Sto Timoni
νέο suzuki swace

Νέο Suzuki SWACE, το Hybrid Electric Sport Hatchback της εταιρείας

H Suzuki παρουσιάζει το νέο SWACE Sport Hatchback

Το νέο Suzuki SWACE έρχεται να προσθέσει, στην ήδη εξηλεκτρισμένη γκάμα επιβατικών αυτοκινήτων της Suzuki την τεχνολογία Strong Hybrid, συμβάλλοντας σημαντικά στο περιβαλλοντικό όραμα της μάρκας. Η Suzuki πιστή στη στρατηγική της για την παραγωγή αυτοκίνητών με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα εξοπλίζει το νέο SWACE με το προηγμένο υβριδικό σύστημα, το οποίο απαρτίζεται από τον ηλεκτροκινητήρα και τον κινητήρα οι οποίοι συνεργάζονται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Το νέο Suzuki Swace παράγεται σε συνεργασία με την Toyota. Άλλωστε, η ομοιότητα με την Toyota Corolla είναι παραπάνω από προφανής.

νέο suzuki swaceΑναλυτικότερα:

  • Τετρακύλινδρος κινητήρας 1.8L ο οποίος αποδίδει 98 ίππους με μέγιστη ροπή 142 Nm και του ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 72 ίππους με ροπή 163 Nm
  • Κατανάλωση καυσίμου από 4,4 λ. /100 χλμ και χαμηλές εκπομπές ρύπων από 99 γρ./χλμ. που εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
  • Sport Hatchback κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και διατίθεται σε δύο εκδόσεις
  • . Η τιμή του μοντέλου που είναι άμεσα διαθέσιμο ξεκινά από 25.180 €.
  • Sport Hatchback μήκους 4,65 μέτρων και κατατάσσεται στο D segment της αγοράς
  • Aυτόματο κιβώτιο e-CVT
  • Συστήματα ασφαλείας Suzuki Safety Support
  • Συστήματα infotainment

Υβριδικό σύστημα

Ο ηλεκτροκινητήρας εκκινεί αθόρυβα και ομαλά το SWACE και το κινεί σε χαμηλές ταχύτητες. Σε υψηλότερες ταχύτητες και σε περιπτώσεις απότομης επιτάχυνσης, το SWACE κινείται τόσο με τον ηλεκτροκινητήρα όσο και με έναν ισχυρό αλλά οικονομικό βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων ενώ παράλληλα επαναφορτίζεται κι η υβριδική μπαταρία, εάν χρειάζεται. Η ηλεκτρική ενέργεια δημιουργείται από την περιστροφή του κινητήρα μέσω μιας γεννήτριας όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι χαμηλή και από την περιστροφή των τροχών μέσω του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιβράδυνση. Κάθε φορά που το SWACE ακινητοποιείται, όλες οι μονάδες σταματούν να λειτουργούν για εξοικονόμηση ενέργειας.

Λειτουργία Κίνησης Αποκλειστικά με Ηλεκτρική Ενέργεια “EV Mode”

Η λειτουργία αυτή ελαχιστοποιεί τον ήχο και μηδενίζει τις εκπομπές ρύπων. Ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και τις συνθήκες του αυτοκινήτου η αυτονομία κίνησης στο EV Mode κυμαίνεται στο 1 χιλιόμετρο.

Κιβώτιο Ταχυτήτων – Μετάδοση

Η μετάδοση πραγματοποιείται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT. Εδώ δεν υπάρχει ιμάντας ούτε και τροχαλίες όπως σε ένα παραδοσιακό CVT.

Τη θέση τους παίρνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (MG1 ισχύος 23KW & MG2 ισχύος 53KW), τα οποία συνδέονται με ένα πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, ανάλογο με αυτόν που υπάρχει στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (Power Split Device).

Το MG1 λειτουργεί ως μίζα, ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά υποβοηθά και τον πλανητικό μηχανισμό στο συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυρίου ηλεκτρικού μοτέρ.

Το MG2 είναι το κύριο για την ηλεκτρική κίνηση, το οποίο μετατρέπεται σε γεννήτρια για την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα.

Η συνεργασία των δύο (αλλά και η απομόνωση του θερμικού κινητήρα για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, χωρίς χρήση κάποιου επιπλέον συμπλέκτη), προσφέρει μια συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση.

