Sto Timoni

Mercedes S-Class: 10 καινοτομίες για ΤΗΝ λιμουζίνα

Ορισμός της πολυτέλειας και ορισμός της τεχνολογίας. Αν εξαιρέσουμε τη φοβερή και τρομερή Rolls Royce, δύσκολα θα βρείτε αυτοκίνητο που παραπέμπει στην πολυτέλεια τόσο έντονα όσο η S-Class της Mercedes. Και που επειδή αποτελεί τη ναυαρχίδα μιας εταιρίας που στην ιστορία της έχει ουκ ολίγες τεχνολογικές πρωτιές είναι φορτωμένη με ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει στο «οπλοστάσιο» των Γερμανών…

Σε κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα η Mercedes επισημαίνονται χαρακτηριστικά τα εξής: «Η νέα S-Class μπορεί να βιωθεί με όλες τις αισθήσεις – βλέποντας, αγγίζοντας, ακούγοντας και μυρίζοντας – ενώ προσφέρει πολλές καινοτομίες στους τομείς της υποβοήθησης του οδηγού, της ασφάλειας και της αλληλεπίδρασης. Η Mercedes-Benz διαμορφώνει την επόμενη γενιά ατομικής κινητικότητας για την εποχή μας με καινοτομίες που εστιάζουν στους ανθρώπους. Η νέα S-Class χρησιμοποιεί την ψηφιοποίηση για ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίνεται με την ενσυναίσθηση στις ανάγκες και τις επιθυμίες του οδηγού και των επιβατών του.»

Με βάση αυτά μπορεί κανείς να εντοπίσει τις δέκα σημαντικότερες καινοτομίες του νέου μοντέλου, αυτές που σύμφωνα με την εταιρία προσφέρουν σε οδηγό και επιβάτες προστιθέμενη αξία:

1 Η δεύτερη γενιά MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που κάνει το ντεμπούτο της στη νέα S-Class αποτελεί για τη Mercedes ένα άλλο ορόσημο στον τομέα της διεπαφής μεταξύ του οδηγού, των επιβατών και του οχήματος με έως και πέντε οθόνες, μερικές εκ των οποίων με τεχνολογία OLED. Με το πάτημα ενός κουμπιού, η νέα οθόνη του προγράμματος οδήγησης 3D επιτρέπει για πρώτη φορά την αντίληψη του χώρου σε όγκο, με ένα πραγματικό εφέ 3D χάρη στην παρακολούθηση των ματιών. Ένα παρόμοιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι το πολύ μεγάλο head-up display (προβολή ενδείξεων στο παρμπριζ) με περιεχόμενο επαυξημένης πραγματικότητας. Κατά την πλοήγηση, για παράδειγμα, τα βέλη καθοδήγησης προβάλλονται με ακρίβεια πάνω στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Mercedes-Benz S-Class, My MBUX (Mercedes-Benz User Experience)

2 Χρησιμοποιώντας κάμερες στον πίνακα ελέγχου και αλγόριθμους εκμάθησης, το MBUX Interior Assist αναγνωρίζει και προβλέπει τις επιθυμίες και τις προθέσεις των επιβατών. Αυτό το κάνει ερμηνεύοντας την κατεύθυνση της κεφαλής, τις κινήσεις των χεριών και τη γλώσσα του αμαξώματος και ανταποκρίνεται στις αντίστοιχες λειτουργίες του οχήματος. Για παράδειγμα, εάν ο οδηγός κοιτάξει πάνω από τον ώμο του προς το πίσω παράθυρο, η Interior Assist κατεβάζει αυτόματα το αντίστοιχο κουρτινάκι.

3 Ο ενεργός εσωτερικός φωτισμός περιβάλλοντος (προαιρετικός εξοπλισμός) συμπληρώνει τον εσωτερικό φωτισμό περιβάλλοντος με ένα επιπλέον «στρώμα» φωτός. Διαθέτει περίπου 250 LED ενσωματωμένα στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και είναι σε θέση να ενισχύει οπτικά τις προειδοποιήσεις τους. Επιπλέον, η ανατροφοδότηση είναι δυνατή κατά τη λειτουργία του συστήματος ελέγχου του κλίματος ή του βοηθού φωνής «Hey Mercedes», για παράδειγμα.

4 Η τελευταία γενιά του πακέτου συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης έχει νέες και πολλές βελτιωμένες λειτουργίες. Ένα παράδειγμα είναι η έξυπνη συμμόρφωση με τα όρια ταχύτητας. Η νέα οθόνη υποβοήθησης στην οθόνη του προγράμματος οδήγησης δείχνει καθαρά την αρχή λειτουργίας των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης ως προβολή πλήρους οθόνης.

