Sto Timoni

Η Ford Mustang τραγουδάει ακόμα…

Ναι, βεβαίως όλοι στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση η οποία πέραν των μηδενικών ρύπων προσφέρει «εύκολα» 300, 400 κλπ. ίππους. Η γοητεία όμως των μεγάλων κινητήρων, των πολλών κυβικών και του ήχου της εξάτμισης, που μοιάζει μουσική, διατηρεί της ισχύ της όταν μιλάμε για σπορ αυτοκίνητο. Κλασικό παράδειγμα η νέα Ford Mustang που λόγω τιμής δεν απευθύνεται στις «μάζες» όμως μπορεί άνετα να τις γοητεύει…

Με ένα design που διατηρεί τους δεσμούς του με το παρελθόν, αλλά προφανώς κάνει ένα βήμα προς το μέλλον και με το άγγιγμα της ψηφιακής τεχνολογίας να είναι εμφανές ιδιαίτερα στο εσωτερικό της, η νέα Ford Mustang έρχεται να προσφέρει συγκίνηση στους λάτρεις της οδήγησης με τη βοήθεια ενός 5λιτρου, V8 βενζινοκινητήρα που βρυχάται κάτω από το εμπρός καπό. Θυμίζουμε ότι η Ford Mustang κατάφερε να είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Ενώ μάλλον δεν χρειάζεται να θυμίσουμε την καριέρα της στον κινηματογράφο – και όχι μόνον – που βοήθησαν στο να δημιουργηθεί ένας ολόκληρος μύθος γύρω από αυτήν. Μην ξεχνάτε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σπορ αυτοκίνητο που έχει παραμείνει στην παραγωγή για 58 χρόνια και έχει καταφέρει να πετύχει πωλήσεις που συνολικά ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια «κομμάτια».

Το τι ακριβώς συμβαίνει με τη Mustang, που εν έτει 2022 είναι και πάλι διαθέσιμη σε κλειστή (coupe) και ανοιχτή (convertible) έκδοση εφοδιασμένες και οι δύο με έναν νέο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων τέταρτης γενιάς (Gen IV), μπορούμε να το δούμε στα αποσπάσματα από την επίσημη ανακοίνωση της Ford για την παρουσίαση του νέου μοντέλου:

Η πιο σπορ Ford Mustang που κατασκευάστηκε μέχρι σήμερα

Οι δυνατότητες της νέας Mustang βελτιστοποιούνται σε μια ποικιλία συνθηκών χάρη στα έξι προφίλ οδήγησης: τα Normal, Sport, Slippery, Drag και Track που πλαισιώνονται από ένα επιπλέον, το οποίο προσφέρει πολλές ρυθμίσεις, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε προτιμήσεις του οδηγού. Καθώς ο οδηγός επιλέγει κάθε mode, τα αντίστοιχα γραφικά υψηλής πιστότητας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων σηματοδοτούν την ενεργοποίησή του.

Η απόκριση στην οδήγηση έχει βελτιωθεί χάρη στην καλύτερη επικοινωνία του ταχύτερου πλέον τιμονιού με τους τροχούς, γεγονός που ενισχύει τη δυναμική του οχήματος στις στροφές.

Το rev-matching, το οποίο κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα όταν ο συμπλέκτης είναι ενεργοποιημένος για να διατηρηθεί η παροχή μέγιστης ροπής κατά τη διάρκεια των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων, είναι στάνταρ στην Mustang GT, παρέχοντας ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια.

Η Mustang GT προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων ή με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το πακέτο Performance Pack είναι στάνταρ και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, φρένα 19 ιντσών της Brembo καθώς και το σύστημα Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει διαφορετικούς ήχους κινητήρα που ταιριάζουν σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης. Η προαιρετική ενεργή ανάρτηση MagneRide® παρακολουθεί τα «δρώμενα» χίλιες φορές το δευτερόλεπτο και χρησιμοποιεί ένα υγρό που ελέγχεται ηλεκτρονικά, ρυθμίζοντας την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες.

Πίσω από το νέο, παχύτερο, τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών, ο οποίος μπορεί να παραμετροποιηθεί προκειμένου να εμφανίζει διαφορετικές διατάξεις και νέα, προσαρμόσιμα γραφικά, ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός.

Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «ρέει» προς μια κεντρική οθόνη SYNC 4 με διαγώνιο 13,2 ιντσών που βρίσκεται ενσωματωμένη πίσω από το ίδιο κομμάτι γυαλιού, υπό γωνία προς τον οδηγό. Η εργονομική τοποθέτηση αυτών των οθονών παρέχει ευανάγνωστες πληροφορίες και εύκολα στην πρόσβασή τους χειριστήρια.

Η έβδομη γενιά Mustang στις εκδόσεις coupe και convertible είναι εξοπλισμένη με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού επόμενης γενιάς της Ford, όπως και στη Mustang Mach-E, περιλαμβάνοντας Speed Sign Recognition, Intelligent Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop&go, Lane Centering Assist, Evasive Steer Assist και Reverse Brake Assist. 8 Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό είναι το Active Pothole Mitigation, το οποίο παρακολουθεί συνεχώς την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης και προσαρμόζει ανάλογα την απόκριση της ανάρτησης. Το Stolen Vehicle Services – μια λειτουργία μέσω της εφαρμογής FordPass που παρέχει 24ωρη υποστήριξη σε περίπτωση κλοπής – είναι επίσης νέα στη Mustang.

Και Ford Mustang Dark Horse για πίστα

Μαζί με τη νέα Mustang GT, η Ford παρουσιάζει και τη Mustang Dark Horse, που αποτελεί όχι μόνο την απόλυτη έκδοση του μοντέλου για χρήση σε πίστα, αλλά και το όχημα που θα αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο για την παρουσία της εταιρείας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Στην καρδιά αυτής της νέας Mustang βρίσκεται μια έκδοση του ολοκαίνουργιου V8 κινητήρα τέταρτης γενιάς (Gen IV) με υψηλότερη απόδοση, νέους εκκεντροφόρους και μοναδικό tuning, σε συνδυασμό με διπλές πεταλούδες εισαγωγής που παρέχουν διπλάσια ποσότητα φρέσκου αέρα στον κινητήρα με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Η έκδοση Dark Horse διατίθεται στάνταρ με ένα μοναδικό εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο TREMEC ή με το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford με paddles στο τιμόνι.

Η Mustang Dark Horse διατίθεται στάνταρ με το Performance Package που αναβαθμίζει τις επιδόσεις και περιλαμβάνει ένα ψυγείο λαδιού για το κιβώτιο ταχυτήτων (αυτόματη έκδοση), ένα νερού με μοναδικό σχεδιασμό, χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη ικανότητα απαγωγής της θερμότητας και πιο ισχυρούς ανεμιστήρες, ένα για τον πίσω άξονα και ένα βοηθητικό λαδιού. Ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen μεγιστοποιεί τα παρεχόμενα επίπεδα πρόσφυση για βελτιωμένη επιτάχυνση και ισορροπία στις στροφές.

Το όλο πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα μοναδικό tuning, με μεγαλύτερη πίσω αντιστρεπτική δοκό, heavy-duty εμπρός αμορτισέρ, εμπρός φρένα 19 ιντσών με δαγκάνες σταθερού εμβόλου με μεγαλύτερους ρότορες, μπάρα θόλων, ειδική πίσω ενίσχυση σχήματος «K», διαφορικό τύπου Torsen, τροχούς διαφορετικών διαστάσεων εμπρός και πίσω (19 x 9 ίντσες εμπρός και 19 x 9,5 ίντσες πίσω) και ελαστικά Pirelli P-Zero PZ4. Η ενεργή ανάρτηση MagneRide® 3 είναι στάνταρ, προσφέροντας βελτιστοποιημένη συμπεριφορά σε δρόμο και πίστα.

Το ηλεκτρονικό drift brake φέρνει μια νέα τεχνολογία στην πίστα, ξεκλειδώνοντας τις ικανότητες πλαγιολίσθησης της πισωκίνητης Mustang σε συνδυασμό με τη γοητεία και τη λειτουργικότητα ενός παραδοσιακού, μηχανικού χειρόφρενου. Το Performance Electronic Parking Brake έχει σχεδιαστεί τόσο για αρχάριους οδηγούς, ώστε να μαθαίνουν και να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους στο drift, όσο και για τους πιο έμπειρους που αναζητούν μια έτοιμη λύση για τους αγώνες.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31