Sto Timoni

Nέο Opel Mokka: βέλτιση αεροδυναμική, ελάχιστη κατανάλωση

Το νέο μικρό SUV Opel Mokka, διαθέτοντας έναν από τους χαμηλότερους συντελεστές αεροδυναμικής αντίστασης στην κατηγορία του (Cd=0,32), είναι σε θέση να επιτυγχάνει μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Opel Mokka δεν είναι μόνο μοντέρνα, είναι και αεροδυναμικά αποδοτική, με Cd μόλις 0,32. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το Mokka έρχεται να πλαισιώσει τους «πρωταθλητές» αεροδυναμικής της μάρκας, ξεκινώντας από το παλαιότερο από το ρεκόρ του Calibra (0.26 Cd), μέχρι τους σημερινούς πρωταγωνιστές Astra (0.26 Cd) και Insignia (0.25 Cd).

2020 Opel Mokka

Μπαίνοντας στην αεροδυναμική σήραγγα

Λόγω της ανάγκης της μείωσης των εκπομπών CO2, ο ρόλος της αεροδυναμικής είναι σταθερά σημαντικός στη διαμόρφωση της αποδοτικότητας των οχημάτων. Χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση σημαίνει ότι το αυτοκίνητο χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να κινηθεί, κάτι που με τη σειρά του μεταφράζεται σε μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Όπως σε όλα τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της Opel, οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν την αεροδυναμική του νέου Mokka στην αεροδυναμική σήραγγα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης (Research Institute of Automotive Engineering & Vehicle Engines). Εκεί, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου, μείωσαν το συντελεστή οπισθέλκουσας μέχρι το εξαιρετικό Cd=0,32.

«Η Opel είναι πρωτοπόρος στον τομέα της αεροδυναμικής εδώ και δεκαετίες και το νέο μας Mokka συνεχίζει αυτή τη μακρά παράδοση» δήλωσε ο Marcus Lott, Διευθύνων Σύμβουλος του τομέα Engineering. «Προηγμένες τεχνολογίες όπως τα air curtains και ένα ενεργό κλείστρο αέρα ψύξης αντιπροσωπεύουν την αιχμή της εξέλιξης στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης. Με την εντυπωσιακή του σχεδίαση, το νέο Mokka αποδεικνύει επίσης ότι ξεχωριστή εμφάνιση και αεροδυναμικό σχήμα κάθε άλλο παρά ασυμβίβαστα είναι».

Opel Mokka im Windkanal (Herbst 2020)

Τολμηρή σχεδίαση, περιορισμένη μετωπική επιφάνεια

Βάση για την υψηλή αεροδυναμική απόδοση αποτελεί η μετωπική επιφάνεια του νέου Opel Mokka, μόλις 2,27 m2. Με τη βοήθεια της υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (CFD) και με υπέρμετρη προσοχή στη λεπτομέρεια στην αεροδυναμική σήραγγα, οι ειδικοί της Opel μείωσαν το συντελεστή οπισθέλκουσας, επιστρατεύοντας και την τελευταία δυνατότητα παρέμβασης προς όφελος της αεροδυναμικής.

Οι μηχανικοί βελτιστοποίησαν τη σχεδίαση του Opel Vizor του νέου Mokka, καθώς και τις εμπρός κολώνες και τους εξωτερικούς καθρέπτες. Επιπλέον, ποδιές που καλύπτουν τον χώρο του κινητήρα και το αμάξωμα από κάτω, βελτιώνουν τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο.

Το νέο Opel Mokka φέρει επίσης «πτερύγια» στα άκρα της πίσω πόρτας και μία αεροτομή στο πίσω άκρο της οροφής, για μείωση των στροβιλισμών που αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση. Επιπλέον, η αεροτομή μειώνει την άντωση στον πίσω άξονα, ενισχύοντας τη σταθερότητα στην ευθεία, κυρίως σε υψηλότερες ταχύτητες.