5 Κατά τη διάρκεια σοβαρών μετωπικών συγκρούσεων, ο πίσω αερόσακος μπορεί να μειώσει σημαντικά την καταπόνηση των πίσω επιβατών που φορούν ζώνη ασφαλείας στα εξωτερικά πίσω καθίσματα, στην περιοχή του κεφαλιού και του λαιμού τους. Ο μπροστινός αερόσακος για το πίσω κάθισμα αναπτύσσεται ιδιαίτερα απαλά χάρη στην καινοτόμο κατασκευή του χρησιμοποιώντας σωληνοειδή δομή.

The world´s first frontal airbag for rear-seat passengers – Safety and protection on another level

6 Χάρη στο σύστημα τετραδιεύθυνσης (σύστημα που κατευθύνει/στρίβει τους πίσω τροχούς), η S-Class είναι τόσο ευέλικτη όσο και ένα compact (μικρομεσαίο) αυτοκίνητο στην πόλη. Η γωνία στροφής των πίσω τροχών είναι εντυπωσιακή, φτάνοντας τις δέκα μοίρες. Ο κύκλος στροφής μειώνεται έως και δύο μέτρα.

The new S-Class: E-ACTIVE BODY CONTROL and PRE-SAFE Impulse Side

7 Περισσότερα από 50 ηλεκτρονικά συστήματα της νέας Mercedes S-Class μπορούν να ενημερωθούν με νέο λογισμικό over-the-air (OTA). Αυτά περιλαμβάνουν ολόκληρο το σύστημα ψυχαγωγίας MBUX, την οθόνη οδηγού, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και τα συστήματα φωτισμού MULTIBEAM LED και DIGITAL LIGHT. Αυτή η τεχνολογία εξοικονομεί χρόνο στον οδηγό, καθώς δεν χρειάζεται να επισκεφτεί ένα συνεργείο για το σκοπό αυτό. Επιπλέον, το όχημα παραμένει ενημερωμένο καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του.

8 Όταν υπάρχει κίνδυνος πλευρικής σύγκρουσης με άλλο όχημα, το αμάξωμα της νέας S-Class μπορεί να ανυψωθεί με την ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL μέσα σε λίγα δέκατα του δευτερολέπτου. Πρόκειται για τη νέα λειτουργία του συστήματος PRE-SAFE® Impulse Side, η οποία μπορεί να μειώσει τα φορτία που δέχονται οι επιβάτες (και κατά συνέπεια των κίνδυνο τραυματισμού τους) επειδή κατευθύνει τις δυνάμεις πρόσκρουσης σε ιδιαίτερα ανθεκτικά τμήματα, στην κάτω περιοχή του οχήματος.

9 Με το νέο σύστημα DRIVE PILOT (προαιρετικός εξοπλισμός), η νέα S-Class αναμένεται ότι – από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 – θα μπορεί να κινηθεί σε αυτοματοποιημένη λειτουργία υπό όρους, σε περιπτώσεις όπου η πυκνότητα κυκλοφορίας είναι υψηλή ή υπάρχει μποτιλιάρισμα, σε κατάλληλα τμήματα αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία. Ο οδηγός σε αυτήν την περίπτωση θα μπορεί να ασχοληθεί με άλλες του δραστηριότητες, όπως η περιήγηση στο Διαδίκτυο ή ο έλεγχος των μηνυμάτων του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου στο In-Car Office, κερδίζοντας έτσι επιπλέον χρόνο.

10 Η επαναστατική τεχνολογία προβολέων DIGITAL LIGHT (προαιρετικός εξοπλισμός) επιτρέπει εντελώς νέες λειτουργίες, π.χ. τον φωτισμό των βοηθημάτων σήμανσης ή των προειδοποιητικών πινακίδων στον δρόμο, μπροστά από το αυτοκίνητο. Σε κάθε προβολέα, το DIGITAL LIGHT διαθέτει μονάδες φωτισμού με τρία εξαιρετικά ισχυρά LED των οποίων το φως που διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρο-καθρέφτες. Η ανάλυση, κατά συνέπεια, υπερβαίνει τα 2,6 εκ. pixels ανά όχημα.

