Sto Timoni

Hyundai N DCT: νέας τεχνολογίας αυτόματο κιβώτιο

Ένα εντελώς νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT με 8 σχέσεις (N DCT), που σε αντίθεση με την πεπατημένη είναι υγρού – και όχι ξηρού – τύπου και τοποθετείται στο νέο Veloster N παρουσίασε η Hyundai.

Το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου 8 σχέσεων Ν DCT που παρουσίασε η Hyndai τοποθετείται ήδη στο νέο Veloster N (MY 2020) – ένα σπορ μοντέλο προορισμένο να προσφέρει οδηγική απόλαυση – συνδυάζοντας τις δυνατότητες ελέγχου ενός χειροκίνητου με την ευκολία χρήσης ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Παράλληλα, το Ν DCT είναι σχεδιασμένο για να αντέχει τις καταπονήσεις που συνεπάγεται η “συνεργασία” με ισχυρότερους κινητήρες της γκάμας της Hyundai.

Σημειώνουμε ενδεικτικά ότι με το N DCT, το νέο Veloster N μπορεί να επιταχύνει 0-100 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα.

Το N DCT διαθέτει ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές για τη λειτουργία του διπλού συμπλέκτη, παρέχοντας άνεση, μείωση της κατανάλωση καυσίμου και ταυτοχρόνων «απολαυστική» οδήγηση.

Ειδοποιός διαφορά του νέου αυτόματου κιβωτίου σε σχέση με ένα τυπικό κιβώτιο διπλού ξηρού συμπλέκτη, το υγρού τύπου N DCT χρησιμοποιεί λάδι βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση λίπανσης και ψύξης, κάτι που είναι χαρακτηριστικό των εφαρμογών υψηλότερης ροπής.

Το N DCT διαθέτει νέες λειτουργίες όπως η λειτουργία N Grin Shift (NGS) που επιτρέπει την αύξηση της ροπής κατά 7%, από 36,0 σε 38,5 kgm μέσω overboost για 20 δευτερόλεπτα, κάτι που καθιστά ακόμη πιο γρήγορη την απόκριση.

Επιπρόσθετα, οι επιλογές N Power Shift (NPS) και N Track Sense Shift (NTS) όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει με περισσότερο από 90% του γκαζιού, προσαρμόζουν τις αλλαγές των σχέσεων στις συνθήκες για να παρέχουν τη βέλτιστη απόδοση. Όλες οι επιλογές και ρυθμίσεις πραγματοποιούνται μέσω της οθόνης αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 8,0’’ που διαθέτει το Veloster N.

Από κει και πέρα, το Veloster N διαθέτει μια πληθώρα επιλογών, όπως Rev Matching, Launch Control και Overboost, που βελτιστοποιούν και διαμορφώνουν αυτόματα το στυλ οδήγησης του πελάτη ανάλογα με τις συνθήκες. Ενώ παράλληλα διαθέτει το προηγμένο πακέτο S-10: Μία δέσμη 12 τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Hyundai SmartSense™, που περιλαμβάνει, – μεταξύ άλλων – τα συστήματα Front Collision-Hindance Assist (FCA), Driver Attention Warning (DAW), Lane Follow Assist (LFA), Lane Keeping Assist (LKA), High Beam Assist (HBA), Blind-Spot BCW και RCCW.

Θυμίζουμε ότι η Hyundai δημιούργησε την οικογένεια μοντέλων υψηλών επιδόσεων – ή αν θέλετε τη μάρκα -με το χαρακτηριστικό λογότυπο “N” για να προσφέρει το κάτι παραπάνω στον τομέα της προσιτής σπορ οδήγησης. Με απόλυτη προτεραιότητα λοιπόν την αίσθηση που αποκομίζει ο απαιτητικός οδηγός, η Hyundai ανέπτυξε το Veloster N συνδυάζοντας την καθημερινή οδήγηση ενός σπορ αυτοκινήτου με επιδόσεις αγωνιστικών αυτοκινήτων πίστας. Το Veloster N δημιουργήθηκε στο Παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης της εταιρείας στην Ν. Κορέα, ενώ οι δυνατότητές του επιβεβαιώθηκαν στο Κέντρο Δοκιμών της Hyundai στο Nürburgring της Γερμανίας.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031