Sto Timoni

Νέο Ford Puma: τάμπλετ, τεχνολογία, ADAS και 170 ίπποι!

Μια τεράστια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό σηματοδοτεί την τεχνολογική και ψηφιακή αναβάθμιση του Ford Puma, που στο αποκορύφωμα της δημοφιλίας του υποβάλλεται σε ένα facelift που το φέρνει να προσφέρει με έναν και μόνο mild hybrid κινητήρα ισχύ για κάθε γούστο – έως 170 ίππους – και να επανέρχεται με αυτόν τον τρόπο δυναμικά στο προσκήνιο.

Γεγονός είναι πλέον το νέο Ford Puma που όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες που παραθέτουμε αποτελεί μια ανανεωμένη εκδοχή του γνωστού μοντέλου, στόχος της οποίας είναι το δημοφιλές B-SUV να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό, απ’ ότι μέχρι σήμερα ούτως ή άλλως υπήρξε. Και ενώ οι εξωτερικές αλλαγές δεν φαίνεται να είναι σημαντικές, στο εσωτερικό τα πράγματα είναι διαφορετικά – κάτι που δεν είναι άσχετο από την ουσία της εν λόγω ανανέωσης.

Το ολοκαίνουργιο, λοιπόν, εσωτερικό ενσωματώνει μια οδηγοκεντρική σχεδίαση με δύο ψηφιακές οθόνες και ενσωματωμένο soundbar, δημιουργώντας αυτό που η Ford ονομάζει καταφύγιο σε τέσσερις τροχούς. Το νέο Ford Puma διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών, που προσαρμόζεται στα μέτρα του οδηγού και προβάλει με ευκρινή γραφικά τις πληροφορίες που αυτός θεωρεί πιο χρήσιμες. Ενώ η κεντρική οθόνη με διαγώνιο 12 ίντσες και οριζόντιο προσανατολισμό είναι τοποθετημένη ψηλά στην κεντρική κονσόλα, με κλίση προς τη μεριά του οδηγού ώστε να διευκολύνει την αλληλεπίδραση και να ενισχύει την σπορ αίσθηση του cockpit – και είναι αυτή που κατά κύριο λόγο σηματοδοτεί τη μεγάλη τεχνολογική/ψηφιακή αναβάθμιση του Ford Puma.

Μέρος αυτής της αναβάθμισης αποτελεί το SYNC 4, που διαθέτοντας διπλάσια υπολογιστική ισχύ σε σύγκριση με την απερχόμενη έκδοση, δεν είναι μόνο ταχύτερο, αλλά μπορεί να χρησιμοποιεί έναν πολύπλοκο αλγόριθμο μηχανικής μάθησης για να μαθαίνει από τις εντολές του οδηγού. Έτσι, με την πάροδο του χρόνου μπορεί να προσφέρει ακόμα πιο ακριβείς προτάσεις και ταχύτερες απαντήσεις, καθώς οι πελάτες έχουν πρόσβαση στις στάνταρ λειτουργίες συνδεδεμένης πλοήγησης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Επιπλέον, η συμβατότητα με τις ενημερώσεις λογισμικού Ford Software Update σημαίνει ότι το νέο Ford Puma μπορεί να συνεχίσει να εξελίσσεται και να βελτιώνεται όσο περνά ο χρόνος.

Επίσης, στο κομμάτι της τεχνολογικής αναβάθμισης του νέου Ford Puma συναντάμε ένα καινούριο πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (τα περίφημα ADAS – Advanced Driver’s Assistance Systems) στο οποίο εντάσσονται μεταξύ άλλων το αναβαθμισμένο Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go, που συνεργάζεται με το Lane Centring και το Predictive Speed Assist, προσφέροντας δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, αφού έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει (μειώνει) την ταχύτητα του οχήματος στις στροφές του δρόμου, στους κυκλικούς κόμβους και κατά την είσοδο ή έξοδο από αυτοκινητόδρομους.

Καινούριο high tech στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού αποτελούν οι προβολείς Dynamic Matrix LED, οι οποίοι προσφέρουν βελτιωμένη ορατότητα και βοηθούν στην προστασία και των άλλων χρηστών του δρόμου, χάρη στην «αντιθαμβωτική» λειτουργία “Glare Free High Beam”, που χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα του αυτοκινήτου για να ανιχνεύσει την κυκλοφορία από την αντίθετη κατεύθυνση, και να φωτίσει το δρόμο με τη «μεγάλη σκάλα» αλλά μόνο εκεί που δεν υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα – χωρίς, κατά συνέπεια, να τυφλώνει τους άλλους οδηγούς.

Μια απλοποιημένη γκάμα μονάδων κίνησης παρέχει στο νέο Puma ισχύ έως 155 ίππους, έχοντας ως σημείο αναφοράς τον υβριδικό κινητήρα 1.0L EcoBoost MHEV της Ford στις εκδόσεις Titanium, ST-Line και ST-Line X, ενώ στην έκδοση υψηλών επιδόσεων ST Powershift η μέγιστη ισχύς διαμορφώνεται στα 170 PS – πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοση παραγωγής του κινητήρα 1.0L EcoBoost που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ford. Σημειώστε ότι ο κινητήρας 1.0L EcoBoost  Hybrid είναι διαθέσιμος με ισχύ 125 PS και 155 PS και συνδυάζεται είτε με το αυτόματο κιβώτιο Powershift διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων της Ford, που επιτρέπει το άμεσο κατέβασμα ακόμα και τριών σχέσεων για ταχύτερο προσπέρασμα όταν οι οδηγοί απαιτούν μέγιστη επιτάχυνση. Σημειώστε επίσης ότι Η αποδίδει 170PS και μέγιστη ροπή 248 Nm.

Παράλληλα, τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) του νέου Ford Puma περιλαμβάνουν τις επιλογές Normal, Eco, Sport και Slippery και βοηθούν τους οδηγούς να βελτιστοποιήσουν περαιτέρω την οδηγική εμπειρία και να προσαρμόσουν τις αντιδράσεις του συστήματος κίνησης στις εκάστοτε συνθήκες και ανάγκες οδήγησης.

Κατά τ’ άλλα η πρακτικότητα του νέου Ford Puma διατηρείται, το καινοτόμο MegaBox, το οποίο προσφέρει επιπλέον 80 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι και πάλι εδώ – και αυτό σημαίνει ότι αντικείμενα ύψους έως και περίπου 115 cm μπορούν να αποθηκευτούν όρθια στο πορτμπαγκάζ, το οποίεο έχει χωρητικότητα 456 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους. Και όλα αυτά σε ένα SUV με μήκος μόλις 4,2 μέτρα.

Αξίζει τέλος να επισημάνουμε ότι η Ford ανακοίνωσε επίσης ότι το αμιγώς ηλεκτρικό Puma Gen-E, το πρώτο Puma που θα προσφέρει κίνηση με απολύτως μηδενικούς ρύπους, θα αποκαλυφθεί μέσα στο 2024.

Διαβάστε για το απερχόμενο Ford Puma κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε κάνοντας κλικ εδώ δημοσιεύματα για το Ford Puma

Περισσότερα για τα νέα μοντέλα της Ford μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31