Sto Timoni

Η νέα Alfa Romeo Milano και είναι και ηλεκτρική, και υβριδική, και τετρακίνητη

Η ώρα της κρίσεως έφτασε και η Alfa Romeo κατεβαίνει κατηγορία παρουσιάζοντας ένα ακόμα SUV, μικρότερο σε μέγεθος αυτή τη φορά, το οποίο θα προσφέρεται και ως πλήρως ηλεκτρικό, και ως ήπια υβριδικό 48V, αλλά και ως τετρακίνητο σε μια plug in hybrid έκδοση.

Στο επίσημο δελτίο τύπου αναφέρεται ότι «η Alfa Romeo Milano ορίζει εκ νέου τους κανόνες στα B-SUV. Δεν είναι απλώς το πιο σπορ μοντέλο που έχει παρουσιαστεί ποτέ στην κατηγορία, μα και εκείνο που θα προσελκύσει νέους πελάτες για την μάρκα ικανοποιώντας παράλληλα στο έπακρο τους κλασικούς Alfisti.» Και λέει πολλά αυτή η πρόταση με τις λίγες λέξεις, καθώς η εντελώς νέα Alfa Romeo Milano, που με το όνομά της έρχεται να μας υπενθυμίσει τη σχέση της μάρκας με την πόλη στην οποία ιδρύθηκε το 1910, δεν είναι απλώς το πρώτο SUV της φημισμένης ιταλικής εταιρίας σε αυτήν την εξαιρετικά δυναμική κατηγορία της αγοράς, αλλά είναι και η πρώτη Alfa Romeo που θα είναι διαθέσιμη σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

Alfa Romeo Milano: ένα όμορφο compact SUV

Η Alfa Romeo Milano, λοιπόν, που έρχεται να χωρέσει σε ένα συγκρατημένων διαστάσεων αμάξωμα με μήκος 4,17 m, πλάτος 1,78 m και ύψος 1,5 m όλα εκείνα τα ειδικά χαρακτηριστικά της “Made in Italy” σχεδίασης, υπόσχεται να συνδυάσει το ιταλικό στιλ με ό,τι πιο προηγμένο υπάρχει στους τομείς της άνεσης, της συνδεσιμότητας και των σπορ δυναμικών χαρακτηριστικών. Οι σχεδιαστές του Centro Stile διαμόρφωσαν το εντυπωσιακό αμάξωμα που βλέπουμε στις φωτογραφίες σύμφωνα με τις ανάγκες των μηχανικών μερών, ενώ πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας της Alfa Romeo Milano παίζει το εμπρός μέρος της, με τους “3+3” ενεργούς Full LED Matrix προβολείς.

Στο εσωτερικό τον τόνο δίνει ο ψηφιακός και πλήρως διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων 10,25” που συνοδεύεται από την οθόνη του infotainment – στο κέντρο του ταμπλό – η οποία έχει διαγώνιο επίσης 10,25”. Τη δική τους πινελιά στην όλη εικόνα βάζουν οι αεραγωγοί στο ταμπλό που έχουν το σχήμα του πλέον αναγνωρίσιμου συμβόλου της σπορ οντότητας των Alfa Romeo, του τετράφυλλου τριφυλλιού, αλλά και τα μπάκετ καθίσματα της Sabelt με το ενσωματωμένο προσκέφαλο. Παρά δε τις compact διαστάσεις της η Milano υπόσχεται μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και ένα ευμέγεθες πορτμπαγκάζ που φτάνει στα 400 λίτρα, συνοδευόμενο από ηλεκτρική πόρτα με “handsfree” λειτουργία. Σημαντικό δε στοιχείο της πρακτικής διάστασης του νέου μοντέλου είναι επίσης το πρωτοεμφανιζόμενο “cable organizer”, ένας ειδικός χώρος για την εύκολη αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης των ηλεκτρικών εκδόσεων.

