Sto Timoni

Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό Kia EV6 – και είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας.

Ένα καινούργιο κεφάλαιο για την Kia ξεκίνα με την ανακοίνωση του τιμοκαταλόγου του νέου Kia EV6, του πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου νέας γενιάς της κορεατικής εταιρείας, που θα προσφέρεται με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς και επιλογές μπαταρίας οι οποίες θα προσφέρουν αυτονομία διαφορετικών επιπέδων – με μέγιστη (εργαστηριακή) πόλης τα 740 χιλιόμετρα!

Αξιοποιώντας τη γνωστή πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης του Hyundai Group, Ε-GMT, η οποία προορίζεται για τα νέας γενιάς μοντέλα μηδενικών ρύπων της Hyundai, της Kia και της Genesis, το Kia EV6 έρχεται να προσφέρει μεγάλους χώρους, πρακτικότητα και υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής που επιτρέπει στη μαμά εταιρεία να κάνει λόγο για premium μοντέλο. Πολύ περισσότερο που όλα αυτά συνδυάζονται με την εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώνει το νέο μοντέλο σε όλα τα επίπεδα, ιδιαιτέρως στον τομέα της υποβοήθησης του οδηγού. Όλα αυτά σε ένα πεντάθυρο αμάξωμα που δείχνει μικρότερο από ότι είναι καθώς το μήκος του αγγίζει τα 4,7 μ. ενώ το ύψος του είναι τέτοιο που του επιτρέπει να χαρακτηρίζεται ως Crossover.

Σημειώστε δε ότι εφοδιασμένο με προηγμένους ηλεκτροκινητήρες, το νέο μοντέλο προσφέρει πολύ καλές έως εξαιρετικές επιδόσεις (ανάλογα με την έκδοση), ενώ στην κορυφαία του έκδοση που αναμένεται αργότερα στη χώρα μας, το EV6 GT προσφέρει επιταχύνσεις επιπέδου supercar, με τα 0-100 χλμ./ώρα να απαιτούν μόλις 3,5 δευτερόλεπτα

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Kia EV6, εφοδιασμένο με το πρώτο παγκοσμίως σύστημα πολλαπλών φορτίσεων με δυνατότητα ταχείας φόρτισης 800V, έχει τη δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά της ώρας.

Oι διαστάσεις του νέου Kia EV6 φτάνουν τα 4.680 mm σε μήκος, τα 1.880 mm σε πλάτος και τα 1.550 mm σε ύψος, με το εξαιρετικό μακρύ μεταξόνιο των 2.900 χιλιοστών να εξασφαλίζει άφθονους χώρους για επιβάτες. Ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 520 λίτρα. Σημειώστε ότι το νέο ηλεκτρικό Kia EV6 διαθέτει έναν επιπλέον φόρτωσης στο εμπρός μέρος του που φτάνει έως τα 52 λίτρα για τα πισωκίνητα μοντέλα και τα 20 λίτρα για τα τετρακίνητα.

Ενώ όπως αναφέρεται στο επίσημο δελτίο τύπου της Kia:

«Με το EV6 ξεκινά η εφαρμογή της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της μάρκας για τα οχήματα BEV, plug-in hybrid (PHEVs) και υβριδικά (HEVs) ώστε να καλυφθεί το 40 % των συνολικών πωλήσεων της Kia έως το 2030, με ετήσιο στόχο πωλήσεων 1,6 εκατομμύρια μονάδες για αυτά τα φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα. Ως μέρος αυτού, η Kia στοχεύει το 2030 να αυξήσει τις πωλήσεις BEV στις 920.000 μονάδες και να γίνει ο κορυφαίος παγκοσμίως κατασκευαστής. Έως το 2025 η Kia σχεδιάζει να ενισχύσει την γκάμα EV με 11 μοντέλα BEV, το πρώτο από τα οποία είναι το EV6. Από αυτά τα 11, τα επτά θα βασίζονται στην αρχιτεκτονική E-GMP, ενώ τέσσερα θα είναι EV που θα βασίζονται σε υπάρχοντα μοντέλα.»