Εκτός από τις γνωστές θέσεις που υπάρχουν σε ένα αυτόματο κιβώτιο (P,R,N,D), στον επιλογέα του e-CVT υπάρχει και η θέση Β, όπου επιλέγεται κυρίως σε κατηφορικές διαδρομές καθώς προσφέρει στο όχημα πέδηση από τον κινητήρα και παράλληλα γρήγορη φόρτιση της Υβριδικής Μπαταρίας.

Επιλογή λειτουργίας οδήγησης

Ανάλογα με τις προτιμήσεις ή τις οδηγικές συνθήκες, ο οδηγός μπορεί επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες NORMAL, ECO ή SPORT.

νέο suzuki swaceNORMAL

Η επιλογή αυτή συνδυάζει άνεση, σταθερότητα κι εξοικονόμησης καυσίμου. Είναι ιδανική για κανονικές οδηγικές συνθήκες. Η οθόνη οργάνων σε αυτή τη λειτουργία έχει μπλε απόχρωση.

ECO

Αυτή η λειτουργία ενισχύει την εξοικονόμηση καυσίμου μέσω της ανταπόκρισης στο γκάζι και της μειωμένης χρήσης του κλιματισμού. Η λειτουργία αυτή είναι χρήσιμη κατά την οδήγηση στην πόλη σε ώρες συμφόρησης. Η οθόνη οργάνων στη λειτουργία ECO αποκτά πράσινη απόχρωση (μόνο στο digital ταχύμετρο).

SPORT

Μέσω του Υβριδικού Συστήματος με τη λειτουργία SPORT επιτυγχάνεται η μέγιστη επιτάχυνση. Η οθόνη οργάνων σε αυτή τη λειτουργία εναλλάσσεται σε κόκκινη απόχρωση.

νέο suzuki swaceΕνεργή υποβοήθηση στροφών (Active Cornering Assist, ACA)

Στις απότομες στροφές, αυτή η λειτουργία είναι σχεδιασμένη για να ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης στους τροχούς που βρίσκονται από την πλευρά του εσωτερικού της στροφής για να αποφεύγεται η υποστροφή. Το αποτέλεσμα είναι ότι το όχημα στρίβει πιο ομαλά κι η πορεία του είναι εκείνη που επιλέγει ο οδηγός.

Αναρτήσεις

Οι μπροστινές αναρτήσεις MacPherson με γόνατα κι οι πίσω αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια είναι σχεδιασμένες για σταθερότητα χειρισμών κι οδηγική άνεση. Οι μπροστινές αναρτήσεις είναι επίσης βελτιστοποιημένες για ανταπόκριση γραμμικής διεύθυνσης κατά την οδήγηση σε στροφές με μεσαίες κι υψηλές ταχύτητες.

νέο suzuki swaceΣυστήματα ασφαλείας Suzuki Safety Support

Τα συστήματα υποβοήθησης κι άνετης οδήγησης παρακολουθούν με έξυπνο τρόπο το περιβάλλον μειώνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν μία σειρά από λειτουργίες που απλοποιούν τη διαδικασία του παρκαρίσματος, διατηρούν το όχημα στη λωρίδα του, διευκολύνουν την οδήγηση σε πυκνή κίνηση.

Το Suzuki SWACE περιλαμβάνει μια γκάμα συστημάτων ασφαλείας:

Σύστημα αυτόματης πέδησης (Pre-Collision System, PCS)

Το σύστημα PCS συμβάλλει στην αποτροπή συγκρούσεων με άλλα οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες, παρακολουθώντας τον δρόμο μπροστά από το όχημα με έναν αισθητήρα χιλιοστομετρικών κυμάτων και μια κάμερα. Υποστηρίζει λειτουργία προειδοποίησης πρόσκρουσης, υποβοήθηση πέδησης πριν από την πρόσκρουση και λειτουργίες πέδησης πριν από την πρόσκρουση.

