Sto Timoni

450 ίπποι έτοιμοι για όλα: Audi RS 5 Coupé και Sportback στην Ελλάδα

Με τo design τους να φωνάζει από μακριά το πόσο «άγρια» είναι η ανακοίνωση ισχύος είναι απλώς αναμενόμενη και επιβεβαιωτική: ο λόγος για τα νέα Audi RS 5 Coupé και Audi RS 5 Sportback δύο μοντέλα κατάλληλα για σπορ οδήγηση – και για ανήσυχους οικογενειάρχες θα λέγαμε στην περίπτωση του πεντάθυρου sportback.

Τα νέα RS 5 Coupé και RS 5 Sportback είναι διαθέσιμα για παραγγελία και στην Ελλάδα, με τιμή εξίσου εντυπωσιακή με την ισχύ τους: 127.700 ευρώ.

Άφθονη ισχύς και μία δοκιμασμένη συνταγή

Μετά την παρουσίαση του νέου Α5 και έχοντας συμπληρώσει 25 χρόνια ιστορίας με την οικογένεια σπορ μοντέλων RS, η Audi προχώρησε σε ριζική ανανέωση και του RS 5. Τα νέα RS 5 Coupé και RS 5 Sportback  διαθέτουν στάνταρ τετρακίνηση – το γνωστό “quattro” της Audi – και πιο σύγχρονο & hi-tech εσωτερικό.

Στα βασικά χαρακτηριστικά που ανακοινώνει η Audi περιλαμβάνεται βεβαίως ο νέος 2.9 TFSI twin-turbo V6 βενζινοκινητήρας με ισχύ 450 PS και ροπή 600 Nm, χάρη στον οποίο τα δύο νέα Audi RS 5 δεν δυσκολεύονται να επιτύχουν τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι για ευνόητους λόγους ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα, ωστόσο παρέχεται και η δυνατότητα – στον επιπλέον εξοπλισμό – για τελική 280 χλμ./ώρα.

Ένα γρήγορο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων “tiptronic”, το οποίο μεσολαβεί μεταξύ του κινητήρα και του quattro, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες “D” και “S” ή να ελέγξει την αλλαγή ταχυτήτων μέσω των νέων μεγαλύτερων paddles αλουμινίου.

Βελτιωμένο αμάξωμα

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Audi, έμπνευση των σχεδιαστών για το εξωτερικό των νέων RS 5 αποτέλεσε η παρουσία της Audi στο motorsport, ειδικότερα, το πρωτότυπο quattro του 1980 και το Sport quattro του 1984. Επιλεκτικές παρεμβάσεις στο αμάξωμα είχαν ως αποτέλεσμα έναν καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας, μειωμένο στο Cd=0,32.

Οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες. Το δίθυρο κουπέ έχει μήκος 4,72 μ., πλάτος 1,87 μ. και ύψος 1,37 μ.. Το τετράθυρο Sportback είναι κάπως μακρύτερο (4,78 μ.) και υψηλότερο (1,40 μ.). Ο χώρος αποσκευών είναι 410 λίτρα στο κουπέ και 465 λίτρα στο Sportback.

 

Χωρίς τον οδηγό, το RS 5 Coupé ζυγίζει 1.707 κιλά ενώ το RS 5 Sportback ζυγίζει 1.742 κιλά. Πρόκειται για βάρος που με δεδομένα τα χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων θεωρείται χαμηλό και επιτυγχάνεται αφενός λόγω του compact V6 twin-turbo κινητήρα και αφετέρου λόγω της μεγάλης αναλογίας εξαρτημάτων χάλυβα που έχουν υποστεί επεξεργασία σε υψηλές θερμοκρασίες. Για το coupé, είναι διαθέσιμη και μια οροφή από πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) – με ορατές ίνες άνθρακα – που μειώνει το βάρος του RS 5 κατά περίπου 4 κιλά και μάλιστα στην υψηλότερη περιοχή του αυτοκινήτου, με άμεση ωφέλεια για το κέντρο βάρους, που με τον τρόπο αυτό χαμηλώνει.

High Tech

Η υψηλή τεχνολογία κάνει την παρουσία της αισθητή ποικιλοτρόπως: Το εσωτερικό του νέου RS 5 είναι εξόχως hi-tech, με στάνταρ την οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών. Το σύστημα ψυχαγωγίας MMI navigation plus χρησιμοποιεί μια νέα κύρια μονάδα, την πλατφόρμα ψυχαγωγίας τρίτης γενιάς (MIB 3), για τις πολυάριθμες λειτουργίες του, με διαθέσιμες πολλές online υπηρεσίες στην πλοήγηση. Κατά την οδήγηση, η κεντρική οθόνη αφής παρέχει πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση θερμοκρασίας του κινητήριου συστήματος, τις μέγιστες τιμές διαμήκους και πλευρικής επιτάχυνσης, καθώς και σχετικά με την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών μέσω της προβολής “RS monitor”. Προαιρετικό είναι το Audi virtual cockpit plus με οθόνη 12,3 ιντσών και ανάλυση Full HD 1920 x 720 pixel.

Δυνατότητες ρυθμίσεων και συστήματα υποβοήθησης

Ο οδηγός μπορεί επίσης να ρυθμίσει τη λειτουργία των αμορτισέρ μέσω του στάνταρ Audi drive select σε τρεις φάσεις. Το Audi drive select επηρεάζει τη διαχείριση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, το υδραυλικό τιμόνι, την ανάρτηση, το σπορ διαφορικό quattro, ακόμα και τον… ήχο του κινητήρα, αλλά και τον αυτόματο κλιματισμό.

Υπάρχουν πέντε προφίλ διαθέσιμα: Comfort, Auto, Dynamic, καθώς και δύο νέες, λειτουργίες “RS1” και “RS2”, οι οποίες είναι παραμετροποιήσιμες από τον οδηγό. Αυτές ρυθμίζονται ώστε να ταιριάζουν στις προσωπικές προτιμήσεις του και αποθηκεύονται στην οθόνη αφής MMI, ενώ ενεργοποιούνται απευθείας μέσω γρήγορης πρόσβασης στο κουμπί RS MODE στο τιμόνι. Συνεπώς, ο οδηγός μπορεί εύκολα να μεταβεί ανάμεσα στις λειτουργίες “RS1” και “RS2” καθώς και την τελευταία επιλεγμένη λειτουργία επιλογής οδήγησης χωρίς να χρειάζεται να τις αναζητήσει στην οθόνη MMI.

Τέλος, μακρύς είναι ο κατάλογος με τα συστήματα υποβοήθησης που συνοδεύουν τα δύο σπορ μοντέλα της Audi: στάνταρ είναι συστήματα όπως η υποβοήθηση στάθμευσης (park assist), η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (Audi side assist) κλπ. ενώ προαιρετικά προσφέρονται τα πακέτα “Drive” και “Park” με προσαρμοζόμενη υποβοήθηση ταχύτητας (adaptive cruise assist) κ.ά.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930