Sto Timoni

Hyundai Bayon: νέο μικρό και προσιτό SUV

Ένα εντελώς νέο μικρό SUV, το Bayon, έρχεται να εμπλουτίσει την γκάμα της Hyundai που θέλοντας να δώσει έμφαση στην ευρωπαϊκή στροφή της επέλεξε ένα όνομα εμπνευσμένο από μία γαλλική πόλη. To Hyundai Bayon θα είναι το μικρότερο μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας των SUVs της κορεατικής εταιρίας.

Η Hyundai διαθέτει ήδη μία αξιόλογη γκάμα από SUV, ξεκινώντας από το μικρότερο σε μέγεθος Hyundai Kona, που κατατάσσεται στα λεγόμενα B-SUV και συνεχίζοντας με το Tucson (C-SUV), του οποίου την εντελώς νέα γενιά υποδεχτήκαμε λίαν προσφάτως. Ανεβαίνοντας κατηγορία, η Hyundai παρατάσσει το Santa Fe το πλέον ευμέγεθες, ευρύχωρο και πολυτελές SUV της, ενώ σε μία ιδιαίτερη κατηγορία εντάσσεται το Hyundai Nexo, το ηλεκτρικό όχημα κυψελών υδρογόνου (Fuel Cell Electric Vehicle) που σηματοδοτεί και τις τεχνολογικές αναζητήσεις της εταιρείας. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι η Hyundai έχει ένα ευρύ πρόγραμμα εξέλιξης fuel cells που σε μεγάλο βαθμό αφορά βαρέα οχήματα (φορτηγά μεταφορών) που ήδη δίνουν το παρών με επιτυχία στους δρόμους της Ελβετίας.

Hyndai Bayon: Ένα μοντέρνο, τυπικό B-SUV

Το εντελώς νέο Hyundai Bayon (προφέρεται Μπεϊόν) του οποίου το όνομα προέρχεται από την πόλη Bayonne στη Νοτιοδυτική Γαλλία, στη χώρα των Βάσκων, έρχεται να τοποθετηθεί δίπλα και… ελαφρώς κάτω από το υπάρχον Kona, στην ίδια κατηγορία, επιχειρώντας να δώσει έμφαση στην παρουσία της εταιρίας στον ευρύτερο χώρο των Compact και ευέλικτων SUV.

Είναι λοιπόν το μικρότερο SUV που θα διαθέτει από εδώ και εμπρός στην ευρωπαϊκή αγορά η Hyundai, η οποία θα έχει δύο μοντέλα της (Bayon και Kona) να διεκδικούν ένα κομμάτι της πίτας των B-SUV, απέναντι σε ένα πολυπληθή και ισχυρό ανταγωνισμό (Citroen C3 Aircross, Ford Puma & Ford Ecosport, Kia Stonic, Nissan Juke, Opel Crossland & Opel Mokka, Peugeot 2008, Seat Arona, Skoda Kamiq, Suzuki Vitara, Volkswagen T-Cross και το αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ελλάδα Renault Captur) o οποίος λίαν συντόμως αναμένεται να γίνει πιο σκληρός, καθώς καθ’ οδόν βρίσκεται το εντελώς νέο Toyota Yaris Cross.

“Ευέλικτες” διαστάσεις και άνετοι χώροι για το νέο Hyundai

Οι διαστάσεις του Bayon βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας, προσδίδοντάς του ευελιξία και επιτρέποντάς του ταυτόχρονα να προσφέρει «οικογενειακούς» χώρους. Μπορεί λοιπόν κανείς να προσεγγίσει το νέο μοντέλο ως μια «τζιποειδή» εκδοχή της νέας γενιάς του σουπερμίνι Hyundai i20, αφού τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται αρκετά μηχανικά μέρη και το ίδιο μεταξόνιο (2580 mm). Όμως, οι διαστάσεις του Bayon είναι αυξημένες προς όλες τις κατευθύνσεις: το μήκος φτάνει τα 4180 mm (+ 140 mm σε σχέση με το i20), πλάτος 1775 mm (+ 11 mm), ύψος – 1490 mm (+ 40 mm). Ενώ η απόσταση από το έδαφος κυμαίνεται μεταξύ 165 mm και 183 mm, ανάλογα με τους τροχούς (15 έως 17 ιντσών) της κάθε έκδοσης του μοντέλου.