Σύστημα αποφυγής ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Trace Assist, LTA)

Όταν το σύστημα LTA ανιχνεύει ότι υπάρχει πιθανότητα ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα, υποβοηθά μερικώς τον χειρισμό του τιμονιού για τη διατήρηση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας και την αποτροπή εκτροπών από τη λωρίδα ή τον δρόμο. Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τις λειτουργίες προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, την υποβοήθηση τιμονιού, την προειδοποίηση εκτροπής και τη λειτουργία επαναφοράς στο κέντρο της λωρίδας.

Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας (Road Sign Assist, RSA)

Το σύστημα RSA εντοπίζει τα οδικά σήματα και τα εμφανίζει στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων όταν ανιχνευτούν. Το σύστημα είναι συμβατό με σήματα για τα όρια ταχύτητας, για περιοχές όπου απαγορεύεται η προσπέραση, σήματα για κατοικημένη περιοχή, σημεία εξόδου από συγκεκριμένες περιοχές κι όλες τις ευρωπαϊκές πινακίδες.

Dynamic Radar Cruise Control, DRCC

Το σύστημα DRCC διατηρεί αυτόματα την απόσταση με το προπορευόμενο όχημα και ακινητοποιεί το όχημα όταν ακινητοποιείται και το προπορευόμενο. Όταν δεν υπάρχει προπορευόμενο, το όχημα κινείται με σταθερή προκαθορισμένη ταχύτητα.

Αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (Automatic High Beam, AHB)

Το σύστημα AHB πραγματοποιεί αυτόματα εναλλαγή μεταξύ της μεγάλης και της μικρής σκάλας όταν απαιτείται, για να διασφαλίζεται καθαρό οπτικό πεδίο για τον οδηγό, να περιορίζεται η ταλαιπωρία της χειροκίνητης ρύθμισης των προβολέων και να μειώνεται το θάμπωμα των επερχόμενων οχημάτων από την άσκοπη χρήση της μεγάλης σκάλας.

Η έκδοση GLX περιλαμβάνει επιπλέον:

Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου (Blind spot monitor, BSM)

Το σύστημα BSM ανιχνεύει οχήματα που βρίσκονται ή πλησιάζουν τα πίσω τυφλά σημεία και στις δύο πλευρές του οχήματος και καθιστά την αλλαγή λωρίδας ασφαλέστερη. Όταν ένα όχημα πλησιάζει ή ανιχνεύεται σε πίσω τυφλό σημείο, ανάβει μια προειδοποιητική ένδειξη στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέφτη.

Σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Crossing Traffic Alert, RCTA)

Το σύστημα RCTA βοηθά τον οδηγό να αποφεύγει προσκρούσεις κατά την οπισθοπορεία σε χώρους στάθμευσης. Όταν οι αισθητήρες εντοπίζουν οχήματα να πλησιάζουν τα πίσω τυφλά σημεία, ακούγεται ένας προειδοποιητικός ήχος και αναβοσβήνουν εικονίδια στον καθρέφτη, τα οποία προειδοποιούν τον οδηγό.

Σύστημα “Εξυπνου” Παρκαρίσματος “Simple-Intelligent Parking Assist (S-IPA)”

Το S-IPA βοηθά τον οδηγό όταν θέλει να παρκάρει το Suzuki SWACE τόσο σε παράλληλη θέση όσο και σε κάθετη με οπισθογωνία. Βοηθάει επίσης στη διαδικασία αναχώρησης “ξε-παρκάρισμα” από παράλληλη θέση. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί αισθητήρες κυμάτων υπερήχων για την ανίχνευση των αντικειμένων και μπορεί να παρκάρει το όχημα με ακρίβεια ακόμα και σε στενές θέσεις.

Παρέχει στον οδηγό ηχητική κι οπτική καθοδήγηση, ενώ οι κινήσεις του τιμονιού γίνονται αυτόματα.

eCall

Εάν το όχημα εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα, αυτό το σύστημα ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης με ένα τηλεφωνικό μήνυμα που περιλαμβάνει την ακριβή τοποθεσία του οχήματος. Το μήνυμα δημιουργείται αυτόματα όταν οι αισθητήρες μέσα στο όχημα εντοπίσουν μια σύγκρούση και μπορούν επίσης να σταλούν χειροκίνητα από τον οδηγό ή οποιονδήποτε επιβάτη με το πάτημα ενός κουμπιού.

Τιμή

Δείτε τον τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό.

Πηγή: Suzuki

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930