Γιορτάζοντας τα 60 της χρόνια, η Ford Mustang, ένα από τα διαχρονικότερα και δημοφιλέστερα σπορ κουπέ στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας επανέρχεται δριμύτερη – έτοιμη να προσφέρει με τους 446 ίππους της άφθονη συγκίνηση στον οδηγό της, ενώ παράλληλα μπαίνει για τα καλά στο χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας.
Διαθέσιμη για παραγγελία στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα, είναι πλέον η νέα Ford Mustang, σε εκδόσεις coupe και convertible, που έρχεται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία αυτού του θρύλου των επιδόσεων που είναι και το κορυφαίο σε πωλήσεις σπορ αυτοκίνητο σε ολόκληρο τον κόσμο, εισάγοντας ένα ψηφιακό cockpit, έναν επίσης νέο V8 κινητήρα και ένα φρέσκο, πιο επιθετικό ντιζάιν προκειμένου να προσελκύσει μια νέα γενιά οπαδών της Mustang. Όλα αυτά τη στιγμή που το 2024 η Ford Mustang γιορτάζει 60 χρόνια συνεχούς παραγωγής, έχοντας στο ενεργητικό της περισσότερες από 10 εκατομμύρια πωλήσεις, αλλά και έχοντας κάνει χιλιάδες εμφανίσεις στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τη μουσική σκηνή και τα βιντεοπαιχνίδια. Την ίδια στιγμή η Ford Mustang έχει καταφέρει να είναι το πιο δημοφιλές όχημα στο Facebook παγκοσμίως.
Εντυπωσιακά σπορ η νέα Ford Mustang
Το μυστικό της επιτυχίας της νέας Ford Mustang είναι ο καινούργιος V8 κινητήρας 5,0 λίτρων τέταρτης γενιάς (Gen IV), ο οποίος αποδίδει ισχύ 446 ίππων και ροπή 540 Nm, χάρη στο αναβαθμισμένο λογισμικό και τις νέες ρυθμίσεις που διαθέτει.
Ο κινητήρας της Mustang GT είναι εφοδιασμένος με νέο σύστημα εισαγωγής με διπλή εισαγωγή αέρα και δύο πεταλούδες γκαζιού με στόχο την ελαχιστοποίηση των απωλειών στην εισαγωγή και την επίτευξη υψηλότερου ρυθμού ροής αέρα για καλύτερη απόδοση. Διαθέτει επίσης στροφαλοφόρο άξονα από σφυρήλατο χάλυβα με επίστρωση πολυμερούς για μειωμένη τριβή και αυξημένη αντοχή, αλλά και μπιέλες που κατασκευάζονται με τη διαδικασία της πυροσυσσωμάτωσης για αξιόπιστη λειτουργία στις υψηλές στροφές. Οι νέοι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγής ελέγχουν τις βαλβίδες μεγάλης διαμέτρου, ενώ το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων Ti-VCT εξασφαλίζει ιδανική κατανομή της ισχύος σε όλο το εύρος περιστροφής του κινητήρα.
Στη βελτιστοποίηση της απόδοσης συμβάλουν τα έως και έξι διαθέσιμα προφίλ λειτουργίας – Drive Modes: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track και μία ακόμα ρύθμιση που επιτρέπει στον οδηγό να «συντονίσει» την Mustang του στις προσωπικές του προτιμήσεις. Με την επιλογή κάθε Drive Mode, τα υψηλής πιστότητας και ποιότητας γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων προσαρμόζονται ανάλογα στις επιμέρους λειτουργίες.
Το σύστημα rev-matching διατηρεί τις στροφές του κινητήρα κατά το χειροκίνητο κατέβασμα των ταχυτήτων, ώστε να διασφαλίζεται ομαλή εμπλοκή της επόμενης σχέσης. Είναι στάνταρ στην Mustang GT και προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και εκλεπτυσμένη αίσθηση στον οδηγό.
Σημειώστε ότι η Mustang GT διατίθεται με 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ή χειροκίνητο 6 σχέσεων. Το Performance Pack είναι στάνταρ και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για αυξημένη πρόσφυση, φρένα με την υπογραφή της Brembo με ενισχυμένες δαγκάνες και Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει ήχους κινητήρα ανάλογα με το οδηγικό σενάριο.
Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου έχουν αναβαθμιστεί, χάρη στη βελτιστοποίηση της γεωμετρίας της ανάρτησης που συνεισφέρει στη μείωση των τάσεων υποστροφής. Επίσης, το πιο γρήγορο τιμόνι βελτιώνει με τη σειρά του τη δυναμική οδήγησης της νέας Mustang στις στροφές. Ενώ η προαιρετική ενεργή ανάρτηση MagneRide® παρακολουθεί τις συνθήκες του δρόμου χίλιες φορές το δευτερόλεπτο και χρησιμοποιεί ένα υγρό το οποίο ελέγχεται ηλεκτρονικά για να ρυθμίζει την απόσβεση ανάλογα με τις ανάγκες.