Opel Mokka im Windkanal (Herbst 2020)

Air curtains και ενεργά κλείστρα: καινοτομίες που αυξάνουν μειώνουν την αντίσταση

Άλλοι σημαντικοί παράγοντες που σχετίζονται με την αντίσταση είναι οι τροχοί, τα ελαστικά και τα τόξα των θόλων των τροχών. Ως εκ τούτου, το νέο Opel Mokka φέρει καινοτόμα air curtains που αυξάνουν την αεροδυναμική απόδοση στην περιοχή αυτή. Το air curtain είναι ένας αεραγωγός ενσωματωμένος σε κάθε άκρο την πρόσοψης, που δημιουργεί μια ‘ψηλή και λεπτή’ ριπή αέρα, στην εμπρός επιφάνεια των τροχών και των ελαστικών. Το air curtain κατευθύνει ομαλά τη ροή του αέρα, ώστε να περνά από το θόλο του τροχού, μειώνοντας τις ριπές αέρα σε κύματα και το φαινόμενο της αποκόλλησης ροής στην περιοχή αυτή.

Opel Mokka im Windkanal (Herbst 2020)

Το νέο Opel Mokka επωφελείται επίσης από ένα ενεργό “κλαπέτο” που μειώνει περαιτέρω την αντίσταση και βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου, «σφραγίζοντας» αυτόματα το εμπρός άνοιγμα όταν δεν απαιτείται μεγάλη ποσότητα αέρα ψύξης. Μέχρι πρόσφατα, αυτή η καινοτομία ήταν περισσότερο συνηθισμένη σε πιο ακριβά αυτοκίνητα από μεγαλύτερες κατηγορίες.

Όταν το κλαπέτο είναι κλειστό, η αεροδυναμική απόδοση αυξάνεται με τη διοχέτευση της ροής του αέρα γύρω από το εμπρός τμήμα του οχήματος και τις πλευρές του, αντί της διέλευσής του μέσω του λιγότερου αεροδυναμικού διαμερίσματος του κινητήρα.

Το κλαπέτο ανοίγει και κλείνει ανάλογα με τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού του κινητήρα και την ταχύτητα. Για παράδειγμα, το κλείστρο ανοίγει σε μία ανάβαση ή σε υψηλές θερμοκρασίες στην πόλη. Το κλαπέτο κλείνει όταν υπάρχουν λιγότερες απαιτήσεις ψύξης.

Opel Mokka Aerodynamics (2020)

Μείωση ρύπων και κατανάλωσης

Τα αποτελέσματα αυτών των προσπαθειών είναι εντυπωσιακά: συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, που είχε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,35, οι εκπομπές CO2 στον κύκλο WLTP είναι μέχρι 9,0 g/km χαμηλότερες, ενώ η αντίσταση στις υψηλές ταχύτητες (όπως στον αυτοκινητόδρομο) έχει μειωθεί κατά 16% .

Το αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο νέο Opel Mokka είναι το πρώτο που υιοθετεί το νέο «πρόσωπο» της μάρκας, το Opel Vizor, καθώς και το ανασχεδιασμένο έμβλημα της μάρκας, τον «κεραυνό» (Opel Blitz) με το όνομα του μοντέλου να αναγράφεται στο κέντρο της πίσω πόρτας. Επίσης, είναι το πρώτο Opel που φέρει το Pure Panel και ένα πλήρως ψηφιοποιημένο cockpit. Το νέο Mokka είναι το πρώτο μοντέλο της Opel που διατίθεται από την έναρξη των πωλήσεών του και σε ηλεκτρική έκδοση, και με πολύ αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

2020 Opel Mokka & Mokka-e

Σχετικά με την Opel

Η Opel είναι ένας από τους μεγαλύτερους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων και ιδρύθηκε από τον Adam Opel στο Rüsselsheim, της Γερμανίας, το 1862. Η εταιρία ξεκίνησε την κατασκευή αυτοκινήτων το 1899. Η Opel είναι μέλος του Groupe PSA από τον Αύγουστο του 2017. Μαζί με τη Βρετανική αδελφή μάρκα Vauxhall, η εταιρία εκπροσωπείται σε περισσότερες από 60 χώρες παγκοσμίως ενώ, το 2019, οι πωλήσεις της ανήλθαν περίπου στο ένα εκατομμύριο οχήματα. Η Opel εφαρμόζει σήμερα τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της, διασφαλίζοντας την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών μετακίνησης των πελατών της. Έως το 2024, όλα τα Ευρωπαϊκά επιβατικά μοντέλα θα προσφέρουν μία ηλεκτρική έκδοση. Αυτή η στρατηγική είναι μέρος του σχεδίου PACE! με το οποίο η Opel στοχεύει να γίνει σταθερά κερδοφόρος, παγκόσμια και ηλεκτρική.

Πηγή: Opel

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031