Το εσωτερικό του Bayon δεν κρύβει τη σχεδιαστική του συγγένεια με το Hyundai i20. Όμως εδώ, στην περίπτωση του νέου μικρού SUV, οι χώροι είναι σαφώς μεγαλύτεροι – και «υπεύθυνες» για αυτό είναι οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις. Οπότε το νέο μοντέλο μπορεί άνετα να ανταποκριθεί στις μεταφορικές απαιτήσεις μιας οικογένειας, προσφέροντας σαφώς μεγαλύτερους. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 411 λίτρα (κάτω από την εταζέρα), 60 ολόκληρα λίτρα δηλαδή περισσότερα από το i20, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος φόρτωσης αυξάνεται στα 1205 λίτρα.

Ατμοσφαιρικοί, turbo και mild hybrid κινητήρες

Τη βασική έκδοση του νέου μοντέλου κινεί ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 MPi ο οποίος αποδίδει 84 hp και συνδυάζεται με ένα πεντατάχυτο “χειροκίνητο” κιβώτιο. Ενώ στον αντίποδα, συναντάμε τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDi των 120 ίππων, που εφοδιασμένος με την ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt προσφέρει τον καλύτερο συνδυασμό επιδόσεων/κατανάλωσης. Αυτός ο κινητήρας λειτουργεί τόσο με ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, όσο και με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο. Ο 1.0 T-GDi είναι επίσης διαθέσιμος και σε έκδοση με ισχύ 100 hp, ενώ σε αυτό το επίπεδο ισχύος προσφέρεται και χωρίς τo mild hybrid 48V σύστημα.

Σημειώνουμε ότι οι κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt δεν συνδυάζονται με απλό χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά με κιβώτιο τεχνολογίας iMT (intelligent Manual Transmission), στο οποίο ο συμπλέκτης λειτουργεί “by wire”. Πρόκειται για την τεχνολογία του Hyundai Group που βλέπουμε και σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα της Hyundai και της Kia, η οποία με τη βοήθεια μικροϋπολογιστή διαχειρίζεται τη λειτουργία του συμπλέκτη, χωρίς όμως να υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ του πεντάλ και ίδιου του συμπλέκτη, επιτρέποντας ακόμα και το σβήσιμο του κινητήρα εν κινήσει για την εξοικονόμηση καυσίμου.

 

Ασφάλεια υψηλής τεχνολογίας στο maximum

Έχοντας ήδη δώσει δείγματα γραφής και στα άλλα της μοντέλα, η Hyundai δεν λυπήθηκε να «φορτώσει» με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης το Bayon προκειμένου να το καταστήσει ένα high-tech και ασφαλές αυτοκίνητο.

Στο πλαίσιο αυτό το νέο μοντέλο διαθέτει δυνατότητες ημιαυτόνομες δυνατότητες οδήγησης το κάνουν να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το Lane Follow Assist (LFA) μπορεί να διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ το Forward Collision-Hindance Assist (FCA) αφού προειδοποιήσει τον οδηγό, ενεργοποιεί – εάν είναι απαραίτητο – τα φρένα για να αποτρέψει μια σύγκρουση. Αυτή το σύστημα περιλαμβάνει ανίχνευση αυτοκινήτου, πεζού και ποδηλάτη, καθώς και τη λειτουργία Junction Turning, η οποία μπορεί να ενεργοποιήσει τα φρένα για να αποτρέψει τη σύγκρουση με ένα αυτοκίνητο που κινείται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας όταν ο οδηγός επιχειρεί να στρψίει αριστερά σε μια διασταύρωση. Ενώ ένα άλλο προηγμένο σύστημα είναι το Smart Cruise Control (NSCC) που χρησιμοποιεί δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης του οχήματος για να ρυθμίζει την ταχύτητα αυτόνομα όταν το Bayon κινείται στον αυτοκινητόδρομο.