Ένα καθηλωτικό cockpit για τη νέα Ford Mustang
Στο εσωτερικό, η Mustang έβδομης γενιάς διαθέτει ένα τεχνολογικά προηγμένο, οδηγοκεντρικό cockpit, που συνδυάζει ιδανικά την κληρονομιά της Mustang με την τεχνολογία αιχμής. Πίσω από το νέο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών, ο οποίος μπορεί να διαμορφωθεί ώστε να απεικονίζει διαφορετικές διατάξεις ενδείξεων και νέα, προσαρμοζόμενα γραφικά, ανάλογα με το Drive Mode. Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δείχνει να αποτελεί συνέχεια μιας κεντρικής οθόνης SYNC 4 13,2 ιντσών.
Οι πλήρως προσαρμόσιμες ενδείξεις του ψηφιακού συμπλέγματος που δημιουργούν οι οθόνες, καθώς και ο εσωτερικός φωτισμός της Mustang, χαρακτηρίζονται από τα σκούρα χρώματα και τις χάλκινες αποχρώσεις τους – με θέματα παρόμοια με αυτά της ηλεκτρικής Mustang Mach-E.
Η αντικατάσταση και «μεταφορά» των φυσικών διακοπτών και χειριστηρίων για λειτουργίες όπως ο κλιματισμός στην οθόνη αφής απελευθέρωσε πρόσθετο χώρο στην κεντρική κονσόλα για την αποθήκευση προσωπικών αντικειμένων και την εγκατάσταση μιας επιφάνειας για την ασύρματη φόρτιση smartphone.
Το πλέον εξελιγμένο σύστημα SYNC 4 της Ford μπορεί επίσης να ενσωματώσει smartphone χωρίς καλώδια, χρησιμοποιώντας ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Για τους λάτρεις της οδήγησης σε πίστα, θύρες USB για τη σύνδεση καμερών ή συσκευών για την καταγραφή δεδομένων είναι έξυπνα τοποθετημένες πιο ψηλά από το σημείο του κεφαλιού των επιβατών, ώστε να μην κρέμονται καλώδια στο cockpit. Η νέα Mustang είναι επίσης συμβατή με τις ενημερώσεις λογισμικού Ford Software Updates, οι οποίες με την πάροδο του χρόνου αναβαθμίζουν ασύρματα το όχημα.
Περισσότερη υψηλή τεχνολογία
Όπως και η ηλεκτρική Mustang Mach-E, η έβδομη γενιά της Mustang είναι εξοπλισμένη στις εκδόσεις coupe και convertible με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού επόμενης γενιάς της Ford, όπως τα Lane Centring Assist, Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Lane Centring Assist, Evasive Steer Assist και Reverse Brake Assist.
Οι ιδιοκτήτες μπορούν να παραμείνουν συνδεδεμένοι με τη Mustang τους μέσω της εφαρμογής FordPass για εκκίνηση και σβήσιμο του κινητήρα, κλείδωμα και ξεκλείδωμα των θυρών, προγραμματισμό ώρας εκκίνησης, εντοπισμό του οχήματος και έλεγχο της κατάστασής του από απόσταση. Οι ιδιοκτήτες μπορούν επίσης να βλέπουν σημαντικές πληροφορίες για το όχημα, συμπεριλαμβανομένων των επιπέδων καυσίμου και λαδιού και του ιστορικού σέρβις.
Mustang Dark Horse: άλλο επίπεδο!
Η παράδοση συνεχίζεται και η νέα Mustang είναι διαθέσιμη και σε έκδοση Dark Horse που θεωρείται η πλέον κατάλληλη Mustang ευρείας παραγωγής για χρήση σε πίστα και συγχρόνως η βάση για τη συμμετοχή του μοντέλου στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η Mustang Dark Horse διαθέτει μια ισχυρότερη έκδοση του νέου V8 κινητήρα Gen IV, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 454 ίππους και τη ροπή τα 540 Nm.
Η Mustang Dark Horse διατίθεται στάνταρ με ένα μοναδικό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της TREMEC με επιλογέα από τιτάνιο που έχει κατασκευαστεί μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης. Εναλλακτικά, διατίθεται με το 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford, με χειριστήρια αλλαγής στο τιμόνι. Η λειτουργία flat-shift επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει χειροκίνητα τις ταχύτητες χωρίς να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι, ώστε η παροχή ισχύος να «αποκαθίσταται» σε κάθε αλλαγή όσο το δυνατόν ταχύτερα.
