Sto Timoni

Νέο Ford Kuga: “ηλεκτρισμένη” ολική επαναφορά

Με το βλέμμα στραμμένο στην ηλεκτροκίνηση, το εμφανώς αναβαθμισμένο τεχνολογικά νέο μεσαίο SUV της Ford, Kuga, λανσάρεται εξ’ αρχής με μία ποικιλία συστημάτων κίνησης, μεταξύ των οποίων και μία Plug In υβριδική έκδοση.

Με τα πάσης φύσεως SUV και Crossover να τείνουν να… εκτοπίσουν τα «συμβατικά» αυτοκίνητα η κατηγορία των λεγομένων C-SUV δεν μπορεί να μείνει έξω από το πεδίο δράσης καμίας μάρκας – πολύ δε περισσότερο όταν αυτή η εταιρία – και στη συγκεκριμένη περίπτωση η Ford – δίνει ήδη το παρών με ένα μοντέλο, το οποίο έχοντας μείνει αρκετό καιρό στην αγορά και έχοντας ήδη υποστεί πριν από 3 περίπου χρόνια το απαραίτητο face lift πρέπει να παραδώσει τη σκυτάλη σε έναν εντελώς νέο αντικαταστάτη.

Και αυτός είναι το νέο Kuga που θα πρέπει να αντιπαρατεθεί με τους κυρίαρχους των πωλήσεων Nissan Qashqai, Toyota C-HR και Peugeot 3008, αλλά και τα Kia Sportage, Hyundai Tucson, Citroen C5 Aircross, VW Tiguan, Skoda Karoq κλπ. Μια μεγάλη κατηγορία, η οποία (αν συμπεριληφθούν τα premium μοντέλα Mercedes GLA, BMW X1 και X2, Volvo XC40 κ.ά.) αντιστοιχεί στο 18,25% των πωλήσεων.

Απέναντι σε αυτόν τον δύσκολο ανταγωνισμό το νέο Ford Kuga έρχεται να αντιπαρατεθεί προσφέροντας μεγαλύτερους χώρους από τον προκάτοχό του (είναι κατά 44 mm μεγαλύτερο σε πλάτος και κατά 89 mm μεγαλύτερο σε μήκος), αναγκαστικά θα λέγαμε ένα αναβαθμισμένο και εμπλουτισμένο τεχνολογικό πακέτο με στάνταρ προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, αλλά και υψηλού επιπέδου συνδεσιμότητα, ενώ ταυτοχρόνως υπόσχεται και ένα άλλο επίπεδο πολιτισμού.

Έτσι, έχουμε τη Ford να δηλώνει ότι ο οδηγός και οι επιβάτες του νέου της SUV δεν θα ενοχληθούν από τον θόρυβο στην καμπίνα του νέου Kuga περισσότερο απ’ ότι θα τους ανησυχήσει ο παραγόμενος από το… πλυντήριο πιάτων ήχος – όταν φυσικά αυτό θα βρίσκεται σε λειτουργία. Σοβαρές δηλώσεις, με τις μετρήσεις που προσκομίζει η εταιρία να δείχνουν επίπεδα θορύβου της τάξης των 69 dB(A) σε ένα χώρο επιβατών που διαθέτει αυξημένη λειτουργικότητα, με το πίσω κάθισμα να είναι συρόμενο επιτρέποντας την αυξομείωση της χωρητικότητας του ούτως η άλλως μεγάλου πορτμπαγκάζ που στα χειρότερά του χωράει 475 λίτρα.

Έχοντας κάνει λόγο εξ’ αρχής για μία πολυπρόσωπη ως προς τα συστήματα κίνησης παρουσία, καθώς επίσης για μία επαναφορτιζόμενη υβριδική “plug in” έκδοση (PHEV), πρέπει να θυμίσουμε μία άλλη δήλωση της Ford: το νέο Kuga είναι το πιο «εξηλεκτρισμένο» μοντέλο της εταιρίας, μέρος των 14 με την πολύ ευρύτερη έννοια «ηλεκτρικών» μοντέλων που η εταιρία σκοπεύει να λανσάρει μέσα στο 2020.

