Sto Timoni

Πωλήσεις αυτοκινήτων μέσω internet: ήρθαν για να μείνουν;

Έχοντας λάβει τρία τουλάχιστον δελτία τύπου, από ισάριθμες αντιπροσωπείες, για την έναρξη «ψηφιακών» πωλήσεων αυτοκινήτων, εν μέσω πανδημίας covid-19 και καραντίνας, και βλέποντας ότι το φαινόμενο δεν είναι μόνο ελληνικό μπορούμε να θεωρήσουμε ότι η αγορά αυτοκινήτου μέσω internet ήρθε-έρχεται για να μείνει.

Τα αποτελέσματα των πωλήσεων του Μαρτίου ήταν βέβαια ανησυχητικά: με 3.744 πωλήσεις να αντιστοιχούν με μείωση σχεδόν 61%, παρά το γεγονός ότι το πρώτο δεκαήμερο του μήνα δεν είχαμε lockdown. Οι παραπάνω ταξινομήσεις αντιστοιχούν σε μείωση κατά 18,6% στο πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ εν αναμονή των αποτελεσμάτων του Απριλίου με την καραντίνα για τον κορωνοϊό σε πλήρη ανάπτυξη, μόνο αισιόδοξος δεν μπορεί κανείς να είναι.

Μείωση πωλήσεων σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Πολύ κακός ήταν ο Μάρτιος και για την Ιταλία (-85%), τη Γαλλία (-72%), την Ισπανία (-69%) ενώ κάπως καλύτερα ήταν τα πράγματα για τη Γερμανία, που με «μόνο» -38% φαίνεται να μένει σχεδόν στο απυρόβλητο του Covid-19. Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτό μεταφράζεται σε μείωση των ταξινομήσεων κατά 55% το Μάρτιο, ενώ στο σύνολο του τριμήνου η πτώση φτάνει το 25,6%.

Τα νέα δεν είναι καλά ούτε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού με τις πωλήσεις στις ΗΠΑ να καταγράφουν μείωση που κυμαίνεται από 7,1% για την General Motors έως 8,8% για Toyota & Lexus, 10,4 % για την Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και 12,5% για την Ford.

Με τις εκθέσεις – τις δικές τους και των συνεργατών τους κλειστές – οι αντιπροσωπείες εδώ και οι μαμάδες εταιρίες έξω κάτι έπρεπε να κάνουν. Και αυτό το κάτι πήρε τη μορφή των ειδικών εφαρμογών στο διαδίκτυο, από τις οποίες μέχρι στιγμής φαίνεται ότι η πιο προχωρημένη είναι αυτή της Fiat, που πάει μέχρι τέλους, δηλαδή μέχρι την αγορά του αυτοκινήτου εξ’ αποστάσεως, με ηλεκτρονική υπογραφή.

Αντίστοιχα, βέβαια, κινούνται οι κατασκευαστές με τους συνεργάτες τους και στο εξωτερικό: εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2020 το 80-90% των εταιριών που ασχολούνται με πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ (όπου ήδη η κουλτούρα των διαδικτυακών συναλλαγών είναι πολύ πιο ανεπτυγμένη) θα διαθέτουν εργαλεία για on-line αγορές.

Προσέξτε λοιπόν:

Car@home

Η FCA Greece (Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Abarth, και Fiat Professional), λοιπόν, έθεσε σε λειτουργία την υπηρεσία Car@home, που επιτρέπει όχι μόνο τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου από τον ενδιαφερόμενο (car configurator), αλλά και την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών απόκτησης ενός νέου αυτοκινήτου από απόσταση. Το Car@home είναι πλήρως λειτουργικό την Τρίτη, 21 Απριλίου 2020.

Στο πλαίσιο του Car@home, ο ενδιαφερόμενος έρχεται σε επαφή είτε με την FCA είτε απευθείας με τον dealer που επιθυμεί μέσω της ειδικής φόρμας επικοινωνίας που είναι διαθέσιμη στις ιστοσελίδες των εταιρειών του ομίλου, ενώ μπορεί να αξιοποιήσει και τηλέφωνο (τμήμα εξυπηρέτησης πελατών). Στη συνέχεια εκπρόσωπος του Εξουσιοδοτημένου Διανομέα προγραμματίζει μια video-κλήση με τον πελάτη μέσω της εφαρμογής Google Hangouts Meet για να παρουσιάσει το αυτοκίνητο, τις επιλογές χρηματοδότησης, ακόμα και να πραγματοποιήσει μια διερευνητική αξιολόγηση αυτοκινήτου ανταλλαγής που πιθανόν έχει ο ενδιαφερόμενος.

Το ενδιαφέρον είναι ότι μέσω του προγράμματος ο ενδιαφερόμενος μπορεί λάβει την τελική προσφορά, να παραγγείλει το αυτοκίνητο που επιθυμεί, αλλά και να ολοκληρώσει τη διαδικασία εξόφλησης ή χρηματοδότησης χωρίς να μετακινηθεί από τη θέση του: Μέσω της FCA Bank, οι λύσεις χρηματοδότησης παρέχονται και με τη διαδικασία ηλεκτρονικής υπογραφής απομακρυσμένου τύπου, με τον αγοραστή να μπορεί να ολοκληρώσει όλες τις σχετικές ενέργειες ακόμα και από το κινητό του.

On-line ordering & Configurator

Λιγότερες δυνατότητες φαίνεται να δίνει το Volvo Online Ordering, που όμως επιτρέπει στον ενδιαφερόμενο να βρει συγκεντρωμένες τις τρέχουσες προσφορές για τα μοντέλα της Volvo και να «κατοχυρώσει» αυτή που τον ενδιαφέρει, ενώ στη συνέχεια τη σκυτάλη παραλαμβάνει ο Επίσημος Διανομέας, που θα έχει προηγουμένως επιλέξει, για να επικοινωνήσει άμεσα μαζί του. Ο χρήστης έχει επίσης τη δυνατότητα να εξερευνήσει τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα που προσφέρονται σε συνεργασία με τη Eurobank, αλλά και να υλοποιήσει τα πρώτα στάδια της παραγγελίας του και να “κρατήσει” ένα Volvo online.

Η Ford από την πλευρά της δίνει τη δυνατότητα εικονικής διαμόρφωσης (configurator), στον υποψήφιο πελάτη της που μπορεί με απλά βήματα να επιλέξει το μοντέλο, τον εξοπλισμό, αλλά και τα ακριβή χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου που επιθυμεί να αγοράσει και εν συνεχεία να επικοινωνήσει για αυτό με το επίσημο δίκτυο Ford σε όλη την Ελλάδα. Η διαδικασία της εικονικής διαμόρφωσης περιλαμβάνει μία ψηφιακή περιήγηση 360o γύρω από το αυτοκίνητο, ενώ στη συνέχεια ο ενδιαφερόμενος επιλέγει τύπο αμαξώματος, έκδοση εξοπλισμού, κινητήρα κλπ.

Το διαδικτυακό αυτό εργαλείο παρέχει επίσης τη δυνατότητα έκδοσης ενός «μοναδικού κωδικού οχήματος», σύμφωνα με τον οποίο ο επίσημος Έμπορος Ford θα μπορεί να παράσχει σε κάθε ενδιαφερόμενο επιπλέον πληροφορίες για το μοντέλο που επέλεξε. Προσφέρει επίσης τη δυνατότητα «κλεισίματος» test drive.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031