Ολόκληρο το «πακέτο» των συστημάτων SmartSense της Hyundai έχει ως εξής:

  • Lane Keeping Assist (LKA)
  • Lane Following Assist (LFA)
  • Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC)
  • Intelligent Speed Limit Assist (ISLA)
  • High Beam Assist (HBA)
  • Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) with pedestrian and cyclist detection and Junction Turning
  • Driver Attention Warning (DAW)
  • Leading Vehicle Departure Alert (LVDA)
  • Rear Occupant Alert (ROA)
  • Blind-Spot Collision Warning (BCW)
  • Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA)
  • Parking Collision-Avoidance Assist-Reverse (PCA-R)
  • Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Warning (RCCW)
  • Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA)
  • Parking Assist (PA)

Σημειώστε ότι στο πλαίσιο της εξασφάλισης της απαραίτητης συνδεσιμότητας το Hyundai Bayon διαθέτει επίσης  μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό της οποίας το μέγεθος ποικίλει ανάλογα με την έκδοση. Έχουμε λοιπόν οθόνη 10.25” Audio Video Navigation (AVN) ή 8,0” Display Audio, ή 10.25” digital cluster. Το Bayon εφοδιάζεται επίσης με Apple CarPlay & Android Auto, Bose Premium ηχοσύστημα, ασύρματη φόρτιση κινητού και τρεις θύρες USB.

Έμφαση στο design για το νέο μικρό SUV

Θέλοντας, τώρα, να δείξει το πόσο μεγάλη σημασία δίνει στο design του νέου της μοντέλου η Hyundai, στην πρώτη της επικοινωνία, μας ενημέρωσε ότι το λανσάρισμα του νέου μοντέλο διανθίζεται με έργα εννέα ευρωπαίων καλλιτεχνών οι οποίοι εμπνεύστηκαν ακριβώς από τη σχεδίαση του Bayon. Πρόκειται για τους:

  • Jan Gemrot (Τσεχία)
  • Bahar (Γαλλία)
  • Guido Zimmermann (Γερμανία)
  • Camilla Alberti (Ιταλία)
  • Vincent de Boer (Ολλανδία)
  • Pola Augustynowicz (Πολωνία)
  • Nuriatoll (Ισπανία)
  • Soyhan Baltaci (Τουρκία)
  • Nathaniel Rackowe (Ηνωμένο Βασίλειο)

Το νέο SUV Hyundai Bayon θα παράγεται στο ίδιο εργοστάσιο που κατασκευάζεται και το Hyundai i20, στην Τουρκία. Οι πωλήσεις του νέου μοντέλου αναμένεται να ξεκινήσουν προς το καλοκαίρι.

Ποια είναι η Bayonne

Κλείνουμε το μικρό μας αφιέρωμα στο νέο Hyundai Bayon με μια μικρή αναφορά στην πόλη Bayonne που βρίσκεται στα νοτιοδυτικά της Γαλλίας, αντιγράφοντας από την Wikipedia:

Η Μπαγιόν (γαλλικά: Bayonne, βασκικά: Baiona [baj’ona], γασκωνικά: Baiona [baˈjunɔ]) είναι πόλη και μια από τις δύο υποπεριφέρειες του διαμερίσματος των Ατλαντικών Πυρηναίων, στην περιοχή Νέα Ακουιτανία της νοτιοδυτικής Γαλλίας. Βρίσκεται στη συμβολή των ποταμών Νιβ και Αντούρ στο βόρειο τμήμα της πολιτιστικής περιοχής της Χώρας των Βάσκων, και στο νότιο τμήμα της Γασκωνίας στο σημείο όπου το λεκανοπέδιο της Ακουιτανίας ενώνεται με τους λόφους στις υπώρειες των Πυρηναίων. Μαζί με τις γειτονικές Μπιαρίτς και Ανγκλέτ αποτελεί μέρος ενός κοινού οικιστικού συγκροτήματος γνωστού ως Κοινότητα Βασκική Ακτή[4] ενώ είναι η βορειότερη άκρη του αστικού συνεχούς που εκτείνεται από το Σαν Σεμπαστιάν στην Ισπανία και που είναι γνωστό εως «Βασκική Ευρωπόλη Σαν Σεμπαστιάν-Μπαγιόν».[5]

Η Μπαγιόν αποτελεί διαχρονικά σημαντικό λιμάνι της Γαλλίας, τόσο για εμπορικούς όσο και στρατιωτικούς σκοπούς. Πολιτισμικά βρίσκεται στα όρια μεταξύ της γασκώφωνης και βασκόφωνης επικράτειας, όντας οι δύο γλώσσες παρούσες στη δημόσια ζωή της, μαζί με τα γαλλικά που αποτελούν την κυρίαρχη γλώσσα από τον 20ό αιώνα κι έπειτα.

Φωτογραφία: Daniel Villafruela

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031