Sto Timoni

DS 4 Hybrid: Νέες, υβριδικές εκδόσεις DS 4

Η ώρα της μερικής ηλεκτροκίνησης έφτασε και για το όμορφο μεσαίου μεγέθους crossover της DS, το DS 4, που μετά το DS 3 απέκτησε και αυτό το 48V υβριδικό σύστημα κίνησης της Stellantis, το οποίο υπόσχεται την πραγματοποίηση έως και του 50% των αστικών διαδρομών με μηδενικούς ρύπους, μειώνοντας την κατανάλωση. Υποδεχόμαστε λοιπόν το DS 4 Hybrid, αλλά παράλληλα και τη νέα σειρά εκδόσεων PALLAS & ÉTOILE που αναδιαμορφώνουν τη γκάμα τη DS.

Χρονιά του εν γένει εξηλεκτρισμού είναι για την DS Automobiles το 2024, καθώς μετά το DS 3 HYBRID, που προηγήθηκε, και εν αναμονή του λανσαρίσματος των νέων 100% ηλεκτρικών μοντέλων της, η γαλλική εταιρία ρίχνει στη μάχη – και στην ελληνική αγορά – το DS 4 HYBRID.

Το DS 4 HYBRID ξεκινά αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια, με μηδενικές εκπομπές CO2, ενώ όταν απαιτηθεί συνδυάζει ταυτόχρονα τις δύο διαφορετικές μονάδες ισχύος που διαθέτει: τον βενζινοκινητήρα που παίζει τον βασικό ρόλο στη λειτουργία του οχήματος και τον ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει την αθόρυβη υποβοήθησή του όταν αυτό απαιτηθεί. Συγκεκριμένα, σε μια αστική διαδρομή αρκετών χιλιομέτρων, η τεχνολογία HYBRID καθιστά, θεωρητικά τουλάχιστον, δυνατή την ηλεκτροκίνηση για περισσότερο από το 50% της διαδρομής, με όφελος έως και 40% στην κατανάλωση καυσίμου.

Στο δρόμο, ο συνδυασμός βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρει καλύτερες επιδόσεις καθώς ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ σε περίπτωση που απαιτείται έντονη επιτάχυνση, προσφέρει και αυτός την ισχύ του.

Το σύστημα HYBRID είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί χωρίς παρέμβαση του οδηγού. Η μπαταρία φορτίζεται αυτόματα κατά την οδήγηση. Καθώς τα στάδια επιβράδυνσης ελέγχονται από τον σχετικό «εγκέφαλο» του συστήματος με σκοπό την ανάκτηση ενέργειας, η χρήση των φρένων περιορίζεται, μειώνοντας τόσο τις φθορές όσο και τις εκπομπές μικροσωματιδίων. Παράλληλα η αθόρυβη λειτουργία του DS 4 HYBRID στην πόλη συμβάλλει θετικά στο περιβάλλον και τους κατοίκους, ενώ για την ασφάλεια των πεζών ένας ελαφρύς θόρυβος (AVAS) παράγεται όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 km/h.

Δυο λόγια για την υβριδική αρχιτεκτονική

Το σύστημα κίνησης του DS 4 HYBRID αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 136 ίππων / 230 Nm ροπής σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (29 ίππων) και 55 Nm. Μια μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου τροφοδοτεί το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα. Είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνεπώς δεν επηρεάζει τόσο τον χώρο της καμπίνας επιβατών όσο και τον χώρο των αποσκευών.

Ο βενζινοκινητήρας αποτελεί εξέλιξη του βραβευμένου κινητήρα PureTech, με ειδική προσαρμογή για το σύστημα HYBRID. Είναι τρικύλινδρος με χωρητικότητα 1.199 cc, αποδίδει 136 ίππους, με 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Λειτουργεί σε κύκλο Miller, ο οποίος παρέχει υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση και, επομένως, σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Ο κινητήρας είναι επίσης εξοπλισμένος με καδένα χρονισμού και νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για μεγιστοποίηση της αντοχής και της απόκρισης στις χαμηλές στροφές. Η πίεση στο σύστημα τροφοδοσίας έχει επίσης αυξηθεί στα 350 bar.

Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, είναι ενσωματωμένος στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6. Με 21 kW (29 ίππους) και μέγιστη ροπή 55 Nm μπορεί να κινήσει μόνος του, χωρίς υποβοήθηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, το αυτοκίνητο σε κατατάσεις που δεν απαιτείται μεγάλη ισχύς, σε επιτόπιους ελιγμούς, κατά την εκκίνηση, γενικότερα όταν το φορτίο είναι χαμηλό. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα.

Το κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6 συμβάλλει επίσης στην άνεση και την αποδοτικότητα του DS 4 HYBRID. Περιορίζοντας τα διαλείμματα στη ροπή, δίνει την αίσθηση μιας εξαιρετικά ομαλής οδήγησης. Ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και ο υπολογιστής είναι ενσωματωμένα σε αυτό για εξοικονόμηση χώρου.