Δείτε τον τιμοκατάλογο του νέου Kia EV6

Δείτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις εκδόσεις του νέου Kia EV6

«Το EV6 έχει άριστη απόδοση σε διαφορετικά περιβάλλοντα και συνθήκες οδήγησης χάρη στις τέσσερις προηγμένες λειτουργίες κίνησης – Eco, Normal, Sport ή Snow- τις οποίες ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με το πάτημα ενός διακόπτη. Λειτουργίες όπως η χαρτογράφηση ροπής, το σύστημα διεύθυνσης, το ESC και τα συστήματα κατανάλωσης ενέργειας, τα διαχειρίζεται η ευφυής τεχνολογία κίνησης του αυτοκινήτου για να παρέχουν την ιδανική οδηγική εμπειρία ανά πάσα στιγμή.

Για τις AWD εκδόσεις του EV6, ένα σύστημα ενεργοποίησης αποσύνδεσης (Disconnector Actuator System ή DAS) εξασφαλίζει πάντα μια ομαλή μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών πίσω κίνησης (RWD) και της τετρακίνησης (AWD) χωρίς να απαιτείται χειροκίνητη εναλλαγή. Ο πίσω άξονας λειτουργεί ως ο βασικός για την κίνηση με τον μπροστινό να λειτουργεί όταν χρειάζεται. Το σύστημα προσαρμόζεται αυτόματα και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Στη λειτουργία AWD, το DAS συνδέεται για να βελτιώσει την ισχύ και τη σταθερότητα οδήγησης. Η ενεργοποίηση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς μπορεί να γίνει μέσα σε 0,4 δευτερόλεπτα συνδέοντας και αποσυνδέοντας τον συμπλέκτη στον κινητήριο άξονα χρησιμοποιώντας έναν ενεργοποιητή/ μοτέρ. Κατά τη μετάβαση στη λειτουργία RWD, η τεχνολογία DAS βελτιώνει την αυτονομία έως και 8% και ταυτόχρονα επιτρέπει πιο δυναμική και σπορ οδήγηση.

Περαιτέρω έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του EV6 δίνει μια προηγμένη διάταξη αμορτισέρ που συνδυάζει σπορ οδήγηση και υψηλά επίπεδα άνεσης. Η νέα τεχνολογία ενσωματώνει τα συνηθισμένα συστήματα αμορτισέρ και ανάρτησης, αλλά προσθέτει ένα επιπλέον έμβολο για τη ρύθμιση της πίεσης κατά την επαναφορά. Αυτή η καινοτομία προσφέρει μια σταθερή και σπορ οδήγηση στις χαμηλότερες συχνότητες ταλάντωσης και μια ομαλή και άνετη οδήγηση σε υψηλότερες συχνότητες. Η τεχνολογία αυτή γίνεται αισθητή στη γρήγορη οδήγηση σε στροφές, ενώ στο άλλο άκρο σε οδοστρώματα με έντονες ανωμαλίες και λακκούβες.

Το EV6 διαθέτει τον πρώτο παγκοσμίως μαζικής παραγωγής Integrated Drive Axle (IDA) που ενσωματώνει το ρουλεμάν και τον άξονα μετάδοσης σε ένα σύνολο που μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στους τροχούς. Αυτή η ενσωμάτωση εξαλείφει τις τριβές του άξονα μετάδοσης κίνησης και των συνδέσεων των ρουλεμάν τροχού, ενώ βελτιώνει την οδήγηση και το κράτημα χάρη στην αυξημένη ακαμψία.»

«Ασύλληπτες επιδόσεις με κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά

Εξοπλισμένο με δύο υψηλούς απόδοσης ηλεκτρικούς κινητήρες 430 kW, το EV6 GT ανάγει τις ηλεκτρικές επιδόσεις σε άλλο επίπεδο. Το EV6 GT διατίθεται αποκλειστικά με τη μεγάλη μπαταρία 77,4 kWh μεγάλης αυτονομίας. Με μέγιστη απόδοση ροπής 740 Nm, το EV6 GT επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα. Η προσθήκη ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης συμπληρώνει το προηγμένο σύνολο του EV6 GT.

