Sto Timoni

Έτοιμο το νέο Ford Fiesta: και είναι high-tech & mild hybrid

Το νέο Ford Fiesta είναι γεγονός. Η Ford επίσημα αποκάλυψε το νέο της – για την ακρίβεια ανανεωμένο – σουπερμίνι που προσφέρεται πλουσιοπάροχα εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως οι νέοι προβολείς Matrix Led, αλλά και εφοδιασμένο με μια εξηλεκτρισμένη γκάμα ήπια υβριδικών (mild hybrid) συστημάτων κίνησης. Σημειώστε ότι το νέο Ford Fiesta θα προσφέρεται, για τους «απαιτητικούς» και σε έκδοση “ST” 200 ίππων.

Το Ford Fiesta θα έλεγε κανείς ότι δεν χρειάζεται συστάσεις. Είναι ένα διαχρονικά δημοφιλές μοντέλο της Ford – και ένα από τα πιο επιτυχημένα σουπερμίνι της αγοράς, έχοντας καταφέρει να κατακτήσει και τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα («Αυτοκίνητο του 2018»). Ήδη το μοντέλο που κυκλοφορεί μέχρι σήμερα έχει κατοχυρωθεί ως φορέας μιας σειράς επιτυχημένων τεχνολογικών επιλογών, μεταξύ των οποίων και ο περίφημος εξαιρετικά compact τρικύλινδρος κινητήρας Ecoboost 999 κ.εκ. που προσφέρεται σε διάφορα επίπεδα ισχύος, φοριέται και από άλλα μοντέλα της Ford με την χαμηλή κατανάλωση να αποτελεί ένα από τα βασικά του προσόντα.

Το νέο Ford Fiesta επιχειρεί να προσφέρει το κάτι παραπάνω σε όλους τους τομείς, αλλά πρώτα και κύρια ως προς την υψηλή τεχνολογία, τη συνδεσιμότητα και τα περιβαλλοντικά του χαρακτηριστικά. Όλα αυτά συνοδεύονται, βέβαια, και από το σχετικό αισθητικό φρεσκάρισμα (κοινώς: facelift) που είναι απαραίτητο για να δείξει το αυτοκίνητο απολύτως σύγχρονο και συμβατό με τις τάσεις της εποχής.

Εδώ βέβαια, το δικό τους ρόλο παίζουν και κάποια στοιχεία που αφορούν την τεχνολογία, όπως οι νέοι στάνταρ προβολείς LED (με LED δέσμες μεσαίας και μεγάλης σκάλας, αλλά και φώτα ημέρας – όλα LED για βέλτιστη ορατότητα). Προβολείς που συνοδεύονται από τη λειτουργία “Glare-Free High Beam” κάτι που σημαίνει ότι έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τη δέσμη τους, ώστε να μην ενοχλούν (κοινώς: “στραβώνουν”) τους άλλους οδηγούς, είτε αυτοί κινούνται στο αντίθετο ρεύμα, είτε βρίσκονται στο προπορευόμενο αυτοκίνητο.

Στο πακέτο συστημάτων υψηλής τεχνολογίας (υποβοήθησης του οδηγού – ADAS Advance Driver’s Assistance Systems) έρχεται επίσης να προστεθεί το “Wrong Way Alert”. Το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης, προκειμένου να ενημερώσει τον οδηγό – με ηχητικά και οπτικά σήματα – σε περίπτωση που παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο.

Στο εσωτερικό, η τεχνολογική αναβάθμιση γίνεται εύκολα αντιληπτή χάρη στον νέο πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’

Το νέο Ford Fiesta προσφέρεται με μια γκάμα turbo βενζινοκινητήρων εφοδιασμένων με ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία που εξασφαλίζουν, σε αστικές συνθήκες οδήγησης, κατανάλωση χαμηλότερη έως και κατά 10% σε σύγκριση τους μη υβριδικούς κινητήρες 1.0L EcoBoost. Έχουμε, λοιπόν, τον κινητήρας 1.0L EcoBoost Hybrid να διατίθεται με ισχύ 125 και 155 ίππων και να συνδυάζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και να καταναλώνει 4,9 l/100 km, εκπέμποντας 111 g/km CO2 (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, στην πιο οικονομική/οικολογική του εκδοχή). Ο κινητήρας EcoBoost Hybrid των 125 ίππων διατίθεται επίσης με «7-άρι» αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift.

Το νέο Ford Fiesta προσφέρεται επίσης και με «απλό» κινητήρα 1.0L EcoBoost της Ford, με ισχύ 100 PS, κατανάλωση από 5,2 l/100 km και εκπομπές CO2 από 118 g/ km (WLTP). Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται επίσης με 6-άρι χειροκίνητο κιβώριο και διαθέτει, όπως άλλωστε και στην έκδοση EcoBoost Hybrid, άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης, σύστημα διπλού/ανεξάρτητου μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων (Twin-independent Variable Cam Timing) και έκκεντρη σχεδίαση στροφάλου για αθόρυβη λειτουργία.

Στον αντίποδα, η Ford παρουσίασε επίσης και το νέο Ford Fiesta ST που εξέλιξε η Ford Performance και είναι εφοδιασμένο με κινητήρα 1.5L EcoBoost 200 ίππων, χάρη στον οποίο το νέο σπορ μοντέλο κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 km/h στα 6,5 δευτερόλεπτα και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 230 km/h. Ενώ εξοπλισμένο με μια σειρά σπορ χαρκατηριστικά, όπως τα πατενταρισμένα ελατήρια κατανομής φορτίου της Ford και το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό Quaife το νέο Ford Fiesta ST υπόσχεται το κάτι παραπάνω στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης.

Αναλυτικά για το Νέο Ford FIESTA 2021 μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031