Η ώρα της υβριδικής τεχνολογίας 48V έφτασε και για τη γαλλική εταιρία που παρουσιάζει τα επιτυχημένα SUV Peugeot 3008 και Peugeot 5008 με ένα νέο εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης που προσφέρει όχι μόνο 15% χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά και εκπομπές CO2 μειωμένες στα 126 g/km για το 3008 και στα 128 g/km για το 5008.
Εξηλεκτρισμού συνέχεια για την Peugeot που λανσάροντας τα 3008 και 5008 HYBRID συνεχίζει την μετεξέλιξη της γκάμας με στόχο να περιλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο μοντέλα που θα διαθέτουν κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε το νέο σύστημα HYBRID 48V που σχεδίασε η Stellantis, βάση του οποίου αποτελεί ο βραβευμένος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας PureTech 136 ίππων (100 kW), ο οποίος συνδυάζεται με το ειδικά κατασκευασμένο κιβώτιο ταχυτήτων αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη e-DCS6 και, φυσικά, με έναν ηλεκτροκινητήρα υπολογίσιμης ισχύος (αποδίδει μέγιστη ισχύ 21 kW (28 hp) και ροπή 55 Nm). Ο τελευταίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία που επαναφορτίζεται, αυτόματα κατά την οδήγηση, απαλλάσσοντας τον οδηγό από το «καθήκον» της φόρτισης με σύνδεση στο δίκτυο.
Πρόκειται για τεχνολογία που παρέχει επιπλέον ροπή, αυτή του ηλεκτροκινητήρα στις χαμηλές στροφές, και περιορίζει έως και 15% την κατανάλωση (με εκπομπές από 126 g/km CO2 για το Peugeot 3008, και από 128 g/km CO2 για το Peugeot 5008. Εν κινήσει, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί ή μεμονωμένα, ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες ,ώστε να ελαχιστοποιήσουν την κατανάλωση ενεργείας. Ο οδηγός ενημερώνεται για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος από τον πίνακα οργάνων του PEUGEOT i-Cockpit®, και τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, έχουν τη δυνατότητα της αυτόματης ενεργοποίησης.
Έτσι, στη φάση των έντονων επιταχύνσεων, ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει επιπλέον ροπή, στις χαμηλές στροφές, ενώ στη φάση της επιβράδυνσης, ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια, επαναφορτίζοντας τη μπαταρία των 48V. Όταν ο οδηγός πραγματοποιεί ελιγμούς και όταν το αυτοκίνητο κινείται στην πόλη, σε μικρές αποστάσεις, τότε χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας, και έχουμε κίνηση με μηδενικούς ρύπους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην οδήγηση σε αστικό κύκλο, τα εν λόγω υβριδικά μοντέλα της γαλλικής εταιρίας μπορούν να κινούνται για περισσότερο από το 50% του χρόνου της κυκλοφορίας τους ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα, με μηδενικές εκπομπές.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται έως και 15% μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 από 126 g/km CO2 για το 3008 και 128 g/km CO2 για το 5008. Σε σύγκριση με ένα συμβατικό σύστημα κίνησης με βενζινοκινητήρα με παρόμοια χαρακτηριστικά – χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση -, το σύστημα Peugeot HYBRID 48V προσφέρει μέση εξοικονόμηση καυσίμου, περίπου 1 λίτρο/100 χλμ. σε σύγκριση με ένα SUV του segment C (WLTP συνδυασμένος κύκλος).
Αυτή η εξοικονόμηση επιτυγχάνεται περισσότερο στην πόλη (μείωση κατά 2,5 λίτρα/100 χλμ.), αλλά και στον ανοιχτό δρομο (μείωση κατά 0,7 λίτρα/100 χλμ.), ενώ η κατανάλωση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας παραμένει αμετάβλητη. Αυτές οι τιμές μεταφράζονται σε μέση μείωση των εκπομπών του CO2, κατά 20 g/km (βάσει συνδυασμένου κύκλου WLTP) στα Peugeot 3008 και Peugeot 5008.
Τα δύο νέα υβριδικά SUV της Peugeot έρχονται να συμπληρώσουν την ήδη μεγάλη, οικογένεια εξηλεκτρισμένων μοντέλων, στα οποία συναντάμε plug-in υβριδικά 100% ηλεκτρικά οχήματα, και των εκδόσεων με κυψέλες καυσίμου.
Add comment