Alfa DNA και όχι μόνον

Ο στόχος για την Milano ήταν να αποτελέσει το σπορ σημείο αναφοράς μεταξύ των B-SUV μοντέλων της αγοράς – για αυτόν τον λόγο άλλωστε η κορυφαία της έκδοση “Veloce” διαθέτει ειδικές βελτιώσεις σε μετάδοση, ανάρτηση και φρένα. Ενώ ως αυθεντική Alfa Romeo, η Milano είναι εφοδιασμένη και με το γνωστό σύστημα Alfa DNA (επιλογή λειτουργίας οχήματος) που διαμορφώνει τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα εκάστοτε ζητούμενα του οδηγού. Στην επιλογή “Dynamic” η χαρτογράφηση στην υποβοήθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού δίνει προτεραιότητα στις κορυφαίες επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, χωρίς να ζημιώνει την καθημερινή ευχρηστία. Η επιλογή “Natural” είναι η ενδεδειγμένη για την καθημερινή χρήση συνδυάζοντας το σπορ με το άνετο και το οικονομικό, ενώ η “Advanced Efficiency” σημαίνει τη μέγιστη αποδοτικότητα. Ένα ακόμα πρόγραμμα με την ονομασία “Q4” είναι αποκλειστικότητα των τετρακίνητων υβριδικών εκδόσεων που θα ακολουθήσουν – και θα ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους.

Η Alfa Romeo Milano διαθέτει επίσης πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 καθώς και οι αισθητήρες παρκαρίσματος 360ο που μαζί με την πίσω κάμερα 180ο επιβλέπουν τον περιβάλλοντα χώρο για λογαριασμό του ημιαυτόματου συστήματος παρκαρίσματος. Την καθημερινή ευκολία υποστηρίζουν επίσης στοιχεία όπως το αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα με αισθητήρα εγγύτητας, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κλειδώνει και ξεκλειδώνει χωρίς ο οδηγός να κάνει το παραμικρό.

Alfa Romeo Milano: η πρώτη πλήρως ηλεκτρική Alfa

Προσφερόμενη δε τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικές όσο και σε υβριδικές εκδόσεις, η Milano είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες διαφορετικών οδηγών. Η πλήρως έκδοση Elettrica, με ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς, διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 156 και 240 HP, – με την Alfa Romeo να υπόσχεται ότι ο τρόπος με τον οποίο αποδίδονται η ισχύς και η ροπή εξασφαλίζει τον απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα που κάθε Alfa Romeo οφείλει να προσφέρει στον κάτοχό της. Σημειώστε ότι η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh και προσφέρει αυτονομία 410 km (WLTP, έκδοση των 156 HP) που μπορεί να φτάσει έως τα 590 km σε αστικές συνθήκες. Υποστηρίζει δε ταχεία φόρτιση DC έως 100 kW, κάτι που σημαίνει λιγότερο από 30’ για φόρτιση από το 10% στο 80%.

Πέραν της πλήρως ηλεκτρικής Alfa Romeo Milano, το νέο ιταλικό SUV θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις με υβριδικό σύστημα κίνησης, μία ήπια υβριδική με κίνηση στους εμπρός τροχούς και μία τετρακίνητη plug in hybrid με την ονομασία Q4 που θα λανσαριστεί σε δεύτερο χρόνο.

Η Milano είναι και πολλαπλώς υβριδική

Το ήπια υβριδικό σύστημα αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων που αποδίδει 136 HP, που ενσωματώνει τεχνολογία τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller, ενώ για τη βελτίωση της αξιοπιστίας χρησιμοποιεί καδένα χρονισμού αντί για ιμάντα. Το ηλεκτρικό σκέλος αυτού του ήπια συστήματος αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα 21 kW που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, μαζί με τη μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου. Χάρη δε στην αρχιτεκτονική αυτού του υβριδικού συστήματός, η υβριδική Milano μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά τόσο κατά το παρκάρισμα, όσο και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου με τον θερμικό κινητήρα να σβήνει συχνά εν κινήσει για μέγιστη οικονομία.

Στο λανσάρισμά της η Milano θα είναι αρχικά διαθέσιμη στην ηλεκτρική έκδοση των 156 HP και την υβριδική των 136 με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η γκάμα του νέου μοντέλου θα περιλαμβάνει συνολικά τέσσερις εκδόσεις του συστήματος κίνησης (136 HP Ibrida, 136 HP Q4 Ibrida, 156 HP Elettrica και 240 HP Elettrica Veloce) που θα συνδυάζονται μετα πακέτα εξοπλισμού “Techno”, “Premium”, “Sport” καθώς και το “Speciale” που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο λανσάρισμα.

Τέλος, η Alfa Romeo Milano θα καλύπτεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια (όπως και όλα τα μοντέλα της εταιρίας), με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031