τη στροφή και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι, αυξάνοντας την ισχύ ανάκτησης για να δημιουργήσει μια δυναμική μεταφορά βάρους που βοηθά στην πιο άμεση είσοδο στις στροφές
- Το N Torque Distribution ρυθμίζει την κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω, παρέχοντας πλήρη δυνατότητα μεταβολής της η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε έντεκα επίπεδα
Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) ελέγχει την ποσότητα της ροπής που καταλήγει στους πίσω τροχούς, βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις στροφές με υψηλές ταχύτητες και βελτιώνει την αντιστάθμιση της ολίσθησης των τροχών. Οι πρόσθετοι αισθητήρες στους τροχούς και η μεγαλύτερη δυνατότητα απόσβεσης χάρη στην αύξηση του μεγέθους των αμορτισέρ απόσβεσης διευρύνουν το εύρος των δυνατοτήτων της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης
Ανταποκρινόμενο σε δεδομένα πραγματικού χρόνου, το σύστημα N Drift Optimizer βοηθά στη διατήρηση της γωνίας drift με την εξισορρόπηση πολλαπλών παραμέτρων του οχήματος. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη δράση της «κλωτσιάς στο συμπλέκτη» των πισωκίνητων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης για σενάρια οδήγησης που απαιτούν την πιο άμεση έναρξη του drift.
Εργοστασιακά ικανό στην πίστα
Το Hyundai IONIQ 5 N διαθέτει μέγιστη ισχύ 650 PS και μέγιστη ροπή 770 Nm (με NGB)
Το σύστημα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης (ECS) ελέγχει την απόσβεση και βελτιώνει το χειρισμό, τη σταθερότητα καθώς και την άνεση της οδήγησης. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τη σκληρότητα της ανάρτησης για να βελτιστοποιήσει την αντίδραση του IONIQ 5 N σε διάφορες συνθήκες οδήγησης, είτε στο δρόμο είτε στην πίστα.
Για την αποφυγή της απώλειας της μέγιστης ισχύος λόγω υπερθέρμανσης, το IONIQ 5 N διαθέτει ένα ειδικό σύστημα ψύξης, το οποίο περιλαμβάνει αυξημένη επιφάνεια ψύξης, πιο αποτελεσματικό σχεδιασμό ψυγείου και αναβαθμισμένη ψύξη λαδιού κινητήρα και μπαταρίας.
Το νέο, αποκλειστικά για το N τιμόνι, είναι εξοπλισμένο με τρία ειδικά πλήκτρα λειτουργίας:
- Επιλογή προγράμματος οδήγησης: Normal, Eco και Sport
- Δύο προσαρμόσιμα πλήκτρα Ν
Η λειτουργία N Grin Boost (NGB) παρέχει άμεση ώθηση από τους δύο κινητήρες του IONIQ 5 N αυξάνοντας την ισχύ και τη ροπή για δέκα δευτερόλεπτα.
Το N Launch Control παρέχει μέγιστη πρόσφυση για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση, επιτρέποντας στον οδηγό να ξεκινήσει όπως με ένα αγωνιστικό.
Η λειτουργία N Race ενεργοποιεί μια φιλοσοφία που προέρχεται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και βελτιστοποιεί τους πόρους για την καλύτερη δυνατή εμπειρία στην πίστα. Η συγκεκριμένη λειτουργία δίνει στον οδηγό πιο άμεσο έλεγχο στη χρήση ενέργειας από το IONIQ 5 N:
Το Sprint μεγιστοποιεί την ψύξη για να δώσει προτεραιότητα στις άμεσες εκρήξεις πλήρους ισχύος. Ιδανικό για ταχύτατους γύρους
Το Endurance περιορίζει τη μέγιστη ισχύ για μεγιστοποίηση της αυτονομίας, δίνοντας προτεραιότητα στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στην πίστα. Ιδανικό για μη ανταγωνιστική οδήγηση σε πίστα
Η Ν προθέρμανση βελτιστοποιεί τη θερμοκρασία των κυψελών της μπαταρίας για να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτική:
Λειτουργία Drag: ρυθμίζεται η βέλτιστη θερμοκρασία για σύντομες εκρήξεις πλήρους ισχύος
Λειτουργία πίστας: η θερμοκρασία της μπαταρίας βελτιστοποιείται για περισσότερους γύρους
Διαβάστε περισσότερα για το Hyundai IONIQ 5 κάνοντας κλικ εδώ
Δείτε το Hyundai IONIQ 5 στην επίσημη ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας
Add comment