Η έμφαση στη σπορ οδήγηση και στις επιδόσεις επεκτείνεται σε όλη την οικογένεια EV6 και δεν περιορίζεται μόνο στην κορυφαία έκδοση. Συγκεκριμένα, η γκάμα του EV6 προσφέρει μια επιλογή από πολλαπλές πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις κινητήρων μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων μπαταριών μεγάλης (77,4 kWh) και τυπικής αυτονομίας (58,0 kWh).

Η έκδοση 2WD 77,4 kWh μπορεί να διανύσει έως και 528 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Με μέγιστη ροπή 605 Nm διαθέσιμη στην έκδοση AWD, αυτή η έκδοση του EV6 μπορεί να επιταχύνει για τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία 77,4 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 168 kW (229 PS) που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ για τις εκδόσεις AWD EV6, δύο ηλεκτρικοί κινητήρες κινούν τον μπροστινό και τον πίσω άξονα με συνδυαστική ισχύ 239 kW (325 PS).

Ταχύτατη φόρτιση 800V

Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς (αντάπτορες). Το αυτοκίνητο υποστηρίζει υψηλές ταχύτητες φόρτισης της μπαταρίας από το 10% έως το 80% του περιεχομένου της σε μόλις 18 λεπτά, σε όλες τις εκδόσεις παραλλαγές, ή φόρτιση 100 χιλιομέτρων αυτονομίας σε λιγότερο από 4,5 λεπτά στην έκδοση 2WD με την μπαταρία 77,4 kWh.

Το σύστημα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι πιο ευέλικτο και αποδοτικό από τα BEV της προηγούμενης γενιάς χάρη στην ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης (ICCU). Το ICCU επιτρέπει μια νέα λειτουργία φόρτισης V2L ισχύος έως και 3,6 kW ισχύος που επιτρέπει την φόρτιση από την μπαταρία του οχήματος μέσω ενός απλού προσαρμογέα που μετατρέπει το εξωτερικό βύσμα φόρτισης σε πρίζα. Το βύσμα προσαρμογέα θα είναι συγκεκριμένο, επιτρέποντας στο EV6 να φορτίζει οτιδήποτε: από εξωτερικές οικιακές συσκευές έως άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Για παράδειγμα, η λειτουργία V2L μπορεί να τροφοδοτήσει ταυτόχρονα με ενέργεια μια τηλεόραση 55 ιντσών και ένα κλιματιστικό για περισσότερο από 24 ώρες.

 

Στο εσωτερικό της καμπίνας, μια εύχρηστη θύρα φόρτισης που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα επιτρέπει στους επιβάτες να φορτίζουν συσκευές από την μπαταρία του οχήματος χωρίς να χρειάζονται επιπλέον προσαρμογείς.

Επιπλέον, το EV6 έχει σχεδιαστεί για να ρυμουλκεί έως και 1.600 κιλά όταν είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 77,4 kWh, σε εκδόσεις RWD και AWD. Για όσους επιλέξουν την έκδοση μπαταρίας 58 kWh, το EV6 προσφέρει έως και 750 κιλά δυνατότητα έλξης ρυμούλκησης. Όποια και αν είναι η επιλογή, το EV6 προσφέρει ισχυρή απόδοση για μακρινά ταξίδια μηδενικών εκπομπών με την οικογένεια.

Η λειτουργία Utility Mode επιτρέπει σε σημαντικά συστήματα να συνεχίσουν να λειτουργούν όταν το αυτοκίνητο είναι απενεργοποιημένο. Κατά την Utility Mode, η μπαταρία υψηλής τάσης τροφοδοτεί τον κλιματισμό, τα φώτα και το σύστημα ψυχαγωγίας χωρίς κανέναν κίνδυνο εξάντλησης της μπαταρίας 12V.»

Δείτε εδώ το εταιρικό φυλλάδιο του Kia EV6 

Η φωτογράφηση του Kia EV6 έγινε από τον Νίκο Μήτσουρα στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ)

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031