Sto Timoni

Στην Ελλάδα το νέο SUV Peugeot 3008 – και τετρακίνητο, για πρώτη φορά

Η ώρα της ανανέωσης έφερε και τον εξηλεκτρισμό του δημοφιλέστατου SUV της Peugeot. Μετά από 800.000 «κομμάτια» στην ευρωπαϊκή αγορά, από το λανσάρισμά του το 2016 μέχρι σήμερα, το Peugeot 3008 επανέρχεται δριμύτερο με δύο Plug in Hybrid εκδόσεις – δίνοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα του 4Χ4, αλλά και με μια ποικιλία κινητήρων βενζίνης και diesel. Το νέο Peugeot 3008 είναι επίσης εφοδιασμένο με τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, αλλά και με το νέο PEUGEOT i- Cockpit® που διαθέτει νέα οθόνη αφής 10’’ υψηλής ανάλυσης.

Οι εξωτερικές αλλαγές που συναντάμε στο νέο Peugeot 3008 δεν είναι πολλές, αλλά είναι διακριτικά αισθητές. Νέα μάσκα, νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led και επανατοποθέτηση του λογότυπου του μοντέλου στην άκρη του καπό διακρίνεται, όπως στα μοντέλα ολόκληρης της γκάμας της Peugeot, είναι κάποια από τα στοιχεία που μπορεί να προσέξει ο εξωτερικός παρατηρητής. Το ίδιο ισχύει και για τις πλευρικές εισαγωγές αέρα που έρχονται να δώσουν έναν σπορ αέρα στο γαλλικό SUV.

 

Στο διαχρονικά εντυπωσιακό εσωτερικό, συναντάμε το PEUGEOT i-Cockpit® που έχει αναβαθμιστεί και περιλαμβάνει: α) τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και β) τη νέα οθόνη αφής των 10 ιντσών, που είναι υψηλής ανάλυσης και συνοδεύεται από επτά κομψούς διακόπτες τύπου «πλήκτρα πιάνου» (‘toggle switches’) οι οποίοι δίνουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε βασικές λειτουργίες άνεσης: ηχοσύστημα, κλιματισμός, 3D Connected σύστημα πλοήγησης με φωνητική αναγνώριση εντολών, παράμετροι λειτουργίας αυτοκινήτου, εφαρμογές smartphone, και alarm. Σημειώστε ότι οι Υβριδικές εκδόσεις εφοδιάζονται με ένα ειδικό πλήκτρο που παρέχει πρόσβαση στις λειτουργίες της ηλεκτροκίνησης.

Δύο plug in hybrid εκδόσεις – η μία με 4WD

Βασικό στοιχείο διαφοροποίησης του ανανεωμένου ή αν θέλετε νέου Peugeot 3008 σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο αποτελεί ο εξηλεκτρισμός. Το ανανεωμένο Peugeot 3008 προσφέρεται σε δύο plug in υβριδικές εκδόσεις, μία τετρακίνητη και μία με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς:

  • HYBRID4 300 e-EAT8 / κίνηση και στους 4 τροχούς / εκπομπές C02 από 29 g/km και αυτονομία ως ηλεκτροκίνητο, έως 59 χλμ. (βάσει πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP). H έκδοση HYBRID4 προσφέρει, εκτός των άλλων, πολύ καλές επιδόσεις χάρη στον συνδυασμό ενός κινητήρα PureTech 200 hp (147kW) και δύο ηλεκτροκινητήρων: ο ένας αποδίδει 110hp (ή 81kW) και είναι τοποθετημένος μπροστά, μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8, ενώ ο δεύτερος αποδίδει 112 hp (83kW) και βρίσκεται στον πίσω άξονα, με απόδοση.
  • HYBRID 225 e-EAT8 / κίνηση στους εμπρός τροχούς / εκπομπές C02 από 30 g/km και αυτονομία ως ηλεκτροκίνητο, έως 56 χλμ. (βάσει πρωτοκόλλου δοκιμών WLTP). Η έκδοση HYBRID με την κίνηση στους δύο τροχούς με 225hp (ή 165kW) συνδυάζει έναν κινητήρα PureTech ισχύος 180 hp (132 kW) με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 hp (80kW) και το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8.