Πέντε κινητήρες στο λανσάρισμα

Κατά τ’ άλλα, στο λανσάρισμά της η νέα Mercedes-Benz S-Class προσφέρεται με μια γκάμα από εξακύλινδρους – σε σειρά – βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες διαφορετικών επιπέδων ισχύος, που καλύπτουν σίγουρα και τους απαιτητικούς, αφού η… ασθενέστερη S-Class έχει ισχύ 286 ίππους, ενώ η ισχυρότερη φτάνει τους 435 PS, γεγονός που της επιτρέπει να κατεβάζει το χρόνο για τα γνωστά 0-100 km/h σε μόλις 4,9” αφήνοντας την τελική ταχύτητα να περιορίζεται για λόγους ασφαλείας και μόνον στα 250 km/h. Γιατί μπορεί η νέα S 500 4MATIC να προσφέρει επιταχύνσεις lear jet σε φάση απογείωσης, ωστόσο, από ένα σημείο και μετά καλό είναι να συνεχίσει κανείς την πορεία του διατηρώντας την επαφή του με την άσφαλτο…

Μία ακόμη ήπια υβριδική έκδοση (mild hybrid) με κινητήρα V8 και ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generatototor) και ηλεκτρικό σύστημα 48 volt θα είναι σύντομα διαθέσιμη, ενώ από την γκάμα δεν θα λείψει και το ζητούμενο των καιρών, η plug in υβριδική έκδοση, με αυξημένη μάλιστα ηλεκτρική αυτονομία – περίπου 100 χιλιομέτρων – η οποία θα παρουσιαστεί το 2021.

S 450 4MATIC S 500 4MATIC S 350 d S 350 d 4MATIC S 400 d 4MATIC
Κιβώτιο ταχυτήτων αυτόματο 9G-TRONIC
Κινητήρας, κύλινδροι M 256, 6 εν σειρά OM 656, 6 εν σειρά
Κυβισμός cc 2999 2999 2925 2925 2925
Ισχύς kW/hp 270/367 320/435 210/286 210/286 243/330
σε σ.α.λ. 5500-6100 5900-6100 3400-4600 3400-4600 3600-4200
Πρόσθ. ισχύς με EQ Boost kW/hp 16/22 16/22
Μέγ. ροπή Nm 500 520 600 600 700
σε σ.α.λ. 1600-4500 1800-5,500 1200-3200 1200-3200 1200-3200
Πρόσθ. ροπή με EQ Boost Nm 250 250
Μικτή κατανάλωση[1] NEDC l/100 km 8,4-7,8
(8,3-7,8)
8,4-7,8
(8,4-7,8)
6,7-6,2
(6,7-6,2)
6,9-6,4
(6,8-6,3)
7,0-6,5
6,9-6,4)
Μικ. εκπομπές CO24 NEDC g/km 191-178
(191-178)
192-179
(192-178)
176-163
(176-163)
183-168
(180-166)
186-171
(183-169)
0-100 km/h sec 5,1 4,9 6,4 6,2 5,4
Μέγιστη ταχύτητα km/h 250 250 250 250 250

 

Κατανάλωση σύμφωνα με WLTP S 450 4MATIC S 500 4MATIC S 350 d S 350 d 4MATIC S 400 d 4MATIC
Μικτή κατανάλωση
καυσίμου[2]
l/100 km 9,5-7,8
(9,4-7,8)
9,5-8,0
(9,4-8,0)
7,7-6,4
(7,7-6,4)
8,0-6,6
(7,9-6,5)
8,0-6,7
(7,9-6,7)
Μικτές
εκπομπές CO2
g/km 215-178
(213-177)
216-181
(214-181)
204-169
(201-168)
211-172
(209-171)
211-175
(209-175)
  • Παρατηρήσεις για τους πίνακες:
  • Οι τιμές αφορούν το sedan με μακρύ μεταξόνιο (V 223). Οι τιμές για το μοντέλο με κοντό μεταξόνιο (W 223) εμφανίζονται σε παρένθεση εάν διαφέρουν
  • [1] Οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι «μετρηθείσες τιμές NEDC CO2», σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 1 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν βάσει αυτών των τιμών. Ενδέχεται να ισχύει υψηλότερη τιμή ως βάση για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προσφερόμενα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των τιμών WLTP, μπορούν να βρεθούν για κάθε χώρα στη διεύθυνση www.mercedes-benz.com
  • [2] Τα αναγραφόμενα στοιχεία καθορίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη μέθοδο μέτρησης. Πρόκειται για τις «τιμές CO2 WLTP» σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ. 3 του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν βάσει αυτών των τιμών.

Αν τώρα εσείς ενδιαφέρεστε να γευτείτε την… γλυκιά γοητεία της μπουρζουαζίας, έχετε υπόψη σας ότι οι παραγγελίες για τη νέα S-Class ξεκινούν από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2020. Η παρουσίασή της στις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2021.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031