Σε πρώτη, λοιπόν, φάση αυτό εκφράζεται με την ύπαρξη στη γκάμα της PHEV έκδοσης των 225 ίππων, που εφοδιασμένη με μπαταρία 14,4 kWh προσφέρει κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για έως 68 km (WLTP) με την τυποποιημένη κατανάλωση να πέφτει στα μόλις 1,4 λίτρα. Η ισχύς αυτή, πέρα από τον ηλεκτρικό κινητήρα, προέρχεται από έναν 2,5 λίτρων βενζινοκινητήρα Atkinson, ίδιον με αυτόν που συναντάμε και στην πλήρως υβριδική έκδοση (FHEV) του Kuga που έχει ισχύ 200 ίππους και φαίνεται ότι λειτουργεί με τρόπο αντίστοιχο με αυτόν των υβριδικών Toyota.

Το FHEV Kuga αναμένεται στις αρχές του 2021, ενώ η mild hybrid 48V εκδοχή του Puma, που βασίζεται σε έναν 2.0L EcoBlue πετρελαιοκινητήρα 150 PS τον οποίο ενισχύει με μια μονάδα μίζας/γεννήτριας είναι ήδη διαθέσιμη.

Η μπαταρία του Kuga PHEV φορτίζεται με σύνδεση σε απλή πρίζα σε 6 ώρες, ενώ σε φορτιστή 3,7 kW, σε 4 ώρες.

Επειδή όμως τα «συμβατικά» μοντέλα έχουν ακόμα μέλλον, στη βάση της γκάμας του νέου Kuga συναντάμε έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου, σε δύο επίπεδα ισχύος (120 και 150 PS) καθώς επίσης και έναν τετρακύλινδρο “EcoBlue” diesel επίσης 1,5 λίτρου με ισχύ 120 ίππων, αλλά με μεγαλύτερη ροπή, 300 Nm έναντι 240 Nm των κινητήρων βενζίνης. Διαθέσιμος είναι ένας ακόμα 2.0 Ecoblue κινητήρας πετρελαίου με 190 PS.

Σημειώστε ότι σε όλες τις περιπτώσεις οι κινητήρες είναι εγκάρσια τοποθετημένοι και κινούν τους εμπρός τροχούς – υπάρχει ωστόσο και τετρακίνητη έκδοση που συνδυάζεται με αυτόματο 8-άρι κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής). Σε γενικές γραμμές το στάνταρ κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6-άρι, ενώ στάνταρ είναι και ο επιλογέας λειτουργίας οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slipery, Deep Snow / Sand) που προσαρμόζει στις συνθήκες τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Τέλος, ανάλογα με την έκδοση το Kuga εφοδιάζεται με μια σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως τα Lane Centering Assist, Active Park Assist, Cross Traffic Alert, Evasive Steering Assist, Post Collision Braking.

Σημειώστε ότι το νέο Kuga καλύπτεται από 8ετή εργοστασιακή εγγύηση ενώ προσφέρεται χρηματοδότηση Ford Finance με προκαταβολή από 0%, έως 84 δόσεις, και επιτόκιο 1% – 5,99%

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
  1.5 Ecoboost 1.5 Ecoblue
Κινητήρας (cm3) 1497 1499
Καύσιμο Βενζίνη Πετρέλαιο
Ισχύς (ps/rpm) 120/5500 120/4000
0-100 km/h 11,6’’ 11,7’’
Ταχύτητα (km/h) 184 180
Κατ/ση*(l/100 km) 6,7 5,1
CO2 (g/km) 152 133
M x Π x Y** 4614 x 1883 x 1678 mm
Πορτμπαγκάζ 475-645/1534 λίτρα
Τιμή*** 26.272 € 30.491 €

Παρατηρήσεις:
*Τυποποιημένη κατανάλωση (
WLTP, overall)
**Μέγιστο μήκος Vignale 4629)
***Τιμή έκδοσης Trend με: 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρ. σύστημα ευστάθειας ESC, Hill Start Assist, Lane Keeping Aid/Warning, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (με ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών), 5 διαφορετικά Drive Modes, σύστημα πλοήγησης & ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8”, Ford SYNC 3 µε Κλήση έκτακτης ανάγκης, εμπρός & πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμ. 17’’ κ.ά.

  • Η φθηνότερη τετρακίνητη έκδοση (“Titanium” 2.0 EcoBlue 190 PS) κοστίζει 40.727 € ενώ η PHEV (“ST-Line” 2.5 Duratec) ξεκινά από τα 45.978 €
  • Ο όγκος του χώρου φόρτωσης εξαρτάται από τη θέση του πίσω καθίσματος. Η μέγιστη τιμή είναι με τα πίσω καθίσματα «ριγμένα». Απόσταση από έδαφος με πλήρες φορτίο 139-148 mm

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930