Και τα δύο μοντέλα είναι χτισμένα πάνω στην πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform) και διαθέτουν πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Μπαταρία και φόρτιση

Και στις δύο περιπτώσεις η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 13,2 kWh. Διατίθενται, δε, δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών: ένας 3,7 kW που είναι στάνταρ και ένας 7,4 kW (προαιρετικός). Η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km για το 70% της χωρητικότητας φόρτισής της.

Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης ανάλογα με τις συνθήκες, είναι οι παρακάτω:

  • 2 ώρες με Wallbox 7,4 kW/32A και ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή OBC 7,4kW
  • 4 ώρες με Πρίζα τύπου Green’up 3,7 kW/16A και ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή OBC 3,7kW
  • 8 ώρες με Πρίζα τύπου Schuko 1,8 kW/8Α και ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή OBC 3,7kW

Οι κινητήρες βενζίνης και diesel του νέου Peugeot 3008

Το νέο Peugeot 3008 διατίθεται επίσης και με κινητήρες εσωτερικής καύσης προδιαγραφών EURO 6 που επιτυγχάνουν εκπομπές CO2 από 129 g/km (πάντα βάσει του πρωτοκόλλου WLTP – Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).

Έχουμε λοιπόν τους εξής κινητήρες Βενζίνης

3κύλινδροι με κυβισμό 1,2 λίτρα :

    • PureTech 130 S&S BVM6,
    • PureTech 130 S&S EAT8.

4κύλινδρος με κυβισμό 1,6 λίτρα:

    • PureTech 180 EAT8.

Ενώ ως προς τους κινητήρες Diesel υπάρχουν δύο επιλογές:

4κύλινδροι με κυβισμό 1,5 λίτρο:

    • BlueHdi 130 S&S BVM6,
    • BlueHDi 130 S&S EAT8.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου SUV Peugeot 3008 μπορείτε να τα δείτε κάνοντας κλικ εδώ

Προηγμένες, ευφυείς τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού

Το νέο Peugeot 3008 είναι εφοδιασμένο με νέας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, έρχονται να συμπληρώσουν τις τεχνολογίες που διέθετε ήδη το μοντέλο. Ανάμεσά τους τα:

  • Σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision): αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ζώων στην πορεία του αυτοκινήτου τη νύχτα ή κατά την οδήγηση σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας. Αυτό το σύστημα εξασφαλίζει τον εντοπισμό τους σε αποστάσεις 200-250 μέτρων, πέρα από την εμβέλεια των φώτων πορείας, και εμφανίζει την υπέρυθρη εικόνα τους στην ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
  • Adaptive («προσαρμοζόμενο») Cruise Control με λειτουργία Stop and Go (στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο EAT8), με επιπλέον τη λειτουργία της αυτόματης επανεκκίνησης του αυτοκινήτου, εφόσον η διάρκεια της στάσης δεν ξεπεράσει τα 3 δευτερόλεπτα. Σε αντίθετη περίπτωση, η επανεκκίνηση πραγματοποιείται με ένα απλό πάτημα στο γκάζι ή άγγιγμα στο χειριστήριο αλλαγής ταχυτήτων (paddle) πίσω από το τιμόνι.
  • Ενεργή υποβοήθηση διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας. (σε συνδυασμό με το Adaptive Cruise Control με Stop and Go).
  • Τελευταίας γενιάς σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (αναγνωρίζει πεζούς & ποδηλάτες, νύχτα και μέρα, από ταχύτητες που κυμαίνονται από 5 έως 140 km/h ανάλογα την έκδοση) με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης.
  • Αναβαθμισμένη λειτουργία αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης (stop, απαγορευτικό, απαγόρευση προσπεράσματος)

Τέλος, το νέο Peugeot 3008, εγκαινιάζει μια νέα προσέγγιση στον τομέα του εξοπλισμού, με την απλοποίηση της εμπορικής προσφοράς και τον εμπλουτισμό των διαφορετικών επιπέδων εξοπλισμού. Αυτή η νέα δομή διάρθρωσης της γκάμας εστιάζει σε 3 επίπεδα εξοπλισμού.

Το νέο Peugeot 3008 θα παράγεται στη Γαλλία στο εργοστάσιο της Sochaux (25).

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031