Το Performance Package προσφέρεται επίσης στάνταρ, αναβαθμίζοντας τις δυνατότητες του μοντέλου στην πίστα. Αυτό το «πακέτο» περιλαμβάνει ένα βοηθητικό ψυγείο λαδιού κινητήρα, ένα ψυγείο λαδιού για το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, ένα μοναδικό ψυγείο χαμηλού βάρους για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας, ισχυρότερους ανεμιστήρες στο σύστημα ψύξης, καθώς και ένα ακόμα ψυγείο στον πίσω άξονα. Το στάνταρ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen μεγιστοποιεί τα επίπεδα πρόσφυσης για βελτιωμένη επιτάχυνση και ισορροπία στις στροφές, ενώ το στάνταρ Performance Electronic Brake επιτρέπει στον οδηγό της Mustang Dark Horse να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες drifting του αυτοκινήτου.
Το Performance Package περιλαμβάνει επίσης μια μοναδική ρύθμιση πλαισίου, μεγαλύτερες πίσω αντιστρεπτικές δοκούς, heavy-duty εμπρός αμορτισέρ, 6-πίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός με δίσκους 390 mm, μπάρα θόλων εμπρός, πίσω μπάρα σχήματος «K», ζάντες διαφορετικών διαστάσεων εμπρός και πίσω (19 x 9 ιντσών εμπρός και 19 x 9,5 ιντσών πίσω) και ελαστικά Pirelli P Zero PZ4. Η μοναδική ρύθμιση της ενεργής ανάρτησης MagneRide® είναι στάνταρ για βελτιστοποιημένη απόδοση τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα.
Η Mustang Dark Horse περιλαμβάνει επίσης οπτικές αναβαθμίσεις που έχουν σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζουν τη θέση της ως το πιο «προσηλωμένο» όχημα ευρείας παραγωγής της Ford Mustang έβδομης γενιάς για χρήση σε πίστα. Τα παραδοσιακά σήματα «Mustang» αντικαθίστανται από ένα νέο λογότυπο «Mustang Dark Horse» στους εμπρός θόλους των τροχών, την πίσω πόρτα και τα μαρσπιέ των θυρών, ενώ μια ανοδιωμένη έκδοση σε Dark Tarnish του διάσημου pony παραμένει στο εμπρός μέρος.Μοναδική δε στη νέα Mustang Dark Horse είναι η μεταλλική εξωτερική βαφή Blue Ember – μια σκούρα απόχρωση που εκπέμπει μια ζεστή λάμψη όταν την κτυπά το φυσικό φως.
Στο εσωτερικό, τα μοναδικά σήματα «Mustang Dark Horse» αντικαθιστούν το γνώριμο λογότυπο του αμερικανικού pony στον πίνακα οργάνων και στις ενδείξεις των οθονών. Ενώ οι μπλε ραφές στα πάνελ των θυρών και στα καθίσματα, στο κάλυμμα του επιλογέα ταχυτήτων και στην κεντρική κονσόλα, καθώς και οι μπλε ζώνες ασφαλείας δημιουργούν μια διαφορετική ατμόσφαιρα. Οι επενδύσεις στο εσωτερικό, τα πλαίσια και οι αεραγωγοί διαθέτουν φινίρισμα σε Black Alley – ένα σκούρο μεταλλικό γυαλιστερό χρώμα, το οποίο αντικαθιστά τις γνωστές φωτεινές ασημί αποχρώσεις που συναντώνται σε άλλα επίπεδα εξοπλισμού της Mustang.
Επίσης, κάθε αυτοκίνητο διαθέτει ένα μοναδικό σήμα με τον αριθμό παραγωγής.
Οι νέες Mustang και Mustang Dark Horse διατίθενται τώρα για παραγγελία στην Ελλάδα στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:
Έκδοση | Αμάξωμα | Κινητήρας | Κιβώτιο ταχυτήτων |
CO2 WLTP |
Ανώτατη Λιαν. Τιμή |
Fastback GT 5.0L RWD |
3Θ | 5.0L Βενζίνη 446PS |
6-τάχυτο χειροκίνητο |
273 | €76.295 |
Fastback GT 5.0L RWD |
3Θ | 5.0L Βενζίνη 446PS |
10-τάχυτο αυτόματο |
277 | €80.304 |
Convertible GT 5.0L RWD |
2Θ | 5.0L Βενζίνη 446PS |
10-τάχυτο αυτόματο |
282 | €86.324 |
Fastback Dark Horse 5.0L RWD |
3Θ | 5.0L Βενζίνη 454PS |
6-τάχυτο χειροκίνητο |
279 | €92.052 |
Fastback Dark Horse 5.0L RWD |
3Θ | 5.0L Βενζίνη 454PS |
10-τάχυτο αυτόματο |
282 | €96.061 |
Add comment