Σε σύγκριση με το DS 4 PureTech 130 EAT8, στον συνδυαστικό κύκλο WLTP, το DS 4 HYBRID έχει κέρδος σχεδόν 16% σε κατανάλωση (-1,1 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα) και μείωση κατά 21 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (ή -15%) σε 116 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, και συνεπώς το DS 4 HYBRID δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας. Στην πόλη, η μείωση της κατανάλωσης φθάνει έως και 39%!

Παράλληλα, το νέο DS 4 HYBRID προσφέρει και βελτιωμένες επιδόσεις: το 0 – 100 km/h καλύπτεται σε μόλις 10,4 δευτερόλεπτα (1,2 ταχύτερα από την έκδοση με τον κινητήρα PureTech 130 EAT8), ενώ τα 1000 μέτρα από στάση καλύπτονται σε 31,7 δευτερόλεπτα (-1,1 δευτερόλεπτα).

Νέες εκδόσεις για τα μοντέλα της DS Automobiles

Κατά τη διάρκεια του 2024, τα μοντέλα της DS Automobiles σταδιακά θα υιοθετήσουν μια νέα, πιο συμπαγή δομή γκάμας, βασισμένη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού που ονομάζονται PALLAS και ÉTOILE. Ο στόχος είναι να τονιστούν με μεγαλύτερη σαφήνεια τα βασικά χαρακτηριστικά και το κορυφαίο savoir-faire της μάρκας, προσφέροντας επίπεδα εξοπλισμού που ξεπερνούν τις προσδοκίες των πελατών.

Το όνομα PALLAS επιστρέφει στην DS Automobiles. Μια ιστορική έκδοση από την DS του παρελθόντος, το Pallas παρουσιάστηκε το 1964. Εξήντα χρόνια αργότερα, επιστρέφει με τον ίδιο στόχο: να αντικατοπτρίζει τη γαλλική τεχνογνωσία στην πολυτέλεια και την τεράστια προσοχή στη λεπτομέρεια.

Η έκδοση DS 4 PALLAS παρουσιάζει ένα εσωτερικό διάκοσμο σε συνδυασμό ύφασμα και μαύρο δέρμα με νέο μοτίβο ραφής στο κάθισμα και την πλάτη. Η άνεση στην καμπίνα είναι εγγυημένη με ηχομονωτικά κρύσταλλα στο εμπρός μέρος (παρμπρίζ και πλευρικά παράθυρα) που μειώνουν τους εξωτερικούς θορύβους και το σύστημα Clean Cabin με το «Air Quality System», που συνοδεύει τον αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, και αναλαμβάνει αυτόματα τον καθαρισμό του αέρα στο εσωτερικό.

Από τεχνολογικής άποψης, στην έκδοση PALLAS μεταξύ άλλων βρίσκουμε ενσωματωμένα τα Adaptive Cruise Control Stop & Go, Lane Keep Assist, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας. Η εξωτερική σχεδίαση, περιλαμβάνει γυαλιστερή μαύρη λάκα στα DS WINGS και στα διακοσμητικά εξάτμισης, ενώ φέρει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών.

Στην κορυφή της γκάμας, συναντάμε ένα άλλο παριζιάνικο όνομα, την έκδοση ÉTOILE. Είναι ένα σύμβολο της Place Charles-de-Gaulle (παλαιότερα γνωστή ως Place de l’Étoile), στη μέση της οποίας η Αψίδα του Θριάμβου. Αυτή η πλατεία συνδέει τις πιο εμβληματικές παριζιάνικες λεωφόρους σχηματίζοντας ένα αστέρι.

Η τέχνη, σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική δημιουργικότητα, την αριστεία και το πνεύμα της Avant Garde μεταφέρονται στον εσωτερικό χώρο του DS 4 ÉTOILE που είναι επενδυμένος με Alcantara® ή δέρμα Nappa υψηλής ποιότητας και ειδικής κατεργασίας σε σχήμα μπρασελέ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ηλεκτρικά θερμαινόμενα καθίσματα, το σύστημα DS IRIS με ψηφιακό βοηθό και ChatGPT, την διαισθητική οθόνη DS SMART TOUCH με δυνατότητα ανάγνωσης χειρόγραφου και την DS AUGMENTED HEAD-UP DISPLAY 21 ιντσών. Για στυλ, άνεση και ασφάλεια, το DS 4 ÉTOILE περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προβολείς DS MATRIX LED VISION, φιμέ πίσω παράθυρα με ηχομονωτικά κρύσταλλα, καθώς και το πακέτο Rear Traffic Detection.

Και οι δύο νέες εκδόσεις, διατίθενται με δύο πακέτα προαιρετικών επιλογών: «Comfort» και “Tech” για το PALLAS και “Absolute Comfort” και “Absolute Tech” για το ÉTOILE.

 

Angelos Papapaschalis

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031